230e startti jää päälle eikä sammu millään

Vastaa Viestiin
Kniitti
Viestit: 7
Liittynyt: 18.7.2013 17:06
Paikkakunta: Hämeenlinna

230e startti jää päälle eikä sammu millään

Viesti Kirjoittaja Kniitti »

Ihka ensimmäinen mersu (2.3i vm. 87 sedan manuaali) ollut nyt pari kuukautta ja nyt olisi ratkottavaksi mielenkiintoinen vika. En ainakaan äkkiseltään samaa vikaa haulla löytänyt.

Laitoin auton tyhjäkäynnille pihassa ja hetken käytyään meinasi sammua, mutta jaksoi nostaa kierrokset ja tyhjäkäynnin normaaliksi. Tyhjäkäynnillä kuului epänormaali rahina ja huomasin että starttihan se siellä alkoi pyörimään. Startti jatkoi pyörimistään vielä virrat katkaistuani, eikä suostunut sammumaan kuin akunkengän irrottamalla ja tokihan nyt starttaa heti kun laittaa kengän takaisin kiinni

Voisiko vialla olla jotain tekemistä juuri asentamani vahvistimen kanssa? Kytkennät kyllä on oikein ja vika ilmenee vaikka irrottaisin vahvistimen virtajohdot kokonaan pois, joten itse en usko että tuosta johtuisi. Ja kuitenkin auto toimi ihan normaalisti tuon vahvistimen asennuksenkin jälkeen.
Autossa on olemassa hälytin, mutta on käännetty off asentoon ja tuohon ei ole edes avainta, enkä usko että olisi toimintakykyinenkään.

Apujakin otetaan vastaan jos joku sattuu olemaan Iittalan lähistöllä.
Avatar
daerok
Viäräleuka
Viestit: 1149
Liittynyt: 24.10.2005 21:32
Paikkakunta: Kajaani

Viesti Kirjoittaja daerok »

johto jostain oikosessa,tutki ensin startin päästä johdot,virtalukonpohja voi myös tehdä tuommoset oireilut,..
jps
Viestit: 520
Liittynyt: 15.1.2006 16:46
Paikkakunta: Vantaa

Viesti Kirjoittaja jps »

Tuo vaikuttaisi että solenoidi on jäänyt "päälle".

Tuossa dokumentissa toisella sivulla solenoidin toimintaperiaate
http://www.koneviesti.fi/Tietolaari/fi_ ... orjaus.pdf
Kun sinua provosoidaan, älä provosoidu.
Kniitti
Viestit: 7
Liittynyt: 18.7.2013 17:06
Paikkakunta: Hämeenlinna

Viesti Kirjoittaja Kniitti »

Virtalukon pohja menee nyt vaihtoon. Startille tulee lukolta jatkuvasti virtaa ja hetkeksi pätkäsi kun lukkoa renasi tarpeeksi.

Nyt vaan mietin että miten hemmetissä tuo lukko mahtuu kääntymään ulos tuolta putkesta... Oikealla on konsolissa kuminen osa joka "antaa tarpeeksi periksi", mutta kyllä mulla jää vielä siitäkin pari senttiä kiinni
Kniitti
Viestit: 7
Liittynyt: 18.7.2013 17:06
Paikkakunta: Hämeenlinna

Viesti Kirjoittaja Kniitti »

Ja meikäpojan tuurilla ei tietenkään vika ollut virtalukon pohjassa.. Etsintä jatkuu..
Kniitti
Viestit: 7
Liittynyt: 18.7.2013 17:06
Paikkakunta: Hämeenlinna

Viesti Kirjoittaja Kniitti »

Olisiko kenelläkään aavistusta meneekö startin heräte yhtenä johtona suoraan startille vai onko siellä jokin rele tai muu katkos välissä?
Edelleen herätteessä kulkee koko ajan virta, eikä mitään käryä miksi.
Ei kai tuo oikosulkukaan oikein voi olla, koska eihän tuonne muualle kuin startille kulje virta suoraan ja nyt on koitettu ottaa myös startin suora virtakin pois..
Kniitti
Viestit: 7
Liittynyt: 18.7.2013 17:06
Paikkakunta: Hämeenlinna

Viesti Kirjoittaja Kniitti »

No nyt se selvisi... Jotenkuten...
Virtalukon pohjalta lähtee startin herätejohto, joka menee liittimeen sulakerasian viereen.
Tähän johtoon tulee virta vaikka sen katkaisee molemmista päistä, eli jossain vaiheessa kuoren sisällä tapahtuu jotain kummallista. Tuon kuitenkin sai korjattua ohittamalla sen laittamalla kokonaan uuden johdon molemmista päistä katkaistuihin pätkiin. Tällä tavalla virta tulee nyt lukolta kuten pitääkin, mutta jäi kyllä häiritsemään mikä ihme sai tuon johdon pillastumaan ja mistä ihmeestä se virta sinne tulee, edes sähkökaaviosta katsomalla ei tule viisaammaksi.

Toimiipahan nyt tuolla ohituksella, mutta olipahan erikoinen kokemus...

Kiitos nyt kaikille vastanneille!
Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “W124, sedan, coupe, farmari, avo, lang”