230 ahtaminen ja leimalle saaminen.

Vastaa Viestiin
Tero88
Team Boost Hooligans Mikkeli
Viestit: 82
Liittynyt: 29.10.2013 0:55
Paikkakunta: Mikkeli

230 ahtaminen ja leimalle saaminen.

Viesti Kirjoittaja Tero88 »

Elikkä morjesta kaikille! Uusi foorumilainen esittäytyy!
Heti ollaan tyhmiä kyselemässä.. :oops:

Auto on MB 230E w124 vm-85 Automaatti..
Auton ahtaminen mielessä, että saatais vuosien varrella karanneet ponit takaisin talliin.
Elikkäs.. Turbo hommelit aloitetaan varmaankin viikonlopun kynnyksellä..
Tarkotus olis tehdä E85 toimiva (ei nakuttaisi), ja pikku paineilla kun autosta ei olla tekemässä mitään supermörköturboa vaan pikku pirteyttä liikenteen sekaan. paineet max 0,8.

Laillisuuteen sen verran kysymyksiä tai/ja kokemuksia.
-Onko mahdollista katsastaa omilla jarruilla/alustalla jos vakiotehoista karvan alle 20%..?

jos ei.....

-niin minkä jarrut ja muut alustan hilkkeet? Vakaajantanko? ym
Kiitoksia jo etukäteen! :)
Avatar
xr
ohjelmoija
Viestit: 1832
Liittynyt: 04.12.2005 5:01
Paikkakunta: Eteläpohjanmaa

Viesti Kirjoittaja xr »

20& sääntö ei toimi jos autosta on olemassa tehokkaampi versio silloin vaaditaan aina sen tehokkaamman alustan osat

ainakin 300e mallin osilla saat rajaksi 188hv
Avatar
Sergey
VanneSpecialisti
Viestit: 7836
Liittynyt: 18.11.2006 16:27
Paikkakunta: Oulu

Viesti Kirjoittaja Sergey »

alustan ottaa 300-24V mallista niin on hyvät jarrupalikat. Esim 2.5 16V Cosworthissa on ollut 285x22mm tuuletetut etujarrulevyt.

Sopivuustaulukko:
KuvaKuva
HOX! Jännää kuinka Cabrio 124 ollu nämä ns pienemmät isot levyt. Coupessa on isommat 295mm! Eli näillä jarruilla 162kW on ns. maksimi juuri tuon cabrion ansiosta! Mitä ahtamiseen tulee niin niin... Anna mennä vaan! Jos kopioisit mosselmann turbosarjan niin se olisi helpoin tapa ja saisit 175hv 0.42 ahtopaineella. Itel oli tarkoitus laittaa remmiahdin mutta auto tulikin sitten myytyä.

Sitäpaitti isoin vertailumalli on 2.5 16V Cosworth ja se on 143kW eli kun lasketaan se 195hv+20% = 234hv

Cosworth EVO malleja ei valitettavasti lasketa mukaan :roll:
I started out with nothing. And I've still got most of it left!
S124 E220TCDI Aut.
C124 300CE-24 Aut.
W140 S350TD Aut.
A6 2.5TDI Quattro Man.
Avatar
RoopeK
aktiivimeseläinen
Viestit: 2820
Liittynyt: 26.5.2008 0:09
Paikkakunta: Oulu

Viesti Kirjoittaja RoopeK »

Hoksasitko sä Sergey nyt et on kyse satalankusta eikä tenavasta, kun tuota cossua ehottelet..? :roll:
Mercedes Benz S203 C 180K -05 Avantgarde Sport "OMG-BLÄCK-EDITSÖÖN"

® Mesen 199-klubi

EX-mersut:
Mercedes Benz W201 190E 2,0i -89
Mercedes Benz W201 190E 2,0i -91
Avatar
Sergey
VanneSpecialisti
Viestit: 7836
Liittynyt: 18.11.2006 16:27
Paikkakunta: Oulu

Viesti Kirjoittaja Sergey »

no en huomannut :oops: noh nuo jarrut silti :)
I started out with nothing. And I've still got most of it left!
S124 E220TCDI Aut.
C124 300CE-24 Aut.
W140 S350TD Aut.
A6 2.5TDI Quattro Man.
Avatar
xr
ohjelmoija
Viestit: 1832
Liittynyt: 04.12.2005 5:01
Paikkakunta: Eteläpohjanmaa

Viesti Kirjoittaja xr »

pahoin pelkään että kysyjän autossa ei ole abs jarruja
samoin epäilen että kaikissa 300 24v malleissa on abs jarrut
ja laki vaatii että se abs löytyy myös jarrujen vaihdin jälkeen jos 162kw autossa sellaiset on ollut jos tehoa yritetään nostaa sillä perusteella
toki abs systeemikkin voi rakentaa mutta kannattaako siihen hommaan alkaa
Avatar
JiiTee_
Viestit: 2970
Liittynyt: 20.10.2010 0:43
Paikkakunta: Oulainen

Viesti Kirjoittaja JiiTee_ »

Pikku automaattikin taitaa olla helposti laukeavaa mallia joten suosittelen harkitsemaan vielä.
® Mesen linttaklubi
® Mesen Porkkana-klubi

Mb s124 300tdt 4matic
Mb s124 300td

Ja etellisiä sen verran ettei millään jaksa luetella. :)
Nippe
Viestit: 331
Liittynyt: 26.2.2007 20:41
Paikkakunta: Rivervalley

Viesti Kirjoittaja Nippe »

Multa vois löytyä 3.0 24v tekniikan luovuttaja. Noihin tehoihin et turboo tarvis. Taitaa olla 220hp vakiona.
MB s203 270cdi -04
MB s124 300td -91 tuned by PPD
MB s124 300e24v -91(ex)
MB w210 220d -96(ex)
Tero88
Team Boost Hooligans Mikkeli
Viestit: 82
Liittynyt: 29.10.2013 0:55
Paikkakunta: Mikkeli

Viesti Kirjoittaja Tero88 »

Joo siis tarkotus on/oli saada vaan pikku pirteyttä tähän.. Ei oo tarkoitus vaihtaa tekniikkaa ku koppa nyt on vähä mitä on.. Lähinnä vaan kiinnostaisi askel tuohon "turbo" maailmaan.. :P Ahtamista en taida unohtaa, mutta sen laillisuudesta en mee takuuta antamaan.. :wink: Joo tässä ei oo abs jarruja, niin menee kyllä liian työllääksi nuo jarrut.. Sen takia kysäsinki jos ois saanu leimalle vakio konit + 20%.. Mut joo piilotetaan cooleri ja "katkaistaan" konepellin avausnaru.. Siis auto on katsastettu viime kuussa (ette uskoisi jos näkisitte), nii nyt ois hyvää potenttiaalia rassata ja "rentoutua" koneen rakentamisessa.. Tosiaankin kun on kolme autoa itsellä käytössä, nii ei oo riipuvainen vaikka projekti venähtäisi..

Kiitoksia jo tähän asti vastanneista!
Avatar
AK47
aktiivimeseläinen
Viestit: 5952
Liittynyt: 19.2.2007 23:05
Paikkakunta: 08/09

Viesti Kirjoittaja AK47 »

Tero88 kirjoitti:Joo siis tarkotus on/oli saada vaan pikku pirteyttä tähän.. Ei oo tarkoitus vaihtaa tekniikkaa ku koppa nyt on vähä mitä on.. Lähinnä vaan kiinnostaisi askel tuohon "turbo" maailmaan.. :P Ahtamista en taida unohtaa, mutta sen laillisuudesta en mee takuuta antamaan.. :wink: Joo tässä ei oo abs jarruja, niin menee kyllä liian työllääksi nuo jarrut.. Sen takia kysäsinki jos ois saanu leimalle vakio konit + 20%.. Mut joo piilotetaan cooleri ja "katkaistaan" konepellin avausnaru.. Siis auto on katsastettu viime kuussa (ette uskoisi jos näkisitte), nii nyt ois hyvää potenttiaalia rassata ja "rentoutua" koneen rakentamisessa.. Tosiaankin kun on kolme autoa itsellä käytössä, nii ei oo riipuvainen vaikka projekti venähtäisi..

Kiitoksia jo tähän asti vastanneista!
Olisikohan niin että ilman abs olisi saanut 2.6 mallia eli noin 166hp. Vois laitella tai miten lie abs kanssa ollut 3litran turpotiisselit kyseisessä mallissa? Ja tietty 3 litran pensa 188hp 12 venttiilisenä?
Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “W124, sedan, coupe, farmari, avo, lang”