W201 200D -90 (oli:W124 300D -90)
W201 200D -90 (oli:W124 300D -90)
Meidän pojista Jarkko ajeli kortin saatuaan 320cdi väyrysellä, mutta nyt talven mittaan oli into vanhempaan mersuun äitynyt niin voimakkaaksi että hän halusi ostaa 124:n ja myi väyrysen pois.
Tarjonnasta valikoitui kaupanteon kohteeksi 300D sedan joka oli ollut sitä myyvän miehen isän käytössä yli 15 vuotta.
Ihan priimana auto ei ole pysynyt, mutta mielestäni aika hyväkuntoinen kuitenkin. Olennaisista asioista moni on OK ja jotain voi ajan myötä korjailla sitten.
Auto on mallia -91 ja otettu joulukuussa -90 käyttöön. Kilometrejä on mittarissa nyt aika tarkkaan 500000.
Vaihteisto manuaali, sisusta harmaa kangas. Varusteita vähän; kattoluukku, takalasin verho. En muuten muista edes nähneeni näissä käsikäyttöistä takalasiverhoa aiemmin. Kyljissä on "Sportline" merkit ja alusta matalampi kuin vakio. Se on ollut sitä jo aikoinaan Saksasta tuotaessa.
Moottori on kauniskäyntinen, voimansiirto ei pidä ylimääräisiä ääniä. Ajettavuus on erittäin hyvä.
Auto oli juuri katsastettu kun Jarkko osti sen vuodenvaihteessa.
Nyt sitä huollettiin; öljyt moottoriin, perään, vaihteistoon, ohjaustehostimeen.
Suodattimet moottoriin, polttoaineelle (2) ja ilmalle.
Valonvaihtoviiksi, hihnankiristimen iskari. Moottorin tyynyt (sattui ehjät käytetyt olemaan), toinen oli aivan hajalla.
Mukava ajopeli, jotenkin alkuperäiset pölykapselit lämmittävät mieltä...
Peräkontin sivua ja kantta on maalailtu aika rumasti. Väri kuitenkin oikea. Toisessa etukaaressa on hieman ruostetta ja jossain muuallakin. Ei kuitenkaan paha, ja pohja näytti olevan OK.
Joku on viritellyt ajovaloille erillisen katkaisijan alkuperäisen lisäksi, ja se pitää kyllä poistaa käytöstä jossain vaiheessa.
Hieno väri, Almandinrot, valon mukaan näyttää miltä milloinkin:
Tarjonnasta valikoitui kaupanteon kohteeksi 300D sedan joka oli ollut sitä myyvän miehen isän käytössä yli 15 vuotta.
Ihan priimana auto ei ole pysynyt, mutta mielestäni aika hyväkuntoinen kuitenkin. Olennaisista asioista moni on OK ja jotain voi ajan myötä korjailla sitten.
Auto on mallia -91 ja otettu joulukuussa -90 käyttöön. Kilometrejä on mittarissa nyt aika tarkkaan 500000.
Vaihteisto manuaali, sisusta harmaa kangas. Varusteita vähän; kattoluukku, takalasin verho. En muuten muista edes nähneeni näissä käsikäyttöistä takalasiverhoa aiemmin. Kyljissä on "Sportline" merkit ja alusta matalampi kuin vakio. Se on ollut sitä jo aikoinaan Saksasta tuotaessa.
Moottori on kauniskäyntinen, voimansiirto ei pidä ylimääräisiä ääniä. Ajettavuus on erittäin hyvä.
Auto oli juuri katsastettu kun Jarkko osti sen vuodenvaihteessa.
Nyt sitä huollettiin; öljyt moottoriin, perään, vaihteistoon, ohjaustehostimeen.
Suodattimet moottoriin, polttoaineelle (2) ja ilmalle.
Valonvaihtoviiksi, hihnankiristimen iskari. Moottorin tyynyt (sattui ehjät käytetyt olemaan), toinen oli aivan hajalla.
Mukava ajopeli, jotenkin alkuperäiset pölykapselit lämmittävät mieltä...
Peräkontin sivua ja kantta on maalailtu aika rumasti. Väri kuitenkin oikea. Toisessa etukaaressa on hieman ruostetta ja jossain muuallakin. Ei kuitenkaan paha, ja pohja näytti olevan OK.
Joku on viritellyt ajovaloille erillisen katkaisijan alkuperäisen lisäksi, ja se pitää kyllä poistaa käytöstä jossain vaiheessa.
Hieno väri, Almandinrot, valon mukaan näyttää miltä milloinkin:
wiimax.fi
- Pakardinen
- metusalem
- Viestit: 900
- Liittynyt: 08.11.2011 22:36
- Paikkakunta: Rautalampi, Pohjois-Savo
No, auto on ollut 30v selvästikkin käytössä. Olisikohan se 320cdi väyrynen missä kunnossa 30v ikäisenä... Vaikka onhan sekin jo varmaan yli 20v ollut tien päällä suolattavana. Veikkaan että teknisiä kilometrejä tällä vanhemmalla on enempi edessä kuin väykällä.
Manuaalivaihteinen takaveto ilman ajonvakautusta tai muuta talvella luisutteluhaittaajaa varmasti nostattanut vaihtokuumeen nuorisossa Sielläpäinhän on luntakin maassa talvella.
Manuaalivaihteinen takaveto ilman ajonvakautusta tai muuta talvella luisutteluhaittaajaa varmasti nostattanut vaihtokuumeen nuorisossa Sielläpäinhän on luntakin maassa talvella.
Herrasmies ei kahta vaihda - Toinen on Mersu ja toinen on vaihde.
Itse naureskelinkin pojalle taannoin että nätissä kokonaisuudessa melkein parasta on siistit ufokapselit - niitä kun ei enää näissä paljon näy.
Autohan on tosiaan ollut pitkään samalla omistajalla ennen meitä, vanhempi herrasmies joka luopunut nyt autoilusta ja hänen poika odotellut tätä museoikään, mutta kuitenkin päätti myydä pois.
Olikohan 16 vuotta ruutuvihossa piirreltynä öljynvaihtoja ja muita huoltoja, yli 15 vuotta kuitenkin kuten alussa kirjoitin.
Autohan on tosiaan ollut pitkään samalla omistajalla ennen meitä, vanhempi herrasmies joka luopunut nyt autoilusta ja hänen poika odotellut tätä museoikään, mutta kuitenkin päätti myydä pois.
Olikohan 16 vuotta ruutuvihossa piirreltynä öljynvaihtoja ja muita huoltoja, yli 15 vuotta kuitenkin kuten alussa kirjoitin.
Kyllä väyryselle olisi kova paikka selvitä tämän ikään eli vielä 9 vuotta, korin puolesta. Tekniikka on toiminut siinä yllättävän hyvin - kilometrejähän sillä olikin takana jo noin 100000 enemmän kuin tässä.Olisikohan se 320cdi väyrynen missä kunnossa 30v ikäisenä... Vaikka onhan sekin jo varmaan yli 20v ollut tien päällä suolattavana. Veikkaan että teknisiä kilometrejä tällä vanhemmalla on enempi edessä kuin väykällä.
wiimax.fi
Satalankussa alkoi kadota jarrunesteet ja harvinaisempaa kyllä vika paikallistui kytkimen työsylinteriin.
Sen vaihdoin, mutta viikon parin päästä kytkin alkoi satunnaisesti jäädä pohjaan, eikä erottanut. Pääsylinteri siis vaurioitui kytkintä ilmatessa, ja sekin piti vaihtaa uuteen.
Kilometrejä on tullut alkuvuodesta reilut 10000. Vaihdettiin öljyt moottoriin ja suodatin.
Tuli ostettua Bilteman öljynvaihto-imulaite. On näppärä, on
Sen vaihdoin, mutta viikon parin päästä kytkin alkoi satunnaisesti jäädä pohjaan, eikä erottanut. Pääsylinteri siis vaurioitui kytkintä ilmatessa, ja sekin piti vaihtaa uuteen.
Kilometrejä on tullut alkuvuodesta reilut 10000. Vaihdettiin öljyt moottoriin ja suodatin.
Tuli ostettua Bilteman öljynvaihto-imulaite. On näppärä, on
Oliko tuommoinen? https://www.biltema.fi/autoilu---mp/aut ... 2000040261dealer kirjoitti:Tuli ostettua Bilteman öljynvaihto-imulaite. On näppärä, on
Tuon aikonut itsellekin hankkia, ei tartteis pohjamuoveja aina irrotella ja könytä auton alla.
Priimaa pukkaa vaikka keskinkertaista yrittää
W124 230E 1986 -museoauto-
W124 320CE 1993
W124 E250 DT 1995
W221 S 320CDI 4Matic
W124 230E 1986 -museoauto-
W124 320CE 1993
W124 E250 DT 1995
W221 S 320CDI 4Matic
Juuri tuo.
Kestävyydestä ei ole vielä kokemusta muutaman öljynvaihdon jälkeen, mutta muilta osin uskallan suositella.
Paksuin letku on vieläpä juuri sopiva satalankkujen ym. mersun moottorien öljyputkeen eli sitä ei tarvitse työntää pohjaan vaan vain sentti pari putken sisään.
Kokeilin paineilmalla, mutta niin vähällä pumppaamisella selviää käsipumpulla käyttäen että ei tarvita paineilmaa. Pumppuhan tekee säiliöön alipaineen eli ei tarvitse koko ajan pumpata, sitten kun lorina lakkaa niin pumppaa muutaman kerran lisää.
Imulaite on helppo tyhjentää kaatamalla vanha öljy johonkin muuhun astiaan.
Käyttölämpötila on ilmoitettu 1-95 astetta ja hyvin tuli sekä melko kuuma että noin 30-40-asteinen öljy ulos moottorista.
Kestävyydestä ei ole vielä kokemusta muutaman öljynvaihdon jälkeen, mutta muilta osin uskallan suositella.
Paksuin letku on vieläpä juuri sopiva satalankkujen ym. mersun moottorien öljyputkeen eli sitä ei tarvitse työntää pohjaan vaan vain sentti pari putken sisään.
Kokeilin paineilmalla, mutta niin vähällä pumppaamisella selviää käsipumpulla käyttäen että ei tarvita paineilmaa. Pumppuhan tekee säiliöön alipaineen eli ei tarvitse koko ajan pumpata, sitten kun lorina lakkaa niin pumppaa muutaman kerran lisää.
Imulaite on helppo tyhjentää kaatamalla vanha öljy johonkin muuhun astiaan.
Käyttölämpötila on ilmoitettu 1-95 astetta ja hyvin tuli sekä melko kuuma että noin 30-40-asteinen öljy ulos moottorista.
- Karvanaama
- Viestit: 851
- Liittynyt: 10.9.2011 14:20
- Paikkakunta: Käläviäläinen, vaikka Kokkolassa asunkin.
Mulla on ollut jonkun vuoden vastaava, tosin ilman tuota paineilmaliitäntää, jota en katsonut tarvitsevani. On ehdottomasti parhaita hankintojani, ihan vituttaa etten ole aiemmin tuollaista ostanut.
Pieni ajolenkki ennen vaihtoa, niin lämmin öljy nousee helposti säiliöön.
Kylmänä en ole kokeillutkaan.
Pieni ajolenkki ennen vaihtoa, niin lämmin öljy nousee helposti säiliöön.
Kylmänä en ole kokeillutkaan.
850 T5 -96
FLH 1200 -72
FLH 1200 -77
C126 500 -88 -lähti toisen miehen matkaan
FLH 1200 -72
FLH 1200 -77
C126 500 -88 -lähti toisen miehen matkaan
Tätä käytin tänään leimalla, kun ajoaika on loppumassa tulevalla viikolla.
Seisontajarrusta oli tiedossa ettei se pidä riittävästi ja poljin menee varsin syvään, ja tästä tulikin hylkäys katsastuksessa.
Mitään muuta ei sitten ollutkaan, eli varsin helposti menee tämänkin katsastus.
Takajarrut ovat myös alkaneet jyristää eli levyissä on ruostepatti tai jotain - siispä levyt, palat ja kengät hankintalistalle.
Ajoaikaahan on kuukausi, joten tapaninp...joulup...no, joulukuussa uusintanäyttö
Mersussa on nyt alla Lorinser RS80 16" ja jotkin vanhahkot Nokian nastarenkaat (blacklake tähän ne päätyi ).
Ratiksi on vaihtunut Momo mokkaratti ja keskiöstä tai mistä johtuukaan niin ohjauspyörä on lähempänä kuljettajaa kuin alkuperäinen.
Minusta tuntuu ajaessa että on kaukovalot päällä, kun viiksi on sen matkan päässä ratista.
Ratti on nyt minun ajamista ajatellen paremmassa kohdassa kuin alunperin, ja ajettavuus tässä autossa kun on edelleen aivan viimeisen päälle hyvä niin olipa mukava pitkästä aikaa ajella hieman.
Talvisaikaan tosin ajovalojen heikko teho himmentää ajamisen iloa.
Seisontajarrusta oli tiedossa ettei se pidä riittävästi ja poljin menee varsin syvään, ja tästä tulikin hylkäys katsastuksessa.
Mitään muuta ei sitten ollutkaan, eli varsin helposti menee tämänkin katsastus.
Takajarrut ovat myös alkaneet jyristää eli levyissä on ruostepatti tai jotain - siispä levyt, palat ja kengät hankintalistalle.
Ajoaikaahan on kuukausi, joten tapaninp...joulup...no, joulukuussa uusintanäyttö
Mersussa on nyt alla Lorinser RS80 16" ja jotkin vanhahkot Nokian nastarenkaat (blacklake tähän ne päätyi ).
Ratiksi on vaihtunut Momo mokkaratti ja keskiöstä tai mistä johtuukaan niin ohjauspyörä on lähempänä kuljettajaa kuin alkuperäinen.
Minusta tuntuu ajaessa että on kaukovalot päällä, kun viiksi on sen matkan päässä ratista.
Ratti on nyt minun ajamista ajatellen paremmassa kohdassa kuin alunperin, ja ajettavuus tässä autossa kun on edelleen aivan viimeisen päälle hyvä niin olipa mukava pitkästä aikaa ajella hieman.
Talvisaikaan tosin ajovalojen heikko teho himmentää ajamisen iloa.
wiimax.fi
Re: W124 300D -90
Hupsista, 18000 kilometriä tullut tuosta lisää -> moottorin öljynvaihto.dealer 8 kuukautta sitten" kirjoitti:Kilometrejä on tullut alkuvuodesta reilut 10000. Vaihdettiin öljyt moottoriin ja suodatin.
Jossain vaiheessa omistaja kyseli että mikähän moottorissa ääntää joutokäynnillä, ja paikallistettiin ongelma alipainepumppuun.
Omasta varastosta löytyi erittäin vähän käytetty pumppu ja sen vaihdolla meteli lakkasi.
Onneksi ei ehtinyt hajota mitään isompaa.
wiimax.fi
Re: W124 300D -90
Moro!
Menee jo nämä 300 D:t sekaisin. Ajattelin, että paljonpa sinä oot tuolla Lumikilla ehtinyt ajella.
t.
Risto
Menee jo nämä 300 D:t sekaisin. Ajattelin, että paljonpa sinä oot tuolla Lumikilla ehtinyt ajella.
t.
Risto
Kulkupeli: E 500 -03 (211.070)
Re: W124 300D -90
Tämä on kyllä ihan komia. On tuolle puskurillekin jotain tapahtunut sitten ensimmäisen kuvan...
Priimaa pukkaa vaikka keskinkertaista yrittää
W124 230E 1986 -museoauto-
W124 320CE 1993
W124 E250 DT 1995
W221 S 320CDI 4Matic
W124 230E 1986 -museoauto-
W124 320CE 1993
W124 E250 DT 1995
W221 S 320CDI 4Matic
Re: W124 300D -90
Perään vielä pikku madallus? Tuollaiset vanteet kaipaisi sitä.
Re: W124 300D -90
Juuri tänään poika mainitsi että takapäätä pitää vielä madaltaa kun ehtii
Janne, puskuriin on alalaitaan lisätty etupuskurin halkaistu keskilista ja tietysti jotkin huomiovalon tapaiset. Tai onko tuossa vaan listan päätyosat, kuitenkin. Uusi lista ei maksa paljon mitään, niin näppärä leikellä sellaisesta.
Janne, puskuriin on alalaitaan lisätty etupuskurin halkaistu keskilista ja tietysti jotkin huomiovalon tapaiset. Tai onko tuossa vaan listan päätyosat, kuitenkin. Uusi lista ei maksa paljon mitään, niin näppärä leikellä sellaisesta.
wiimax.fi
Re: W124 300D -90
Jos nuo vanteet rupeaa joskus näyttään tylsiltä...voisin olla kiinnostunut
® Mesen linttaklubi
Re: W124 300D -90
Okei ! Tuolta taitaa saada uusiakin ja on hyvä asiakaspalvelu / nopeat toimitukset:
http://www.gup-tuning.ee/index.php?lang=fin
Kytkin oikkuili. Nestettä alkoi kadota eikä meinannut enää irrottaa. Ajettiin eräänä iltana kotipihasta minun työpaikalle, kun kotoa lähtiessä oli saanut viitosen päälle ei muuten enää tarvinnut kuin 3 kertaa vaihtaa vaihdetta vaikka Haapaveden läpi pitää ajaa, parit kiertoliittymät ja parit valot ja taisipa olla yksi Stoppikin
Kytkinputki oli murtunut työsylinterin juuresta. Jatkopätkää vaan ja matka jatkuu. On se ¤%&/()=)(/&¤ paikassa kyllä korjata, tuo putki
http://www.gup-tuning.ee/index.php?lang=fin
Kytkin oikkuili. Nestettä alkoi kadota eikä meinannut enää irrottaa. Ajettiin eräänä iltana kotipihasta minun työpaikalle, kun kotoa lähtiessä oli saanut viitosen päälle ei muuten enää tarvinnut kuin 3 kertaa vaihtaa vaihdetta vaikka Haapaveden läpi pitää ajaa, parit kiertoliittymät ja parit valot ja taisipa olla yksi Stoppikin
Kytkinputki oli murtunut työsylinterin juuresta. Jatkopätkää vaan ja matka jatkuu. On se ¤%&/()=)(/&¤ paikassa kyllä korjata, tuo putki
wiimax.fi
Re: W124 300D -90
Kytkinputken korjaus osoittautui epäonnistuneeksi, nimittäin nestettä alkoi taas kadota parin kuukauden ajon jälkeen.
Niinpä sitten tilasin uuden putken joka vaihdettiin juhannusviikolla ja nyt on sitten se puoli kunnossa, kun molemmat sylinteritkin on jo aiemmin vaihdettu uusiin.
Samalla moottoriin uudet öljyt ja suodatin.
Niinpä sitten tilasin uuden putken joka vaihdettiin juhannusviikolla ja nyt on sitten se puoli kunnossa, kun molemmat sylinteritkin on jo aiemmin vaihdettu uusiin.
Samalla moottoriin uudet öljyt ja suodatin.
wiimax.fi
Re: W124 300D -90
Vajaa 2 vuotta ja yli 70tkm, tietä on rönttä nähnyt.
Tänään kardaanin tukilaakeri uusiksi (aiemmin eturätti) ja öljyt moottoriin.
Kerta kaikkiaan erinomainen tämä Momo ratti ajossa. Tulee sopivasti lähemmäs kuskia kun korkea keskiö.
Tänään kardaanin tukilaakeri uusiksi (aiemmin eturätti) ja öljyt moottoriin.
Kerta kaikkiaan erinomainen tämä Momo ratti ajossa. Tulee sopivasti lähemmäs kuskia kun korkea keskiö.
wiimax.fi
Re: W124 300D -90
On siinä kyllä kulkupelit kohdallaan tässä perheessä! Niin merkin/mallien ja kunnon puolesta!
S211 320CDI -04
Vito 116CDI -13
Fiat 680 -79
Eihän se haittaa jos lapsi on isänsä näköinen kunhan on muuten terve!
Vito 116CDI -13
Fiat 680 -79
Eihän se haittaa jos lapsi on isänsä näköinen kunhan on muuten terve!
Re: W124 300D -90
Kiitos, se hyvä puoli asiassa on että jälkikasvun ajellessa 124:illa ei juuri tule minulle soittoja tien päältä että "mikähän tähän tuli" jne...
Yksi soitto kuitenkin tästä autosta tuli vuodenvaihteessa, oli kotimatkalla Haapavedeltä Lahteen syttynyt vähän ennen Jyväskylää ABS valo ym.
Oireista totesin, että ei lataa, ja edelleen että lataussäätimellä voisi tuosta murheesta päästä.
Juniori ajeli kaverinsa kanssa Jyväskylän Motonettiin, osti uuden lataussäätimen (9,99€) ja vaihtoi siinä pihassa sen (5 min.) ja matka on jatkunut taas...
Eihän tämä yksilö mitenkään virheetön / erityissiisti ole. Kelpo käyttöauto kuitenkin ja toimii hienosti, eikä ulise perä tms. Hyvä se on ajaa, oli todella hyvä ennen kuin joku laikkasi jouset
Yksi soitto kuitenkin tästä autosta tuli vuodenvaihteessa, oli kotimatkalla Haapavedeltä Lahteen syttynyt vähän ennen Jyväskylää ABS valo ym.
Oireista totesin, että ei lataa, ja edelleen että lataussäätimellä voisi tuosta murheesta päästä.
Juniori ajeli kaverinsa kanssa Jyväskylän Motonettiin, osti uuden lataussäätimen (9,99€) ja vaihtoi siinä pihassa sen (5 min.) ja matka on jatkunut taas...
Eihän tämä yksilö mitenkään virheetön / erityissiisti ole. Kelpo käyttöauto kuitenkin ja toimii hienosti, eikä ulise perä tms. Hyvä se on ajaa, oli todella hyvä ennen kuin joku laikkasi jouset
wiimax.fi