Juukesin 300d nykii alakierroksilla mitähän tehin väärin?

Juukes
aktiivimeseläinen
Viestit: 1068
Liittynyt: 05.11.2010 10:06
Paikkakunta: Rovaniemi

Viesti Kirjoittaja Juukes »

Nyt sitten olisi käytettynä aika edullisesti tuommonen tasonsäätöiskari ja nimenomaan porrasperäseen tarkotettu.

Mitä pitää ottaa huomioon tuommosta käytettyä iskaria ostettaessa?
Vuosimalli mistä iskari on on sama mikä mullakin mutta moottorista en ole varma. Oletettavasti kolmisatasesta. Voiko nuo kulua sen kummemmin?
Entisiä:

190 2,5d 1988
w124 200 pensa 1992
E300d aut. 1994
300d 1990
200d 1989
A124 230 cabriolet

Vw passat 2004 1.9Tdi
MB w210 200cdi

Harrasteet:

Plymouth Fury 1965
Ford Escort mk2 1976
Dodge Dart GT avo 1967
Juukes
aktiivimeseläinen
Viestit: 1068
Liittynyt: 05.11.2010 10:06
Paikkakunta: Rovaniemi

Viesti Kirjoittaja Juukes »

Nostajat naputteli ja vaihoin kaikki kerralla mutta semmonen oire tuli jotta alle 2000rpm tahtoo nykiä. Paikaltankin kun antaa kaasua nii pätkii pikkusen. Sen verta huomasin että nokkaa kiinnittäessä merkki liikahti joitakin millejä ilmeisesti myöhemmälle (edestä katsottuna nokan merkki liikahti oikealle). Voiko tuommonen vaikuttaa?

Nii ja ennen lähtenyt pakkasellakin käyntiin, oli roikassa tai ei niinkuin palmun alta. Nyt vaikka on roikassaki monta tuntia nii sekunnin verran pätkyttellee
Entisiä:

190 2,5d 1988
w124 200 pensa 1992
E300d aut. 1994
300d 1990
200d 1989
A124 230 cabriolet

Vw passat 2004 1.9Tdi
MB w210 200cdi

Harrasteet:

Plymouth Fury 1965
Ford Escort mk2 1976
Dodge Dart GT avo 1967
Saku124
Viestit: 103
Liittynyt: 23.4.2014 23:42

Viesti Kirjoittaja Saku124 »

Jos se ennen remonttia toimis kunnolla ja remontin jälkeen ruvennut pätkimään, ja tiedät että siellä on kasausvaiheessa ajotus mennyt pieleen niin kyllähän se vaikuttaa, ei sen tarvitse montaa milliä olla väärin.

Ajoituksen tulee olla tasan tarkkaan kohdallaan jotta moottori toimisi parhaiten.
Hyvä tuuri käynyt ettei ole venttiilit menneet kuitenkaan romuksi kun helposti jos menee ajoitus pieleen niin rupee venttiilit naputtelemaan mäntää, dieseleissä varisnkin kun siellä vielä vähemmän tilaa männän ja venttiilin välissä. Ei se toki välttämättä vielä siitä parista millistä ota mäntään kiinni näissä vanhemmissa dieseleissä, uusissa kai vielä pienempi väli siellä männän ja venttiilin välissä.

Ei muuta kun ajoitusta säätämään kohdilleen niin luulis että alkaa toimia! :)
Juukes
aktiivimeseläinen
Viestit: 1068
Liittynyt: 05.11.2010 10:06
Paikkakunta: Rovaniemi

Viesti Kirjoittaja Juukes »

Jaa eli nokka-akselin säätöhommiin..? Vai onnistuuko tuo pumpun ajotusta säätämällä vai mite näissä on :D
Entisiä:

190 2,5d 1988
w124 200 pensa 1992
E300d aut. 1994
300d 1990
200d 1989
A124 230 cabriolet

Vw passat 2004 1.9Tdi
MB w210 200cdi

Harrasteet:

Plymouth Fury 1965
Ford Escort mk2 1976
Dodge Dart GT avo 1967
Avatar
teppo21
Kuusenjalkainsinööri
Viestit: 2514
Liittynyt: 17.12.2007 18:23
Paikkakunta: Heinola

Viesti Kirjoittaja teppo21 »

Olikos nokan ratas kiinnitettynä ketjuun akselista irti ollessaan? Jos oli, niin nokan ajoituksen ei pitäisi pystyä muuttumaan :roll:

Se ratastahan ei mene akselille kuin yhdessä asennossa.

Miten se kone pätkyttelee?

Voisikohan polttoaineen syötössä olla jotain feelua :nocando:
...rikkinäisestä käyttökelvotonta...

:ope:

Pieni on kenties kaunista, mutta isossa on aina enemmän: W126 250DT, V123 240D Lang

® Mesen linttaklubi - Perille vie ja tyylillä.
MCoBFo300TEDBWIoPHC ®
Juukes
aktiivimeseläinen
Viestit: 1068
Liittynyt: 05.11.2010 10:06
Paikkakunta: Rovaniemi

Viesti Kirjoittaja Juukes »

Siinä 1000-1700rpm kieppeillä ku ajelee vaikka kakkosella tasakaasulla auto nykii. Sama homma jos paikaltaan antaa kaasua. Kierroksia ku käyttää silleen äkäsesti ja kun kierrokset laskee kuuluu ikäänkuin "rolinan" tapaista. Semmone jännä ääni :D ja ku käytäyttää kaasua niin kierrokset laskevat ensin sanotaan noin 600rpm(?) ja nousee heti siihen normi tyhjäkäyntiin siihen oisko 650rpm(?) kieppeille.

Ratas jumitettiin nippusitteillä. Siinä ku nokan laskin paikalleen ja aloin kiristämään huomasin että eestä katottuna nokassa oleva merkki oli liikkunut oikealle. Kaveri meinas että noin pieni liikku ei vaikuta.
Entisiä:

190 2,5d 1988
w124 200 pensa 1992
E300d aut. 1994
300d 1990
200d 1989
A124 230 cabriolet

Vw passat 2004 1.9Tdi
MB w210 200cdi

Harrasteet:

Plymouth Fury 1965
Ford Escort mk2 1976
Dodge Dart GT avo 1967
Saku124
Viestit: 103
Liittynyt: 23.4.2014 23:42

Viesti Kirjoittaja Saku124 »

Niiin, no jos sulla tosiaan oli jakoketju nokka-akseliin kiinnitetty nippusiteellä niin ettei se pysty liikkumaan, ja nokka-akselin hammaspyörä nokka-akselissa kokoajan kiinni niin eihän se ajoitus siitä pitäisi kyllä mihinkään muuttua.

Mutta siis sinulla oli se ratas kuitenkin irti, siellä on siis jokin tällänen ohjuritappi ettei se mene edes väärin paikoilleen....? En ole tälläsestä itte ikinä irrottanut nokka-akselia niin en varmaksi tiiä...

Kannattaa nyt varmaan ihan ensimmäiseksi kuitenkin katsoa polttoainepumpun ajoitus, sekä jollei sen jälkeen toimi niin sitten katsoo vielä uusiksi nokka-akselin ajoituksen. Jommassa kummassa se vika nyt kuitenkin varmaan on jos tuon remontin jälkeen vika tuli.
Avatar
teppo21
Kuusenjalkainsinööri
Viestit: 2514
Liittynyt: 17.12.2007 18:23
Paikkakunta: Heinola

Viesti Kirjoittaja teppo21 »

Tulikos suuttimia huollettua tässä huollossa?

Äkkiseltään tulisi mieleen, että joku suutin saattaisi rykiä osapaineella :nocando:

Katso ensin kampuran ja nokan ajoitukset, sitten pumpun ajoitus. Jos nämä kohdallaan, niin sitten suuttimien kimppuun.

Yksi sorapihametodi tutkia suuttimia on ottaa hellä ote suutinputkesta, jos jossain tuntuu selkeä pulssi, on siellä jotain feelua. Tämä on sitten enemmän taidetta kuin tiedettä että mitä se meinaa ja millainen täräys sieltä tuntuu, mutta jos jossakin putkessa tuntuu selkeästi kovempi paineisku niin siitä suuttimesta kannattaa aloittaa tarkempi tutkiminen.

Toisaalta jos paljon ajetut suutinkärjet, niin ei mitenkään huono idea olisi vaihtaa/vaihdattaa niihin kaikkiin uusia :idea:
...rikkinäisestä käyttökelvotonta...

:ope:

Pieni on kenties kaunista, mutta isossa on aina enemmän: W126 250DT, V123 240D Lang

® Mesen linttaklubi - Perille vie ja tyylillä.
MCoBFo300TEDBWIoPHC ®
Juukes
aktiivimeseläinen
Viestit: 1068
Liittynyt: 05.11.2010 10:06
Paikkakunta: Rovaniemi

Viesti Kirjoittaja Juukes »

Tuota tuota... Saatampa tietää minkä virheen tehin :oops:

Heitin nokan paikalleen, kiristin ja sitte laitoin rattaan paikoilleen. Sitte huomasin sen muutaman millin heiton. Vai oliko sielä joku ohjuri ettei näin voi käydä?
Entisiä:

190 2,5d 1988
w124 200 pensa 1992
E300d aut. 1994
300d 1990
200d 1989
A124 230 cabriolet

Vw passat 2004 1.9Tdi
MB w210 200cdi

Harrasteet:

Plymouth Fury 1965
Ford Escort mk2 1976
Dodge Dart GT avo 1967
Avatar
Pega
Viestit: 3649
Liittynyt: 30.5.2006 21:47
Paikkakunta: Rajis

Viesti Kirjoittaja Pega »

Mitän tiiä noista mutt olisko voinu vähän alakerta käännähtää tai kiristintä laittaissa inan kääntyä jako, ei muulla mutt tuntuu olevan täälläpäin aika yleinen ongema ett kansrempan jälkeen mese ei käy :shock: ja melki kaikissa päässy jako kääntyy ja yhessä vaan ketju niin venynyt ett siitä johtu, kumma vaan ett ennen remppaa toimi kohtuuvella sillä vanhalla ketjulla
Juukes
aktiivimeseläinen
Viestit: 1068
Liittynyt: 05.11.2010 10:06
Paikkakunta: Rovaniemi

Viesti Kirjoittaja Juukes »

Joo mulle riitti vaihan volokkariin...
Entisiä:

190 2,5d 1988
w124 200 pensa 1992
E300d aut. 1994
300d 1990
200d 1989
A124 230 cabriolet

Vw passat 2004 1.9Tdi
MB w210 200cdi

Harrasteet:

Plymouth Fury 1965
Ford Escort mk2 1976
Dodge Dart GT avo 1967
Avatar
Wiqqo
Viestit: 609
Liittynyt: 27.8.2013 1:16
Paikkakunta: Oulu

Viesti Kirjoittaja Wiqqo »

Koitaha ny se ajotus alkuusa säätää :roll:
Eipä itselläkään pahemmi kokemuksia kyseisestä asiasta ole, mutta maalaisjärjellä ajateltuna :oops:
Avatar
dealer
Itämaan tietäjä
Viestit: 29110
Liittynyt: 19.9.2005 19:59

Viesti Kirjoittaja dealer »

Sen verta huomasin että nokkaa kiinnittäessä merkki liikahti joitakin millejä ilmeisesti myöhemmälle (edestä katsottuna nokan merkki liikahti oikealle). Voiko tuommonen vaikuttaa?
Tahtoo hieman pyörähtää jossain vaiheessa, mutta ainahan näitä pitäisi pyöritellä ja tarkistaa ennen loppukasausta että merkit on kohdallaan ?

Ei volkkari helpompi remontoitava ole :wink:
wiimax.fi
Juukes
aktiivimeseläinen
Viestit: 1068
Liittynyt: 05.11.2010 10:06
Paikkakunta: Rovaniemi

Viesti Kirjoittaja Juukes »

No se ajotus tuli kuntoon ja auto pelitti kun myin sen. Alko vaan niin tympäsemmään ku aina jotaki nuissa satakaksnelosissa. Uuempaa mersua ei uskalla laittaa ku tuntuvat pitävän sisällään mitä ihmeellisimpiä ongelmia :(

Katotaan nyt onko nuista volkkareistakkaa mihinkään. Tosin vanhan pasatin reuhtanan ostin parillasattaa väliaikasratkasuksi nii kauaksi aikaa kunnes löytyy sopiva varkku tiissei
Entisiä:

190 2,5d 1988
w124 200 pensa 1992
E300d aut. 1994
300d 1990
200d 1989
A124 230 cabriolet

Vw passat 2004 1.9Tdi
MB w210 200cdi

Harrasteet:

Plymouth Fury 1965
Ford Escort mk2 1976
Dodge Dart GT avo 1967
Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “W124, sedan, coupe, farmari, avo, lang”