TaTsin 124, 300D -88

Avatar
TaTsi
Viestit: 89
Liittynyt: 21.10.2010 7:43
Paikkakunta: Lopen Uupunut

Viesti Kirjoittaja TaTsi »

dealer kirjoitti:Eieiei ! Kuvasta päätellen ainakin keulasta voisi madaltaa 2-3 senttimetriä mukavuuden kärsimättä, ajo-ominaisuuksia parantaen :wink:
Jaaa, laitetaans harkintaan. Kyllähän toi kieltämättä, varsinkin tuossa kuvassa, varsin korkia on....
Viimeksi muokannut TaTsi, 03.2.2011 7:57. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Avatar
TaTsi
Viestit: 89
Liittynyt: 21.10.2010 7:43
Paikkakunta: Lopen Uupunut

Viesti Kirjoittaja TaTsi »

JiiTee_ kirjoitti:Samoilla linjoilla! Itellä ainakin loppu semmonen turha huojuminen ku vähä matalsi. :) Matallusjousina Modificarsilta ostetut Vogtlandin jouset hintaan 183€ rahteineen.
Siis pelkät jouset vaan, vai vaihdoitko samalla iskaritkin lyhyempiin? Mä kun en ole näihin madallutuksiin ole juuri perehtynyt....

Antaako kaasut vastinetta rahoille, jos ja kun joskus varmaan joutuu noi iskaritkin vaihtamaan.
Avatar
kuningatar
Viestit: 1358
Liittynyt: 20.10.2010 9:51
Paikkakunta: Järvenpää

Viesti Kirjoittaja kuningatar »

TaTsi kirjoitti:
pupetti kirjoitti:Narina helat maksaa kuuleman mukaan alta 30 kymppiä kappale kl-osassa....
Juu, onneksi suurin osa osista ei juuri hinnaltaan päätä huimoo.

Vahva veikkaus itellä on juurikin noi takalaakerit. Tuntuu selvä välys kun rengasta heiluttaa. Tosin onhan siellä paljon muitakin osasia....

Rassausmiitti kuullostaa hyvältä, mutta pikkasen aikataulut pukkaa päälle, mutta katotaan...
Rassausmiitin kiireellisyys tasosta johtuen aikataulu on joustava. Iltapäivä klo 13 yö myöhään, koska hommia on ihan tarpeeksi. :shock: :lol: :rollin:
Tinaruusun haltija :)

Miiteissä on tullut käytyä, päivitykset eivät enää toimi :)
Avatar
JiiTee_
Viestit: 2970
Liittynyt: 20.10.2010 0:43
Paikkakunta: Oulainen

Viesti Kirjoittaja JiiTee_ »

TaTsi kirjoitti:
JiiTee_ kirjoitti:Samoilla linjoilla! Itellä ainakin loppu semmonen turha huojuminen ku vähä matalsi. :) Matallusjousina Modificarsilta ostetut Vogtlandin jouset hintaan 183€ rahteineen.
Siis pelkät jouset vaan, vai vaihdoitko samalla iskaritkin lyhyempiin? Mä kun en ole näihin madallutuksiin ole juuri perehtynyt....

Antaako kaasut vastinetta rahoille, jos ja kun joskus varmaan joutuu noi iskaritkin vaihtamaan.
Pelkät jouset vaan, iskarit on ainakin takana entisen omistajan uusimia mallia Biltema. :D Eli vakiokorkusen iskarit ovat kiinni eikä tuota mitään ongelmaa n. -40mm madallusjousilla. :)
sviljamaa
korjauskehotettu
Viestit: 170
Liittynyt: 08.1.2008 18:24
Paikkakunta: Raahe

Viesti Kirjoittaja sviljamaa »

AriK123 kirjoitti:Onko jousikumien vaihdolla käytännön merkitystä, jos on vara vaihtaa matalampiin? Minunkin autossa on aika paljon maavaraa. :oops:
Saa niillä muutamia senttejä laskettua mutta jos on kerta hirveen korkee niin madallussarjaa tai teet opiskelija madallusjouset, rälläkällä pari kierrosta pois :oops:
Avatar
AriK123
Viestit: 868
Liittynyt: 30.9.2005 21:08
Paikkakunta: P-Karjala

Viesti Kirjoittaja AriK123 »

sviljamaa kirjoitti:
AriK123 kirjoitti:Onko jousikumien vaihdolla käytännön merkitystä, jos on vara vaihtaa matalampiin? Minunkin autossa on aika paljon maavaraa. :oops:
Saa niillä muutamia senttejä laskettua mutta jos on kerta hirveen korkee niin madallussarjaa tai teet opiskelija madallusjouset, rälläkällä pari kierrosta pois :oops:
En tarvitse madallettua autoa. :lol: Nytkin ottaa pohjapanssari lumeen aika hyvin. Sillä vaan ajattelin vähän laskea, jos se auttaisi pysymään tiellä.
MB 508 D matkamersu -70
MB S203 C 220 T CDI -04/05
MB S211 E 220 T CDI -06/07
dollarihymy
Jenkki-mies
Viestit: 394
Liittynyt: 28.3.2006 11:34
Paikkakunta: Vapaala city

Viesti Kirjoittaja dollarihymy »

dealer kirjoitti:
Meillä on jo yksi madallettu (kivireki) kärry pihassa (Emännän Kakkonen), joten luulen vahvasti jottei tätä madalleta yhtään. Tosin ulkonäköähän tulisi hieman lisää ja kun vaihtaisi vielä jotkin huulivanteet jne jne jne...
Eieiei ! Kuvasta päätellen ainakin keulasta voisi madaltaa 2-3 senttimetriä mukavuuden kärsimättä, ajo-ominaisuuksia parantaen :wink:
nykynuoriso ei puhu enään madallussarjasta vaan alistussarjasta..pakko tässä on vaan alkaa nuortumaan ja alistuttamaan 8)
Mercedes 220 T CDI Combi
Cadillac Coupe de Ville 1958
SMV 12 1967 ja SMV 525 Electronic 1983
dollarihymy
Jenkki-mies
Viestit: 394
Liittynyt: 28.3.2006 11:34
Paikkakunta: Vapaala city

Viesti Kirjoittaja dollarihymy »

niin ja tähän rassausmiittiin...

Nii ja äkkiäkös sinä sieltä lopelta enslauantaina ajelet järvenpäähän rassaus miittiin kattomaan kuinka niitä osia vaihellaan...sama koskee dollarihymyä ku sieltä vapaalasta on nopiampi ajella j:päähän ku täältä länsirannikolta mistä ite lähen jo aamusella tulemaan "käärme" mersulla.

harmi juttu kun on tuo firman (koulutus ) risteily laivalla.. kun sinne ittensä tänään saa, niin eiköhän se ole huomenna kun kotiin pääsee niin aikas väsy.

jos ajankohta olisi ollut sopiva ..olisin ollut mukana..
toivottavasti joskus muulloinkin tulee tilaisuus.
Mercedes 220 T CDI Combi
Cadillac Coupe de Ville 1958
SMV 12 1967 ja SMV 525 Electronic 1983
Avatar
TaTsi
Viestit: 89
Liittynyt: 21.10.2010 7:43
Paikkakunta: Lopen Uupunut

Viesti Kirjoittaja TaTsi »

Rassaukset jää tälläkertaa multakin väliin, mutta joku toinen kerta...

Katellaan tuota madallus/alistus hommaa, kunhan noi muut asiat saadaan ensin kuntoon.
Torstaihin on vielä monta päivää ja ajellakin tarttis, tosin tän päivän kokemuksella taidan siirtyä Emännän kärryyn.
Avatar
TaTsi
Viestit: 89
Liittynyt: 21.10.2010 7:43
Paikkakunta: Lopen Uupunut

Viesti Kirjoittaja TaTsi »

Selvittiin Ruuskaselle ilman suurempia ongelmia, mitä nyt muutama tien pätkä ja harha käännös tuli tehtyä :)
Ilmeisesti pirteä ilma (-16) jähmetti alustan, kun ei juuri vipotellut.

Iltapäivästä ollaan "viisaampia" ja pirellään peukkuja, jottei suurempia löytys... :roll:
Viimeksi muokannut TaTsi, 11.2.2011 11:35. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
dollarihymy
Jenkki-mies
Viestit: 394
Liittynyt: 28.3.2006 11:34
Paikkakunta: Vapaala city

Viesti Kirjoittaja dollarihymy »

TaTsi kirjoitti:Selvittiin Ruuskaselle ilman suurempia ongelmia, mitä nyt muuta tien pätkä ja harha käännös tuli tehtyä :)
Ilmeisesti pirteä ilma (-16) jähmetti alustan, kun ei juuri vipotellut.

Iltapäivästä ollaan "viisaampia" ja pirellään peukkuja, jottei suurempia löytys... :roll:
pitkälle on venynyt iltapäivä :shock:
Mercedes 220 T CDI Combi
Cadillac Coupe de Ville 1958
SMV 12 1967 ja SMV 525 Electronic 1983
Avatar
TaTsi
Viestit: 89
Liittynyt: 21.10.2010 7:43
Paikkakunta: Lopen Uupunut

Viesti Kirjoittaja TaTsi »

dollarihymy kirjoitti: pitkälle on venynyt iltapäivä :shock:
En mää mitään tietokoneita enää illalla käytä..... :)
Avatar
TaTsi
Viestit: 89
Liittynyt: 21.10.2010 7:43
Paikkakunta: Lopen Uupunut

Viesti Kirjoittaja TaTsi »

No ni,
laakerit vaihettu ja vapinat/heilutukset jäi sitte siihe, ainakin näillä näkymin. :)

Jossain raidetangon päässä alkaavaa välystä vasemmalla. oikealla ylempi tukiv. sama juttu. Sekä oik. käsijarru toimii oudosti tai ei toimi...

Kiva napsutus alkoi kuulumaan oik. takaa kun pääsin kotio. Eli joku siellä käsijarrulla mättää, vaijeri jumis..?
Tosin napsutus loppui kun muutaman kerran jarruttelin ja käsij. painelin...
Vas. ottaa heti ja oik. vähän heikommin.

Nyt mua viedään remontista remonttiin...... :D
Avatar
TaTsi
Viestit: 89
Liittynyt: 21.10.2010 7:43
Paikkakunta: Lopen Uupunut

Viesti Kirjoittaja TaTsi »

Onse Mersu vaan komia! Pihassa siis. :?

-23 ja unohtu laittaa piuhaan niin siihenhän se Jäi. 6-8 kertaa jaksoi startata ja sitten loppu hönkä akustakin.

Enpä muista tällaista tapahtuneen sitten 123 jälkeen, tosin ei ole Mersujakaan/tiiseleitä sen jälkeen ollut ja alkaa pikkuhiljaa tuntua ettei tämän jälkeen tulekaan.

Vaihtaiskohan tohon nyt kattoluukun tiivisteen vai antennin, jotta saadaan radalle jälleen? :D

Akusta saattais kuitenkin lähteä liikkeelle, kun on oikein mersun "omaa" mallia ja ties kuinka vanha.

Kuinkas noi hehkut vaikuttaa asiaan? Tarttiskohan niitä vaihdella kuinkakin usein? Tuskin niitäkään on vaihdettu ihan äkkiä. Hehkuvalo syttyy meinaan joskus pienellä viiveellä, muttei vilku eikä tee muutakaan ihmeellistä.

Loppuun vielä kuva siitä varmemmasta kulkineesta, eli Rata Kiree Kakkonen:

Kuva

Tällä kun vetelee menemään, on olo kuin mikroautolla ajaessa. -40 joku alustasarja ja ei sitte yhtään vetele, eikä muute paljoo joustakkaan. Kurvaan voi vetää niin kovaa kuin uskaltaa ja penkissä pysyy, varsinkin kesällä 16" renkahilla. :D
Avatar
Pappi
<b>Moderaattori</b>
Viestit: 10647
Liittynyt: 30.9.2005 17:14

Viesti Kirjoittaja Pappi »

Kannattaa aloittaa siitä akusta. Käväse jossain korjaamolla missä pystyvät mittaamaan akun kunnon. Et suotta osta uutta akkua, jos se on vielä voimissaan. Kuinka pitkiä nuo sun startit olivat? 6-8 kertaa pitkällä kaavalla ei kuulosta ihan akun huonoudelta.

Vaan on komia Golffi sulla... Pidä tommosena "orkkislookkina".

:D
Avatar
TaTsi
Viestit: 89
Liittynyt: 21.10.2010 7:43
Paikkakunta: Lopen Uupunut

Viesti Kirjoittaja TaTsi »

Aika pitkiä startteja juu ja hehkutusta välissä. Se ei vaan tänään halunnut lähteä niin ei sitten. :)

Kolopallo on Emännän ja se siitä jaksaa kyllä mainitakin....

Juu, tarkoitus on tuo "orkkiksena" pitääkin. Kiitoksia vaan kehuista.
Perus 1,6 4-vaihd. kaasarikone -> EI ongelmia :D
Avatar
thabandit^
Viestit: 844
Liittynyt: 12.12.2006 20:21
Paikkakunta: Nomansland

Viesti Kirjoittaja thabandit^ »

No joku vikahan tuossa on. Oma rönttä seisoo pihalla -28 asteessa ja laakista käyntiin ilman lämmitystä.

Kannattaa vaikka näin ensi alkuun mitata ne hehkujen resistanssit sieltä hehkureleen päästä liittimestä, niin näkee onko siellä jotain häikkää. Jos kovasti on poikkeavia arvoja muista jossain hehkussa, niin vaihtoon vaan kaikki. :roll:
530d Touring -01
250EXC-F -04
Avatar
TaTsi
Viestit: 89
Liittynyt: 21.10.2010 7:43
Paikkakunta: Lopen Uupunut

Viesti Kirjoittaja TaTsi »

Sitähän mie tuossa vähän ounastelin, jotta hehkut vaihtoon, kun ei tiedä onko niitä kuka ja koska vaihdeltu. Ja samaa vinkkiä oli tullut jo Emännän työkaveriltakin, jotta -40 vielä lähtee ongelmitta käyntiin...

Ei muutako KL.n sivuille tai motonettiin.
Avatar
TaTsi
Viestit: 89
Liittynyt: 21.10.2010 7:43
Paikkakunta: Lopen Uupunut

Viesti Kirjoittaja TaTsi »

No nii, huomenna olisi tarkoitus hehkuja (koittaa) vaihdella.
Oliko tähän jotain hyviä neuvoja/vinkkejä, jotta vältytään katkeamisilta ja sen myötä karmeasta V... ? :shock:

WD-40 ruiskailtu hehkujen juureen, uskon ollessa vahva, että se jotain saattaa auttaakin. Pitikö kone vielä ajaa kuumaksi? Selvitäänkö jatkoilla ja kulmilla, vai pitääkö imusarja + jotain muuta irroitella (300D)?

On kyllä tavan pienet paikat, noinkin "isossa" konehuoneessa. Tosin aikoinaan joutui Chevyn farkkuun vaihtamaan osan tulpista lokasuojan kautta, kun ne oli niin "järkevästi" sijoiteltu sinne. :x
Avatar
dealer
Itämaan tietäjä
Viestit: 29122
Liittynyt: 19.9.2005 19:59

Viesti Kirjoittaja dealer »

Hehkut ei jumittele kuin monivenakoneissa ja cdissä, eikä tarvitse irrottaa imusarjaa.
Avatar
TaTsi
Viestit: 89
Liittynyt: 21.10.2010 7:43
Paikkakunta: Lopen Uupunut

Viesti Kirjoittaja TaTsi »

Kiitoksia tiedosta. Tämä helpotti paljon :D

Nyt ei tarvita enään, kuin se pieni ja näppärä sorminen "kiinalainen", joka menee rakoon kuin rakoon. :)
Avatar
TaTsi
Viestit: 89
Liittynyt: 21.10.2010 7:43
Paikkakunta: Lopen Uupunut

Viesti Kirjoittaja TaTsi »

Me mitään hehkuja saatu vaihdettua, ei edes ensimmäistä :oops:

Meillä ei vaan ollut tarpeeksi kanttia vääntää kovempaa, ahdasta ku persiis, jne jne...
Mutta saatiin mitattua ne ja jokainen näytty 0,8 tai 0,9 ohmiiko se nyt sitte oli.

Mutta saatiin lisää korjattavaa :evil: :evil:

Kaikki jarrukamat taakse; levyt, palat, satulat, käsij,hilut, vaijerit, putket. Lisäksi pakoputki lähes POIKKI. :evil:

Kevyt Pieni Kevät Huolto :shock:

Eikat täsä voi ku :D :D

Mutta EI tässä vielä kaikki, EI suinkaan........

Kaverin autolla pääsin kotio ja miehän pääsiin koittaa kuin 4-veto, 3L turpo Auti liikkuu. Noh, kyllä liikkuu, liikkuupa hyvinkin.
Sen pääsi myöskin jänöjussi kokemaan, hypättyään suoraan eteen ja maski rikki :evil:

Tänään olisi syytä vetää HelikopteriKännit, mutta huomenna tarttis saada toi "raato" kuntoon, eli joutuu "pari" vaan ottamaan.

Toisaalta, jos meniskin huomenna Hyrylän autokaupoille ja vaihtais ton vaikka kiiaan tai johonkin ihan muuhun. Houkutteleva ajatus, eikö?
Avatar
dealer
Itämaan tietäjä
Viestit: 29122
Liittynyt: 19.9.2005 19:59

Viesti Kirjoittaja dealer »

Jarruhommathan on näihin helppoja ja osat halpoja, kaikki vaan uusiks niinkuin suunnittelitkin.
Avatar
TaTsi
Viestit: 89
Liittynyt: 21.10.2010 7:43
Paikkakunta: Lopen Uupunut

Viesti Kirjoittaja TaTsi »

Jarrut ja etummainen pönttö vaihdettu, HIHHEI :D

Ainoastaan jarruletkut oli väärät, joten niitä ei sitten vaihdeltu. Muutoin menikin tuon listauksen mukkaan. Kylä uuret osat on kivoja kattella :D
Avatar
TaTsi
Viestit: 89
Liittynyt: 21.10.2010 7:43
Paikkakunta: Lopen Uupunut

Viesti Kirjoittaja TaTsi »

No niin, katsastusta yritettiin ja etujousi POIKKI :evil:

Muutoin kehui kovin ja k-arvo: 1,28. Mikä lienee sitten hyvä tai huono arvo, mutta eipä jäänyt tosta sitten kiinni.

Mistäs niitä vähän madaltavia jousia saikaan??? Jos nyt sitten samalla sen pari kolme senttiä tiputtaa keulasta. :wink:

Ainiin, etuvakaajan puslia suositteli vaihdettavaksi. Eikös tässä ollut juuri se pulttien katkeamis proleema hyvinkin lähellä?
Avatar
TaTsi
Viestit: 89
Liittynyt: 21.10.2010 7:43
Paikkakunta: Lopen Uupunut

Viesti Kirjoittaja TaTsi »

Jouset vaihdettu ja leima juuri kuivunut :D

Tosin tuli alkuperäis korkeutta olevat tuli, kun piti kumeilla hieman madaltaa... Mutta eipä ne käynytkään, kun joku varaosamyyjä myi 123:n kumit :roll: Taisi pakettissa lukea vielä 115:n.

Ykkösen ja kakkosen kumit siis ylimääräisenä jos joku tarttee.

Aamusella vielä kesärenkaat tuli alle, niin pääsiäisen vietto voinee alkaa :D
Avatar
JiiTee_
Viestit: 2970
Liittynyt: 20.10.2010 0:43
Paikkakunta: Oulainen

Viesti Kirjoittaja JiiTee_ »

Vie takasin ne ja vaiha oikeisiin, eihän tuo sun vika ollu.
® Mesen linttaklubi
® Mesen Porkkana-klubi

Mb s124 300tdt 4matic
Mb s124 300td

Ja etellisiä sen verran ettei millään jaksa luetella. :)
Avatar
TaTsi
Viestit: 89
Liittynyt: 21.10.2010 7:43
Paikkakunta: Lopen Uupunut

Viesti Kirjoittaja TaTsi »

Niihän mä meinasinkin, mutta jos sattuu jollekin hätätilanne, niin multa saa noi samaan (tai halvemmalla) rahaan kuin Merteililtä.

Kävin meinaan jo yhden hukkareissun tuolla LA, kun jousia piti olla hyllyssä, vaan eipä ollu... Kiva Kiva. On tossa jo parin kumin hinta löpöön menny. :D
Avatar
TaTsi
Viestit: 89
Liittynyt: 21.10.2010 7:43
Paikkakunta: Lopen Uupunut

Viesti Kirjoittaja TaTsi »

Parit uudet kuvat 8-reikäset alla ja uudet etujouset 2 kumeilla

[img][img]http://i660.photobucket.com/albums/uu32 ... Mese_1.jpg[/img][/img]


[img][img]http://i660.photobucket.com/albums/uu32 ... Mese_2.jpg[/img][/img]

Perä nousi aikas paljon kun "luistonesto" säkit poistin kontista (50KG). :)
Avatar
TaTsi
Viestit: 89
Liittynyt: 21.10.2010 7:43
Paikkakunta: Lopen Uupunut

Viesti Kirjoittaja TaTsi »

Jaa-a, ei mitään ihmeellistä olekaan sitten tapahtunut, kuin kilsoja paukkuu vaan lissee.

Vaihdekeppi kyllä tuntuu jotenkin pikkasen hervottomalta, ns. heiluu enemmän kuin ennen. Saattaisko tuo nyt olla sitten ominaisuus tahi ei...
Ex; 300D man. -88
Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “W124, sedan, coupe, farmari, avo, lang”