rekisteröinti pakuksi?

Täällä voit keskustella otsikon mukaisista asioista.
Vastaa Viestiin
jma76
Viestit: 17
Liittynyt: 30.1.2007 20:36
Paikkakunta: kangasala

rekisteröinti pakuksi?

Viesti Kirjoittaja jma76 »

en tiedä tuliko kysymys oikealle osastolle mutta kuinka mahdollista on rekisteröidä tommonen 97 farkku väykky pakettiautoksi :?:
Avatar
dealer
Itämaan tietäjä
Viestit: 29110
Liittynyt: 19.9.2005 19:59

Viesti Kirjoittaja dealer »

Takapenkit pois tai lukitset alas niin että auto on kaksipaikkainen.

Kysy katsastuskonttorilta tarkka ohje.
Avatar
cmeli
aktiivimeseläinen
Viestit: 1080
Liittynyt: 03.2.2006 13:19
Paikkakunta: Oulu

Viesti Kirjoittaja cmeli »

Mitä hyötyä siitä pakettiautoksi rekisteröinnistä on, eikö käyttömaksu kuitenkin pysy nykyään samana?
ajossa BMW X3 2.0dXdrive, ex: w205, 220cdi, w204,180cdi A facelift, W203, 220cdi facelift, bmw 118d, bmw 320d, W203 C200K aut, w202 200cdi aut, w202 280 aut.+ useita merkkejä joita ei autoksi kannata kutsua.
Avatar
dealer
Itämaan tietäjä
Viestit: 29110
Liittynyt: 19.9.2005 19:59

Viesti Kirjoittaja dealer »

Käyttövoimavero tipahtaa huomattavasti.
Avatar
cmeli
aktiivimeseläinen
Viestit: 1080
Liittynyt: 03.2.2006 13:19
Paikkakunta: Oulu

Viesti Kirjoittaja cmeli »

Siis hä? eikö tämä reikä tilkitty valtion puolesta vähän aikaa sitten.
ajossa BMW X3 2.0dXdrive, ex: w205, 220cdi, w204,180cdi A facelift, W203, 220cdi facelift, bmw 118d, bmw 320d, W203 C200K aut, w202 200cdi aut, w202 280 aut.+ useita merkkejä joita ei autoksi kannata kutsua.
Avatar
rtd
virallinen valvoja
Viestit: 787
Liittynyt: 14.10.2005 15:32

Viesti Kirjoittaja rtd »

cmeli kirjoitti:Siis hä? eikö tämä reikä tilkitty valtion puolesta vähän aikaa sitten.
Se oli se "reikä" kun välillä pystyis isompia farmareita katsastaan pakettiautoksi ja silti ne oli 5-paikkaisia... Sehän tukittiin ja isompia dieselveroja piti maksaa takautuvasti..
Avatar
Marco
Herrasmies
Viestit: 3045
Liittynyt: 04.5.2007 9:35
Paikkakunta: Vantaa

Viesti Kirjoittaja Marco »

Kävin pari viikkoa sitten muutoskatsastamassa W124 250TD:n 1+1 pakuksi. Muutoskatsastus on 73€ ja käyttövoimavero on nyt 68€ vuosi 8) . Ja kun lukitset takaselkänojaa alaasentoon, niin helpoin tapa on käyttää pop-niittejä + lattoja. Ruuveista pitää rälläköidä kannat sileäksi, muuten ei inssi hyväksy muutosta. Hitsatakin toki voi, mutta jos haluaa joskus muuttaa takaisin henkilöautoksi, niin popparit on helppo poistaa poraamalla...
W163 320 -98
Volvo V40 T4 -00
Exät: 2xW201, 2xW124, 3xS124, 2xS210, 1xW126 , 1xW208

® Mesen 199-klubi
® Mesen linttaklubi
MCoBFo300TEDBWIoPHC ®
Avatar
XUX63
<b>Ylläpitäjä</b>
Viestit: 9732
Liittynyt: 30.9.2005 10:55
Paikkakunta: 90560

Viesti Kirjoittaja XUX63 »

Eipä oo Ruattin puolellakaan riisseleitä entiseen malliin myynnissä kun siellä saa rekisteröidä jopa sedanin pakuksi kun ottaa vaan penkit pois ja laittaa verkon etupenkkien taakse. Käyttövoimavero tippuu n.700€ -> n.200€
Pirkka-Tesla eli Opel Ampera -12 sähkölelu.
MB 313 CDI Kasten -00.
Lavetti - yhteishuoltajuus :)
W126 300SD -84 talviunilla.
EQE Työautona.

Kuva
jma76
Viestit: 17
Liittynyt: 30.1.2007 20:36
Paikkakunta: kangasala

Viesti Kirjoittaja jma76 »

kiitoksia vaan tiedoista,täytyy tästä kääntää tähti kohti konttoria ja mennä katastus inssin jutulle.
Wireless
Arjen sankari
Viestit: 1165
Liittynyt: 28.8.2006 19:58

Viesti Kirjoittaja Wireless »

XUX63 kirjoitti:Eipä oo Ruattin puolellakaan riisseleitä entiseen malliin myynnissä kun siellä saa rekisteröidä jopa sedanin pakuksi kun ottaa vaan penkit pois ja laittaa verkon etupenkkien taakse. Käyttövoimavero tippuu n.700€ -> n.200€
Mitenhän käy verolle jos sen sieltä ostaa valmiina sedan pakuna ja tuo Suomeen?
Mersu on filosofinen alku autolle.


Pro-HVM

http://www.udo-online.de/
http://www.clinteastwood.net/
heidil
Viestit: 1
Liittynyt: 05.12.2007 9:06

Viesti Kirjoittaja heidil »

Mitenkäs sitten MB ML320 rekkaaminen pakuksi 2+3?
Onnistuuko ja mitä pitää tehdä?

Normaali pakuksi rekkaaminen on helppoa, mutta sitten hlö lukumäärä on vain 2!
Avatar
Holomes
Tekijämies
Viestit: 549
Liittynyt: 21.5.2007 14:19

Viesti Kirjoittaja Holomes »

heidil kirjoitti:Mitenkäs sitten MB ML320 rekkaaminen pakuksi 2+3?
Onnistuuko ja mitä pitää tehdä?

Normaali pakuksi rekkaaminen on helppoa, mutta sitten hlö lukumäärä on vain 2!
Eipä taida nykyään onnistua tuo 2+3
Hulk
Viestit: 79
Liittynyt: 15.10.2006 21:48
Paikkakunta: Jyväskylä

Viesti Kirjoittaja Hulk »

Wireless kirjoitti:
XUX63 kirjoitti:Eipä oo Ruattin puolellakaan riisseleitä entiseen malliin myynnissä kun siellä saa rekisteröidä jopa sedanin pakuksi kun ottaa vaan penkit pois ja laittaa verkon etupenkkien taakse. Käyttövoimavero tippuu n.700€ -> n.200€
Mitenhän käy verolle jos sen sieltä ostaa valmiina sedan pakuna ja tuo Suomeen?
Sehän ei tänne meille kelpaa pakuna. Siitä tulee 2-paikkainen henkilöauto, jos ei ole takapenkkiä laittaa paikalleen.

Muutenkaan ei kuulema ole kovin suorasukaista rekisteröinti Suomeen jos on lastbil-reggad.
Avatar
kuningas
Viestit: 168
Liittynyt: 30.3.2006 18:34
Paikkakunta: Kalajoki
Viesti:

Viesti Kirjoittaja kuningas »

joo ei nykyään saa olla ku 1 penkkirivi pakettiautosa, eli niinku etupenkit vain. siinä saa sitte olla 1 tai enempi istuimia, kunhan ne on laillisia, vyöt + muut. normaalista 3 taitaa olla pakuissa yleinen määrä..

lisäpenkin saa laittaa "takaosastoo" jos tavaratilan tilavuus on 7m3.
ja 2 penkkiä jos 8m3 ja niin edelleen....

farkku tyyppisessä pakussa ei ainakaan omassa 525touringissa tullut tuo 7m3 täyteen joten oli tyytyminen vain etupenkkeihin..

korjatkaa jos olen väärässä?
Avatar
kuningas
Viestit: 168
Liittynyt: 30.3.2006 18:34
Paikkakunta: Kalajoki
Viesti:

Viesti Kirjoittaja kuningas »

heidil kirjoitti:
Mitenkäs sitten MB ML320 rekkaaminen pakuksi 2+3?
Onnistuuko ja mitä pitää tehdä?

Normaali pakuksi rekkaaminen on helppoa, mutta sitten hlö lukumäärä on vain 2!


Eipä taida nykyään onnistua tuo 2+3
voiko ML:ää muutoskatsastaa kuorma-autoksi jos painoa ois tarpeeksi?
C 270 CDI A -02
Vito 1?? CDI A -07
www.tscustoms.fi
Avatar
Melitos
Viestit: 2652
Liittynyt: 19.9.2005 19:53
Paikkakunta: Vaasa

Viesti Kirjoittaja Melitos »

kuningas kirjoitti: voiko ML:ää muutoskatsastaa kuorma-autoksi jos painoa ois tarpeeksi?
Ei taida riittää kokonaispaino. Eli kantavuus.

Kuormurillehan vaaditaan kokonaispaino vähintään 3500 kg, vai oliko 3501 kg.
I drive an Opel. What's your excuse?
Avatar
kuningas
Viestit: 168
Liittynyt: 30.3.2006 18:34
Paikkakunta: Kalajoki
Viesti:

Viesti Kirjoittaja kuningas »

Ei taida riittää kokonaispaino. Eli kantavuus.

Kuormurillehan vaaditaan kokonaispaino vähintään 3500 kg, vai oliko 3501 kg.
mutta jos lisäisi painoa jotenkin. se kyllä vaatii sen 3,5 tonnia.
vaatiiko se muuta muutoksia jos se ylipäätänsä on mahdollista..

esim. vanhasta pitkästä Pajerosta saisi makean 2+3 kuormurin.. :cry:
C 270 CDI A -02
Vito 1?? CDI A -07
www.tscustoms.fi
Avatar
Melitos
Viestit: 2652
Liittynyt: 19.9.2005 19:53
Paikkakunta: Vaasa

Viesti Kirjoittaja Melitos »

kuningas kirjoitti:
Ei taida riittää kokonaispaino. Eli kantavuus.

Kuormurillehan vaaditaan kokonaispaino vähintään 3500 kg, vai oliko 3501 kg.
mutta jos lisäisi painoa jotenkin. se kyllä vaatii sen 3,5 tonnia.
vaatiiko se muuta muutoksia jos se ylipäätänsä on mahdollista..

esim. vanhasta pitkästä Pajerosta saisi makean 2+3 kuormurin.. :cry:
Kyse on KOKONAISPAINOSTA eli auton paino tyhjänä + sallittu kuorma = 3,5 tonnia tai enemmän.

Jos pistät autoosi 150 kg poppivehkeet niin eihän se kasvata auton kokonaispainoa. Sensijaan omapainoa se kasvattaa ja vastaavasti pienentää kantavuutta eli sallittua kuormaa.

Kokonaispaino on valmistajan määrittelemä juttu, sitä ei niinvain voi ominpäin mennä kasvattamaan.
I drive an Opel. What's your excuse?
Avatar
kuningas
Viestit: 168
Liittynyt: 30.3.2006 18:34
Paikkakunta: Kalajoki
Viesti:

Viesti Kirjoittaja kuningas »

siitähän se ajatus lähtikin ku mulla oli vanhapätkäPajero joka oli rek. huoltoautoksi joka vaatii 1800kg:n omanmassa. ja kokonaispaino oli 2150kg tai jotain sellasta.

ja autohan ei oikeasti paina lähellekkään niin paljoa eli se oli "muutoskatsastettu" painavammaksi tai sitten ollut hyvät välit katsastusmiehen kanssa.

eli kysymys kuuluu edelleen että voinko pakun tai maasturin muutta kuorma-autoksi? :protest:
C 270 CDI A -02
Vito 1?? CDI A -07
www.tscustoms.fi
Avatar
jamba
Viestit: 12
Liittynyt: 20.2.2011 18:48
Paikkakunta: Ruhtinansalmi

Viesti Kirjoittaja jamba »

Minkälaiset verot joudun maksamaan w124 -86 farmarista, jos laitan siihen takapenkit ja turvavyöt takaisin? Peli on ns. suksiboksiautona tuotu joskus. -ja bensvehje.
Avatar
Sergey
VanneSpecialisti
Viestit: 7836
Liittynyt: 18.11.2006 16:27
Paikkakunta: Oulu

Viesti Kirjoittaja Sergey »

Uuden vastaavan auton (W212) mukaiset verot. Ei kannata.

kaverilla on kans "suksiboksi" auto 300TE bensa ja 1+4 paku. kysyttii et mitä maksaa ja tullihenkilö sanoi muistaakseni jotai 25 tonnin luokkaa.
I started out with nothing. And I've still got most of it left!
S124 E220TCDI Aut.
C124 300CE-24 Aut.
W140 S350TD Aut.
A6 2.5TDI Quattro Man.
Avatar
jamba
Viestit: 12
Liittynyt: 20.2.2011 18:48
Paikkakunta: Ruhtinansalmi

Viesti Kirjoittaja jamba »

Sergey kirjoitti:Uuden vastaavan auton (W212) mukaiset verot. Ei kannata.

kaverilla on kans "suksiboksi" auto 300TE bensa ja 1+4 paku. kysyttii et mitä maksaa ja tullihenkilö sanoi muistaakseni jotai 25 tonnin luokkaa.
Auts! No ei tosiaan kannata. Kiitos nopeasta vastauksesta :)
Avatar
Sergey
VanneSpecialisti
Viestit: 7836
Liittynyt: 18.11.2006 16:27
Paikkakunta: Oulu

Viesti Kirjoittaja Sergey »

Joo ne on ikuisesti verottomia pakuja tai paalikamaa.

Edit: joku kevennys siinä oli mutta kuitenkin summa oli sairaasti,
I started out with nothing. And I've still got most of it left!
S124 E220TCDI Aut.
C124 300CE-24 Aut.
W140 S350TD Aut.
A6 2.5TDI Quattro Man.
Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “Takuu- ja kuluttajansuoja-asiat sekä autoverotus”