250D -95 ilmavaivoja
250D -95 ilmavaivoja
Vaimo tuossa soitteli äsken, kun oli matkalla Ylivieskaan, jotta mese oli alkanu nykimään ja sitten hiipumaan.. No ei muuta, kun auto parkkiin hetkeksi antaen olla käynnissä.. Uudelleen liikkeelle ja kaikki toimii normaalisti..
Pasuodattimia(lue: pääsuodatin) ei ole vaihdettu ja viime vaihdon ajankohdasta ei ole mitään tietoa. Se menee sitten seuraavaksi vaihtoon.
Kuinka paljon likainen esisuodatin vaikuttaa kulkuun, jotta kannattaako sitä vaihtaa, jos ei ole vaihtokunnossa?
Pasuodattimia(lue: pääsuodatin) ei ole vaihdettu ja viime vaihdon ajankohdasta ei ole mitään tietoa. Se menee sitten seuraavaksi vaihtoon.
Kuinka paljon likainen esisuodatin vaikuttaa kulkuun, jotta kannattaako sitä vaihtaa, jos ei ole vaihtokunnossa?
Viimeksi muokannut Lestrange, 03.7.2013 11:20. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Entiset:
E220Cdi -02
E250TD -95
230TE -89
200D -89
200D -89
E220Cdi -02
E250TD -95
230TE -89
200D -89
200D -89
vaihtoon ehdottomasti. Ei tietoa vaikutuksesta mutta äkkiseltään kuvittelis etttä vois aiheuttaa hiipumista...
www.mbosa.fi
CLK 500 -02 (209.375) harrastekäyttis
C200CDi -04 "fl" (203.207) ex
C200CDi -04 "fl" (203.207)ex
C200CDi -01 (203.004) ex
C200CDi -01 (203.204) ex
CLK 500 -02 (209.375) harrastekäyttis
C200CDi -04 "fl" (203.207) ex
C200CDi -04 "fl" (203.207)ex
C200CDi -01 (203.004) ex
C200CDi -01 (203.204) ex
Kyllä vaan, aika mujuisia ne ovat pidemmän aikaa paikoillaan oltuaan. Seisokissa sitten suurimmat porot voivat laskeutua suotimen pohjalle tms - ja nousta kohta taas vetoja kiusaamaan. Ei tuo varmaan silti ihan tien päälle jätä.Lestrange kirjoitti:Joo tuossa mietittiin ihan samaa, että niin tukossa varmaan suodatin, että ei päästä aina polttoainetta läpi. Tai päästää, mutta hyvin heikosti.
S124 300TD -93
W123 200 -84
W111 220 SeB -64 projekti
EX: BMW 520i -84
EX: MB 190 -89
EX: MB 300TE 4matic -89
EX: Land Rover Discovery Tdi -97
W123 200 -84
W111 220 SeB -64 projekti
EX: BMW 520i -84
EX: MB 190 -89
EX: MB 300TE 4matic -89
EX: Land Rover Discovery Tdi -97
Kannattaa vaihtaa molemmat suotimet ei ole niin kova homma eikä kallis remontti!!!!
kokemuksesta sanon jätin vähän viime tinkaan tuon syys huollon piru kerkesihän ne pakkaset tänne lappiin ku oli kylmempi jakso niin yksi yö eukon kanssa meni 5h oulu kemi välillä mersulla ku alkoi ryökäle jäätämään ja hyytymään ku oli vanhat suotimet paikoillaan veti sen esisuotimen ihan hyhmään jonkumatkaa ajoa käyttöä paikallaa taas mentii hetki jne meni rattoisasti ilta tuossa.......
kokemuksesta sanon jätin vähän viime tinkaan tuon syys huollon piru kerkesihän ne pakkaset tänne lappiin ku oli kylmempi jakso niin yksi yö eukon kanssa meni 5h oulu kemi välillä mersulla ku alkoi ryökäle jäätämään ja hyytymään ku oli vanhat suotimet paikoillaan veti sen esisuotimen ihan hyhmään jonkumatkaa ajoa käyttöä paikallaa taas mentii hetki jne meni rattoisasti ilta tuossa.......
Nostellaas vanhaa topicia ylöspäin, kun en edellistä ilmavaivatopicia löytäny.
Oireina mm. seuraavia:
- Ilmakuplia kirkkaissa paletkuissa: esilämmitin -> esisuodatin, suodatin(äärimmäinen letku oikealta) -> syöttöpumppu
- Kone käy välillä hyrskähdellen.
- Kaasua painaessa arpoo arviolta sekunnin ajan, ennen kuin moottori vastaa kaasuun
- Täyskaasulla kiihdyttäessä kiihtyy hitaasti ennen kuin tulee tietyissä kierroslukemissa piikki ja kiihtyy kaasupolkimen vaatimalla tavalla
Viime talvena tehty seuraavia toimenpiteitä:
- Tutkittu metallisten paputkien kunto, myös kiinnikkeiden sisältä
- Vaihdettu kuminen paletku: metalliputki -> esilämmitin(edellinen ongelmakohta, letkussa halkeamia)
- Vaihdettu kaikki o-renkaat kirkkaisiin paletkuihin(haettu Parkkilalta ylivieskasta, ei mistään pilipalikaupasta)
- Pasuodatin vaihdettu ja esisuodatin tarkistettu, että ei oo likanen
- Vaihdettu suuttimien ylivuotoletkut
Paineventtiilien ympärillä ei kosteutta.
Esilämmitintä ei ole vaihdettu, eikä sen kuntoa ole tarkistettu. Voisko saada sieltä ilmaa, koska ilmakuplia näkyy jo siltä lähtevässä letkussa?
Oireina mm. seuraavia:
- Ilmakuplia kirkkaissa paletkuissa: esilämmitin -> esisuodatin, suodatin(äärimmäinen letku oikealta) -> syöttöpumppu
- Kone käy välillä hyrskähdellen.
- Kaasua painaessa arpoo arviolta sekunnin ajan, ennen kuin moottori vastaa kaasuun
- Täyskaasulla kiihdyttäessä kiihtyy hitaasti ennen kuin tulee tietyissä kierroslukemissa piikki ja kiihtyy kaasupolkimen vaatimalla tavalla
Viime talvena tehty seuraavia toimenpiteitä:
- Tutkittu metallisten paputkien kunto, myös kiinnikkeiden sisältä
- Vaihdettu kuminen paletku: metalliputki -> esilämmitin(edellinen ongelmakohta, letkussa halkeamia)
- Vaihdettu kaikki o-renkaat kirkkaisiin paletkuihin(haettu Parkkilalta ylivieskasta, ei mistään pilipalikaupasta)
- Pasuodatin vaihdettu ja esisuodatin tarkistettu, että ei oo likanen
- Vaihdettu suuttimien ylivuotoletkut
Paineventtiilien ympärillä ei kosteutta.
Esilämmitintä ei ole vaihdettu, eikä sen kuntoa ole tarkistettu. Voisko saada sieltä ilmaa, koska ilmakuplia näkyy jo siltä lähtevässä letkussa?
Entiset:
E220Cdi -02
E250TD -95
230TE -89
200D -89
200D -89
E220Cdi -02
E250TD -95
230TE -89
200D -89
200D -89