Mese 280s v78 mitä polttoainetta ja takasivuikkunan vaihto

Keskustelua veteraani-ikään ehtineistä mersuista.
Vastaa Viestiin
Anttikan
Viestit: 61
Liittynyt: 30.7.2006 16:43
Paikkakunta: Turku

Mese 280s v78 mitä polttoainetta ja takasivuikkunan vaihto

Viesti Kirjoittaja Anttikan »

Nii minkä oktaanista kannattaa käyttää vai kannattaako laittaa lisäksi jotain lisäaineita.Ja takasivuoven lasi paukahti rikki onko hankala vaihtaa ja oliskos kellään vinkkejä mistä mahtaisi löytyä.
Avatar
Sivonen
Viestit: 4939
Liittynyt: 20.9.2005 20:48
Paikkakunta: Jämsänkoski City
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Sivonen »

Tervetuloa foorumille, Anttikan!

Ysikasia olen omassa käyttänyt, ysivitosella vähän nakuttaa.
® Mesen linttaklubi
-Jokaisella kukalla on juuret

Kuva
Anttikan
Viestit: 61
Liittynyt: 30.7.2006 16:43
Paikkakunta: Turku

Mersu 280s v 78 mitä polttoainetta kannattaa käyttää 95 vai

Viesti Kirjoittaja Anttikan »

Joo omaki hiuka nakuttaa elikkä ei sitten tarvii välttämättä mitään venttiilien suojaainetta lisäksi bensaan jos käyttää 98 oktaanista
Avatar
Sivonen
Viestit: 4939
Liittynyt: 20.9.2005 20:48
Paikkakunta: Jämsänkoski City
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Sivonen »

En ole käyttänyt mitään lisäaineita ja hyvin toimii.
® Mesen linttaklubi
-Jokaisella kukalla on juuret

Kuva
Anttikan
Viestit: 61
Liittynyt: 30.7.2006 16:43
Paikkakunta: Turku

Mersu 280s v 78 mitä polttoainetta kannattaa käyttää 95 vai

Viesti Kirjoittaja Anttikan »

No kiitos vinkistä oli vaa pakko tarkistaa ettei paukahda mitää rikki jos säästelee suojaaineissa
Avatar
Sivonen
Viestit: 4939
Liittynyt: 20.9.2005 20:48
Paikkakunta: Jämsänkoski City
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Sivonen »

Jep, joskus voi olla vitosen säästö ja tonnin vahinko... kyllä se kannattaa varmistaa. :shock:
® Mesen linttaklubi
-Jokaisella kukalla on juuret

Kuva
Anttikan
Viestit: 61
Liittynyt: 30.7.2006 16:43
Paikkakunta: Turku

Mersu 280s v 78 mitä polttoainetta kannattaa käyttää 95 vai

Viesti Kirjoittaja Anttikan »

Joo näi o
Avatar
Melitos
Viestit: 2652
Liittynyt: 19.9.2005 19:53
Paikkakunta: Vaasa

Viesti Kirjoittaja Melitos »

Alumiinisella sylinterinkannella varustetut moottorit eivät pääsääntöisesti tarvi venttiilinsuoja-aineita.
I drive an Opel. What's your excuse?
Anttikan
Viestit: 61
Liittynyt: 30.7.2006 16:43
Paikkakunta: Turku

Mersu 280s v 78 mitä polttoainetta kannattaa käyttää 95 vai

Viesti Kirjoittaja Anttikan »

Jaahas toi oli uutta tietoo mulle no taas ollaa hiukka viisaampii kiitti
Avatar
eki
Tolokun mies
Viestit: 620
Liittynyt: 30.9.2005 18:48
Paikkakunta: Salon merikulma

Viesti Kirjoittaja eki »

En malta olla kysymättä, mutta mitenkäs se tuo M115.939 (eli 200 bensa) -79, tarvitseeko tuota kaliumia? Olen tätä aiemminkin kysynyt, mutta unohtunut on pahkeinen... Eikös siinäkin alukansi ole?
Eero J.

"Tämä päivä tulee olemaan loistava - kaikki menee päin helevettiä..."

E 220 DA W210 -96
300D W123 -79
Corolla 1.3 -89

"Auto ei vedä takaa, se työntää..."
-Reikä-Klubi®-
Avatar
Leka
W123-Spesialisti
Viestit: 498
Liittynyt: 15.10.2005 18:17

Viesti Kirjoittaja Leka »

Molemmat M110 ja M115 vaativat venttiilisuojalisäainetta. Myös uudemmassa M102-moottorissa on käytettävä litkua, mikäli se on ennen helmikuuta -84 valmistettu.
Avatar
JTY
Mobilemultimediameedio
Viestit: 290
Liittynyt: 24.4.2006 1:15
Paikkakunta: Selangor
Viesti:

Viesti Kirjoittaja JTY »

Leka kirjoitti:Molemmat M110 ja M115 vaativat venttiilisuojalisäainetta. Myös uudemmassa M102-moottorissa on käytettävä litkua, mikäli se on ennen helmikuuta -84 valmistettu.
Väärin, lisäaineden käyttö on omalla vastuulla daimler-benz mukaan ja saattaa aiheuttaa ongelmia
Kakki mersun moottorit ovat kestäneet lyyjytöntä bensaa sotien jälkeen ja ennenkin.

Tässä linkki missä virallinen statement asiasta ja myös etanoolin käytöstä ja lisäaineista:
http://schumanautomotive.com/forums/sho ... light=M110
Avatar
Leka
W123-Spesialisti
Viestit: 498
Liittynyt: 15.10.2005 18:17

Viesti Kirjoittaja Leka »

Niin no mm. tuosta M102 tapauksesta muokattuine venttiili-istukkoineen löytyy tehtaan Service Information tiedote ja aiheesta on myös WISsissä kerrottu. Tuntemani M110-miehet käyttävät lisäaineta. Itse ajan 99:llä 8)
Avatar
JTY
Mobilemultimediameedio
Viestit: 290
Liittynyt: 24.4.2006 1:15
Paikkakunta: Selangor
Viesti:

Viesti Kirjoittaja JTY »

Leka kirjoitti:Niin no mm. tuosta M102 tapauksesta muokattuine venttiili-istukkoineen löytyy tehtaan Service Information tiedote ja aiheesta on myös WISsissä kerrottu. Tuntemani M110-miehet käyttävät lisäaineta. Itse ajan 99:llä 8)
Itse ajelen M110 siksi tuli haeskeltua netistä tuota varmistusta, sen myös oppinu ajan saatossa ettei alumiini kansi tarvitse lisäainetta ja siksi en oo käyttäny. Mutta 99bensa olis kyllä kova sana, täälläpäin ei enää mistään saa, muuta kuin sitä vpoweria :roll:
Avatar
Leka
W123-Spesialisti
Viestit: 498
Liittynyt: 15.10.2005 18:17

Viesti Kirjoittaja Leka »

Heheh, juu ei väitellä mutta en ottaisi riskiä :)

Myös ennen 2/-84 valmistetuissa M102:ssakin on alukansi.
Avatar
raul
Doctor Zhiguli
Viestit: 1864
Liittynyt: 30.9.2005 12:57
Paikkakunta: Etelävaltio

Viesti Kirjoittaja raul »

JTY kirjoitti:
Leka kirjoitti:Niin no mm. tuosta M102 tapauksesta muokattuine venttiili-istukkoineen löytyy tehtaan Service Information tiedote ja aiheesta on myös WISsissä kerrottu. Tuntemani M110-miehet käyttävät lisäaineta. Itse ajan 99:llä 8)
Itse ajelen M110 siksi tuli haeskeltua netistä tuota varmistusta, sen myös oppinu ajan saatossa ettei alumiini kansi tarvitse lisäainetta ja siksi en oo käyttäny. Mutta 99bensa olis kyllä kova sana, täälläpäin ei enää mistään saa, muuta kuin sitä vpoweria :roll:
Ei olekaan kyse alumiinikannesta vaan lähinnä venttiili-istukoista... Ne on myös korvattavissa lyijyttömälle sopivilla. Moottorit käyvät lyijyttömällä ja kestävät sen, mutta tietyt komponentit siis eivät aivan yhtä hyvin. Tuskin on vaikea ymmärtää mikäli tietää lyijyn merkityksen vanhoille moottoreille.

Missä DB tai DC on väittänyt lisäaineiden aiheuttavan ongelmia :?:
Avatar
JTY
Mobilemultimediameedio
Viestit: 290
Liittynyt: 24.4.2006 1:15
Paikkakunta: Selangor
Viesti:

Viesti Kirjoittaja JTY »

raul kirjoitti:
Ei olekaan kyse alumiinikannesta vaan lähinnä venttiili-istukoista... Ne on myös korvattavissa lyijyttömälle sopivilla. Moottorit käyvät lyijyttömällä ja kestävät sen, mutta tietyt komponentit siis eivät aivan yhtä hyvin. Tuskin on vaikea ymmärtää mikäli tietää lyijyn merkityksen vanhoille moottoreille.

Missä DB tai DC on väittänyt lisäaineiden aiheuttavan ongelmia :?:
Luitko linkin takana olleen sivun ja sieltä daimlerin statementit ?

Vielä pastetus lisäaineista:

DaimlerChrysler AG has not conducted any tests on the effects of additives against valve seat recession (AVSR) in older vehicles. Changes made to the composition of commercially available fuels is a decision made by individual oil companies in consultation with state and federal authorities, and may well occur without direct consultation with all car manufacturers whose vehicles might be affected. As a consequence, DaimlerChrysler AG accepts no responsibility for damages which may arise as a result of use or blending of any additives to commercially available fuels. The use of any additive is the sole responsibility of the vehicle operator.

Further information can be located on the respective fuel manufacturer’s internet site.

© DaimlerChrysler Australia/ Pacific Pty Ltd


Tietysti jokainen tekee mitä haluaa, mutta jos daimler sanoo ettei tarvii niin sitä uskon ja sen mukaan mennään.
Kyllä ymmärrän lyjyn merkityksen.

Ja vielä jos ei jaksa auko tuota linkkiä niin lyyjyttömän bensan käytöstä:

Dear Sir,

Your question about the use of unleaded fuel is easy to answer:

All Mercedes-Benz cars (pre-war and post-war) have absolutely no problems with unleaded fuel.

We recommend to use fuel with an octane rating of 98 (ROZ) for every type and also a regular control of the valve clearance, twice as much as specified by the factory.

In our experience no additional lead substitute additive is necessary.

A normal use of the car is required, of course.

We hope this will help , please feel free to ask if you have further questions.

Mit freundlichen Grüßen /Kind regards

Andreas Hosch
DaimlerChrysler AG
Mercedes Car Group
Brand Communications
Mercedes-Benz Classic Center
000/R051 - MK/CL
70546 Stuttgart
Phone: +49 (0)711 / 17 -8 40 40
Fax: +49 (0)711 / 17 -8 34 56
Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “Oldtimers”