Autoglymin vaha tittuilee/syy selvisi ainakin teoriassa

Keskustelua autonhoidosta.
mcee
Mr.Brazilian wax
Viestit: 1900
Liittynyt: 11.6.2006 18:35
Paikkakunta: Kultahammasrannikko

Autoglymin vaha tittuilee/syy selvisi ainakin teoriassa

Viesti Kirjoittaja mcee »

Nyt alko mietityttää että mitähän noilla mun vahoilla on mua vastaan..vedän pohjalle puna etikettisestä pullosta glymiä, se kiillottuu hyvin eikä jämähdä, mutta aina kun lisään päälle kullan värisellä etiketillä varustettua kiillotus vahaa, niin aine jämähtää kuin paska junttilantuvan seinään, eli vaikka antaisi kuivaa vain 10 minuuttia. Kiillotus on hankalaa, ei tahdo kulkea millään, joutuu tekemään kovasti töitä että kuivahtaneen kalvon saa työstettyä pois, ja etiketissä kehoitetaan nimen omaan kiillottamaan kevyesti ilman hankausta..mitenkäs muilla?

Olen kuullut että jotkut antavat sen kiillotus vahan olla pinnassa yli yön, ja sen jälkeen kiillottavat, ja kiillotus on helppoa ja liina pyörii kevyesti, mites muilla jotka käyttää glymin edellä mainittuja aineita, minusta tuntuu että kaadan kohta nuo aineet vessan pöntöstä, ja alan käyttää Sonaxia :toilet:
Viimeksi muokannut mcee, 26.6.2006 15:27. Yhteensä muokattu 2 kertaa.
Mersuja
Avatar
Pappi
<b>Moderaattori</b>
Viestit: 10634
Liittynyt: 30.9.2005 17:14

Viesti Kirjoittaja Pappi »

Millaisella rätillä teet loppukiillotuksen?
Itse käytän näitä...
http://www.karkiagri.fi/kauppapaikka/tuote37.html
Kyllä muuten kiillottuu ainakin perusvahat. En osaa sanoa miten toimisi sinun tapauksessa? :cry:
Skodillac: Kuva Origami: Kuva
mcee
Mr.Brazilian wax
Viestit: 1900
Liittynyt: 11.6.2006 18:35
Paikkakunta: Kultahammasrannikko

Viesti Kirjoittaja mcee »

Kyllä liinojen pitäis olla hyviä, ja vaihdan usein, (puuvillaa)
Mersuja
Avatar
EzKo
satunnainen tarkkailija
Viestit: 2054
Liittynyt: 15.12.2005 20:32
Paikkakunta: Karvia

Viesti Kirjoittaja EzKo »

Miä oon heittäny glymit jo aikaa sitten roskiin :wink: oma aikansa tuli niitäkin käytettyy kun luuli,ettei muita vahoja ookkaan :lol: Ne vahat ovat parhaita joita ei mainosteta/hypetetä ollenkaan :wink: tosin ei kaikki niistäkään oo hyviä.
S124 E220 -93
W124 230 -90
Alfa Romeo 166 2.4 JDT 20V Ti -05
nissanin nassani x2 -90-96
®Mese Linttaklubi
Santeri Alkio
Viestit: 2095
Liittynyt: 02.10.2005 21:20

Viesti Kirjoittaja Santeri Alkio »

Sitä kultaetikettistä vahaa on laitettu liikaa. Kokeilehan mahdollisimman ohutta kerrosta. Kuivumisajaksi riittää tunti.

Viimeistelyyn käy puuvillainen t-paita.
HVM

Viesti Kirjoittaja HVM »

Haikara kirjoitti:Sitä kultaetikettistä vahaa on laitettu liikaa. Kokeilehan mahdollisimman ohutta kerrosta. Kuivumisajaksi riittää tunti.

Viimeistelyyn käy puuvillainen t-paita.
Eikä kun se kullitettun etiketin "vaha" on vettä ja perunajauhoa sekaisin, se palaa tällä kelillä auton pintaan. :( :lol:
Avatar
petska
Morkoolimies
Viestit: 604
Liittynyt: 06.10.2005 20:48
Paikkakunta: kalajoki

Viesti Kirjoittaja petska »

Ei saa vahata auringossa vaan pimeessä auto tallissaa tai pilvisellä ilmalla muuten vaha palaa kiinni ja lujaan eikös se lue vahapullon kyljessä.... :wink:
Pitäähän joka pojalla pappatunturi olla varsinkin jos on vaarana et käyttöautona oleva vanha mersu posahtaa...
Avatar
romu
Orkkis-entusiasti
Viestit: 1172
Liittynyt: 01.10.2005 0:42
Paikkakunta: OULAINEN

Viesti Kirjoittaja romu »

EzKo kirjoitti:Miä oon heittäny glymit jo aikaa sitten roskiin :wink: oma aikansa tuli niitäkin käytettyy kun luuli,ettei muita vahoja ookkaan :lol: Ne vahat ovat parhaita joita ei mainosteta/hypetetä ollenkaan :wink: tosin ei kaikki niistäkään oo hyviä.
Sama todettu täällä monta kertaa. Se punainen ei edes puhdista kunnolla, valkoisen aúton omistajana tiedän mistä puhun.. :cry:
Jos onniistuu, ei sekään ilo kauan säily. :evil:
mcee
Mr.Brazilian wax
Viestit: 1900
Liittynyt: 11.6.2006 18:35
Paikkakunta: Kultahammasrannikko

Viesti Kirjoittaja mcee »

Jep, autotallissa on vahattu (tottakai) :lol: ja 3x5 centtisellä vaahtomuovin palalla on aine aina levitetty, löyhästi pyyhkien, mutta....oiskohan se taika vaan siinä todellakin että sitä tulee liikaa sillä superlonin palalla siihen pintaan?

Purkissa kyllä lukee että levitettävä ohuelti, mutta jos tuon ohuemmin levittää, niin siinä ei ole kuin olematon harso.

Tuo mulla kävi pikkasen mielessä ja muutakaan syytä on vaikea löytää, jos muilla ei kenkkuile samalla tavalla.

Edit: täytyy sen olla liikaa, nyt kun alkaa laskea ja miettiä niin 4 kertaa vahattu autot, ja yli puol purkkia mennyt ainetta.
Mersuja
Daimler
Laksatiivi-spesialisti
Viestit: 3246
Liittynyt: 19.9.2005 20:21

Viesti Kirjoittaja Daimler »

EzKo kirjoitti:Miä oon heittäny glymit jo aikaa sitten roskiin :wink: oma aikansa tuli niitäkin käytettyy kun luuli,ettei muita vahoja ookkaan :lol: Ne vahat ovat parhaita joita ei mainosteta/hypetetä ollenkaan :wink: tosin ei kaikki niistäkään oo hyviä.
Kuin myös miekin;perhana,hassasin niihin glymeihin hilloa aivan turhaan kunnes silmät avautui! :shock:
Avatar
veppe
Mekka-master
Viestit: 1715
Liittynyt: 02.10.2005 14:42
Paikkakunta: Tikkakoski

Viesti Kirjoittaja veppe »

Daimler kirjoitti:
EzKo kirjoitti:Miä oon heittäny glymit jo aikaa sitten roskiin :wink: oma aikansa tuli niitäkin käytettyy kun luuli,ettei muita vahoja ookkaan :lol: Ne vahat ovat parhaita joita ei mainosteta/hypetetä ollenkaan :wink: tosin ei kaikki niistäkään oo hyviä.
Kuin myös miekin;perhana,hassasin niihin glymeihin hilloa aivan turhaan kunnes silmät avautui! :shock:
No kertokaa nyt muillekin, mikä se hyvä vaha sitten on :!: Just olen aikeissa mennä ostamaan glymiä, kun on jo yksi ovi vahattu veljen punainen+kulta-yhdistelmällä ja vaikutti niin helpolta työstää ja hyvältä lopputulos. Eli onko jokin vielä helpompi ja vielä kestävämpi/kiiltävämpi vaha olemassa :?: Valistakaa tietämätöntä :D

Nimim. auto ollut kaksi vuotta, nyt on yksi ovi vasta vahattu :oops: Eikä varmasti edellinen omistaja vahaillut autoa :pappa: :shock:
Avatar
dealer
Itämaan tietäjä
Viestit: 29110
Liittynyt: 19.9.2005 19:59

Viesti Kirjoittaja dealer »

Glym on ihan kelpo vaha.
Nielsenin Gold on myös, helppokäyttöinen ja kiiltää.
wiimax.fi
Daimler
Laksatiivi-spesialisti
Viestit: 3246
Liittynyt: 19.9.2005 20:21

Viesti Kirjoittaja Daimler »

veppe kirjoitti: No kertokaa nyt muillekin, mikä se hyvä vaha sitten on :!: Just olen aikeissa mennä ostamaan glymiä, kun on jo yksi ovi vahattu veljen punainen+kulta-yhdistelmällä ja vaikutti niin helpolta työstää ja hyvältä lopputulos. Eli onko jokin vielä helpompi ja vielä kestävämpi/kiiltävämpi vaha olemassa :?: Valistakaa tietämätöntä :D

Nimim. auto ollut kaksi vuotta, nyt on yksi ovi vasta vahattu :oops: Eikä varmasti edellinen omistaja vahaillut autoa :pappa: :shock:

viewtopic.php?t=468&highlight=vaha
Avatar
dealer
Itämaan tietäjä
Viestit: 29110
Liittynyt: 19.9.2005 19:59

Viesti Kirjoittaja dealer »

Ei löydy vastausta daimlerin linkistä, siellä sekä kehutaan että haukutaan kaikki vahat. :lol:
wiimax.fi
AM
Mr.Tuning
Viestit: 5932
Liittynyt: 01.10.2005 19:17
Paikkakunta: Keski-Suomi

Viesti Kirjoittaja AM »

Glym on hyvää vahaa.Ainakin viimeistelyyn tuo kultainen on hyvää tököttiä,nuo puhdistavat eivät mitään karkeita myrkkyjä olekaan,se vaaleanpunainen sentään jotain saa aikaiseksi.kultainen on helppo töinen ja tulos on hyvä.Kestävyyttä tosin ei ole kuin pari pesua,mutta äkkiähän sen vetää uusiksi :roll: Jotkut käyttävät kultaisen ja punaisen sekoitustakin :wink:

Itsekään en ole glymeillä tänä kesänä vahannut vaan testannut vaihtoehtoisia tuotteita :lol: Eipä ainakaan parempaa ole vielä löytynyt...joutuu varmaan seuraavaksi ostamaan sitä Glymin mustaa,sitä on kai jotkut jopa kehuneet?

En kyllä keksi miksi olisi jämähtänyt :roll: Ainoana tulee mieleen auringossa/kuumassa vahaaminen..
AM
Mr.Tuning
Viestit: 5932
Liittynyt: 01.10.2005 19:17
Paikkakunta: Keski-Suomi

Viesti Kirjoittaja AM »

Se on otettava sellanen kiiltävyys kisa :wink: Jokainen vahaa "parhaalla" vahalla autonsa ja sitten katsotaan mikä kiiltää :twisted: Tuon avatar auton jos saa jollain kiiltämään niin SE on hyvää vahaa :lol:
Avatar
EzKo
satunnainen tarkkailija
Viestit: 2054
Liittynyt: 15.12.2005 20:32
Paikkakunta: Karvia

Viesti Kirjoittaja EzKo »

veppe kirjoitti:
Nimim. auto ollut kaksi vuotta, nyt on yksi ovi vasta vahattu :oops: Eikä varmasti edellinen omistaja vahaillut autoa :pappa: :shock:
:eec: :eec: no jos parin vuoden välein vahaa yhen pellin niin ei homma käy raskaaks :D tosin koko auton vahaus kestää vuosikausia :shock: .
S124 E220 -93
W124 230 -90
Alfa Romeo 166 2.4 JDT 20V Ti -05
nissanin nassani x2 -90-96
®Mese Linttaklubi
Avatar
EzKo
satunnainen tarkkailija
Viestit: 2054
Liittynyt: 15.12.2005 20:32
Paikkakunta: Karvia

Viesti Kirjoittaja EzKo »

Daimler kirjoitti:
veppe kirjoitti: No kertokaa nyt muillekin, mikä se hyvä vaha sitten on :!: Just olen aikeissa mennä ostamaan glymiä, kun on jo yksi ovi vahattu veljen punainen+kulta-yhdistelmällä ja vaikutti niin helpolta työstää ja hyvältä lopputulos. Eli onko jokin vielä helpompi ja vielä kestävämpi/kiiltävämpi vaha olemassa :?: Valistakaa tietämätöntä :D

Nimim. auto ollut kaksi vuotta, nyt on yksi ovi vasta vahattu :oops: Eikä varmasti edellinen omistaja vahaillut autoa :pappa: :shock:

viewtopic.php?t=468&highlight=vaha
Juu...tosta topikista selviää kyllä mitä kukin käyttää,ja miehän käytän http://www.presco.fi/presta.htm vahoja :D ei enää tarvetta vaihtaa mihkään merkkiin :D tämä on se mun vaha/tuotteet.
En edes muista/tiedä mitä vahoja olen käyttänyt,mutta niitä on paaajon :lol: jos ei tuote ole tyydyttänyt niin heti vaihtoon,rahaa on menny hitosti hukkaan :supersad: .
S124 E220 -93
W124 230 -90
Alfa Romeo 166 2.4 JDT 20V Ti -05
nissanin nassani x2 -90-96
®Mese Linttaklubi
Avatar
veppe
Mekka-master
Viestit: 1715
Liittynyt: 02.10.2005 14:42
Paikkakunta: Tikkakoski

Viesti Kirjoittaja veppe »

EzKo kirjoitti:
veppe kirjoitti:
Nimim. auto ollut kaksi vuotta, nyt on yksi ovi vasta vahattu :oops: Eikä varmasti edellinen omistaja vahaillut autoa :pappa: :shock:
:eec: :eec: no jos parin vuoden välein vahaa yhen pellin niin ei homma käy raskaaks :D tosin koko auton vahaus kestää vuosikausia :shock: .
Mersun kiiltohan on kuitenkin tuota luokkaa (kuva viime syksyltä):
Kuva
:arrow: kai se konepesun kuumavahakin jotain auttaa :roll: Joten ei kaivanne vielä niin kuumeisesti sitä lisäkiiltoa. Suojaa kaipaisi tietystikin suolan ja muun kökön varalle :? Onneksi on nykyään painepesuri, niin voi itse hoitaa pesut ja puunaukset 8)
Avatar
romu
Orkkis-entusiasti
Viestit: 1172
Liittynyt: 01.10.2005 0:42
Paikkakunta: OULAINEN

Viesti Kirjoittaja romu »

romu kirjoitti:
EzKo kirjoitti:Miä oon heittäny glymit jo aikaa sitten roskiin :wink: oma aikansa tuli niitäkin käytettyy kun luuli,ettei muita vahoja ookkaan :lol: Ne vahat ovat parhaita joita ei mainosteta/hypetetä ollenkaan :wink: tosin ei kaikki niistäkään oo hyviä.
Sama todettu täällä monta kertaa. Se punainen ei edes puhdista kunnolla, valkoisen aúton omistajana tiedän mistä puhun.. :cry:
Jos onniistuu, ei sekään ilo kauan säily. :evil:
Pysyn edelleen kannassani. Kestävyys on oltava jotain muuta mitä glym tarjoaa. Vinkit kyllä kelpaa, ei noita huvikseen hankaile.
:roll: - Kokeilisikohan huvikseen simonizin tosi työlästä keltaista purkkivahaa, se ainakin ennen kesti koko kesän. :pappa:
Avatar
cdi
Filosofian insinööri
Viestit: 2327
Liittynyt: 04.5.2006 23:09
Paikkakunta: Kropsukylän,velkaperä

Viesti Kirjoittaja cdi »

Kaikki purnukoista pintaan vedettävät huonontaa ulkonäköä

pitkässä juoksussa. :pappa:
En ole asiantuntija.
En edes halua olla.
Mielipiteeni näkyy ylempänä.
Sinulla voi olla erilainen.
Avatar
petska
Morkoolimies
Viestit: 604
Liittynyt: 06.10.2005 20:48
Paikkakunta: kalajoki

Viesti Kirjoittaja petska »

romu kirjoitti:
EzKo kirjoitti:Miä oon heittäny glymit jo aikaa sitten roskiin :wink: oma aikansa tuli niitäkin käytettyy kun luuli,ettei muita vahoja ookkaan :lol: Ne vahat ovat parhaita joita ei mainosteta/hypetetä ollenkaan :wink: tosin ei kaikki niistäkään oo hyviä.
Sama todettu täällä monta kertaa. Se punainen ei edes puhdista kunnolla, valkoisen aúton omistajana tiedän mistä puhun.. :cry:
Jos onniistuu, ei sekään ilo kauan säily. :evil:
juu tuota mieltä minäkin olen....olen omistanut valkoisen mersun.. Esim Kent merkkinen vaha puhdistaa ja vie hapettumat tosihyvin valkoisesta ja punaisesta maalipinnasta pois mutta on paljon työläämpi kun glymin vahat mut sen päälle olen yleensä kultaisen glymin laittanut mut olen joskus turtleWaxeja kokeillut mut suosittelen kenttiä puhdistukseen auto fiksarikin kehui kenttiä mut kun ne fyllää niin ne ei kuiteskaan käytä kenttiä muuta kun fylläyksen jälkeen glymiä kun se on helpointa vahaa...
Pitäähän joka pojalla pappatunturi olla varsinkin jos on vaarana et käyttöautona oleva vanha mersu posahtaa...
mcee
Mr.Brazilian wax
Viestit: 1900
Liittynyt: 11.6.2006 18:35
Paikkakunta: Kultahammasrannikko

Viesti Kirjoittaja mcee »

No nyt selvis missä mättää, soittelin Auto-Kem joka tuo maahan ko, aineita. Vaikka pinta on kuiva ja harmaa jo 15 minuutin kuluttua levityksestä, se ei vielä ole kuiva, sen takia kuulemma takkuilee.

Kuivumisajat: Extra gloss protection vähintään 4 tuntia, niin tulee hyvä, ja mielellään vuorokausi, viikko olisi kuulemma paras, ja näin pitäis lähteä helposti pyyhkimällä, sekä keston olla pitkä.

Super resin polish: vähintään 1-2 tuntia, ja mielellään vaikka viikko.

Kuulostipa hassulta, kun purkin kyljessä puhutaan ihan toista, mutta glymin vahat poikkeavat kemiallisesti kuulemma niin paljon muista että aika on kaiken a, ja o, aineet alkaa vasta toimia ajan kanssa.

Vaha kestää noilla kuivumisilla kuuleman mukaan noin 5 kuukautta pinnassa hienosti, mutta jos kuivumisajat ovat kun mulla oli, niin ei ihmekään kun ei kestä kun kuukauden.

Tais tulla uutta uskoa noihin aineisiin, Auto-glym kun ei taida turhaan olla fiksareiden ja pesuloiden käytetyimpiä merkkejä, ja fiksarit sekoittelee tota "punaista" ja "kultaista" sekaisin, 80% "punaista" ja 20% "kultaista" näin saadaan kerralla noin 5kk kestävä pinta, puhdistaa ja antaa suojan yhdellä kertaa, :ope:
Mersuja
Avatar
Harju
Viestit: 5514
Liittynyt: 27.2.2006 11:21

Viesti Kirjoittaja Harju »

:shock:
no kuis mää vahaan volleni, taivas kun vaan on kattona :?
auto on keltainen siitinpölystä jo vartin kuluttua :evil: ja pihkaa joka puolella :?:

pitääkö ostaa semmonen pressutalli auton vahaus paikaks vai mitä
HVM

Viesti Kirjoittaja HVM »

Harju kirjoitti::shock:
no kuis mää vahaan volleni, taivas kun vaan on kattona :?
auto on keltainen siitinpölystä jo vartin kuluttua :evil: ja pihkaa joka puolella :?:

pitääkö ostaa semmonen pressutalli auton vahaus paikaks vai mitä
Eikä kun ostat Turtlewaxin teflonia ja vahaat normaalisti. :idea: Pitkäkestoinen, mutta ei aivan niin kiiltävä kuin nämä myyntifiksaus-plöröt, kuten aiemmin on jo todettukin. :ope:
Santeri Alkio
Viestit: 2095
Liittynyt: 02.10.2005 21:20

Viesti Kirjoittaja Santeri Alkio »

BENZO kirjoitti:No nyt selvis missä mättää, soittelin Auto-Kem joka tuo maahan ko, aineita. Vaikka pinta on kuiva ja harmaa jo 15 minuutin kuluttua levityksestä, se ei vielä ole kuiva, sen takia kuulemma takkuilee.

Kuivumisajat: Extra gloss protection vähintään 4 tuntia, niin tulee hyvä, ja mielellään vuorokausi, viikko olisi kuulemma paras, ja näin pitäis lähteä helposti pyyhkimällä, sekä keston olla pitkä.

Super resin polish: vähintään 1-2 tuntia, ja mielellään vaikka viikko.

Kuulostipa hassulta, kun purkin kyljessä puhutaan ihan toista, mutta glymin vahat poikkeavat kemiallisesti kuulemma niin paljon muista että aika on kaiken a, ja o, aineet alkaa vasta toimia ajan kanssa.

Vaha kestää noilla kuivumisilla kuuleman mukaan noin 5 kuukautta pinnassa hienosti, mutta jos kuivumisajat ovat kun mulla oli, niin ei ihmekään kun ei kestä kun kuukauden.

Tais tulla uutta uskoa noihin aineisiin, Auto-glym kun ei taida turhaan olla fiksareiden ja pesuloiden käytetyimpiä merkkejä, ja fiksarit sekoittelee tota "punaista" ja "kultaista" sekaisin, 80% "punaista" ja 20% "kultaista" näin saadaan kerralla noin 5kk kestävä pinta, puhdistaa ja antaa suojan yhdellä kertaa, :ope:
Kiitti Benzo hyvästä vinkistä :) Pitääpä alkaa kuivattelemaan Glymiä oikein kunnolla jatkossa.
Jos laittaisi Ceen seisontavakuutukseen vahan kuivumisen ajaksi :lol: :lol: :lol:
Avatar
dealer
Itämaan tietäjä
Viestit: 29110
Liittynyt: 19.9.2005 19:59

Viesti Kirjoittaja dealer »

Mikäli on tarkoitus vahata auto vain muutaman vuoden välein, kannattaa ilmeisesti ostaa erittäin suuritöistä vahaa joka kestää pinnassa pitempään ?

Jos vahaa auton 4-5 kertaa vuodessa olen glymintapaisten vahojen kannalla.

Turtlewaxin teflon ei sitten kestä yhtään esim. laimeaa Pinelineliuosta, pitää olla todella tarkkana millä pesee autonsa.
(nimim. "talvella vahasin Volvon katon Nielsenillä") :lol:
Sillä saa kyllä mahtavan liukkaan pinnan, HVM:n vahauksen jälkeen Volvoa ei voinut pestä kun vesi ei pysynyt pinnassa yhtään.
Illalla töitten jälkeen kotiinlähtiessä riitti kun avasi oven ja löi sen kiinni: lumet tipahtivat koko auton päältä.
wiimax.fi
Matti
Viestit: 252
Liittynyt: 14.12.2005 18:27

Viesti Kirjoittaja Matti »

Höh! Olin just menossa ostamaan Turtlen PTFE:tä, jota HVM varauksetta hehkuttaa, ja vakuuttaa sen kestävän pitkään ym. Dealer kuitenkin sanoo että Turtle teflon ei kestä yhtään... ? Ota näistä nyt sitten selvää :) Vai ostanko vain taas uuden purkin Glymin punaista...
Avatar
NicNac
Hemmittäjä
Viestit: 2942
Liittynyt: 12.11.2005 22:49

Viesti Kirjoittaja NicNac »

onko se vaha jotain syötävää :lol: :lol:

nimim. merssu pesty viimeksi syyskuussa...
-Reikä-Klubi®-
-Lintta-AATELINEN- Kuva
Avatar
Heavy
W123-Spesialisti
Viestit: 686
Liittynyt: 28.12.2005 13:54

Viesti Kirjoittaja Heavy »

BENZO kirjoitti:No nyt selvis missä mättää, soittelin Auto-Kem joka tuo maahan ko, aineita. Vaikka pinta on kuiva ja harmaa jo 15 minuutin kuluttua levityksestä, se ei vielä ole kuiva, sen takia kuulemma takkuilee.

Kuivumisajat: Extra gloss protection vähintään 4 tuntia, niin tulee hyvä, ja mielellään vuorokausi, viikko olisi kuulemma paras, ja näin pitäis lähteä helposti pyyhkimällä, sekä keston olla pitkä.

Super resin polish: vähintään 1-2 tuntia, ja mielellään vaikka viikko.

Kuulostipa hassulta, kun purkin kyljessä puhutaan ihan toista, mutta glymin vahat poikkeavat kemiallisesti kuulemma niin paljon muista että aika on kaiken a, ja o, aineet alkaa vasta toimia ajan kanssa.

Vaha kestää noilla kuivumisilla kuuleman mukaan noin 5 kuukautta pinnassa hienosti, mutta jos kuivumisajat ovat kun mulla oli, niin ei ihmekään kun ei kestä kun kuukauden.

Tais tulla uutta uskoa noihin aineisiin, Auto-glym kun ei taida turhaan olla fiksareiden ja pesuloiden käytetyimpiä merkkejä, ja fiksarit sekoittelee tota "punaista" ja "kultaista" sekaisin, 80% "punaista" ja 20% "kultaista" näin saadaan kerralla noin 5kk kestävä pinta, puhdistaa ja antaa suojan yhdellä kertaa, :ope:
Tuossa vain pitäisi olla melko pölytön tila jossa pitäisi viikon autoa. Tahtoo ainakin itsellä tulla tallissa pölyä vaikka ovet kiinni, kun seisoo pidempään auto siellä. Sitä vain meinasin, että ei oikein raaski pölyn kanssa kiillotella vahaa maalipinnallta. Meinaan, että mahtaa tulla naarmuja.

Mielenkiintoista oli kyllä kuulla, että noinkin pitkää aikaa kannattaisi pitää vahaa pinnassa. Itse olen kultaisella vahannut W123:sta ja täysin tyytyväinen olen ollut. Viidessä vuodessa maalauksesta ei ole kiilto himmennyt käytännössä pätkääkään.
V123 & W123

V123 langin osia saa tarjota!



Kuva
Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “Pesu, puunaus & fiksaus”