300 SD:n lisää tehoa?
- Slarbersson
- Viestit: 23
- Liittynyt: 10.10.2007 17:20
- Paikkakunta: sodankylä
300 SD:n lisää tehoa?
elikkäs, pihalla odottelis vuoden -81 californiasta tuotu 300 SD... turbo löytyy ja 5 mukia... kokonaiset 3 litraa myös.. syöttöjä olis kiva saada nostettua... ja vinkit mehdollisimman yksinkertaisia...
- Malm
- W123-Spesialisti<br>Räikkäpää
- Viestit: 1657
- Liittynyt: 23.10.2005 18:00
- Paikkakunta: Limika/Oulu
Tervetuloa voorumille,
Hianon auton olet hommannut, valitettavasti tuo turpokoneen pumppu on hieman eri mallia, kuin mitä vaparipumput ovat. Ja täten sen säätämisestä on tehty sellaista salatiedettä, ettei sitä oikein kukaan tiedä tai tee, säätövarakin on pieni. Virittäjät käyttävät vaparin pumppuja sitten isommilla elementeillä kun syöttöjä halutaan.
Jos tuntuu että puhti on karissut matkoille, niin kannattaisi aloittaa roklaaminen tuosta ALDAn(ahtopainerikastin taikka toisinsanoen savutuksenestojärjestelmä) banjopulttien ja painelinjaston puhdistamisella; seuraavassa linkissä siihen onkin hyvät ohjeet:
http://www.dieselgiant.com/mercedesalda ... mservi.htm
Seuraavaksi voisi ihmetellä polttoainejärjestelmän puhdistusta, vaikka tollein:
http://www.dieselgiant.com/injectorcleaning.htm
Sitten kannattaa säätää venttiilit vaikka tollein:
http://www.dieselgiant.com/valveadjustment.htm
Tämän jälkeen kannattaa ehkä miettiä avarampaa, taikka epätukkoisempaa pakoputkistoa, näilläpä sitä alkuun päästään ja varmasti tulloo puhtia lisää, jos kuitenkin tuntuu ettei riitä, niin soitto asiantuntevalle dieselpajalle, vaikka PP dieselille tai mynämäelle jotta isompia tappeja pitäisi saada, tähän sitten tarvitset vaparimallista sen pumpun.
-Risto
Hianon auton olet hommannut, valitettavasti tuo turpokoneen pumppu on hieman eri mallia, kuin mitä vaparipumput ovat. Ja täten sen säätämisestä on tehty sellaista salatiedettä, ettei sitä oikein kukaan tiedä tai tee, säätövarakin on pieni. Virittäjät käyttävät vaparin pumppuja sitten isommilla elementeillä kun syöttöjä halutaan.
Jos tuntuu että puhti on karissut matkoille, niin kannattaisi aloittaa roklaaminen tuosta ALDAn(ahtopainerikastin taikka toisinsanoen savutuksenestojärjestelmä) banjopulttien ja painelinjaston puhdistamisella; seuraavassa linkissä siihen onkin hyvät ohjeet:
http://www.dieselgiant.com/mercedesalda ... mservi.htm
Seuraavaksi voisi ihmetellä polttoainejärjestelmän puhdistusta, vaikka tollein:
http://www.dieselgiant.com/injectorcleaning.htm
Sitten kannattaa säätää venttiilit vaikka tollein:
http://www.dieselgiant.com/valveadjustment.htm
Tämän jälkeen kannattaa ehkä miettiä avarampaa, taikka epätukkoisempaa pakoputkistoa, näilläpä sitä alkuun päästään ja varmasti tulloo puhtia lisää, jos kuitenkin tuntuu ettei riitä, niin soitto asiantuntevalle dieselpajalle, vaikka PP dieselille tai mynämäelle jotta isompia tappeja pitäisi saada, tähän sitten tarvitset vaparimallista sen pumpun.
-Risto
W203.016
W124.185 (250TD-PA) ® Mesen linttaklubi
W123.130 tallissa lepäilee
Emännällä Passatti
W124.185 (250TD-PA) ® Mesen linttaklubi

W123.130 tallissa lepäilee
Emännällä Passatti
Vanha juttu ja tuskin enään ajankohtainen mutta kyllä siitä turbon orkkis MW pumpustakin syöttöä saa jonkin verran. Ainakin mynämäen pajalla saivat säädettyä hieman isommalle jolloin meno alkoi maistua ja käynti tasaantui. 58 kuutiomilliä tuosta kuulemma sai irti kun säädettiin tappiin asti, eihän tuolla vielä kuuhun mennä mut eipä mulla oo mitään asiaakaan sinne
.

W123 300TD farkkupaku
W123 300 turbodiesel sedan
W123 300 turbodiesel sedan