ässä sammuilee

Vastaa Viestiin
mettim-3
Viestit: 73
Liittynyt: 06.4.2006 21:43
Paikkakunta: KUUSANKOSKI

ässä sammuilee

Viesti Kirjoittaja mettim-3 »

morjesta, tänää rupes selli temppuilee. eli isollatiellä ajaessa niin sammui kesken ajon, mutta lähti kuitenkin hyvin käyntiin ja pääsi noin kilometrin ja taas sammui hyvin lähti käynttin ja kävi noin minuutin ja sammui kuin seinään :cry: :?: :?: voisiko syynä olla viallinen pensapumpun rele :?: :?: auton käydessä niin se toimii aivan normaalisti kunnes sammuu ei auta kaasuttelu eikä muukaan kikkailu :!: löytyyköhän se rele sieltä sulake rasiasta :?: ja mistä sen vois tunnistaa T: -89 300 sel
Avatar
stanger
Tolokun mies
Viestit: 2068
Liittynyt: 30.9.2005 16:20
Paikkakunta: Oulu

Viesti Kirjoittaja stanger »

tulee nyt ihan mutuna, mutta sijaitsikohan se siellä bensapumpun lähettyvillä.. :huh:
BMW E31 V12
Avatar
Hamis
Viestit: 402
Liittynyt: 02.8.2007 9:01
Paikkakunta: Raahe

Viesti Kirjoittaja Hamis »

vai löytyskö tuo rele sieltä konehuoneen puolelta tulipellin lähitöltä. Mutua tämäki :?
mettim-3
Viestit: 73
Liittynyt: 06.4.2006 21:43
Paikkakunta: KUUSANKOSKI

Viesti Kirjoittaja mettim-3 »

eilen illalla kävin ajelemassa ja pelas ihan hyvin reilun tunnin lenkin heitin ja välillä oli tyhjäkäynnillä ja ei sammunut kertaakaan :!: toivottavasti pelaa jatkossakin mut kyl vähä arveluttas et siel jossaa ois jotaa :lol: ei tajunnu sillo ku se sammuil ni kattoo et toppaako se pensapumppu vai onko vika jossaa muual. mutta kuulostellaa et mitä ilmenee :shock:
502900
Viestit: 35
Liittynyt: 06.11.2007 11:33

bensapumpun rele

Viesti Kirjoittaja 502900 »

Varmaan se on sullakin sellanen tupakkiaskin kokoinen palikka. Onko akun takana tilaa ja sellasta suojamuovia kuin w124:ssa? Siellä vois olla. Releestä sitten kuori irti ja tutkit juotoksia suurennuslasilla. Hiusmurtuma voipi olla syynä ongelmiin
Avatar
PM
Gourmet-ässä
Viestit: 563
Liittynyt: 30.9.2005 13:25
Paikkakunta: Tammelantorilta Tapolan kuuma-sian-verimakkara-kojusta 1134m linnuntietä koilliseen
Viesti:

Viesti Kirjoittaja PM »

Virranjakaja/puola-sektori kannattaa myös tsekata jos vielä kenkkuilee.
En tiedä, mutta ihan perseestä on.
mettim-3
Viestit: 73
Liittynyt: 06.4.2006 21:43
Paikkakunta: KUUSANKOSKI

Viesti Kirjoittaja mettim-3 »

no nii ja taas tuli sama vika takas :!: pitänee varmaan viikonloppuna ruveta asiaa tutkimaa tarkemmin :idea: ......tumainen ajella ku ei tiiä et milloin se meno lakkaa kokonaa :evil: nyt pääs kotio sillee et sai käyntii ja kerkes kiihyttää johkuu 50-60kmh ja sammu ja anto rullata ja taas käyntii ja pien spurtti.......... sillee tultii sellain 60km :lol: pitänee varmaa ettii se rele käsii ja hypistellä sitä ja kattoo se puola, virranjakajan uskosin olevan kunnossa uusittu viime syksynä :?: yön ylitte kun auto seisoo niin nurkkaajossa pelaa niiku pitää :wink: jotenkii tuntus et kun "joku" paikka lämpenee/kuumenee ni alkaa temppuilee
Avatar
Mika.T
Mersutohtori
Viestit: 7116
Liittynyt: 02.10.2005 0:39

Viesti Kirjoittaja Mika.T »

Konehuoneessa sulakerasiassa. Releen päällä lukee koneen maks kierrokset ja sylinterimäärä. Sen kautta kiertää sytytysvirta ja bensapumppujen virrat.

Toki vikana voi olla mahollisesti loppuun kulunut pumppukin, sytkäpoksi/puola tai virtalukon pohja
touhottaja
Reikäklubin presidentti<br>MersupeRkaaja
Viestit: 6067
Liittynyt: 07.3.2007 17:55

Viesti Kirjoittaja touhottaja »

se rele olis tän näkönen,tämä on 280se:tä
Kuva
mulla teki aikonaan samaa ja sitten se toimi aika kauan ja sitten teki täydellisen topin :shock:
uusi rele makso rahtinenn onnikassa 239€ :cry: työmaalla sähkäri korjas vanhan releen ja nyt se on käytössä ja uusi rele varalla :idea:
minulla rele sijaitsee sulakerasiassa lokasuojan puoleisessa laidassa :shock:
mettim-3
Viestit: 73
Liittynyt: 06.4.2006 21:43
Paikkakunta: KUUSANKOSKI

Viesti Kirjoittaja mettim-3 »

Kiitoksia rele löytyi ja sen avasin mutta ei siinä mitään silmämääräisesti havaittavaa ollut, pitänee käyttää jollaa elektroniikka korjaajalla jos sais varmuuden et onko se kunnossa vai ei :?: ja sitte huomasin sellasen asian kun kattelin kl-varaosata noita releitä niin yhestä releestä oli kuva ja sen kupeessa noi normaalit tekstit ja sitten oli et +kickdown ni aatelin kun toho mun mesee on ilmeisesti jälkeenpäin vaihdettu automaatti loota ja ei toi KD pelaa ni oiskohan jääny rele vaihtamatta koska tos releessä mikä on nyt autossa kiinne ni ei kyl puhuta mitää "kikdaunista" mene ja tiedä :?: ois se kyl ihan kiva homma et jos releen vaihdol rupeis auto pelaa ja ponukseen sais ton KD:n kuntoo :wink: :roll:
herra kouhia
Viestit: 2
Liittynyt: 10.10.2007 18:03

Viesti Kirjoittaja herra kouhia »

releessä ei varsinaisesti näy mitään vikaa mutta elektroniikka mies kyllä löytää sen,se on ilmeisesti joku olematon vika ja helppo laittaa.
kattoppa onko sulla kiknovin kaapeli kiinni laatikon päässä ja onko kaasupolkimen alla kd kytkintä ja onko siellä edes johtoja kytkimellä :roll:
mettim-3
Viestit: 73
Liittynyt: 06.4.2006 21:43
Paikkakunta: KUUSANKOSKI

Viesti Kirjoittaja mettim-3 »

juu kyl ne johdot on kiinne tosin niiden kunnosta ei oo tietoo sen kytkimen vaihdoin tos joku aika sitte sinne polkimen taakse kun koitin selvitellä et missä vika mut ei auttanu :roll:
touhottaja
Reikäklubin presidentti<br>MersupeRkaaja
Viestit: 6067
Liittynyt: 07.3.2007 17:55

Viesti Kirjoittaja touhottaja »

no laitas joku summeri tai jos sulla on kaver niin ota kd-kytkimeltä johto irti ja kytke siihen joku lamppu/summeri ja paina kaasu pohjaan virta päälä niin pitäs merkki tulla kytkentöihin jos ei niin sillä ei ole relettä tai se on rikki :idea:tarkotin vaihelaatikosta :shock:
mettim-3
Viestit: 73
Liittynyt: 06.4.2006 21:43
Paikkakunta: KUUSANKOSKI

Viesti Kirjoittaja mettim-3 »

no niin nyt homma nytkähti taas vähän etiä päin sain kaverilta lainaan toisen releen mikä on automaatti vehkeestä ja oli muuten himan erilainen kun oma, pari "nastaa" oli enemmän kävi kuitenkii paikoillee omassa autossa oli vaan tyhjät reijät lisä "nastojen" kohdalla :!: KD:n toimintaa se vaikuttanut mutta käytin releen elektroniikka huollossa ja sieltä löytyi pari viallista/huonoa tinausta jotka on nyt korjattu ja rele on takisin kiinne ja tuntus pelaavan ainakii toistaseks :D mutta melko varma oon että se sammuilu johtui niistä tinauksista :!: aika näyttää :lol:
touhottaja
Reikäklubin presidentti<br>MersupeRkaaja
Viestit: 6067
Liittynyt: 07.3.2007 17:55

Viesti Kirjoittaja touhottaja »

kyllä se nyt pelittää usko vaan :D paljonko maksot korjauksesta :?:
mulla makso kolomenvartin silver sini pullon :P
mettim-3
Viestit: 73
Liittynyt: 06.4.2006 21:43
Paikkakunta: KUUSANKOSKI

Viesti Kirjoittaja mettim-3 »

20 euroo se siit halus, ei paha jos uuteen vertaa :lol:
touhottaja
Reikäklubin presidentti<br>MersupeRkaaja
Viestit: 6067
Liittynyt: 07.3.2007 17:55

Viesti Kirjoittaja touhottaja »

joo helevetin halapa :D itehän maksoin ison silver sini pullon :idea:
ittellehän makso uusi rele muistaakseni 239€,että korjaus oli suhteellisen halpa :P
mettim-3
Viestit: 73
Liittynyt: 06.4.2006 21:43
Paikkakunta: KUUSANKOSKI

Viesti Kirjoittaja mettim-3 »

voi saatana, nysse vika tuli takas :evil: no onhan rele ainaskii kunnos pitänee vaihtaa seuraavaks varmaa puola ja kattoo sit et kuin kauan pelittää
touhottaja
Reikäklubin presidentti<br>MersupeRkaaja
Viestit: 6067
Liittynyt: 07.3.2007 17:55

Viesti Kirjoittaja touhottaja »

mites virtalukon poja olekko vaihtanut sitä :?: jotenkin en usko että puolassa olis vika :shock:
mettim-3
Viestit: 73
Liittynyt: 06.4.2006 21:43
Paikkakunta: KUUSANKOSKI

Viesti Kirjoittaja mettim-3 »

sitä ei oo tullu vaihettuu, sehän vois olla ja kyl yx sellain mikä just tollee tekee
Avatar
jaagou
Viestit: 288
Liittynyt: 13.8.2007 18:05
Paikkakunta: vaasa

Viesti Kirjoittaja jaagou »

mettim-3 kirjoitti:voi saatana, nysse vika tuli takas :evil: no onhan rele ainaskii kunnos pitänee vaihtaa seuraavaks varmaa puola ja kattoo sit et kuin kauan pelittää
puola ei onneks ollu kallis..... :lol:
- Chervolet Camaro Z28
- Volvo S40
mettim-3
Viestit: 73
Liittynyt: 06.4.2006 21:43
Paikkakunta: KUUSANKOSKI

Viesti Kirjoittaja mettim-3 »

puola varttuu viel kaverin tallis ku ei se oo viel löytäny sitä :wink: mut täs ootelles kävin ostamas ton virtalukon pohjan ja nyt ei tarvis ku saaha se vaihettuu :lol: toissailtana vähä tutkailin et millanen homma se ois mut taitaa olla helpoin irrottaa koko virtalukko :!: aika ahtaat on paikat :roll: oisko kellään pientä vinkkii et miten ton virtalukon saa irti ennen ku jotaa hajoaa :D
mettim-3
Viestit: 73
Liittynyt: 06.4.2006 21:43
Paikkakunta: KUUSANKOSKI

Viesti Kirjoittaja mettim-3 »

palatakseen vielä tähän niiiiin. virtalukonpohja on vaihdettu ja viel ei oo ruvennu temppuilee...........mutta mutta semmosen yhtäläisyyden oon huomannu et aina kun on sammuillu ni on jus tankattu pytty täytee en sit tiiä et onko sillä mitää osaa siihe mut aika moisen pihauksen/suhauksen pitää ku avaa tankinkorkin, et voisko olla joku ilmarööri tukkees tai jotaa ihan mutu mut kuitenkii
mettim-3
Viestit: 73
Liittynyt: 06.4.2006 21:43
Paikkakunta: KUUSANKOSKI

Viesti Kirjoittaja mettim-3 »

no nyt taitaa olla vika viimenää selvillä :D tänää se perkele teki sen taas :evil: ja nyt hokas kattoo et samuuko se pumppu vai ei ja sehän sammu :!: revin releen irti ja avasin sen ja laitoin pienen paperin palan sen kielekkeen taakse eli vähän niiku pakkosyötön päälle :lol: ja rupes pumppu pyörii ja auto pelaa 8) et kyl se vika oli kuiteskii siin relees kylmänä ilmeisesti pelaa mut ku lämpenee ni ei et ehkä sentakii ei se korjaus ukko siit "sitä" vikaa löytäny :roll: ei muuta ku uutta relettä kehii ja lisää kilometrejä :!: KIITOS KAIKILLE OSANOTTAJILLE :!:
Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “W126 / R & C 107 moottori”