
Ituhippi pömpelin poltto palaako koko Lanssi
Ituhippi pömpelin poltto palaako koko Lanssi
Onkelmahan on ollut että vanhalla tukan kuivaimella polttoa tapahtu noin 3pv välein. Vaihdoin föönin samallailla polttaa, vaihoin jakovitjan polttaa jo lähes 100km sateellä 2X. Palaakohan tuo kohta niinku sillä yhellä lattiasta johdot ja maalit niin saa ees ehkä ifistä korvausta. 

W903.663 laulupiili
S210.226 digilintta
S203.216 ceemeli
® Mesen linttaklubi - Kun ruoste meidät erottaa
SUOMEN MERCEDES-AUTOILIAT SE REHELLISEMPI YHDISTYS
[miitit]0000000000001011111111111111[/miitit]
S210.226 digilintta
S203.216 ceemeli
® Mesen linttaklubi - Kun ruoste meidät erottaa
SUOMEN MERCEDES-AUTOILIAT SE REHELLISEMPI YHDISTYS
[miitit]0000000000001011111111111111[/miitit]
Nyt menee löpöökin 600km pääsy tankilla nurkissa nyt pääsee 400km vitja rempassahan oli suuttimet irti ja 6 suutin han oli oikeesti kiinni niin onkoha sen runko venähtäny
jos kattelis korjausarvot tai onko pömpeli muuten vaa tukos tai sitte fööni puhaltaa öölii loukkuu hituse mut kuites kaa ei savuta sinist
tiiän 1 518 mis oli paljo poltto päällä fööni p*skana ei savuttanu olleskaa 



W903.663 laulupiili
S210.226 digilintta
S203.216 ceemeli
® Mesen linttaklubi - Kun ruoste meidät erottaa
SUOMEN MERCEDES-AUTOILIAT SE REHELLISEMPI YHDISTYS
[miitit]0000000000001011111111111111[/miitit]
S210.226 digilintta
S203.216 ceemeli
® Mesen linttaklubi - Kun ruoste meidät erottaa
SUOMEN MERCEDES-AUTOILIAT SE REHELLISEMPI YHDISTYS
[miitit]0000000000001011111111111111[/miitit]
Vai voiko ennakkojen muuttuminen muuttaa ruiskutusta niin paljo et suttimet kun on orkikset 615tkm vedetyt niin niitten syöttö ei nyt oo niinkään toleranssis kun venähtäneel vitjal
W903.663 laulupiili
S210.226 digilintta
S203.216 ceemeli
® Mesen linttaklubi - Kun ruoste meidät erottaa
SUOMEN MERCEDES-AUTOILIAT SE REHELLISEMPI YHDISTYS
[miitit]0000000000001011111111111111[/miitit]
S210.226 digilintta
S203.216 ceemeli
® Mesen linttaklubi - Kun ruoste meidät erottaa
SUOMEN MERCEDES-AUTOILIAT SE REHELLISEMPI YHDISTYS
[miitit]0000000000001011111111111111[/miitit]
Muuttuuks se ennakko vitjasta ?
Venttiilikoneistolla toki, mutta eikö cdi komenna triggerin tai kammen asennon perusteella ?
Venttiilikoneistolla toki, mutta eikö cdi komenna triggerin tai kammen asennon perusteella ?
Levannon We(l)ho
------------------
Unimog 421 -70
W 108 280 SE -70
Unimog 416 DoKa -75
W 124 300 D -86 iceuseonly
Unimog U1700L -86
W 463 250 GDT -91
W 124 300 E 24V CE Cabr -93
Atego -00
W 218 250 CDI -15
W 213 e 220 d All Terrain -17
------------------
Unimog 421 -70
W 108 280 SE -70
Unimog 416 DoKa -75
W 124 300 D -86 iceuseonly
Unimog U1700L -86
W 463 250 GDT -91
W 124 300 E 24V CE Cabr -93
Atego -00
W 218 250 CDI -15
W 213 e 220 d All Terrain -17
Kertoneko se, kummalla kierroksella kampiakseli on. Monestihan kampiakselin hammastuksessa on yksi puuttuva hammas, joka kertoo ykkösen YKK:n. Se ei vielä sano, missä asennossa yläpää on. Siihen tarvitaan nokka-akselin anturi.dealer kirjoitti:Ei ole - ihme kyllä - tarvinnut kovin perehtyä asiaan, mutta mihin nokka-akselin asentotunnistin vaikuttaa cdi:ssä ?
t.
Risto
Kulkupeli: E 500 -03 (211.070)
- Easy Rider
- hupimestari
- Viestit: 8062
- Liittynyt: 05.7.2007 19:15
- Paikkakunta: Kökkelin kinkamalla
- Easy Rider
- hupimestari
- Viestit: 8062
- Liittynyt: 05.7.2007 19:15
- Paikkakunta: Kökkelin kinkamalla
Roisto kirjoitti:Kertoneko se, kummalla kierroksella kampiakseli on. Monestihan kampiakselin hammastuksessa on yksi puuttuva hammas, joka kertoo ykkösen YKK:n. Se ei vielä sano, missä asennossa yläpää on. Siihen tarvitaan nokka-akselin anturi.dealer kirjoitti:Ei ole - ihme kyllä - tarvinnut kovin perehtyä asiaan, mutta mihin nokka-akselin asentotunnistin vaikuttaa cdi:ssä ?
t.
Risto
Näin mäkin olen asian itselleni mieltänyt, ja samasta syystä sitä anturiarvoa ei tarvita (ainakaan kaikissa koneissa) enää, kun kone sitten käy
Levannon We(l)ho
------------------
Unimog 421 -70
W 108 280 SE -70
Unimog 416 DoKa -75
W 124 300 D -86 iceuseonly
Unimog U1700L -86
W 463 250 GDT -91
W 124 300 E 24V CE Cabr -93
Atego -00
W 218 250 CDI -15
W 213 e 220 d All Terrain -17
------------------
Unimog 421 -70
W 108 280 SE -70
Unimog 416 DoKa -75
W 124 300 D -86 iceuseonly
Unimog U1700L -86
W 463 250 GDT -91
W 124 300 E 24V CE Cabr -93
Atego -00
W 218 250 CDI -15
W 213 e 220 d All Terrain -17
Noinhan se menee.
Moottori käy kun käynnistyksessä vaan saadaan selville että yläpää tulee oikealla kierroksella mukana että ohjainpoksi osaa alottaa ruiskutuksen oikealla kampiakselin kierroksella.
Käynnistymisen jälkeen nokan asentotunnistusta ei tarvita oikeastaan mihinkään.
Juuri kampiakselin asentotunnistimen vikaantuessa moottori sammuu kun poksi ei enää tiedä millä kierroksella ja missä asennossa kampiakseli on menossa.
Moottori käy kun käynnistyksessä vaan saadaan selville että yläpää tulee oikealla kierroksella mukana että ohjainpoksi osaa alottaa ruiskutuksen oikealla kampiakselin kierroksella.
Käynnistymisen jälkeen nokan asentotunnistusta ei tarvita oikeastaan mihinkään.
Juuri kampiakselin asentotunnistimen vikaantuessa moottori sammuu kun poksi ei enää tiedä millä kierroksella ja missä asennossa kampiakseli on menossa.
Joissain autoissa kone käy pelkän nokan tunnistimen varassakin. Olikohan niin että vaatii tosi pitkän startin lähteäkseen käyntiin. Jos en kovin paljoa valehtele.Mika.T kirjoitti:Noinhan se menee.
Moottori käy kun käynnistyksessä vaan saadaan selville että yläpää tulee oikealla kierroksella mukana että ohjainpoksi osaa alottaa ruiskutuksen oikealla kampiakselin kierroksella.
Käynnistymisen jälkeen nokan asentotunnistusta ei tarvita oikeastaan mihinkään.
Juuri kampiakselin asentotunnistimen vikaantuessa moottori sammuu kun poksi ei enää tiedä millä kierroksella ja missä asennossa kampiakseli on menossa.
Joo. Nykykoneet voi varmaan tarkemmin seurata optimitilannetta. Uudemmissa bensakrematorioissa voi olla kans tarkempaa, kun pitää tietää, mihin asentoon nokka-akseli on säädetty (portaaton säätö). Vanhemmissahan oli vaan joko-tai -säätö.dealer kirjoitti:OM651:ssa on jonkin verran jouduttu vaihtamaan nokka-akselin asentotunnistimia. Niissä oireet on olleet sellaiset että moottorin häiriövalo syttyy ajossa, käynnistymisessä ja käynnissä ei huomaa eroa normaaliin.
t.
Risto
Kulkupeli: E 500 -03 (211.070)
Fuchs titan c3 5w-30 mb 229.51 eli loukku ölppääEasy Rider kirjoitti:Turha vissiin kysyä, mutta onhan öljy varmasti DPF-sopivaa? Sitten pitää miettiä miten mittarilukema saattaa vaikuttaa öljynvalintaan. Onko tarve muuttaa eri viskositeetille?
W903.663 laulupiili
S210.226 digilintta
S203.216 ceemeli
® Mesen linttaklubi - Kun ruoste meidät erottaa
SUOMEN MERCEDES-AUTOILIAT SE REHELLISEMPI YHDISTYS
[miitit]0000000000001011111111111111[/miitit]
S210.226 digilintta
S203.216 ceemeli
® Mesen linttaklubi - Kun ruoste meidät erottaa
SUOMEN MERCEDES-AUTOILIAT SE REHELLISEMPI YHDISTYS
[miitit]0000000000001011111111111111[/miitit]
- Easy Rider
- hupimestari
- Viestit: 8062
- Liittynyt: 05.7.2007 19:15
- Paikkakunta: Kökkelin kinkamalla
Muutto rahtia on nyt ajeltu jos viikonloppun kerkeis syventyy tai rassuu miitis viimestää kun suikkalakkia pukkaisEasy Rider kirjoitti:No tuoksuuko öljyssä diäseli?
W903.663 laulupiili
S210.226 digilintta
S203.216 ceemeli
® Mesen linttaklubi - Kun ruoste meidät erottaa
SUOMEN MERCEDES-AUTOILIAT SE REHELLISEMPI YHDISTYS
[miitit]0000000000001011111111111111[/miitit]
S210.226 digilintta
S203.216 ceemeli
® Mesen linttaklubi - Kun ruoste meidät erottaa
SUOMEN MERCEDES-AUTOILIAT SE REHELLISEMPI YHDISTYS
[miitit]0000000000001011111111111111[/miitit]
- Easy Rider
- hupimestari
- Viestit: 8062
- Liittynyt: 05.7.2007 19:15
- Paikkakunta: Kökkelin kinkamalla
- Easy Rider
- hupimestari
- Viestit: 8062
- Liittynyt: 05.7.2007 19:15
- Paikkakunta: Kökkelin kinkamalla
Faktaa pöytää


Juu eli loukku olis taas polttoo vaille ja syöttöö ecu haluu enemmän eli jossain on sisänen vuoto



Juu eli loukku olis taas polttoo vaille ja syöttöö ecu haluu enemmän eli jossain on sisänen vuoto
W903.663 laulupiili
S210.226 digilintta
S203.216 ceemeli
® Mesen linttaklubi - Kun ruoste meidät erottaa
SUOMEN MERCEDES-AUTOILIAT SE REHELLISEMPI YHDISTYS
[miitit]0000000000001011111111111111[/miitit]
S210.226 digilintta
S203.216 ceemeli
® Mesen linttaklubi - Kun ruoste meidät erottaa
SUOMEN MERCEDES-AUTOILIAT SE REHELLISEMPI YHDISTYS
[miitit]0000000000001011111111111111[/miitit]