420se ezl säätö

Vastaa Viestiin
janihei
Viestit: 30
Liittynyt: 16.12.2011 7:48

420se ezl säätö

Viesti Kirjoittaja janihei »

Juu, löytyi tuo ezl säätö namiska vihdoin ja viimen tuolta hantin jalkatilasta, näytti olevan asennossa 1. onko mitään tietoa eri asentojen antamista ennakoista. auto on vm1988 420se ilman Kattia ja Lambdaa..
janihei
Viestit: 30
Liittynyt: 16.12.2011 7:48

Viesti Kirjoittaja janihei »

Tais olla sittenkin ke-jetin säätö nappula. vai kuinka???
touhottaja
Reikäklubin presidentti<br>MersupeRkaaja
Viestit: 6067
Liittynyt: 07.3.2007 17:55

Viesti Kirjoittaja touhottaja »

enpä kyllä koskis liiemmälti siihen namiskaan :wink:
Avatar
_Hämis_
Viestit: 609
Liittynyt: 19.10.2010 23:43
Paikkakunta: Raahe

Viesti Kirjoittaja _Hämis_ »

Kerroppa touhottaja mitä se namiska tekee, minä ku en tiiä...? :roll:
® Mesen Porkkana-klubi


Opel Astra wagon 1.7CDTI -08
Avatar
Marco
Herrasmies
Viestit: 3045
Liittynyt: 04.5.2007 9:35
Paikkakunta: Vantaa

Viesti Kirjoittaja Marco »

_Hämis_ kirjoitti:Kerroppa touhottaja mitä se namiska tekee, minä ku en tiiä...? :roll:
Syttyennakkoa siitä namikasta saa säädeltyä.

http://mercedes-190.co.uk/topic/219108/1/
W163 320 -98
Volvo V40 T4 -00
Exät: 2xW201, 2xW124, 3xS124, 2xS210, 1xW126 , 1xW208

® Mesen 199-klubi
® Mesen linttaklubi
MCoBFo300TEDBWIoPHC ®
touhottaja
Reikäklubin presidentti<br>MersupeRkaaja
Viestit: 6067
Liittynyt: 07.3.2007 17:55

Viesti Kirjoittaja touhottaja »

janihei kirjoitti:Tais olla sittenkin ke-jetin säätö nappula. vai kuinka???
olisko tää namiska kyseessä :roll:

Kuva

tuon alapuolella KE-jetin ruiskupoksi :wink:
janihei
Viestit: 30
Liittynyt: 16.12.2011 7:48

Viesti Kirjoittaja janihei »

juuri näin sama nappula, eli taitaa olla sittenkin ruiskun säätö...
janihei
Viestit: 30
Liittynyt: 16.12.2011 7:48

Viesti Kirjoittaja janihei »

mittasin sytty ennakon, seilaa väliä 20-30 astetta tyhjäkäynnillä.. ei ihme että tyhjäkäynti hieman humppaa ja on melkein 1000 rpm.. 2000rpm jälkeen menee jo yli 40 astetta.. käsittääkseni ennakon pitäisi nousta vasta 3500rpm jälkeen noin ylös.. onko kellään ollu samanlaisia ongelmia.. mahtaako olla ezl boksi ehtoopuolella
touhottaja
Reikäklubin presidentti<br>MersupeRkaaja
Viestit: 6067
Liittynyt: 07.3.2007 17:55

Viesti Kirjoittaja touhottaja »

missäskunnossa tää on :roll:

Kuva

mulla ei enää lopuks auttanu pesukaan, sen verta autto että huomas käynnin vähän parantuneen, mutta uuvella se toimi erittäin hyvin :wink:
janihei
Viestit: 30
Liittynyt: 16.12.2011 7:48

Viesti Kirjoittaja janihei »

Olen koittanut tuota putsailla mutta aika pikaseen vaan tyyliin jarrukliineriä ja aseöljyö perään.. ilmastoinnin releen kun ottaa pois kierrokset tippuu 200 rpm.. mutta kummankaan näistä ei pitäisi vaikuttaa sytysennakon aaltoilemiseen ja liian aikaiseen ennakkoon.. mitä muuten maksoi uusi tyhjäkäyntiventtiili..
touhottaja
Reikäklubin presidentti<br>MersupeRkaaja
Viestit: 6067
Liittynyt: 07.3.2007 17:55

Viesti Kirjoittaja touhottaja »

janihei kirjoitti:Olen koittanut tuota putsailla mutta aika pikaseen vaan tyyliin jarrukliineriä ja aseöljyö perään.. ilmastoinnin releen kun ottaa pois kierrokset tippuu 200 rpm.. mutta kummankaan näistä ei pitäisi vaikuttaa sytysennakon aaltoilemiseen ja liian aikaiseen ennakkoon.. mitä muuten maksoi uusi tyhjäkäyntiventtiili..
kyllä se vaan seilaa käynti kun tuo on huonossa kunnossa, mutta ennakosta en tiijä kun en koskaan sitä ole kattonu ja nyt varsinki ei kannata kattoo kun on viis satasen poksi :wink:

tyhjäkäynti moottori uus tais maksaa kun viimetalavena ostin sen n.180€ :wink:sen varaosa numero on vaihtunu, entinen numero
000 141 16 25
ja uus on tässä :arrow:

Kuva

500:sen moottori ei käy, letku yhteet ovat pienemmät :idea:
janihei
Viestit: 30
Liittynyt: 16.12.2011 7:48

Viesti Kirjoittaja janihei »

Veholtako ostit? koitan huomenna keretä ottamaan sen kuvan siitä mun sytkäboksista ku lupasin..
ruikku
Käyttöohjeuskovainen
Viestit: 380
Liittynyt: 19.10.2010 0:09

Viesti Kirjoittaja ruikku »

Ennakon heittely, venynyt, kulunut jakoketju+muut osat jakopäästä?
"Älykäs selviytyy tilanteista mihin viisas ei joudu"
janihei
Viestit: 30
Liittynyt: 16.12.2011 7:48

Viesti Kirjoittaja janihei »

Juu, tuo jakoketjun venyminen tuli kanssa mieleen.. saako ketjun vaihdettua vanhan ketjun kanssa vetämällä, purkamatta jakopään koteloa..
tuosta ennakosta vielä, autoni on kiinteällä sytytyksen etuvastuksella(r16 750ohm) eli ilman ezl säätöä.. r16 mittaus tulos sen liittimestä näyttää nastojen välistä 23ohm pitäisi olla 750ohm mikäli mittasin oikein.. tämän pitäisi aikaistaa systystä, mitä pienempi r16 kuorma sitä enemmän ennakkoa. Eikö?
Gravehill
Viestit: 2
Liittynyt: 14.3.2012 8:27

Viesti Kirjoittaja Gravehill »

touhottaja kirjoitti: tyhjäkäynti moottori uus tais maksaa kun viimetalavena ostin sen n.180€ :wink:sen varaosa numero on vaihtunu, entinen numero
000 141 16 25
ja uus on tässä :arrow:

500:sen moottori ei käy, letku yhteet ovat pienemmät :idea:
Mistä ostettuna? Kyselin eilen jatalalta 420:seen kumikaukaloo ja tyhjäkäyntimoottoria mutta tavallaan jäi tilaamatta sitte. 1200€ yhteensä. Se kumikaukalo nyt ainakin pitäis jostain saada kyllä uus, mutta mistähän niitä ootte ostellu kun on kuulemma halpakin osa. :?
Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “W126 / R & C 107 moottori”