Eemeli 260 89

Vastaa Viestiin
124260e89
Viestit: 3
Liittynyt: 07.11.2006 12:10
Paikkakunta: KYMI

Eemeli 260 89

Viesti Kirjoittaja 124260e89 »

Kylläpä jurppii, nimittäin:
Neljän vuoden aikana on marsuun vaihdettu kolme virranjakajan kantta ja kolme pyöriää. Käyntejä on ollut ihka oikeissa marsuliikkeissä neljä. Kolme autosompa Kouvolassa ja yksi Mega-auto Lahdessa. Kymppitonnin välein, ja joka kerta kesälomakuukautena.
Rahaa on palanut hinauksien kera riittävästi.
Kävin tässä Autosommassa urputtamassa (laskujen kera) että eikös osilla ole kahden vuoden takuu.
Korjaamon päällikkö totesi että "ei ole", koska virranjakajan akselissa on klappia (tai koko virranjakajassa?(en ymmärrä)), että se aiheuttaa osien nopean vikaantumisen.
:?: :?: :?: :!: :!: :!: :shock:

Voi jumankekka. Äijä tietää vian, mutta eivät korjaa sitä.

Maksavan asiakkaankos sitä pitää kertoa, että mitä tehdään?

Jouduin hinauttamaan auton Lahteen, kun Kouvolan Autosompailun palvelua olisin joutunut odottamaan kuukauden, eikä sellaista aikaa voi olla ilman autoa kesälomalla. Autosommassa ei edes osattu sanoa, että paljonko hinaus Lahteen maksaa, vaan piti sekin tilata muualta.

Autossa on kilsoja 270 tkm, ja kutonen kuten varmaan otsakkeesta arvaatte.

Osat tulevat kohta taas hajoamaan, niin että

MITÄ SILSKATTIA TEEN?
MIHIN VOIN URPUTTAA?

JOHTAJA, MAAHANTUOJA.....?
Avatar
Jani
Viestit: 1449
Liittynyt: 29.9.2005 18:45
Paikkakunta: Hämeenkyrö

Re: Eemeli 260 89

Viesti Kirjoittaja Jani »

124260e89 kirjoitti:Korjaamon päällikkö totesi että "ei ole", koska virranjakajan akselissa on klappia (tai koko virranjakajassa?(en ymmärrä)), että se aiheuttaa osien nopean vikaantumisen.
:?: :?: :?: :!: :!: :!: :shock:
No justiinsa.
Tuossa mallissa on virranjakaja sellainen, että akselina toimii nokka-akseli :roll:
Ja sehän ei niin paljoa voi olla väljä, että mitenkään vaikuttaisi virranjakajan toimintaan.
Tai on siinä akselin päässä sellainen irtokappale mihin pyörijä tulee kiinni, mutta sekin on sen verran järeää tekoa etten heti sen väljyyteen usko.

Itsellä on saman verran ajettu, eikä edes päittäisvälystä ollut alkuperäisessä nokka-akselissa noilla kilometreillä.

Taitaa se vika kyllä olla muualla jos noita kansia menee kuin leipää :shock:
Kiinnostaisi tietää, minkälainen vika niihin on tullut?
:mrgreen:
www.mese.fi/seuranta

Kuva
250D -88
® Pro 702
124260e89
Viestit: 3
Liittynyt: 07.11.2006 12:10
Paikkakunta: KYMI

Re: Eemeli 260 89

Viesti Kirjoittaja 124260e89 »

Jani kirjoitti: Kiinnostaisi tietää, minkälainen vika niihin on tullut?
Ne (virranjakaja, pyörijä) hajoavat sisältä täysin. Eli auto on täysin mykkä. Vika alkaa nopeasti pätkimällä, ja pytyt tippuvat yksitellen pois pelistä. Noin parin kilsan matkalla.
Rässi66
Viestit: 4750
Liittynyt: 30.9.2005 1:04
Paikkakunta: Wempääwä

Viesti Kirjoittaja Rässi66 »

^Täh? Siis oikeen menevät osiksi rikki? Niinkuin palasiksi?
Tuolloinhan se jakajan akseli olisi niin kiero että sen näkisi silmällä konetta ilman kantta pyöritettäessä?
Vai meneekö siellä 200A läpi ja kontaktit sulaa klimpeiksi?
Kerroppa lissää ja laita kuvia, tämähän alkaa kiinnostaan.
:shock:
Pro HVM
Avatar
Jani
Viestit: 1449
Liittynyt: 29.9.2005 18:45
Paikkakunta: Hämeenkyrö

Viesti Kirjoittaja Jani »

Tuossahan ei ole jakajassa mitään muuta, kuin nokka-akselin päähän ruuvattu adapteri ja siihen kiinni pultattu pyörijä.
Tämän näköiset osaset.
KuvaKuva

Kansi on tämän näköinen.
Kuva

Jos tuo adapteri on löysällä, niin sitten ehkä voisi mekaanisesti rikkoa jakajan sisuksen :roll:
Tosin sen varmasti olisi pyörijää vaihtaessa huomannut :roll:
:mrgreen:
www.mese.fi/seuranta

Kuva
250D -88
® Pro 702
124260e89
Viestit: 3
Liittynyt: 07.11.2006 12:10
Paikkakunta: KYMI

Viesti Kirjoittaja 124260e89 »

Jani kirjoitti:Tuossahan ei ole jakajassa mitään muuta, kuin nokka-akselin päähän ruuvattu adapteri ja siihen kiinni pultattu pyörijä.
No niin. Muisti palailee pätkittäin. Olin kerran vieressä (merkkiliikkeessä) kun sisukset avattiin.
Viime vuoden heinäkuussa vaihdettiin pelkkä pyörrin. Virranjakajan kannen avattuamme tutkimme pyörrintä.
Yksi pyörijän (juuri tuollainen kellertävä) ruuvi katkesi "hipaistaessa" sitä. Ruuvi oli kuin olisi väsynyt kannasta poikki. Ruuvin takia sain ostaa koko pyöriän (38, työt 50, +alv.) Tämä olikin ylivoimaisesti halvin keikka.
Tutkiskelin ruuvia kotona, ja se todellakin oli murtunut kannastaan poikki. Viittä vaille, että kanta olisi tipahtanut virranjakajan sisään. Ja seuraukset olisivat olleet taas.....
Rässi66
Viestit: 4750
Liittynyt: 30.9.2005 1:04
Paikkakunta: Wempääwä

Viesti Kirjoittaja Rässi66 »

Ahaa.... Nooh, jos sinne vaihtais jokku varmasti hyvä plaatuset ruuvit jo uutena?
Jännä vika.
Pro HVM
Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “W124, sedan, coupe, farmari, avo, lang”