260se vm.88 ottaa aamukännejä

Vastaa Viestiin
jiwee126
Viestit: 7
Liittynyt: 11.6.2011 22:05
Paikkakunta: hattula

260se vm.88 ottaa aamukännejä

Viesti Kirjoittaja jiwee126 »

Morjes. Täällä tämmönen aloitteleva mersumies tuskailee papan perintöhelmen kanssa. Aamustarttin jälkeen kierrokset vaeltaa ja kaasuun koskettaessa alkaa röpellys ja tulee mustaa putkesta. Kaasulla herkuttelemalla jos saa kierrokset neljään tonniin ilman että se sammuu niin sitten alkaa ehkä käymään paremmin. Pienen ajon jälkeen kun sammuttaa ja odottaa hetken vika saattaa korjaantua tai sitten ei. Välillä menee koko päivä sammuillen ja joskus taas kuutonen kehrää kuin uutena. Olisko ideoita?
touhottaja
Reikäklubin presidentti<br>MersupeRkaaja
Viestit: 6067
Liittynyt: 07.3.2007 17:55

Viesti Kirjoittaja touhottaja »

olisko virranjakajan pyrijässä vika tahikka jakajan kannessa :wink:
jakajan pyrijässä saattaa olla sillai viallinen että et näje sitä, osa on sen verta halapa että uusii sen :roll:
potox
Pirunkepin löytäjä
Viestit: 988
Liittynyt: 26.10.2010 0:06

Viesti Kirjoittaja potox »

hmm... kuulostaa siltä että on aika rikkaalla seos :shock:
olisko kylmäkäynnistysventtiili jäänynnä auki?
® Mesen linttaklubi
jiwee126
Viestit: 7
Liittynyt: 11.6.2011 22:05
Paikkakunta: hattula

Viesti Kirjoittaja jiwee126 »

Jakajan kansi, pyörijä, tulpat ja johdot on vaihdettu kymppitonnin sisällä. Jotenkin toi tauti viittais enemmänkin tonne bensa puolelle. Ja ittekin aattelin just tota kylmäkäynnistyshässäkkäpuolta, mutta tää saksalainen hienostuneisuus (monimutkaisuus) menee tällaselta aloittelijalta välillä vähän yli hilseen. Mitenköhän sitä pystyis tarkisteleen tota "ryyppy"puolta. Se vaan tuntuis aika loogiselta, koska laihalla se ei ainakaan käy mustan savun määrästä päätellen. Ja oikein pahan rökellyspäivän huomaa myös bensamittarista.
touhottaja
Reikäklubin presidentti<br>MersupeRkaaja
Viestit: 6067
Liittynyt: 07.3.2007 17:55

Viesti Kirjoittaja touhottaja »

ota siitä kylmäkäynnistys venttiilistä johto irti, pitäs käynti parantua jos siinä vikkaa :wink:
jiwee126
Viestit: 7
Liittynyt: 11.6.2011 22:05
Paikkakunta: hattula

Viesti Kirjoittaja jiwee126 »

Otin sitten sen kylmäkäynnistysventtiilin töpselin irti. Ei muuten tykänny siitä yhtään ei halunnu käydä sitäkään vähää. Economy viisari heilu tyhjäkäynnillä punaisella eikä kärsiny hipaistakkaan kaasuun.
ruikku
Käyttöohjeuskovainen
Viestit: 380
Liittynyt: 19.10.2010 0:09

Viesti Kirjoittaja ruikku »

Onko tuolla oireella pitkä "historia", vai ilmennyt yhtäkkiä?
"Älykäs selviytyy tilanteista mihin viisas ei joudu"
jiwee126
Viestit: 7
Liittynyt: 11.6.2011 22:05
Paikkakunta: hattula

Viesti Kirjoittaja jiwee126 »

On se kuukauden päivät temppuillut. Eli kilometreissä tommosen 2000km. Syksyn kosteutta ei voi kauheesti syyttää nykii myös kuivalla kelillä joskin ensimmäinen nykikohtaus ilmeni pesun jälkeen.
ruikku
Käyttöohjeuskovainen
Viestit: 380
Liittynyt: 19.10.2010 0:09

Viesti Kirjoittaja ruikku »

Jos kuitennii kurkkais jakajan kannen alle.. :?
"Älykäs selviytyy tilanteista mihin viisas ei joudu"
jiwee126
Viestit: 7
Liittynyt: 11.6.2011 22:05
Paikkakunta: hattula

Viesti Kirjoittaja jiwee126 »

Nonni. Kurkkasin sinne jakajankannen alle ja olihan siellä pientä hapettumaa havaittavissa. Vaihdoin kannen ja pyörijän eikä mitään vaikutusta parempaan suuntaan. :shock: :evil: :(
jiwee126
Viestit: 7
Liittynyt: 11.6.2011 22:05
Paikkakunta: hattula

Viesti Kirjoittaja jiwee126 »

Hu hu. Tuli tänään syvennyttyä taas Mesen käyntihäröilyyn. Löytyi yksi katkennut alipaine muoviputki ja Lisäilmaventtiilin letku oli juuresta halki. No meikä oli ihan innoissaa,että löytyhän se vika. No uutta letkuahan ei tähän hätään tietenkään saatu joten suomalais ugrilaista väliaikaispatenttia kehiin. vulkanoituvaa teippiä, sikaa ja klemmaria ja varmasti ei vuoda. No vikahan ei korjaantunut päinvastoin tyhjäkäynti aaltoilee ehkä enemmän. Tää nostaa nyt kädet pystyyn ja laittaa Mersun talvi teloille. Tarvii kattella kaikessa rauhassa talven aikana, jos sitten kesällä pääsis taas Mersuileen.
Avatar
puuhapena
Viestit: 680
Liittynyt: 25.7.2006 20:47
Paikkakunta: valkeakoski

Viesti Kirjoittaja puuhapena »

Omassa 2.6 tenavassa tyhjäkäynnin aaltoilu loppui kun stumppasin lisäilmaluistilta eli tyhjäkäyntimoottorilta ruiskun määräjakajan kumikaukalon kylkeen tulevan putken tiiviimmin kiinni kaukalon kylkeen..
Paas kurkaten, saattaa höriä ilmaa sitä kautta, omassani oli se reikä jo ihan soikea.
Vaihdoin myöhemmin ko kumikaukalon, nyt käy tosi nätisti tyhjäkäyntiä.
Oi mikä ihana mies. Naisten ja eläinten ystävä ja ajaakin vielä Mercedes Bentsillä.
v6sa
Mesen Viron suurlähettiläs
Viestit: 195
Liittynyt: 10.10.2005 10:19
Paikkakunta: Kernu

Viesti Kirjoittaja v6sa »

jiwee126 kirjoitti: ...
Economy viisari heilu tyhjäkäynnillä punaisella eikä kärsiny hipaistakkaan kaasuun.
Alipainevuoto jossain. :roll: Tarkista letkut ja etenkin ruiskukotelon alapuolella oleva kumiinen kaulus halkeamien varalta.

Minkä väriset ovat tulpat? Otaksun, jotta aikas mustat...
jiwee126
Viestit: 7
Liittynyt: 11.6.2011 22:05
Paikkakunta: hattula

Viesti Kirjoittaja jiwee126 »

Nii eilen kun innostuin siitä haljenneesta letkusta en viitsinyt purkailla sen enempää,mutta vähän hypistelin sitä kumikaukaloa niin on se kyllä aika korpun tuntuista tavaraa. Melkein vois olla viisasta vaihdella noi kumiosat kuohkeempiin. Aika on varmaan tehnyt tepposensa koska kaikki kumiosat konehuoneessa tunttuu lähinnä muovilta. Vai kuuluuko Mesessä olla materiaali hivenen kovempaa? Saakohan niitä uutena mistään ja mihin hintaan vai meneekö hyvien käyttäreiden metsästykseen?
Avatar
puuhapena
Viestit: 680
Liittynyt: 25.7.2006 20:47
Paikkakunta: valkeakoski

Viesti Kirjoittaja puuhapena »

Kl:stä saa, maksaa vajaan kolmekymppiä
Oi mikä ihana mies. Naisten ja eläinten ystävä ja ajaakin vielä Mercedes Bentsillä.
ruikku
Käyttöohjeuskovainen
Viestit: 380
Liittynyt: 19.10.2010 0:09

Viesti Kirjoittaja ruikku »

Kuva

M103:sen m-jakajan kaukalo, mb nro 103 141 00 90, kl nro 21189.
Maksoi kesällä törkeät 22eur, tohon rahaan se kannattaa uusia ihan vain vaihtamisen ilosta :)

Tyhjäk.säätimen letkut olikin arvokkaammat.

Itse säätimessäkin saattaapi olla sanomista.
"Älykäs selviytyy tilanteista mihin viisas ei joudu"
Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “W126 / R & C 107 moottori”