w124 "kokolattiamatto"
w124 "kokolattiamatto"
Elikkäs onko kukaan pessyt tuota isoa kangasmattoa mikä on 124ssa
Ite oon suunnitellu et jos sen pesis painepesurilla
Kannattaako ruveta pesemään painepesurilla, saako sitä ikinä kuivaksi Vai onko viisainta ostaa verhoilun pesuainetta ja pestä paikoillaan
Auto on vanha taxi ja yks kuskin reissu kyytiläiset kaato litran omenamehua takajalkotilaan eli matto on aika p***anen, luulis ainakin painepesurilla puhdistuvan
Ite oon suunnitellu et jos sen pesis painepesurilla
Kannattaako ruveta pesemään painepesurilla, saako sitä ikinä kuivaksi Vai onko viisainta ostaa verhoilun pesuainetta ja pestä paikoillaan
Auto on vanha taxi ja yks kuskin reissu kyytiläiset kaato litran omenamehua takajalkotilaan eli matto on aika p***anen, luulis ainakin painepesurilla puhdistuvan
Re: w124 "kokolattiamatto"
Kyllä mie omasta turautin painepesurilla takamaton puhtaaksiMika.S kirjoitti:Elikkäs onko kukaan pessyt tuota isoa kangasmattoa mikä on 124ssa
Ite oon suunnitellu et jos sen pesis painepesurilla
Kannattaako ruveta pesemään painepesurilla, saako sitä ikinä kuivaksi Vai onko viisainta ostaa verhoilun pesuainetta ja pestä paikoillaan
Auto on vanha taxi ja yks kuskin reissu kyytiläiset kaato litran omenamehua takajalkotilaan eli matto on aika p***anen, luulis ainakin painepesurilla puhdistuvan
Kuivuu se pihalla auringossa melko nopeesti, pohjahan on sellaista materiaalia ettei se juurikaan vettä ime.
No taas pääsee kehumaan että omistaa verhoilupesurin. Mie oon pessy sillä, tottakai, mutta onnistuuhan se painepesurillakin. Hommaa on aikalailla kun purkaa ja kasaa lattiaverhoilun, itse pesuhan ei ole homma eikä mikään.
Kannattaa varmaan katsella vähän paineita millä pesee, ainakin ässän matot ovat jollaintapaa kovat ja muotoon prässätyt. Jos viruttelet (venyttelet) ne kovalla paineella, tai kuivattelet huolimattomasti narulla niin saattaa ottaa aikansa ennenkuin verhoilu istuu jälleen nätisti.
Kannattaa varmaan katsella vähän paineita millä pesee, ainakin ässän matot ovat jollaintapaa kovat ja muotoon prässätyt. Jos viruttelet (venyttelet) ne kovalla paineella, tai kuivattelet huolimattomasti narulla niin saattaa ottaa aikansa ennenkuin verhoilu istuu jälleen nätisti.
Onhan tuo matto jäykkä ku sitä on tullu raoteltua, joten taitaa olla muotoon tehty Ei varmaan ihan höyryllä ja täydellä paineella kannata pestä sen jälkeen kestäisi tieten hetken aikaa ennenkuin matto taas istuu nätistiHVM kirjoitti:No taas pääsee kehumaan että omistaa verhoilupesurin. Mie oon pessy sillä, tottakai, mutta onnistuuhan se painepesurillakin. Hommaa on aikalailla kun purkaa ja kasaa lattiaverhoilun, itse pesuhan ei ole homma eikä mikään.
Kannattaa varmaan katsella vähän paineita millä pesee, ainakin ässän matot ovat jollaintapaa kovat ja muotoon prässätyt. Jos viruttelet (venyttelet) ne kovalla paineella, tai kuivattelet huolimattomasti narulla niin saattaa ottaa aikansa ennenkuin verhoilu istuu jälleen nätisti.
- jösse
- Tolokun mies
- Viestit: 228
- Liittynyt: 30.9.2005 14:06
- Paikkakunta: Kolomen liikenneympyrän Kärsämäki
Anna mennä vaan painepesurilla, puhdasta tulee ja helpolla. Toki se purkuvaihe on pikkuisen työläs, mutta ei mikään ylivoimainen. Pesin vielä penkitkin samalla tavalla, niitä tosin kuivasin ulkosaunan lauteilla useamman päivän lämmityksellä Homehtuu muuten aika äkkiä jos ei saa kunnolla kuivaksi...
Potilas taistelee ylipainoa vastaan toistaiseksi laihoin tuloksin...
Wurthin Pinelineä vaan mattoon, ei tykkää kyttyrää ja puhdasta tulee. Jos matto on oikein likainen osta Vanish oxi-actionia, se irrottaa tiukemmankin kakeliitin. Kastele pesuaineet harjaa pehmeällä harjalla että pesuaine leviää kaikkialle (matto ei muistuta pesun jälkeen lehmän nahkaa) anna myrkkyjen vaikuttaa vartti pese pois ja huuhdo huolellisesti.Mika.S kirjoitti:Nojoo, kunhan kohdalle sattuu aurinkoinen vkloppu ilman töitä niin pitää pestä painepesurilla toi matto Tykkääköhän se kyttyrää jos siihen kaataa liuotinta tulis varmasti puhdasta
Suosittelen kuivausta vaakatasossa, eipähän muuta matto niin paljoa muotoaan.
Se liuotin on raskaan kaluston pesuun tarkoitettua litkua, merkkiä en nyt
muista (täytyy kattoo ku käyn hallilla ) Meinasin sitä käyttää
Tuskinpa se menee miksikään, kunhan ei unohda aineita siihen matolle, voi tulla hienon näköinen matto
muista (täytyy kattoo ku käyn hallilla ) Meinasin sitä käyttää
Tuskinpa se menee miksikään, kunhan ei unohda aineita siihen matolle, voi tulla hienon näköinen matto
MB w124 300DTurbo -91
Ex. MB w124 250D -86 (vanha 200D Taxi) Powered by PP Diesel
Kuvia -> http://s105.photobucket.com/albums/m238/MikaS_03/ Upd. 6.2.2008
Mese.fi:n Reikä-Club - Rust Never Sleeps
Ex. MB w124 250D -86 (vanha 200D Taxi) Powered by PP Diesel
Kuvia -> http://s105.photobucket.com/albums/m238/MikaS_03/ Upd. 6.2.2008
Mese.fi:n Reikä-Club - Rust Never Sleeps
On siulla se 2e siihen Pinelineen, ostappa reippaasti sitä. Tietää ainakin että ei käy vahinkoa, nuo raskaan kaluston pesuaineet ovat myrkkyä ainakin maalipinnalle.Mika.S kirjoitti:Se liuotin on raskaan kaluston pesuun tarkoitettua litkua, merkkiä en nyt
muista (täytyy kattoo ku käyn hallilla ) Meinasin sitä käyttää
Tuskinpa se menee miksikään, kunhan ei unohda aineita siihen matolle, voi tulla hienon näköinen matto
Näkisitpä tuttavan saapin jota on pesty noilla aineilla ja painepesurilla. Vai eikö sitten osanne laimentaa?
Maalipinnassa on komeita valkoisia rantuja ku pesuaine pääsee kuivumaan
Kesällä aurinkoisena päivänä kun pesee autoa ulkona niin pitää pestä yksi pinta kerrallaan, muuten kerkee kuivua
Ton liuottimen kanssa saa olla varovainen
Meillä on kahta sorttia, toinen on jotain vaha shamppoota ja toinen on liuotinta, on tuo vaha shamppookin niin voimakasta tavaraa et meillä on syöpyny yks alumiini harjanvarsi poikki kun harja oli 24/7 pesuaineastiassa, vaikka oli laimennettua
Kesällä aurinkoisena päivänä kun pesee autoa ulkona niin pitää pestä yksi pinta kerrallaan, muuten kerkee kuivua
Ton liuottimen kanssa saa olla varovainen
Meillä on kahta sorttia, toinen on jotain vaha shamppoota ja toinen on liuotinta, on tuo vaha shamppookin niin voimakasta tavaraa et meillä on syöpyny yks alumiini harjanvarsi poikki kun harja oli 24/7 pesuaineastiassa, vaikka oli laimennettua
MB w124 300DTurbo -91
Ex. MB w124 250D -86 (vanha 200D Taxi) Powered by PP Diesel
Kuvia -> http://s105.photobucket.com/albums/m238/MikaS_03/ Upd. 6.2.2008
Mese.fi:n Reikä-Club - Rust Never Sleeps
Ex. MB w124 250D -86 (vanha 200D Taxi) Powered by PP Diesel
Kuvia -> http://s105.photobucket.com/albums/m238/MikaS_03/ Upd. 6.2.2008
Mese.fi:n Reikä-Club - Rust Never Sleeps