Kylläpä jurppii, nimittäin:
Neljän vuoden aikana on marsuun vaihdettu kolme virranjakajan kantta ja kolme pyöriää. Käyntejä on ollut ihka oikeissa marsuliikkeissä neljä. Kolme autosompa Kouvolassa ja yksi Mega-auto Lahdessa. Kymppitonnin välein, ja joka kerta kesälomakuukautena.
Rahaa on palanut hinauksien kera riittävästi.
Kävin tässä Autosommassa urputtamassa (laskujen kera) että eikös osilla ole kahden vuoden takuu.
Korjaamon päällikkö totesi että "ei ole", koska virranjakajan akselissa on klappia (tai koko virranjakajassa?(en ymmärrä)), että se aiheuttaa osien nopean vikaantumisen.
Voi jumankekka. Äijä tietää vian, mutta eivät korjaa sitä.
Maksavan asiakkaankos sitä pitää kertoa, että mitä tehdään?
Jouduin hinauttamaan auton Lahteen, kun Kouvolan Autosompailun palvelua olisin joutunut odottamaan kuukauden, eikä sellaista aikaa voi olla ilman autoa kesälomalla. Autosommassa ei edes osattu sanoa, että paljonko hinaus Lahteen maksaa, vaan piti sekin tilata muualta.
Autossa on kilsoja 270 tkm, ja kutonen kuten varmaan otsakkeesta arvaatte.
Osat tulevat kohta taas hajoamaan, niin että
MITÄ SILSKATTIA TEEN?
MIHIN VOIN URPUTTAA?
JOHTAJA, MAAHANTUOJA.....?
Eemeli 260 89
Re: Eemeli 260 89
No justiinsa.124260e89 kirjoitti:Korjaamon päällikkö totesi että "ei ole", koska virranjakajan akselissa on klappia (tai koko virranjakajassa?(en ymmärrä)), että se aiheuttaa osien nopean vikaantumisen.
Tuossa mallissa on virranjakaja sellainen, että akselina toimii nokka-akseli
Ja sehän ei niin paljoa voi olla väljä, että mitenkään vaikuttaisi virranjakajan toimintaan.
Tai on siinä akselin päässä sellainen irtokappale mihin pyörijä tulee kiinni, mutta sekin on sen verran järeää tekoa etten heti sen väljyyteen usko.
Itsellä on saman verran ajettu, eikä edes päittäisvälystä ollut alkuperäisessä nokka-akselissa noilla kilometreillä.
Taitaa se vika kyllä olla muualla jos noita kansia menee kuin leipää
Kiinnostaisi tietää, minkälainen vika niihin on tullut?
Re: Eemeli 260 89
Ne (virranjakaja, pyörijä) hajoavat sisältä täysin. Eli auto on täysin mykkä. Vika alkaa nopeasti pätkimällä, ja pytyt tippuvat yksitellen pois pelistä. Noin parin kilsan matkalla.Jani kirjoitti: Kiinnostaisi tietää, minkälainen vika niihin on tullut?
Tuossahan ei ole jakajassa mitään muuta, kuin nokka-akselin päähän ruuvattu adapteri ja siihen kiinni pultattu pyörijä.
Tämän näköiset osaset.
Kansi on tämän näköinen.
Jos tuo adapteri on löysällä, niin sitten ehkä voisi mekaanisesti rikkoa jakajan sisuksen
Tosin sen varmasti olisi pyörijää vaihtaessa huomannut
Tämän näköiset osaset.
Kansi on tämän näköinen.
Jos tuo adapteri on löysällä, niin sitten ehkä voisi mekaanisesti rikkoa jakajan sisuksen
Tosin sen varmasti olisi pyörijää vaihtaessa huomannut
No niin. Muisti palailee pätkittäin. Olin kerran vieressä (merkkiliikkeessä) kun sisukset avattiin.Jani kirjoitti:Tuossahan ei ole jakajassa mitään muuta, kuin nokka-akselin päähän ruuvattu adapteri ja siihen kiinni pultattu pyörijä.
Viime vuoden heinäkuussa vaihdettiin pelkkä pyörrin. Virranjakajan kannen avattuamme tutkimme pyörrintä.
Yksi pyörijän (juuri tuollainen kellertävä) ruuvi katkesi "hipaistaessa" sitä. Ruuvi oli kuin olisi väsynyt kannasta poikki. Ruuvin takia sain ostaa koko pyöriän (38, työt 50, +alv.) Tämä olikin ylivoimaisesti halvin keikka.
Tutkiskelin ruuvia kotona, ja se todellakin oli murtunut kannastaan poikki. Viittä vaille, että kanta olisi tipahtanut virranjakajan sisään. Ja seuraukset olisivat olleet taas.....