Mistä tunnistaa onko 4 vai 5 vaihdetta?
Mistä tunnistaa onko 4 vai 5 vaihdetta?
Elikkä melkeen rutiiniksi muodostunut ensimmäinen kysymys diesel mersua kyseltäessä: "Onko 4 vai 5 vaihdetta?"
Tunnistaako nuita päällepäin?
Auttakkee tyhymää!
Tunnistaako nuita päällepäin?
Auttakkee tyhymää!
askista kun sekaa 5-vaihteen siirtäjän huonosti paikalleen niin saa kätsevästi 4-vaihteisen eikä kukaan huomaa mitään päälleppäin taisiis keppiin ei huomaa eroa.. näin pääsi joskus käymään
Aavistuksen enempi jäsenien ja ihmisten asialla
-Suomen mercedes autoilijat ry-
[miitit]001111111111011111111011111[/miitit]
-Suomen mercedes autoilijat ry-
[miitit]001111111111011111111011111[/miitit]
Päällepäin ei tunnista mistään varmaksi.
Esim. 124-korisessa on 200D osalta niin että vanhemmat on 4-vaihteisia ellei ole otettu lisävarusteena vitoslaatikkoa ja E200D on aina vitosella, siis noin -93 alkaen malli jossa keulassa ja perässäkin ulkonäöllistä eroa.
Kaikki 250 ja 300 dieselit ovat 5-vaihteisia, myös W201 250D.
Ei kai niin idioottia myyjää ole ettei tiedä vaihteiden määrää tai valehtelee sen ? Vai miksi lopen tätä kyselet ?
Esim. 124-korisessa on 200D osalta niin että vanhemmat on 4-vaihteisia ellei ole otettu lisävarusteena vitoslaatikkoa ja E200D on aina vitosella, siis noin -93 alkaen malli jossa keulassa ja perässäkin ulkonäöllistä eroa.
Kaikki 250 ja 300 dieselit ovat 5-vaihteisia, myös W201 250D.
Ei kai niin idioottia myyjää ole ettei tiedä vaihteiden määrää tai valehtelee sen ? Vai miksi lopen tätä kyselet ?
Jos onkin sellainen myyjä, ettei tiedä vaihteiden lukumäärää, niin eiköhän sen saa sitten auton WDB-numeron perusteella selville. Tai jos joku on vaihtanut jälkeenpäin laatikon, niin sitten ei tiedä siitäkään.
Mutta kun kysyjä haluaa nähdä päältäpäin, niin tuon WDB:n lisäksi voi katsoa vaihdekepin nuppia, josko siinä olisi kuvattu vaihteet. Kerroppa nyt väähän taustaa ja tietoa hakemastasi autosta? Auto lienee W123 tai W124 koppainen, mutta millä koneella: diesel vai bensa ja iskutilavuus ja vuosimalli. W123:sissa on pääsääntöisesti 4 vaihdetta ja W124 moottorin koon perusteella suurta vaihtelua. Dieselkoneiset dealer jo edellä kuvasi, mutta bensoissa tilanne on vaikeampi. Itse luulisin, että kaikki kuusisylinteriset bensat ovat 5-vaihteisia, mutta pienemmissä on eroja. Esim. Vielä 1990 alun muovihelmaiset 2.sarjan 230 E -moottoriset ovat vakiona nelivaihteisia.
Sitten automaatit erikseen-dieseleissä ei viittä vaihdetta missään edellämainituista korimalleista. Bensoissa 5-vaihteinen automaatti ainakin optiona muistaakseni 24 venttiilisissä 300:sissa.
Jos kyse on siitä, että myyjä ei tiedä onko vaihteita autossa 4 tai 5, niin voiko silloin olla edes varma, että se auto on merkiltään mersu? Niin sen tunnistaa päältäpäin sitten siitä tähdestä siinä nokalla.....tosin sekin on monasti revitty irti.......
Mutta kun kysyjä haluaa nähdä päältäpäin, niin tuon WDB:n lisäksi voi katsoa vaihdekepin nuppia, josko siinä olisi kuvattu vaihteet. Kerroppa nyt väähän taustaa ja tietoa hakemastasi autosta? Auto lienee W123 tai W124 koppainen, mutta millä koneella: diesel vai bensa ja iskutilavuus ja vuosimalli. W123:sissa on pääsääntöisesti 4 vaihdetta ja W124 moottorin koon perusteella suurta vaihtelua. Dieselkoneiset dealer jo edellä kuvasi, mutta bensoissa tilanne on vaikeampi. Itse luulisin, että kaikki kuusisylinteriset bensat ovat 5-vaihteisia, mutta pienemmissä on eroja. Esim. Vielä 1990 alun muovihelmaiset 2.sarjan 230 E -moottoriset ovat vakiona nelivaihteisia.
Sitten automaatit erikseen-dieseleissä ei viittä vaihdetta missään edellämainituista korimalleista. Bensoissa 5-vaihteinen automaatti ainakin optiona muistaakseni 24 venttiilisissä 300:sissa.
Jos kyse on siitä, että myyjä ei tiedä onko vaihteita autossa 4 tai 5, niin voiko silloin olla edes varma, että se auto on merkiltään mersu? Niin sen tunnistaa päältäpäin sitten siitä tähdestä siinä nokalla.....tosin sekin on monasti revitty irti.......
helpottais myös selvitystä onko kysees automaatti vai manuaali. Olen automaateista puhues törmännyt monesti tällaiseen kysymykseen, manuaalissa en kyllä koskaan. w124 automaatista sen näkee siitä että 5v lootassa on PRND432 vaihtoehdot niin että 4<D on rinnakkain. ja 4v lootassa PRND32 kaikki allekkain. Tosta aluelaosta E/S vaihtonamikasta en muista, oliko sitä kaikissa 4v lootissa. mun s124 se oli vasemmas alakulmassa, coupen 5v lootassa se on vasemmas etukulmassa
laita tuonne auton sarjanumero WDB alkuisena niin saat selville mikä loota siinä on ollut tehtaalta lähties.
http://www.auto-parts.spb.ru/cat/cats/m ... ent=dr2000
laita tuonne auton sarjanumero WDB alkuisena niin saat selville mikä loota siinä on ollut tehtaalta lähties.
http://www.auto-parts.spb.ru/cat/cats/m ... ent=dr2000
I started out with nothing. And I've still got most of it left!
S124 E220TCDI Aut.
C124 300CE-24 Aut.
W140 S350TD Aut.
A6 2.5TDI Quattro Man.
S124 E220TCDI Aut.
C124 300CE-24 Aut.
W140 S350TD Aut.
A6 2.5TDI Quattro Man.
Esim. nettiautosta josa o myytävänä joku vanaha mersu ja tiioissa ei lue muuta ku että manuaali ja muuta siitä autosta ja kuvia ei ole ku eestätakkaajasivulta ni yleisin kysymys minkä oon kysyny on juuri tämä että onko neljä vai viis vaihetta, joten aattelin pystyskö ne tunnistamaan päältäpäin/vuosimallin perusteella. Tätä tarkotin sori jos oon epäselvästi kertonu asian kiitos valistavista vastauksista!
niin, siis ei sitä auton ulokopuolelta erota mistään. kuten edellä mainittu niin w124 4v manuaali on aika yleinen suomessa, mutta esim ruotsissa sitä ei ole ollut ollenkaan valikoimissa, ja kaikki 4v mallit on harmaantuontia lähinnä itäblokeista muuttoautona tai joku erikoistilaus jollekin firmalle. myös w123 on siellä huomattavasti yleisempi 5v kuin 4v mallina
noin niiku offtopiccina...
noin niiku offtopiccina...
I started out with nothing. And I've still got most of it left!
S124 E220TCDI Aut.
C124 300CE-24 Aut.
W140 S350TD Aut.
A6 2.5TDI Quattro Man.
S124 E220TCDI Aut.
C124 300CE-24 Aut.
W140 S350TD Aut.
A6 2.5TDI Quattro Man.
pystyiskö sergey hommaamaan meille suomalaisille hyviä ehjiä W123 5v laatikoita sopuhintaan? Mulle ei olis väliä onko bensaan vai dieseliin kunhan on 5v 717.400 tai 717.401 getrag laatikko . Tietysti mieluiten ottaisin ehjän dieselin tai vanhan 200,230 M115 tai 250 tai 280 laatikon mutta 230E M102 orkkis 5 vaihteinen käy oikein hyvin .Sergey kirjoitti:niin, siis ei sitä auton ulokopuolelta erota mistään. kuten edellä mainittu niin w124 4v manuaali on aika yleinen suomessa, mutta esim ruotsissa sitä ei ole ollut ollenkaan valikoimissa, ja kaikki 4v mallit on harmaantuontia lähinnä itäblokeista muuttoautona tai joku erikoistilaus jollekin firmalle. myös w123 on siellä huomattavasti yleisempi 5v kuin 4v mallina
noin niiku offtopiccina...
W123 300TD farkkupaku
W123 300 turbodiesel sedan
W123 300 turbodiesel sedan
Pikatestinä voisi testata, miten vivut liikkuvat. Kaikissa kolmessa vivussa pitäisi olla kolme asentoa (2 + vapaa). Nelivaihteisessa pakin vivussa on vain kaksi asentoa.Pasi Pelkonen kirjoitti:Jos menen ostamaan laatikkoa jostain hallin lattialta, mistä eroitan 4-5 vaihteisen?
Meneekö vivut myös uusiksi ?
t.
Risto
Kulkupeli: E 500 -03 (211.070)
-
- Viestit: 2133
- Liittynyt: 20.1.2007 17:37
Palataanpa vuosi taaksepäin aihetta sivuten.
Mikä se mättää viisivaihteisessa nelivaihteiseen verrattuna ???
Jopa RJ:kin muistaakseni aikoinaan kysyi, ettei kai Möhkösi ole viisv.
Muistin tuon, kun tuli äskettäin ilmi, että kestävät kuulemma n. 1/2 vuotta aina rempan jälkeen ja sitten taas kaput
Onko jotenkin pitkitettävissä niiden elinikää, muutenkin kuin vain tallissa seisottamalla
Onko se jonkun tietyn ikäisen tyypillinen vika ?
Mikä se mättää viisivaihteisessa nelivaihteiseen verrattuna ???
Jopa RJ:kin muistaakseni aikoinaan kysyi, ettei kai Möhkösi ole viisv.
Muistin tuon, kun tuli äskettäin ilmi, että kestävät kuulemma n. 1/2 vuotta aina rempan jälkeen ja sitten taas kaput
Onko jotenkin pitkitettävissä niiden elinikää, muutenkin kuin vain tallissa seisottamalla
Onko se jonkun tietyn ikäisen tyypillinen vika ?
subskribo: dieselit W123 -83, W124 -87, W140 -96, W201 -90, W211 -07, W211 -05
Eiköhän tärkein oo se että käytetään hyvää öljyä (ainaki w124 manuaaliin suositellaan atf-öljyä, lienee parempiaki vaihtoehtoja) ja huolehditaan että öljyt pysyy laatikossa.
Mulla hajos nelimatikista viisvee manuaali kun öljyt tuli pihalle.. Ajettiin traktorin polkemalla metsäpolulla ja siellä ilmeisesti laatikon kuoreen tuli halkeama tms. öljyt oli laitettu laatikkoon pari viikkoa takaperin laatikon hajoamisesta.
Mulla hajos nelimatikista viisvee manuaali kun öljyt tuli pihalle.. Ajettiin traktorin polkemalla metsäpolulla ja siellä ilmeisesti laatikon kuoreen tuli halkeama tms. öljyt oli laitettu laatikkoon pari viikkoa takaperin laatikon hajoamisesta.
® Mesen linttaklubi
® Mesen Porkkana-klubi
Mb s124 300tdt 4matic
Mb s124 300td
Ja etellisiä sen verran ettei millään jaksa luetella.
® Mesen Porkkana-klubi
Mb s124 300tdt 4matic
Mb s124 300td
Ja etellisiä sen verran ettei millään jaksa luetella.
-
- Viestit: 2133
- Liittynyt: 20.1.2007 17:37
Kyllä möhköä on saanut manuaalina.JiiTee_ kirjoitti:No joo mietin minäki että eihän nyt möhkösä manuaaliloovia oo vaan päätin silti vastata..
EX W115 280E TC -75 (Avatar)
S123 300TD -84 Antiikkiromu
W126 500SE -83 Antiikkiromu
® Mesen linttaklubi
® Mesen V8 Klubi
No fiberglass shit, just rusty steel!
S123 300TD -84 Antiikkiromu
W126 500SE -83 Antiikkiromu
® Mesen linttaklubi
® Mesen V8 Klubi
No fiberglass shit, just rusty steel!
Juu ihan alkupään 6-syl. möhköä sai manuaalina. Muistaakseni vain 1. sarjan ajan (1991-1993).eseestie kirjoitti:Kyllä möhköä on saanut manuaalina.JiiTee_ kirjoitti:No joo mietin minäki että eihän nyt möhkösä manuaaliloovia oo vaan päätin silti vastata..
kulkupelit: Terässiipi vm.-89 "sininen salama" & jaaris vm.-02 "kikotin"
-
- Viestit: 2133
- Liittynyt: 20.1.2007 17:37
Mikä se mättää viisivaihteisessa nelivaihteiseen verrattuna ???
Tähän pitäis saada asiantunteva vastaus !
Nytkin on eräs kaveri niin maan perusteellisesti tympääntynyt toimimattomaan laatikkoon. Vannoi, ettei heidän sukuun tule enää yhtään MB:tä. Ja kaikki tuo viha yhden laatikon takia, muuten kuulemma ihan hyvä auto.
Jättää kai aina päälle jonkun vaihteen ja toisinaan ei ole sitten taas mitään silmässä. Tietääkseni ainakin kahdesti korjattu, ja vika uusiutuu muutaman kuukauden kuluttua. Onko sähkövika ? Saiskohan asiantuntevimman avun Siekkisiltä.
Ihan vaan Mersun maineen pelastamista ja kaverin auttamista tässä hätäilen.
Tähän pitäis saada asiantunteva vastaus !
Nytkin on eräs kaveri niin maan perusteellisesti tympääntynyt toimimattomaan laatikkoon. Vannoi, ettei heidän sukuun tule enää yhtään MB:tä. Ja kaikki tuo viha yhden laatikon takia, muuten kuulemma ihan hyvä auto.
Jättää kai aina päälle jonkun vaihteen ja toisinaan ei ole sitten taas mitään silmässä. Tietääkseni ainakin kahdesti korjattu, ja vika uusiutuu muutaman kuukauden kuluttua. Onko sähkövika ? Saiskohan asiantuntevimman avun Siekkisiltä.
Ihan vaan Mersun maineen pelastamista ja kaverin auttamista tässä hätäilen.
subskribo: dieselit W123 -83, W124 -87, W140 -96, W201 -90, W211 -07, W211 -05