V8 Miehet HUOMIO!! tyhjäkäyntimoottorin säätö ohje..
V8 Miehet HUOMIO!! tyhjäkäyntimoottorin säätö ohje..
Saattaa olla jo jollekkin tuttu kikka. mutta ei ole kukaan täällä vielä kirjoitellut.. Eli tyhjäkäyntimoottorin määränjakajaan päin osoittavan letkukaran sisältä keskeltä reikää löytyy musta muovitutti, kaiva tutti pois ja sieltä paljastuu holkki jossa kierre sisällä, ruuvaa siihen pultti ja vedä holkkia ulospäin kolostaa 1-1,5mm näin jousikuorma jota päin moottori työntää pienenee ja vanha kulunut moottori jaksaa painaa luisti kiinni.. Tein täänään kyseisen toimenpiteen omaani ja nyt 1000rpm tyhjäkäynti on historiaa. P vaihteella 600rpm D vaihteella 500rpm..
-
- Reikäklubin presidentti<br>MersupeRkaaja
- Viestit: 6067
- Liittynyt: 07.3.2007 17:55
Re: V8 Miehet HUOMIO!! tyhjäkäyntimoottorin säätö ohje..
Pitäisiköhän tuota kokeilla, kun kierrokset siinä 800-1000 , riippuu vähänjanihei kirjoitti:Saattaa olla jo jollekkin tuttu kikka. mutta ei ole kukaan täällä vielä kirjoitellut.. Eli tyhjäkäyntimoottorin määränjakajaan päin osoittavan letkukaran sisältä keskeltä reikää löytyy musta muovitutti, kaiva tutti pois ja sieltä paljastuu holkki jossa kierre sisällä, ruuvaa siihen pultti ja vedä holkkia ulospäin kolostaa 1-1,5mm näin jousikuorma jota päin moottori työntää pienenee ja vanha kulunut moottori jaksaa painaa luisti kiinni.. Tein täänään kyseisen toimenpiteen omaani ja nyt 1000rpm tyhjäkäynti on historiaa. P vaihteella 600rpm D vaihteella 500rpm..
-
- Reikäklubin presidentti<br>MersupeRkaaja
- Viestit: 6067
- Liittynyt: 07.3.2007 17:55
Re: V8 Miehet HUOMIO!! tyhjäkäyntimoottorin säätö ohje..
älä mee kokeilee, sit se moottori on lopullisesti paskanasupersepe kirjoitti:Pitäisiköhän tuota kokeilla, kun kierrokset siinä 800-1000 , riippuu vähänjanihei kirjoitti:Saattaa olla jo jollekkin tuttu kikka. mutta ei ole kukaan täällä vielä kirjoitellut.. Eli tyhjäkäyntimoottorin määränjakajaan päin osoittavan letkukaran sisältä keskeltä reikää löytyy musta muovitutti, kaiva tutti pois ja sieltä paljastuu holkki jossa kierre sisällä, ruuvaa siihen pultti ja vedä holkkia ulospäin kolostaa 1-1,5mm näin jousikuorma jota päin moottori työntää pienenee ja vanha kulunut moottori jaksaa painaa luisti kiinni.. Tein täänään kyseisen toimenpiteen omaani ja nyt 1000rpm tyhjäkäynti on historiaa. P vaihteella 600rpm D vaihteella 500rpm..
Re: V8 Miehet HUOMIO!! tyhjäkäyntimoottorin säätö ohje..
touhottaja kirjoitti:älä mee kokeilee, sit se moottori on lopullisesti paskanasupersepe kirjoitti:Pitäisiköhän tuota kokeilla, kun kierrokset siinä 800-1000 , riippuu vähänjanihei kirjoitti:Saattaa olla jo jollekkin tuttu kikka. mutta ei ole kukaan täällä vielä kirjoitellut.. Eli tyhjäkäyntimoottorin määränjakajaan päin osoittavan letkukaran sisältä keskeltä reikää löytyy musta muovitutti, kaiva tutti pois ja sieltä paljastuu holkki jossa kierre sisällä, ruuvaa siihen pultti ja vedä holkkia ulospäin kolostaa 1-1,5mm näin jousikuorma jota päin moottori työntää pienenee ja vanha kulunut moottori jaksaa painaa luisti kiinni.. Tein täänään kyseisen toimenpiteen omaani ja nyt 1000rpm tyhjäkäynti on historiaa. P vaihteella 600rpm D vaihteella 500rpm..
-
- Reikäklubin presidentti<br>MersupeRkaaja
- Viestit: 6067
- Liittynyt: 07.3.2007 17:55
tyhjäkäynti
otin motin käpälään ja päästin sinne paineilmaa ja puhdistusainetta ja tuon jälkeen tyhjäkäynti nousi vaan entisestään eikä auta vaikka vetää sitä holkkia ulos päin. onkoha jo paskana vai mikähän?
Viimeksi muokannut kimblaus, 16.4.2012 8:50. Yhteensä muokattu 2 kertaa.
-
- Reikäklubin presidentti<br>MersupeRkaaja
- Viestit: 6067
- Liittynyt: 07.3.2007 17:55
-
- Reikäklubin presidentti<br>MersupeRkaaja
- Viestit: 6067
- Liittynyt: 07.3.2007 17:55
- Karvanaama
- Viestit: 851
- Liittynyt: 10.9.2011 14:20
- Paikkakunta: Käläviäläinen, vaikka Kokkolassa asunkin.
Katselinpa huvikseni millaisella hinnalla löytyisi tyhjäkäyntimoottoria / lisäilmaluistia. Hinnat vaihteli satasesta yli tonniin. No yksiköt ei aina olleet euroja, mutta sitten..
Alibaballa olisi tarjolla, hintaa ei ilmoittanut, mutta vähimmäistilaus 20 kpl.
Luulenpa että hinta voisi olla kovasti kilpailukykyinen.
https://www.alibaba.com/product-detail/ ... 23112.html
Sitten amerikanfoorumilta nerokas korjauskikka.
Alibaballa olisi tarjolla, hintaa ei ilmoittanut, mutta vähimmäistilaus 20 kpl.
Luulenpa että hinta voisi olla kovasti kilpailukykyinen.
https://www.alibaba.com/product-detail/ ... 23112.html
Sitten amerikanfoorumilta nerokas korjauskikka.
850 T5 -96
FLH 1200 -72
FLH 1200 -77
C126 500 -88 -lähti toisen miehen matkaan
FLH 1200 -72
FLH 1200 -77
C126 500 -88 -lähti toisen miehen matkaan
-
- Reikäklubin presidentti<br>MersupeRkaaja
- Viestit: 6067
- Liittynyt: 07.3.2007 17:55
- Karvanaama
- Viestit: 851
- Liittynyt: 10.9.2011 14:20
- Paikkakunta: Käläviäläinen, vaikka Kokkolassa asunkin.
Laitoin tyhjäkäyntiventtiilin likoamaan dieseliin, olkoon nyt siellä muutaman päivän ja sitten sitä naksuttelua apuvirralla.
Seuraavaksi sitten tuo Touhottajan tuluppa, jos ei liotus auta.
Nyt löytyi hintakin Kiinanpojilta!! Olishan se jännä kokeilla miten tuo toimisi.
Ei olis kalliskaan.. hmm..
https://www.alibaba.com/product-detail/ ... 618cdVt5x7
Seuraavaksi sitten tuo Touhottajan tuluppa, jos ei liotus auta.
Nyt löytyi hintakin Kiinanpojilta!! Olishan se jännä kokeilla miten tuo toimisi.
Ei olis kalliskaan.. hmm..
https://www.alibaba.com/product-detail/ ... 618cdVt5x7
850 T5 -96
FLH 1200 -72
FLH 1200 -77
C126 500 -88 -lähti toisen miehen matkaan
FLH 1200 -72
FLH 1200 -77
C126 500 -88 -lähti toisen miehen matkaan
-
- Reikäklubin presidentti<br>MersupeRkaaja
- Viestit: 6067
- Liittynyt: 07.3.2007 17:55
se lisäilmaventtiili toimii kanttiaalloilla eikä suoralla 12v jännitteelläKarvanaama kirjoitti:Laitoin tyhjäkäyntiventtiilin likoamaan dieseliin, olkoon nyt siellä muutaman päivän ja sitten sitä naksuttelua apuvirralla.
Seuraavaksi sitten tuo Touhottajan tuluppa, jos ei liotus auta.
Nyt löytyi hintakin Kiinanpojilta!! Olishan se jännä kokeilla miten tuo toimisi.
Ei olis kalliskaan.. hmm..
https://www.alibaba.com/product-detail/ ... 618cdVt5x7
- Karvanaama
- Viestit: 851
- Liittynyt: 10.9.2011 14:20
- Paikkakunta: Käläviäläinen, vaikka Kokkolassa asunkin.
Asiallinen muistutus! Välttämättä tuo laite ei pitkään kestä täyttä jännitettä.
Tässätapauksessahan kyse on nopeasta lyhyestä edestakaisesta liikkeestä, jota tehdään halutun lopputuloksen aikaansaamiseksi.
Eli ulkopuolisella 12V jännitteellä nopeita suorituksia.
Tässätapauksessahan kyse on nopeasta lyhyestä edestakaisesta liikkeestä, jota tehdään halutun lopputuloksen aikaansaamiseksi.
Eli ulkopuolisella 12V jännitteellä nopeita suorituksia.
850 T5 -96
FLH 1200 -72
FLH 1200 -77
C126 500 -88 -lähti toisen miehen matkaan
FLH 1200 -72
FLH 1200 -77
C126 500 -88 -lähti toisen miehen matkaan
Itse tuskailin kanssa tuon tyhjäkäynnin kanssa, nyt tulppa jossa 7,5mm reikä niin kylmänä kierrokset 600rpm ja 80 asteessa 700-750rpm.
Omaani ajoin säädettävällä jännitelähteellä niin aluksi seuraa hyvin ohjausta ja vähän ajan päästä tulee on - off toiminto.
Tilasin viime viikolla juurikin alibabasta uuden moottorin saa nähdä miten käy tyhjäkäyntiä uudella kiinan säätimellä.
Alla tarkastus säätimelle, löytyi netistä
Omaani ajoin säädettävällä jännitelähteellä niin aluksi seuraa hyvin ohjausta ja vähän ajan päästä tulee on - off toiminto.
Tilasin viime viikolla juurikin alibabasta uuden moottorin saa nähdä miten käy tyhjäkäyntiä uudella kiinan säätimellä.
Alla tarkastus säätimelle, löytyi netistä
*STAR* Jyväskylä
C126 560 sec
X218 350cdi 4-matic
S212 350cdi 4-matic
EX A209, C207 coupe, S211 4-matic, w209 , S203, R170, w168, w124 AMG, w124 300D
C126 560 sec
X218 350cdi 4-matic
S212 350cdi 4-matic
EX A209, C207 coupe, S211 4-matic, w209 , S203, R170, w168, w124 AMG, w124 300D
- Karvanaama
- Viestit: 851
- Liittynyt: 10.9.2011 14:20
- Paikkakunta: Käläviäläinen, vaikka Kokkolassa asunkin.
-
- Reikäklubin presidentti<br>MersupeRkaaja
- Viestit: 6067
- Liittynyt: 07.3.2007 17:55
No Kiinan säädin tuli, mutta ei mitään vaikutusta tyhjäkäyntiin ei eroa kumpi on paikallaan.
Eli edelleen tulppa 7,5mm reiällä, kylmänä joutu käynnistämään kahdesti ennen kuin jää käymään tyhjäkäyntiä. Lämpösenä keirrokset n.600-700rpm ja kylmänä n.500rpm
Eli edelleen tulppa 7,5mm reiällä, kylmänä joutu käynnistämään kahdesti ennen kuin jää käymään tyhjäkäyntiä. Lämpösenä keirrokset n.600-700rpm ja kylmänä n.500rpm
*STAR* Jyväskylä
C126 560 sec
X218 350cdi 4-matic
S212 350cdi 4-matic
EX A209, C207 coupe, S211 4-matic, w209 , S203, R170, w168, w124 AMG, w124 300D
C126 560 sec
X218 350cdi 4-matic
S212 350cdi 4-matic
EX A209, C207 coupe, S211 4-matic, w209 , S203, R170, w168, w124 AMG, w124 300D