250D -95 ilmavaivoja

Vastaa Viestiin
Lestrange
Tunnollinen
Viestit: 449
Liittynyt: 17.2.2011 16:22

250D -95 ilmavaivoja

Viesti Kirjoittaja Lestrange »

Vaimo tuossa soitteli äsken, kun oli matkalla Ylivieskaan, jotta mese oli alkanu nykimään ja sitten hiipumaan.. No ei muuta, kun auto parkkiin hetkeksi antaen olla käynnissä.. Uudelleen liikkeelle ja kaikki toimii normaalisti..

Pasuodattimia(lue: pääsuodatin) ei ole vaihdettu ja viime vaihdon ajankohdasta ei ole mitään tietoa. Se menee sitten seuraavaksi vaihtoon.

Kuinka paljon likainen esisuodatin vaikuttaa kulkuun, jotta kannattaako sitä vaihtaa, jos ei ole vaihtokunnossa?
Viimeksi muokannut Lestrange, 03.7.2013 11:20. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Entiset:
E220Cdi -02
E250TD -95
230TE -89
200D -89
200D -89
Avatar
Multiviri
aktiivimeseläinen
Viestit: 2933
Liittynyt: 22.10.2010 14:31
Paikkakunta: Oulu
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Multiviri »

vaihtoon ehdottomasti. Ei tietoa vaikutuksesta mutta äkkiseltään kuvittelis etttä vois aiheuttaa hiipumista...
www.mbosa.fi
CLK 500 -02 (209.375) harrastekäyttis
C200CDi -04 "fl" (203.207) ex
C200CDi -04 "fl" (203.207)ex
C200CDi -01 (203.004) ex
C200CDi -01 (203.204) ex
Lestrange
Tunnollinen
Viestit: 449
Liittynyt: 17.2.2011 16:22

Viesti Kirjoittaja Lestrange »

Joo tuossa mietittiin ihan samaa, että niin tukossa varmaan suodatin, että ei päästä aina polttoainetta läpi. Tai päästää, mutta hyvin heikosti.
Entiset:
E220Cdi -02
E250TD -95
230TE -89
200D -89
200D -89
Avatar
Aku P
Perniön Pulitzer
Viestit: 1204
Liittynyt: 30.9.2005 13:07
Paikkakunta: Turku

Viesti Kirjoittaja Aku P »

Lestrange kirjoitti:Joo tuossa mietittiin ihan samaa, että niin tukossa varmaan suodatin, että ei päästä aina polttoainetta läpi. Tai päästää, mutta hyvin heikosti.
Kyllä vaan, aika mujuisia ne ovat pidemmän aikaa paikoillaan oltuaan. Seisokissa sitten suurimmat porot voivat laskeutua suotimen pohjalle tms - ja nousta kohta taas vetoja kiusaamaan. Ei tuo varmaan silti ihan tien päälle jätä.
S124 300TD -93
W123 200 -84
W111 220 SeB -64 projekti

EX: BMW 520i -84
EX: MB 190 -89
EX: MB 300TE 4matic -89
EX: Land Rover Discovery Tdi -97
Lestrange
Tunnollinen
Viestit: 449
Liittynyt: 17.2.2011 16:22

Viesti Kirjoittaja Lestrange »

Vaihdetaan suodatin ja tuumaillaan sitten lisää..

Voiko rikkinäinen tai huonosti kontaktia saava syöttöpumpun magneettiventtiili aiheuttaa kyseisiä oireita?
Entiset:
E220Cdi -02
E250TD -95
230TE -89
200D -89
200D -89
tyhtis
Viestit: 180
Liittynyt: 12.12.2010 18:07
Paikkakunta: Keminmaa

Viesti Kirjoittaja tyhtis »

Kannattaa vaihtaa molemmat suotimet ei ole niin kova homma eikä kallis remontti!!!!

kokemuksesta sanon jätin vähän viime tinkaan tuon syys huollon piru kerkesihän ne pakkaset tänne lappiin ku oli kylmempi jakso niin yksi yö eukon kanssa meni 5h oulu kemi välillä mersulla ku alkoi ryökäle jäätämään ja hyytymään ku oli vanhat suotimet paikoillaan veti sen esisuotimen ihan hyhmään jonkumatkaa ajoa käyttöä paikallaa taas mentii hetki jne meni rattoisasti ilta tuossa.......
Lestrange
Tunnollinen
Viestit: 449
Liittynyt: 17.2.2011 16:22

Viesti Kirjoittaja Lestrange »

Mitähän muita mahdollisia vikapaikkoja on ku suodattimet?

Onko näissä uuemmissa monivenoissa esisuodatin siellä imusarjan alla vai suodatinjalassa?
Entiset:
E220Cdi -02
E250TD -95
230TE -89
200D -89
200D -89
Lestrange
Tunnollinen
Viestit: 449
Liittynyt: 17.2.2011 16:22

Viesti Kirjoittaja Lestrange »

Mitähän muita mahdollisia vikapaikkoja on ku suodattimet?

Onko näissä uuemmissa monivenoissa esisuodatin siellä imusarjan alla vai suodatinjalassa?
Entiset:
E220Cdi -02
E250TD -95
230TE -89
200D -89
200D -89
Avatar
felmit
Viestit: 730
Liittynyt: 20.10.2010 7:51
Paikkakunta: near main airport

Viesti Kirjoittaja felmit »

jalassa
autodidakti
Lestrange
Tunnollinen
Viestit: 449
Liittynyt: 17.2.2011 16:22

Viesti Kirjoittaja Lestrange »

Nostellaas vanhaa topicia ylöspäin, kun en edellistä ilmavaivatopicia löytäny.

Oireina mm. seuraavia:

- Ilmakuplia kirkkaissa paletkuissa: esilämmitin -> esisuodatin, suodatin(äärimmäinen letku oikealta) -> syöttöpumppu

- Kone käy välillä hyrskähdellen.

- Kaasua painaessa arpoo arviolta sekunnin ajan, ennen kuin moottori vastaa kaasuun

- Täyskaasulla kiihdyttäessä kiihtyy hitaasti ennen kuin tulee tietyissä kierroslukemissa piikki ja kiihtyy kaasupolkimen vaatimalla tavalla


Viime talvena tehty seuraavia toimenpiteitä:

- Tutkittu metallisten paputkien kunto, myös kiinnikkeiden sisältä

- Vaihdettu kuminen paletku: metalliputki -> esilämmitin(edellinen ongelmakohta, letkussa halkeamia)

- Vaihdettu kaikki o-renkaat kirkkaisiin paletkuihin(haettu Parkkilalta ylivieskasta, ei mistään pilipalikaupasta)

- Pasuodatin vaihdettu ja esisuodatin tarkistettu, että ei oo likanen

- Vaihdettu suuttimien ylivuotoletkut

Paineventtiilien ympärillä ei kosteutta.

Esilämmitintä ei ole vaihdettu, eikä sen kuntoa ole tarkistettu. Voisko saada sieltä ilmaa, koska ilmakuplia näkyy jo siltä lähtevässä letkussa?
Entiset:
E220Cdi -02
E250TD -95
230TE -89
200D -89
200D -89
Avatar
jaakkoha
Viestit: 187
Liittynyt: 14.4.2007 0:01
Paikkakunta: Uimahallipaikkakunta

Viesti Kirjoittaja jaakkoha »

no entäs tankilta lähtevä letku? Mulla vuoti sieltä joskus...
W124 - omistamisen iloa.
Lestrange
Tunnollinen
Viestit: 449
Liittynyt: 17.2.2011 16:22

Viesti Kirjoittaja Lestrange »

jaakkoha kirjoitti:no entäs tankilta lähtevä letku? Mulla vuoti sieltä joskus...
Meinaatko kumiletkua, joka yhdistää tankin ja metalliputken?
Entiset:
E220Cdi -02
E250TD -95
230TE -89
200D -89
200D -89
Avatar
jaakkoha
Viestit: 187
Liittynyt: 14.4.2007 0:01
Paikkakunta: Uimahallipaikkakunta

Viesti Kirjoittaja jaakkoha »

Juuri se. Klemmarit samalla uusiksi.
W124 - omistamisen iloa.
Lestrange
Tunnollinen
Viestit: 449
Liittynyt: 17.2.2011 16:22

Viesti Kirjoittaja Lestrange »

jaakkoha kirjoitti:Juuri se. Klemmarit samalla uusiksi.
Joo, pitää tarkistaa tämä.
Entiset:
E220Cdi -02
E250TD -95
230TE -89
200D -89
200D -89
Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “W124, sedan, coupe, farmari, avo, lang”