W124 250d----->300turbodiesel. mitä muutoksia vaatii?

Vastaa Viestiin
Tiikeritapaus
Viestit: 89
Liittynyt: 20.1.2008 15:50
Paikkakunta: Hämeenkyrö
Viesti:

W124 250d----->300turbodiesel. mitä muutoksia vaatii?

Viesti Kirjoittaja Tiikeritapaus »

jeps eli itellä tosiaa on 250d -86 ja kiinnostais tehä siit 300turbodieseli. siis mitä muutoksia vaaditaan. ja entä jos tekisin 250turbodieselin niin mitä muuta tarvis vaihtaa ku kone?
Avatar
dealer
Itämaan tietäjä
Viestit: 29122
Liittynyt: 19.9.2005 19:59

Viesti Kirjoittaja dealer »

Tervetuloa foorumille !

Ensialkuun on todettava ettei koneenvaihtohomma kannata oikein mitenkäänpäin koska 124 turbodieseleitä saa kohtuuhintaan, siis koko autoja.
Tietysti jos autosi on erikoisen hyväkorinen ja siisti ja satut löytämään ruosteisen puoli-ilmaisen dt:n jossa hyvä tekniikka ...

Vaihtamaan joutuu ainakin etujarrut ja -jouset, ilmeisesti myös kallistuksenvakaajan.
Muut jatkanevat listaa...
Avatar
XUX63
<b>Ylläpitäjä</b>
Viestit: 9732
Liittynyt: 30.9.2005 10:55
Paikkakunta: 90560

Viesti Kirjoittaja XUX63 »

Taitaa jäädä syyläri ja laatikkokin pieneksi :roll:
Pirkka-Tesla eli Opel Ampera -12 sähkölelu.
MB 313 CDI Kasten -00.
Lavetti - yhteishuoltajuus :)
W126 300SD -84 talviunilla.
EQE Työautona.

Kuva
Mikko K
Mersutohtori
Viestit: 1495
Liittynyt: 30.9.2005 12:32
Paikkakunta: Outokumpu

Viesti Kirjoittaja Mikko K »

Kardaani , perä ja vetoakselit :roll:
Datsun Bluebird
Mb Vito
Avatar
XUX63
<b>Ylläpitäjä</b>
Viestit: 9732
Liittynyt: 30.9.2005 10:55
Paikkakunta: 90560

Viesti Kirjoittaja XUX63 »

Mikko K kirjoitti:Kardaani , perä ja vetoakselit :roll:
Mistäs se Datsun-mies tietää :boing_boing:
Pirkka-Tesla eli Opel Ampera -12 sähkölelu.
MB 313 CDI Kasten -00.
Lavetti - yhteishuoltajuus :)
W126 300SD -84 talviunilla.
EQE Työautona.

Kuva
Mikko K
Mersutohtori
Viestit: 1495
Liittynyt: 30.9.2005 12:32
Paikkakunta: Outokumpu

Viesti Kirjoittaja Mikko K »

Isot pojat kertonut :lol:
Datsun Bluebird
Mb Vito
Tiikeritapaus
Viestit: 89
Liittynyt: 20.1.2008 15:50
Paikkakunta: Hämeenkyrö
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Tiikeritapaus »

joo no se on kyllä aika siisti ja hyväkorinenki vielä että sikäli olis hyvä siihen saada vähä ruutia lisää. mut kyllä se si varmaan kallistuis aika pitkälti näköjää ton 250dt:n puolelle. eli tuleeko sillonki vastaa tää kardaani, perä ja vetari ongelma?
Avatar
Mika.S
Ruosteen surma
Viestit: 1376
Liittynyt: 22.4.2006 20:00
Paikkakunta: Haapajärvi

Viesti Kirjoittaja Mika.S »

Jos ajotyyli ei oli on/off tyyppinen nii eiköhän nuo 250D perät,vetarit ym kestä :roll: Vaihtaa sitte kestävämpää palikkaa jos rupeaa paikaat särkymään :wink: :D

Nakkaat tuohon vaparinkylkeen turbon nii ei tarvi konetta vaihdella, jos koneella on paljo ajettu nii laittaa laakerit ja renkaat :idea: paitsi jos löydät halvan tekniikan :wink:
MB w124 300DTurbo -91
Ex. MB w124 250D -86 (vanha 200D Taxi) Powered by PP Diesel
Kuvia -> http://s105.photobucket.com/albums/m238/MikaS_03/ Upd. 6.2.2008

Mese.fi:n Reikä-Club - Rust Never Sleeps
Avatar
jone77
Viestit: 589
Liittynyt: 18.2.2006 18:02
Paikkakunta: nivala

Viesti Kirjoittaja jone77 »

Mika.S kirjoitti:Jos ajotyyli ei oli on/off tyyppinen nii eiköhän nuo 250D perät,vetarit ym kestä :roll: Vaihtaa sitte kestävämpää palikkaa jos rupeaa paikaat särkymään :wink: :D

Nakkaat tuohon vaparinkylkeen turbon nii ei tarvi konetta vaihdella, jos koneella on paljo ajettu nii laittaa laakerit ja renkaat :idea: paitsi jos löydät halvan tekniikan :wink:
eikös 250 turbo vaadi jäähdytetyt etujarrut :?:
iloisest elää pitää vaik päivää vähemmän
Avatar
Mika.S
Ruosteen surma
Viestit: 1376
Liittynyt: 22.4.2006 20:00
Paikkakunta: Haapajärvi

Viesti Kirjoittaja Mika.S »

jone77 kirjoitti:
Mika.S kirjoitti:Jos ajotyyli ei oli on/off tyyppinen nii eiköhän nuo 250D perät,vetarit ym kestä :roll: Vaihtaa sitte kestävämpää palikkaa jos rupeaa paikaat särkymään :wink: :D

Nakkaat tuohon vaparinkylkeen turbon nii ei tarvi konetta vaihdella, jos koneella on paljo ajettu nii laittaa laakerit ja renkaat :idea: paitsi jos löydät halvan tekniikan :wink:
eikös 250 turbo vaadi jäähdytetyt etujarrut :?:
:nocando:
MB w124 300DTurbo -91
Ex. MB w124 250D -86 (vanha 200D Taxi) Powered by PP Diesel
Kuvia -> http://s105.photobucket.com/albums/m238/MikaS_03/ Upd. 6.2.2008

Mese.fi:n Reikä-Club - Rust Never Sleeps
Avatar
Samuli H
Turbopöljä
Viestit: 1305
Liittynyt: 02.10.2005 17:56
Paikkakunta: Jyväskylä

Viesti Kirjoittaja Samuli H »

Jäähdytetyt etujarrut vaatii, mutta se on ihan bolt-on homma kun käy hakemassa romikselta satulat ja kl:stä levyt.
Ihmiset, jotka luulevat tietävänsä kaiken, ärsyttävät meitä, jotka tiedämme kaiken.
Tiikeritapaus
Viestit: 89
Liittynyt: 20.1.2008 15:50
Paikkakunta: Hämeenkyrö
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Tiikeritapaus »

joo eiköhän sinne siis tarvi koittaa saada jostain tollanen 250dt kone ku kait se parempi on hommata toi valmis turbokone ku eikös noitten pumputki ole erilaiset. eikös turbon pumpussa ole ahdonalainen syöttö tai jotain sinne päin...
Avatar
Samuli H
Turbopöljä
Viestit: 1305
Liittynyt: 02.10.2005 17:56
Paikkakunta: Jyväskylä

Viesti Kirjoittaja Samuli H »

Orggis turbokone on tietysti aina parempi, tosin ovat aika hinnakkaita. Vaparista tehty turbo kestää kyllä kauniilla käytöllä helposti vakiopumpusta saatavat tehot (n.150v).
Tietysti jos nälkä kasvaa, niinkuin näissä hommissa on tapana, niin orggis turbokone on parempi vaihtoehto.
Ihmiset, jotka luulevat tietävänsä kaiken, ärsyttävät meitä, jotka tiedämme kaiken.
AM
Mr.Tuning
Viestit: 5932
Liittynyt: 01.10.2005 19:17
Paikkakunta: Keski-Suomi

Viesti Kirjoittaja AM »

Eikös konttorilla kuitenkin vaadita että voimansiirtokin vastaa vertailuautoa, eli 250Turbodeetä. Eli laatikko, perä vetarit menee silti vaihtoon?
Avatar
Samuli H
Turbopöljä
Viestit: 1305
Liittynyt: 02.10.2005 17:56
Paikkakunta: Jyväskylä

Viesti Kirjoittaja Samuli H »

Mulle riitti aikoinaan 250d:n turbotuksen muutoskatsastukseen etujarrujen muutos jäähdytettyihin (ja teholappu tietysti, kun tuli cooleri). Eikai voimansiirto vaikuta auton turvallisuuteen.

Konttorikohtaiset erot on suuria, joten kannattaa tehdä alustavaa kyselyä eri konttoreilta.
Ihmiset, jotka luulevat tietävänsä kaiken, ärsyttävät meitä, jotka tiedämme kaiken.
Avatar
Mika.T
Mersutohtori
Viestit: 7125
Liittynyt: 02.10.2005 0:39

Viesti Kirjoittaja Mika.T »

Mitenkähän lie. Onko 250turbossa perä/vetarit jerämpää tavaraa. Automaatti on kuitenki pienempi 722.4
Avatar
Samuli H
Turbopöljä
Viestit: 1305
Liittynyt: 02.10.2005 17:56
Paikkakunta: Jyväskylä

Viesti Kirjoittaja Samuli H »

Mulla on sellainen kutina, että 250 turbossakin on jo järeämmät osat. 300D vaparissakin on jo isoperä. Lisäksi 250 turbo automaatissa perävälitys on 2.65 ja vastaan ei ole koskaan tullut pikkuperää tuolla välityksellä.
Tämä kaikki on vahvaa mutua.
Ihmiset, jotka luulevat tietävänsä kaiken, ärsyttävät meitä, jotka tiedämme kaiken.
Avatar
K.puska
Viestit: 270
Liittynyt: 21.8.2006 15:51
Paikkakunta: Rovaniemi

Viesti Kirjoittaja K.puska »

Mulla kun katastin turbolle ja kuulerille tuon oman lintan(250td). Niin vertailu autona käytin 230te:tä.. >ei tarvinu jarruillekkaan mitään. Tietenkin jarrut on HUONO kohta alkaa säästämään.
Mutta minkäs teet kun persaukisena teet :lol: :wink:
Avatar
Vanja-eno
Viestit: 3387
Liittynyt: 05.11.2006 20:55
Paikkakunta: Mariefors (Kellokoski)
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Vanja-eno »

Tai sitten etit jonkun dorkan joka haluu vaihtaa oman 300DT:n päikseen tai välirahalla sun 250D:hen :wink: :lol: . Mulla on alla 300DT (kato oma topicci), vois harkita vaihtoa, kun mulle ei toi teho ole niitä tärkeimpiä...
-"Miun mielestä kaikellaiset kirkkaat vilkut sekä Penta-vanteet Mersuissa pitäs laissa kieltää, mie en niistä tykkää, piste. Toiset saapi minun puolesta tykätä jos haluaa.."-
® Mesen Porkkana-klubi
AM
Mr.Tuning
Viestit: 5932
Liittynyt: 01.10.2005 19:17
Paikkakunta: Keski-Suomi

Viesti Kirjoittaja AM »

K.puska kirjoitti:Mulla kun katastin turbolle ja kuulerille tuon oman lintan(250td). Niin vertailu autona käytin 230te:tä..
Tuota myös joskus miettinyt että onnistuuko, vai vertaavatko väkisin orkkis turbotiisseliin. No näköjään ainakin jossain onnistuu. Tuolla tavallahan 200D:hen kin saisi 250 turbodieselin pellin alle ilman isompia muutoksia 8) Tietty jos mainostaa laittaneensa alkuperäisen turbodiesel koneen niin luultavasti sitten pitää muunkin auton olla sellaista :roll: Tiedäppä sitten näistä, tuntuu konttoreittainkin "hieman" vaihtelevan tulkinnat.
Avatar
K.puska
Viestit: 270
Liittynyt: 21.8.2006 15:51
Paikkakunta: Rovaniemi

Viesti Kirjoittaja K.puska »

Eivät vertaile jos ja kun on dynopaperi mukana.
Eli tulee omavalmistemoottori :lol:
Eikä turbon lisäystä rinnasteta moottorin vaihtoon. >Turbotuksesta ei tule prosentteja.
Mutta sitä en tiiä miten pykälät menee jos iskutilavuutta kasvattaa.

:lol: Ja konttoreissa / katastajissa on suuuuuuria eroja :?
Monessa topikissa jo itkeny omaa juttua kun ensimmäisellä kontturilla oli nuorehko inssi joka sano EI kun pellin aukas :lol:
Soitti se kouluttajallekkin että kuinka tehdään. Kun prosenttejakin on vaivaiset 46 :D Vaati muka kanta-auto tarkistusta yms.
>Konttorin vaihto ja toinen inssi että -no laitetaan turbo otteeseen, kun oot sen tänne saanu mahtumaan. 8)
Nuin niinku pääpiirteittäin :idea:
rr
Viestit: 22
Liittynyt: 14.1.2008 22:21
Paikkakunta: Oulainen

Viesti Kirjoittaja rr »

Onko näissä mersun turbotuksissa merkitystä asialla, että auto on rekisteröity ekan kerran ennen 7/-87 :?:

Jos näin on, voiskin kokeeksi turbota tämän satalankun :D
Avatar
Mika.S
Ruosteen surma
Viestit: 1376
Liittynyt: 22.4.2006 20:00
Paikkakunta: Haapajärvi

Viesti Kirjoittaja Mika.S »

Bensa pitää tieten olla ennen 7/87 :nocando: mut dieseli ennen 92 ja ei vähäpäästöinen.

Viisaammat korjatkoot
MB w124 300DTurbo -91
Ex. MB w124 250D -86 (vanha 200D Taxi) Powered by PP Diesel
Kuvia -> http://s105.photobucket.com/albums/m238/MikaS_03/ Upd. 6.2.2008

Mese.fi:n Reikä-Club - Rust Never Sleeps
Avatar
romu
Orkkis-entusiasti
Viestit: 1172
Liittynyt: 01.10.2005 0:42
Paikkakunta: OULAINEN

Viesti Kirjoittaja romu »

Nyt turbon ostoon. :ope:
Rr- on reenannu pensselinpesuainetta polttavien saabien kanssa, luulen että tästä voidaan vielä kuulla. :!:
rr
Viestit: 22
Liittynyt: 14.1.2008 22:21
Paikkakunta: Oulainen

Viesti Kirjoittaja rr »

Mika.S kirjoitti:Bensa pitää tieten olla ennen 7/87 :nocando: mut dieseli ennen 92 ja ei vähäpäästöinen.
Reilu vuosi sitten viimeksi leimautin -88 SAABin turboksi ja hetken joutui taittamaan sanansäilää katsarin kanssa. Mutta ilman KATtia sain katsastettua kuitenkin.

Eli tää mese on -87, joten vähemmällä kait pääsis :wink:
Avatar
Melitos
Viestit: 2652
Liittynyt: 19.9.2005 19:53
Paikkakunta: Vaasa

Viesti Kirjoittaja Melitos »

Dieseliä turpottaessa ei ole väliä onko auto rekisteröity ennen vai jälkeen 7/87 kunhan ei ole vähäpäästöinen. :pappa:
I drive an Opel. What's your excuse?
rr
Viestit: 22
Liittynyt: 14.1.2008 22:21
Paikkakunta: Oulainen

Viesti Kirjoittaja rr »

Sittenhän se on lähes plug and pray -luokan homma :D
Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “W124, sedan, coupe, farmari, avo, lang”