Mikä auto w124:n tilalle?

Avatar
Harju
Viestit: 5514
Liittynyt: 27.2.2006 11:21

Viesti Kirjoittaja Harju »

Ei tuohon oikeen jää muuta vaihtoehtoa kuin tiisseli pösö!
Avatar
Fenton
Jyllisti
Viestit: 3030
Liittynyt: 23.3.2008 21:35
Paikkakunta: Nastola

Viesti Kirjoittaja Fenton »

Servolet :pappa:
Ville

Meillä ei ennään mennä jeepillä Vennään.
Avatar
Pappi
<b>Moderaattori</b>
Viestit: 10647
Liittynyt: 30.9.2005 17:14

Viesti Kirjoittaja Pappi »

Jos ei rohkeus riitä w210:aan niin kahtele joku viimesin w124. Mielellään E200D. 5 vaihteinen laatikko, lastentaudit karsittu ja sinulle tuttua tekniikkaa.

Kulkee vähällä polttoaineella, on hiljainen ja lämmin. Kun vielä maltat katsella semmosen originaalin, etkä sorru viritelmiin. Ainoa miinus on rajallinen teho.. :) Sekään ei ole ongelma kun ajelee normaalisti ilman kiirettä. (takalasiin linttatarra "kiire on köyhyyden merkki".

Jos taasen rohkeus riittää astua autoilussa 2000 luvulle niin sitten CDI koneella oleva E tai C (mikäli tilat riittää käyttöösi).

:)
Avatar
dealer
Itämaan tietäjä
Viestit: 29122
Liittynyt: 19.9.2005 19:59

Viesti Kirjoittaja dealer »

Jos ei rohkeus riitä w210:aan niin kahtele joku viimesin w124. Mielellään E200D. 5 vaihteinen laatikko, lastentaudit karsittu ja sinulle tuttua tekniikkaa.
Näinpä. Itse esittäisin ykkösvaihtoehdoksi 250D:tä noin -91-92.
Kulutus pienimmillään ja jaksaa mennä kohtalaisen hyvin.
Entiseen verrattuna kulku vähenee huomattavasti mutta mitä voimalla tekee jos se välitettäisiin tiehen väärästä päästä :no:

Pari kolme tonnia riittää, jos ei miellytä niin myy pois. Ei tule kallis kokeilu.
Avatar
Pappi
<b>Moderaattori</b>
Viestit: 10647
Liittynyt: 30.9.2005 17:14

Viesti Kirjoittaja Pappi »

dealer kirjoitti:Pari kolme tonnia riittää, jos ei miellytä niin myy pois. Ei tule kallis kokeilu.
Pikaisen nettiauton selaamisen jälkeen... 250:sen hinnat on tulleet aikalaille samalle tasolle kuin 200d. Liekkö kaikilla peleko p*rseessä kalliista diesel verosta :)

Kolmella tonnilla on vara vaatia jo priimaa.

EDIT; Jos ja kun ostat sen seuraavan 124:sen niin käytä semmosella verstaalla syynissä, missä tiedetään Mersun vinkeet. Alustan ollessa tiptop kunnossa "lankun" pitää olla eleetön kulkija. Jos se menee kuin huono ajokoira oletetun jäniksen perässä niin alusta ei ole kunnossa. Perushuoltoon menee rahaa, mutta alustan osalta on ainakin huolettomia kilometrejä edessä.
Avatar
dealer
Itämaan tietäjä
Viestit: 29122
Liittynyt: 19.9.2005 19:59

Viesti Kirjoittaja dealer »

Kolmella tonnilla on vara vaatia jo priimaa.
Ihan mukavan auton saa tuolla rahalla kun ostaa 124:n, tosin ilmastoinnit ja ajonvakautukset saa unohtaa.
C250 löytyy myös kolmeen tonniin.

Edit; jaa-a, ei sovi unohtaa kolmisatasia...

http://www.nettiauto.com/mercedes-benz/300/4488275
http://www.nettiauto.com/mercedes-benz/e/4447959
http://www.nettiauto.com/mercedes-benz/300/4296314
Avatar
Pappi
<b>Moderaattori</b>
Viestit: 10647
Liittynyt: 30.9.2005 17:14

Viesti Kirjoittaja Pappi »

Harju kirjoitti:Ei tuohon oikeen jää muuta vaihtoehtoa kuin tiisseli pösö!
http://www.nettiauto.com/peugeot/406/4505384

Toimittavat pihaan tarvittaessa. Henkilöautona verot menee CO2 päästöjen mukaan. Perusvarustelu "riittävä". 2 paikkasena pakuna tarjoaa tilaa ja halpaa ajoa.

:?
konemies85
Viestit: 77
Liittynyt: 16.11.2010 18:22
Paikkakunta: Espoo

Viesti Kirjoittaja konemies85 »

Ehdotuksia satelee näköjään mukavasti. Tarkoitus olikin herättää runsasta keskustelua aiheen tiimoilta. Omalla autolla alkaa kuitenkin olla ikää aika reilusti, ja kolmesatanen bensa on dieseleitä enemmän harrastelijoiden auto ainakin monimutkaisemman tekniikkansa puolesta.

Kustannuspaineiden lisäksi autonvaihtoajatuksia on lisännyt pelko auton maalipinnan ja korin pilaantumisesta E-Suomen suolaisilla teillä. Autoni on vielä sen verran hyvässä maalissa, että välillä tuntuu vastenmieliseltä ajaa sillä ruuhkajonossa kivien kopsahdellessa ja jatkuvasssa suolakylvyssä. Tälläiseen ajoon riittäisi ulkoisesti kuluneempikin auto. Olisiko sitten sopiva ratkaisu tuo w210 :D ?

Loppujen lopuksi autonvaihdon ratkaisee aina rahakysymykset, eli onnistuuko entisestä luopuminen ja korvaavan hankkiminen ilman suuria tappioita. Itse olen pitänyt autoa paljon aikaa ja ennen kaikkea rahaa uhraten, joten kovinkaan halvalla en siitä viitsisi luopua. Monestihan auto vaihdetaan, kun on jouduttu remontoimaan vähänkin suuremmalla rahalla. Sitten ostetaan seuraava, jossa odottaa omat ongelmansa. Kuntoon rempattu auto kannattaisi ajella itse vaikka loppuun asti.

Tällä hetkellä näyttää siltä, että seurannen tilannetta vielä jonkin aikaa. Mikäli päädyn vaihtamaan autoni esim. kesän korvalla, dieselvaihtoehtoina pidän w210 220/270 CDI-malleja automaatilla. Toinen vaihtoehto on, että ajelen nykyiselläni vielä pidempään ja vaihdan aikanaan kerralla w211 dieseliin tai w204-malliin. W124 alkaa olla automallina sen verran vanha, että seuraava malli voisi olla jo uudempaa koria. W202 C-sarja on omaan makuuni jopa väyrystä rumempi erityisesti sedanina, joten niitä en ole juuri katsellut. Myös mainitun korimallin ahtaus on iso miinus. Papin mainitsema 406 voisi olla mainio matkakärry, kunhan ensin saisi rohkeuden noiden ranskalaisten hankkimiseen. Muutoin Pösö täyttäisi varmaan aika hyvin kriteerit.
Avatar
epk
Herrastuunari
Viestit: 2488
Liittynyt: 07.11.2005 0:07
Paikkakunta: 02

Viesti Kirjoittaja epk »

vaikuttaa oikeenkin hyvältä suunnitelmalta.


Oikeestaan on suunnilleen se ja sama kummalla ajelet sinne 211/204:seen siirtymiseen asti, siis 124:lla mikä sulla nyt taikka jos nyt vaihdat väykkyyn.

Tämä pätee 4vuoden pidolla, noin. Elikkä jos nyt vaihdat ~5t€ cdi väykkyyn, myyt oman 124:si pois 2t€:lla. Jolloin sulla mene 3t€ tuohon väykkyyn.

Väykkyhän syö 4vuoden aikana noin 2500e edestä vähempi polttoainetta, jos ajot noin 20tkm / vuosi.

4 vuoden päästä väykystä saat varmaankin ~2te, eli 3t€ arvo pudonnut (mutta sama raha summa noin minkä säästit 4vuoden aikana vrt 124:lla jos olisit ajanut).

Meniköhän mun laskelmat nyt oikein :D 124 kulutuksen laskin 10l /100km ja väykyn 6.5l /100km
Avatar
AK47
aktiivimeseläinen
Viestit: 5954
Liittynyt: 19.2.2007 23:05
Paikkakunta: 08/09

Viesti Kirjoittaja AK47 »

konemies85 kirjoitti:Auto on mallia 124.030 (vm. 1991), eli kolmilitrainen 12-venttiilinen bensasedan, 132 kW, varustettuna viisivaihteisella manuaaliaskilla ja katalysaattorilla. Omassa ajossani kulutukset pyörivät tasaisesti 9-11 litran välillä. Talvisin tyypillinen keskikulutus on 10,5 l/100 km, kesällä ilmastointi päällä mennään yhdeksän litran pintaan. Kokonaisuutena kulutukset taitavat olla bensakäyttöisten kuusipyttyisten sarjassa sieltä pienemmästä päästä. Tästä syystä odotan dieselvaihtoehdoilta korkeintaan 7 l/100 km keskikulutusta.
1991 meinaa erittäin todennäköisesti vähäpäästöistä joten eipä sille paljoa voi. Jos ois ei vähäpäästöinen, niin re85 muutos ja turbo samalla kun mekaruutta ;) Espoossa vaikuttava kun pystyy tankkaamaan re85:ttä.
konemies85
Viestit: 77
Liittynyt: 16.11.2010 18:22
Paikkakunta: Espoo

Viesti Kirjoittaja konemies85 »

Tosiaan kysessä on vähäpäästöinen malli, vaikka verottaja ei tunnu sitä mieltä olevankaan :D .

Tein epk:n innoittamana itsekin pikaisen laskutoimituksen, jonka perusteella sain seuraavat kustannukset polttoaineiden ja verojen suhteen neljän vuoden ajalle:

w124: 13468 € (300E/10 l/100 km)

w210: 10 222 € (E220 CDI A/ 6,5 l/100 km)

Erotusta kertyisi vajaat 3 250 € neljän vuoden aikana. Laskuissa on mukana ainostaan verot ja polttoaineet nykyisillä hinnoilla. Täytyy vielä muistaa, että esim. muutama ylimääräinen remontti muuttaa laskelmat helposti päälaelleen. W210:n huoltokustannuksista minulla ei ole käsitystä, mutta w124:n huolto kohtuuhintaan onnistuu melkein joka paikassa. Tosin kuusimukisen bensaversion ylläpito tuntuu olevan selvästi vastaavia dieselmalleja kalliimpaa. Esimerkiksi vesipumppu maksoi 140 € ja vaihto-operaatio kesti ammattikorjaajalta neljä tuntia.
Avatar
epk
Herrastuunari
Viestit: 2488
Liittynyt: 07.11.2005 0:07
Paikkakunta: 02

Viesti Kirjoittaja epk »

juu tosiaan unohtui mainita että mulla oli mukana diesel vero joten samoissa summissa liikuttiin.

Pitäisi tosiaan löytää hyvä väykky jottei uppoaisi tuhottomasti huoltoihin.


Katselin myös ruotsin tarjontaa, hyvä väykky 2000-2003 mallinen 220cdi, noin 200tkm ajetut . Suomeen tuotuna sellaiset 7000-9000e verotettuna jne.

Elikkä pitäis melkeenpä tyytyä vähän ajettuun prefacelifti väykkyyn tai sitten 400-500tkm ajettuun faceliftiin , 5te hintaluokassa.


Josta ainakin iten pääsen semmoiseen laskelmaan että aika turha ostaa sitä 7000-9000e väykkyä nyt , koska muutaman vuoden päästä saa 10te:lla hyvää 200tkm ajettua 211 korista, joka on sitten jo isosti parempi mitä väykky (sinkitty kori jne.)
Avatar
JiiTee_
Viestit: 2970
Liittynyt: 20.10.2010 0:43
Paikkakunta: Oulainen

Viesti Kirjoittaja JiiTee_ »

konemies85 kirjoitti:Esimerkiksi vesipumppu maksoi 140 € ja vaihto-operaatio kesti ammattikorjaajalta neljä tuntia.
Itekkin moisen vaihossa mukana olleena väittäisin homman olevan yksi maailman vittumaisimmista. :?

Ei tiisselikoneessa vaan.. :ope:

Muutenki kannattaa miettiä sitä että pitääkkö auto jonka tiedät olevan semmonen kuin on vai ostaakko auto jonka kanssa saa olla pelko perseessä jonkun aikaa kun ei tiiä että mitä on ostanut.. :amis_selittaa:
® Mesen linttaklubi
® Mesen Porkkana-klubi

Mb s124 300tdt 4matic
Mb s124 300td

Ja etellisiä sen verran ettei millään jaksa luetella. :)
Avatar
thabandit^
Viestit: 844
Liittynyt: 12.12.2006 20:21
Paikkakunta: Nomansland

Viesti Kirjoittaja thabandit^ »

Täältä ääni myös Peugeot 406 HDi:lle, ei tarvitse paljon muuta kuin tankata ja ajaa tuossa hintaluokassa.
530d Touring -01
250EXC-F -04
petromax
Viestit: 316
Liittynyt: 05.11.2006 16:48
Paikkakunta: Tampere

w124

Viesti Kirjoittaja petromax »

Vanha kunnon satalankku.Osat suhteellisen halpoja ja voi vielä itsekin tehdä jotain.
Itse välillä kyllästyin rassaamaan vanhaa 200d mallia.Ajattelin,että kyllä uudempi aina parempi.....Kokeilu tuli sanoisinko kalliiksi....vähän aikaa meni ja sitten alkoi remontintarvetta tulemaan.Tuli mieleen,että jos olis vanhaan satsannut vaikka tonnin,niin olis ajeltu pitkään.
w124 200d -87
w202 220d aut-98
w124 300 tdt aut-95
w124 250 aut-94
Viimeinen mersu tehtiin vuonna -95
Köster
Viestit: 713
Liittynyt: 19.5.2011 23:27

Viesti Kirjoittaja Köster »

Taitaapi mennä jotensakkin näin,jotta 90-94 vuosimallin dieselimersussa
varsinkin 200D nuo kokonaiskustannukset ovat kohtuu pienet e/km.
Tehoton toki jne.. nykyautoihin verraten, vaan kokonaisuutena hankintahinta,luotettavuus,tietokone,sytytysboxi,tulpat, yms. kulutusosat
kuten esim. renkaat kestää kohtuullisen hyvin vertailun vaikkapa 2000 luvun autojen hankintahintaan tee se itse huolto mahdottomuuksineen?

En osaa laskelmia esittää>huomasin tosin jäävän rahaa lompakkoon paremmin juuri tuon 200 lintan kaudella kuin, 740 diesel volvon volkkarikoneella samalla vuosimallilla -88, >2,5-96 vaparibensa moniventtiili volle.. se vasta fiasko olikin ja tämä nykyinen 124 300D turbo mennee seuraavaksi 200D jälkeen sijalle 2 (e/km)noin puolenvuoden ajojen perusteella.>toki verot pomsahti hurjasti ja se oli väärin laskettu....

Ps. kansi avattu ja koneistamolla....500 000km huolto..... sen jäkeen taitaakin isommat konerempat olla tehty ja hintaakin tuli alle nykyauton jakopäähihnan ja öljynvaihdon ns. suuremman huollon :) .
junnu
Viestit: 5
Liittynyt: 18.12.2010 14:50

Viesti Kirjoittaja junnu »

Kertokaapa kokeneemmat mikä Mersun 2000-2010 malli on kestävin / edullisin pitää???
Avatar
JuMu S
Punaniska
Viestit: 3630
Liittynyt: 28.1.2006 23:50
Paikkakunta: Pyykkögrad

Viesti Kirjoittaja JuMu S »

Eiköhän tuo ole selvillä joskus 2020 tienoilla? :twisted:
=====================
- ex-Viesti-Lada owners club Finland -
® Mesen Porkkana-klubi
Avatar
Jarkko N
Tekninen Nero
Viestit: 1347
Liittynyt: 28.9.2006 15:50
Paikkakunta: Tampere

Re: Mikä auto w124:n tilalle?

Viesti Kirjoittaja Jarkko N »

Em. mainittu matikki meni. Näistä mainituista 124:n puutteista siinä yksilössä oli vain muutama:

- Heikko etenemiskyky talvisissa olosuhteissa: liikennevaloissa tulee joskus kiire (ei ASD:tä saati 4matic:ia)
-Neliveto kahdella lukolla ja hyvillä nastarenkailla riittävä pito

- Turhan suuri polttoaineen kulutus, tosin moottorin koko huomioiden silti kohtuullinen (yleensä 10 +- 1 l/100 km)
-Kulutus 9+- 1 dieseliä, sama kuin vastaavassa 211:ssa

- Moottorin puhdittomuus alakierroksilla (kuutiotuumat huomioiden)
-PP-Dieselin pumpulla kohtuullinen vääntö jo alhaalla

- Auton kokoon nähden ahtaat takatilat eritoten polvitilan suhteen (toistaiseksi kuitenkin vähän tarvetta takatiloille)
-Jep. Farkkukorissa kuitenkin tavaratilaa hyvin.

- Etumatkustajan istuimen istuinosan huono reisituki (ei kallistus/korkeussäätöä)
-Ortopedipenkit paineilma/sähkösäädöillä, reikänahalla ja lämmityksellä

- Pyyhkimen sulan jäätyminen ajoittain (pesunesteet jäävät lasiin suoraan näkökenttään)
-Sen verran tehokas lämmitys ettei jäätynyt omassa käytössä

- Ajettavuus voimakkaassa sivutuulessa
-Nelivedon ansiosta vakaa kuin juna kelissä kuin kelissä

- Jousitusmukavuus kaupunkiajossa kevyellä kuormalla ja terävissä heitoissa maantiellä (esim. siltasaumat)
-Uudet ilmajouset takana ja alkuperäinen rengaskoko ehkä hiukan auttavat

- Pitkäliikkeisen jousituksen varsin suuri kallistelutaipumus kaarteissa
-Nelimatikki ei juuri kallistele, jousitus on jäykkä

- Edustusauton luonteeseen kuuluisi automaatti
-Juu, vakio

- Suurten ajovaloumpioiden kapasiteetti hukkuu jännitehäviöihin matkalla akulta valoille
-Releet + lisäpitkät

- Jotkin korjausosat maksavat huimasti (esim. lämmityslaitteen moottori)
-Valitettavasti matikin osat vasta maksavatkin

- Toisinaan turhan paljon huomiota vaativia ns. huoltoja (osa toki menee auton iän (21v) piikkiin)
-Kyllä vanhaa joutuu korjaamaan, mutta huollot helppoja

Onhan tuo 20 vuotta niin paljon, että on oltava harrastaja, jos aikoo autoa pitää.

Kymppitonnilla saa ihan kohtuullisen Volvo S60:n, esim. 138 800 km/2003:
http://www.nettiauto.com/volvo/s60/4628851

Kuva
4matic - Ihminen ei tarvitse tämän parempaa autoa, tosin sellaista ei ole tehtykään.
junnu
Viestit: 5
Liittynyt: 18.12.2010 14:50

Viesti Kirjoittaja junnu »

JuMu S kirjoitti:Eiköhän tuo ole selvillä joskus 2020 tienoilla? :twisted:
No kyllähän 5-10 vuotias mese on jo metkunsa kertonut?
janttu
Viestit: 342
Liittynyt: 22.10.2010 15:18
Paikkakunta: Pohjois-Karjala

Viesti Kirjoittaja janttu »

varmaankin paras vaihtoehto hyvä kuntoinen w124 isolla bensakoneella.
w210 ei kannata kenenkään hankkia, historian huonoin mersu niinkuin jo kaikki tietääkin.tai siten w211, ainakin cdi:it on huolettomia kulkineita paljon ajettuinakin ainakin jos vanha taksi.
itselläkin 211 ollut kaksi mutta kyllä tuo 124 on parempi matka ajossa ja 3.0 bensalla ihan ripeä menijä.
Avatar
thabandit^
Viestit: 844
Liittynyt: 12.12.2006 20:21
Paikkakunta: Nomansland

Viesti Kirjoittaja thabandit^ »

janttu kirjoitti: itselläkin 211 ollut kaksi mutta kyllä tuo 124 on parempi matka ajossa ja 3.0 bensalla ihan ripeä menijä.
Lisäksi vielä ennenkaikkea janoinen menijä. :roll:
530d Touring -01
250EXC-F -04
janttu
Viestit: 342
Liittynyt: 22.10.2010 15:18
Paikkakunta: Pohjois-Karjala

Viesti Kirjoittaja janttu »

juu onhan sillä jano, mutta ei se kovin paljoa enempi vie kun vastaava diesel ja veron kun ottaa huomioon ja sen että aineet maksaa liki saman verran niin aika paljon pitää ajoa tulla et kannattas diesel enää.

uudemmat on tietysti asia erikseen kun kulutus on todella paljon pienempi, mutta ei itsellä enää kannattunat cdi:llä ajo kun km määrät putosi muuton myötä n 15tkm/vuosi.
ja tuon rohmun kun vielä rajan takana tankkaan niin ihan edullista ajoa.
Avatar
sv22
aktiivimeseläinen
Viestit: 1450
Liittynyt: 20.10.2010 19:24
Paikkakunta: Jyväskylä/Alahärmä

Viesti Kirjoittaja sv22 »

Saman aiheen äärellä itsekin tässä alkanut ajatustyötä tehdä, lopputulosta ei vielä tullut.

Ulkonäöllisesti w203 (joskus myöhemmin 204) olis mukavia, mutta sisätilat ei riitä kuinkaan päin, on ne C-sarjasta vähän turhan pienen tehnyt.

Tämä jättää käytännössä jäljelle 210,211 tai 220. Väykyn ongelmat toki tiedossa, ulkonäköön alkanut pikkuhijaa tottua. Tosin valinta menis sinne aika loppupään tuotantoon joka tapauksessa. Tietysti tämä taannoinen muutos 2001 eteenpäin muuttumisesta päästöperusteiksi rajaa aika pahoin. Ei palkkaluokka riitä kivalla bensakoneella olevan hankkimista. Tämä toisaalta rajaa 211 suoraan pois listalta, ja tuttavapiirissä niiden kanssa on ollut melkoisesti alustaongelmia joihin rahaa on uponnut ihan riittävästi.

Periaatteessa vaihtoehdot on 210 tai 220, vuosimalli 99 tai 00. Hinnaltaan kohtuullisia, vaikka ihmetystä aiheutti se että etelässä 2000 malleissa 210 ovat jopa kalliimpia kuin 220.

Väykyssä tietysti peruskulutusosat samaa hintaluokkaa kuin 124 ja taitaa jarru/alustaosat olla vastaavia -> pystyis vielä itsekin helpolla harrastaa, 220 osalta tarkempaa tietoa osahinnoittelusta sun muusta ei ole vielä tullu kateltua. 220 toki enemmän hienoa tekniikkaa, ikääntyvänä tulee tietysti ongelmia niiden suhteen, mutta ei kaikkea voi vaatia.

Tai sitten yllätysvetona vois pakkomielteensä toteuttaa, e38 pihaan ja puku päällä parkkihalleja kiertelemään.. 8)
torppari
Viestit: 184
Liittynyt: 23.3.2008 21:46

Viesti Kirjoittaja torppari »

miten oli skoda superb.vm 2003:sta alkaa oleen 10000euron molemmin puolin.jämäkkä luotettava ison auton tuntua.ja 1,8 turbo koneella tuntui kerkiävän.
Avatar
pumba
Rauma-giäloppi
Viestit: 1338
Liittynyt: 18.10.2010 22:38
Paikkakunta: West side Finland

Viesti Kirjoittaja pumba »

Jos auton ei tarvii olla mersu.....mulla olis kaikkiin sun +merkillä oleviin kohtii joo vastaus :!: talviautoilusta(lasinpesunesteen jäätyminen lähinnä huvitti) en sano mitään,koska ei ole ollut yli talven mun omistuksessa...ja lähtee taatusti paikaltaan kun automaatti koska on sellainen,joten.......tossa.....www.nettiauto.com/nissan/primera/4951292
konemies85
Viestit: 77
Liittynyt: 16.11.2010 18:22
Paikkakunta: Espoo

Viesti Kirjoittaja konemies85 »

Morjens!

Omalta osaltani tämän aiheen pohdinta päättyi jo heinäkuun puolella, kun sain hankittua kuukauden etsinnän jälkeen korvaavan kärryn. Merkki säilyi lopulta samana, mutta tällä kertaa auto on diesel ja automaattivaihteinen (w211.007). Aiheesta tarkemmin w211 osastolla. Kiitokset kaikille keskusteluun osallistuneille!
Oscar_F
Viestit: 28
Liittynyt: 28.4.2011 19:59
Paikkakunta: Lappeenranta

Viesti Kirjoittaja Oscar_F »

pumba kirjoitti:Jos auton ei tarvii olla mersu.....mulla olis kaikkiin sun +merkillä oleviin kohtii joo vastaus :!: talviautoilusta(lasinpesunesteen jäätyminen lähinnä huvitti) en sano mitään,koska ei ole ollut yli talven mun omistuksessa...ja lähtee taatusti paikaltaan kun automaatti koska on sellainen,joten.......tossa.....www.nettiauto.com/nissan/primera/4951292
Yksikään kulkine, joka ei ole Mercedes Benz, ei ole auto. :idea: (ettäs tiiät!) :D
Avatar
dealer
Itämaan tietäjä
Viestit: 29122
Liittynyt: 19.9.2005 19:59

Viesti Kirjoittaja dealer »

+ Useimmissa olosuhteissa huomattavan hiljainen: keskustelu sujuu ongelmitta etu- ja takapenkin välillä myös moottoritiellä. Valtava ero moniin nykyautoihin
Lueskelin tätä viestiketjua ja tuli mieleen kirjoitella kun oli tarjottu myös Primeraa vaihtoehdoksi.
Korjailin loppukesästä diesel-Primeraa.
Vuosimallia en muista (-05-06 ?)mutta kyseessä farkku ja 2,2di koneella.
Tämännäköinen:
Kuva
Ajoin auton pihasta halliin, tutkin hetken, löysin vian , korjasin ja lähdin koeajolle mielenkiintoisin odotuksin - en ollut tuollaisella koskaan käynyt tiellä ajamassa.

Lyhyesti asiat mitkä jäivät mieleen:

- JÄRKYTTÄVÄ meteli sisällä
Avatar
pumba
Rauma-giäloppi
Viestit: 1338
Liittynyt: 18.10.2010 22:38
Paikkakunta: West side Finland

Viesti Kirjoittaja pumba »

Oscar_F kirjoitti:
pumba kirjoitti:Jos auton ei tarvii olla mersu.....mulla olis kaikkiin sun +merkillä oleviin kohtii joo vastaus :!: talviautoilusta(lasinpesunesteen jäätyminen lähinnä huvitti) en sano mitään,koska ei ole ollut yli talven mun omistuksessa...ja lähtee taatusti paikaltaan kun automaatti koska on sellainen,joten.......tossa.....www.nettiauto.com/nissan/primera/4951292
Yksikään kulkine, joka ei ole Mercedes Benz, ei ole auto. :idea: (ettäs tiiät!) :D
No sulla se on mailmaa ja autoja kokematta ja monta :wink: :wink:
Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “W124, sedan, coupe, farmari, avo, lang”