Camber kulman säätö jumissa!

Jousitus, iskunvaimentimet, nivelet, tukivarret
Vastaa Viestiin
pitkä sininen
Viestit: 28
Liittynyt: 28.2.2008 21:10

Camber kulman säätö jumissa!

Viesti Kirjoittaja pitkä sininen »

Olis aika topakkaan juuttunut camber kulman säätö :shock: alatukivarren sisemmässä päässä.Nyt olis hyvät neuvot tervetulleita miten saa liikkumaan räjäyttämättä,lekaan en enää koske,kun on huonoja kokemuksia:? Nii autohan on mb W126 sel vm.1985
touhottaja
Reikäklubin presidentti<br>MersupeRkaaja
Viestit: 6067
Liittynyt: 07.3.2007 17:55

Viesti Kirjoittaja touhottaja »

eikö pulttikoneella lähe pyörii säätö ruuvi :?: koita pulttikoneella edestakasin sitä ruuvia,jätä mutteri ruuviin huulille sen takia jos lähtee pyörii niin vedätä vähän ulospäin ruuvia ja öljyä ruuvin suoraa osaa sen irtisaamiseksi seuraavaa kertaa varten :idea: en kehottas ainakaan lyömään siihen mitenkään miehekkääst ettei ne korvat väänny :roll:
tietysti voisit laikalla katkasta korvan ja tukivarren välistä molemmin puolin sen säätö ruuvin,mutta sen jälkeen tukivarrella ei tehe mitään ja joudut ostamaan uuden ruuvin :D
pitkä sininen
Viestit: 28
Liittynyt: 28.2.2008 21:10

Viesti Kirjoittaja pitkä sininen »

Noo käytin meseä pyöränkulmien säädössä ja sanoivat,että ei tehä mittään,kun on oikean puolen camber säätö jumissa :cry: Asia jäi ylläri miun hoteisiin:löysää säätö niin sitten säädellään :x No eiku ratti vinossa kotio miettimään mitäs sitä taas tekis :?: Pulttikoneella vois kokeilla tyrryyttellä ja toivoo,että aukeis :D Alakaa jo usko loppua tän ässän kanssa :twisted: Kiitoksii sulle vinkeistä :D
touhottaja
Reikäklubin presidentti<br>MersupeRkaaja
Viestit: 6067
Liittynyt: 07.3.2007 17:55

Viesti Kirjoittaja touhottaja »

eikai sitä yhen pultin takia keltään usko lopu :roll: :roll:
Avatar
Easy Rider
hupimestari
Viestit: 8062
Liittynyt: 05.7.2007 19:15
Paikkakunta: Kökkelin kinkamalla

Viesti Kirjoittaja Easy Rider »

pitkä sininen kirjoitti:Noo käytin meseä pyöränkulmien säädössä ja sanoivat,että ei tehä mittään,kun on oikean puolen camber säätö jumissa :cry: Asia jäi ylläri miun hoteisiin:löysää säätö niin sitten säädellään :x
Missäs käytit? Meilläkin tehdään rengasliikkeessä myös kulmiensäätöjä. Jos joku säätöpultti on tosissaan märkinyt kiinni, ei sitä paljon aleta takomaan. Jos se osa ja auto hajoaakin siihen nosturille, ei uusia osia ole yleensä heti saatavilla ja asiakkaan auto sekä buukattu nosturi seisovat tovin. Yleensä siitä ei kuitenkaan ole laskutettu enempiä jos työ näin keskeytetään. Yksi Opelin raidetanko ainakin taidettu joskus katkaista. :roll: Työkalutkin ovat sinnepäin, varsinaisella autokorjaamolla voikin sitten olla paremmin vehkeitä ja nopeat osatoimitukset.
Vetonivel on takavetosessa tarpeeton.
pitkä sininen
Viestit: 28
Liittynyt: 28.2.2008 21:10

Viesti Kirjoittaja pitkä sininen »

Euromasterilla käväsin ja ei veloitettu mitään, siinä suhteessa homma jees :)Olis vaan kiva saaha auto kulkemaan suoraan,kun on kohta kaikku akselit ja nivelet uusittu. Nii parempi se kait on jossain muualla herkistellä ,jos käy häjysti :?: Kyllä siitä vielä menopeli tuloo,kunhan paneutuu asiaan ajankanssa ja täällä on ammattimiehet paikalla ,jos tulee bropleemi :)
Avatar
Mika.T
Mersutohtori
Viestit: 7098
Liittynyt: 02.10.2005 0:39

Viesti Kirjoittaja Mika.T »

Ei monestikaan auta kun ottaa jousi pois ja rälläkällä katkoa se pultti molemmin puoli puslaa. Sitten uus pultti ja pusla. kuparitahnan kanssa kasaten.

Jos tuohon alat niin muista ottaa :!: JOUSI pois :!: ennen leikkaamista.
Se nimittäin lähtee sieltä suuntaan X jos alatukivarren pultit katkoo :lol:
touhottaja
Reikäklubin presidentti<br>MersupeRkaaja
Viestit: 6067
Liittynyt: 07.3.2007 17:55

Viesti Kirjoittaja touhottaja »

Mika.T kirjoitti:Ei monestikaan auta kun ottaa jousi pois ja rälläkällä katkoa se pultti molemmin puoli puslaa. Sitten uus pultti ja pusla. kuparitahnan kanssa kasaten.

Jos tuohon alat niin muista ottaa :!: JOUSI pois :!: ennen leikkaamista.
Se nimittäin lähtee sieltä suuntaan X jos alatukivarren pultit katkoo :lol:
joko kampperit on kohallaan :?: :?:
niin kun tuossa edellä jo mika kerto siitä jousesta,ole todella varovainen sen jousen kanssa jos se lähtee sieltä omia aikojaan niin se TAPPAA :!: :!:
pitkä sininen
Viestit: 28
Liittynyt: 28.2.2008 21:10

Viesti Kirjoittaja pitkä sininen »

Ei ole vielä tullut tehtyä muuta,kuin liottelua crc:llä :lol: Ja oottelen vähän lauhempaa keliä :wink: on vähän vilakka tuo autokatos -18 pakasella 8) Jep on kyllä jäpäkän näköinen etujousi :shock: en haluais sen maalitauluksi :shock: tuo jous varmaan huutaa jo miehekkään jous puristimen :?: itellä on vaan semmoset mikki hiiri puristimet :oops: Yritän,ekaks sitä pulttimopo turruutus herkistelyä :twisted: jos sittenkin lähtis se pultti pyörimään :D
touhottaja
Reikäklubin presidentti<br>MersupeRkaaja
Viestit: 6067
Liittynyt: 07.3.2007 17:55

Viesti Kirjoittaja touhottaja »

pitkä sininen kirjoitti:Ei ole vielä tullut tehtyä muuta,kuin liottelua crc:llä :lol: Ja oottelen vähän lauhempaa keliä :wink: on vähän vilakka tuo autokatos -18 pakasella 8) Jep on kyllä jäpäkän näköinen etujousi :shock: en haluais sen maalitauluksi :shock: tuo jous varmaan huutaa jo miehekkään jous puristimen :?: itellä on vaan semmoset mikki hiiri puristimet :oops: Yritän,ekaks sitä pulttimopo turruutus herkistelyä :twisted: jos sittenkin lähtis se pultti pyörimään :D
jos sulla on hitsipilli mahollisuus niin lämmitä pulttien molempaa päätä punaseks muutaman kerran ja annat jäähtyä sitten pulttikoneella väännät sitä pyörimään :idea: jos ei ole pillejä niin vetäse laikalla pultti poikki sisäpuolelta ja hommaat uuden pultin :wink: älä koita millään rimpula puristimella sitä jousta :idea: siihen on olemassa aivan oma puristin millä se otetaan irti :!:
tällänen puristin :D
Kuva
pitkä sininen
Viestit: 28
Liittynyt: 28.2.2008 21:10

Viesti Kirjoittaja pitkä sininen »

:D Nyt se miun laiskuus palkittiin :oops: Eli ,kun liottelin säätö pulttia ja sitä puslaa crc:llä viikonlopun,niin ei ollu enää tiukassakaan :wink: Säätö kävi nyt helposti ja ratti on suorassa :wink: Mistäs muuten sais ja paljon makais tuommonen jous puristin mersuun,samanlainen,kun Touhottajalla :?:
touhottaja
Reikäklubin presidentti<br>MersupeRkaaja
Viestit: 6067
Liittynyt: 07.3.2007 17:55

Viesti Kirjoittaja touhottaja »

nyt se säätöruuvi vasta kovaan jämähtää jos et ottanut sitä pois,kuivannut ja laittanut siihen vaseliiniä :cry:crc on hyvää irrottamaan mutta se kuivaa ajanmittaan ja jässähtää tosi tiukkaan :idea:
Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “W126 / R & C 107 alusta”