Bensapihit

Koeajot, tyyppiviat, kulutukset, rengasasiat jne...
Vastaa Viestiin
stratocaster
Viestit: 47
Liittynyt: 12.2.2006 22:27

Bensapihit

Viesti Kirjoittaja stratocaster »

Moi,

Kävin tuolla kulutusmittauksia esittelevällä sivustolla ja muutenkin törmännyt viimeaikoina kirjoituksiin taloudellisen ajon nimissä. Itsellä ei ole tämän suhteen omantunnontuskia, vaikka sattuu olemaan tämän päivän mittapuun mukaan kaksi bensarosvoa pihassa.

Mutta sen verran jäin pohtimaan, että mitenkä nämä meikäläisen automaattilootilla varustetut katiskat toimii. Pystyykö niillä kikkailemaan tuon kulutuksen suhteen ja jos voi niin mitenkä. Minulle automaatti on ollut juuri sitä että ei tarvitse muuta kuin säätää kaasulla ja jarrulla sopiva nopeus. Kierrokset ja oikeat vaihdothan jää tekniikan hoidettavaksi.

Löytyykö tähän teorioita tai jopa kokemusta ?
HVM

Viesti Kirjoittaja HVM »

Onhan automaatissakin moottorijarrutus, ainakin jos ajat taajamassa pakko-kolmosella. Moottorijarrutus katkaisee ruiskukoneen bensansyötön :arrow: taloudellisempaa kuin vapaalla rullaaminen. No vapaalla rullaaminen sopii ilmaisuna paremmin manuaalivaihteiseen autoon, mutta ymmärtänet mitä tarkoitan. moottorijarrutus on ruiskupelissä se taloudellisin tapa olla polkematta kaasua. :D

Alotinpa kummallisesti tämän viestin...no olokoon nyt noin, asia käy ilmi.
stratocaster
Viestit: 47
Liittynyt: 12.2.2006 22:27

Viesti Kirjoittaja stratocaster »

Pakko kolmonen ?? Sillehän vaihtaessa joutuu tekemään lihasliikkeitä(=hikee puskee)...minullahan on automaatti :D

Jep. Tuon ruiskun toiminnan ymmärrän ja tuohan tulee hyödynnettyä melkein luonnostaan.
Rässi66
Viestit: 4750
Liittynyt: 30.9.2005 1:04
Paikkakunta: Wempääwä

Viesti Kirjoittaja Rässi66 »

Ainakin oma 300TDT on alle 60km/h nopeuksissa paljon virkeämpi kun ajeleee pakkokolmosella, D:llä se tarjoilee 4:sta ja tuntuu laiskalta.
Pakkokolmonen = lauantaiaamun olut, joka pakko saada alas ettei tuu huono olo?
Pro HVM
stratocaster
Viestit: 47
Liittynyt: 12.2.2006 22:27

Viesti Kirjoittaja stratocaster »

Rässi selvitti tämän pakkokolmosen. Siis kysehän ei taida olla lihasvoimien pullistelusta vaihdekepillä. Pitäiskö vaihtaa topicci Pakkokolmospihi. Mitenkä pihistellään pakkokolmos alueella. No, taitaa mennä samaan katekoriaan kuin HVM neuvoi: kun ei päästä vapaalle niin ei kuluta. Mutta kun automaatti on veressä, niin vaihtaa vapaalle automaattisesti perjantaina :D

eli UP, lötytyykö aiheeseen bensapihi tietoa/kokemusta vai ollaanko me tomaatit vain yksinkertaisesti niitä suurkuluttajia :oops:
Avatar
dry
Tolokun mies
Viestit: 4442
Liittynyt: 24.11.2005 21:34

Viesti Kirjoittaja dry »

stratocaster kirjoitti:...vai ollaanko me tomaatit vain yksinkertaisesti niitä suurkuluttajia :oops:
Ihmettelin aiemmin kun Matikissa ei ole sitä taloudellisen ajon mittaria.
En ihmettele enää :evil:

...no parhaimmillaan olen päässyt 10,8 L/100 km... :roll:
® Mesen linttaklubi
- pidetään lintat liikkeellä -
Nelejä ässää, S124, SE, SE ja S203
stratocaster
Viestit: 47
Liittynyt: 12.2.2006 22:27

Viesti Kirjoittaja stratocaster »

Well, jos Dry on päässyt 10.8l, niin meitsi voi varmaa ilmoittua tuonne bensapihtareiden sivulle. Nimittäin baby benz 10l ja jokin muu (suunnittelijalle ei ole ollut kaarevia piirtimiä) 10.5l. Tosin talvi helpottaa pääsee 9,5l ja 9,5l kummallakin(talvirajoitukset motorilla ei syö bensaa, joskus ehkä miestä).
Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “Yleinen tekniikkakeskustelu”