Samin uusi kulkine, E320Te, videolinkkejä HD-videoihin!

Vastaa Viestiin
Avatar
Sami R
<b>Moderaattori</b>
Viestit: 2751
Liittynyt: 20.12.2005 17:10
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja Sami R »

Jotain normilakkaa se oli. Ajettiin auto laivaan ja viimesen nousun jälkeen mese sammui ja piti kahdesti käynnistää että pysyi kaynnissä. Mikäköhän ylämäen jälkeen tuli. Toivottavasti toimii matkan.
Avatar
pekkovee
pelle peloton
Viestit: 1750
Liittynyt: 26.5.2006 0:10
Paikkakunta: Mäntsälä

Viesti Kirjoittaja pekkovee »

Pelkää palautusta kotimaahan, meinaa että tuli häätö

Hyvää ja antoisaa reissua, muista raportoida ahkerasti
Levannon We(l)ho

------------------

Unimog 421 -70
W 108 280 SE -70
Unimog 416 DoKa -75
W 124 300 D -86 iceuseonly
Unimog U1700L -86
W 463 250 GDT -91
W 124 300 E 24V CE Cabr -93
Atego -00
W 218 250 CDI -15
W 213 e 220 d All Terrain -17
Avatar
Sami R
<b>Moderaattori</b>
Viestit: 2751
Liittynyt: 20.12.2005 17:10
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja Sami R »

Nyt oltiin eka yö Lyypekissä ja just ollaan lähössä kohtin Nurburgringiä.
Hyvällä tsägällä ehditään vaihtamaan sliksit alle ja päästään radalle tänään. Onneksi laitoin takaäänenvaimentimen paikalleen kun eilenkin hetki etsittiin hotellia täällä keskustassa. Pyöräpultteja pitäs ettiä, vähän pidemmät jos löytys ku nuo peltivanteen, mutta lyhkäsemmät kuin noi normi mesen alupultit. :wink:
Avatar
Sami R
<b>Moderaattori</b>
Viestit: 2751
Liittynyt: 20.12.2005 17:10
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja Sami R »

Ensimmäinen kierros oli mainio, ajettiin katukumeilla. Allehan ne meinaa kääntyä kun kovempaa vetää kurviin. Abs:t nappaa kivasti ja jarrut pitää hyvin vaikkakin kuumenevat niin paljon että rupeavat haisemaan. Jarrutan vasemmalla jalalla. Eilen yksi porche 911 meni ohi ja seuraavassa mutkassa melkein kaiteeseen ja me jouduttiin sitten jarrutelemaan kun se ja sen kaveri tukkivat koko väylän... Ajetaan siellä oikealle jos ei pelit kulje. :wink:
https://www.facebook.com/photo.php?fbid ... 4bbbbda2d3
https://www.facebook.com/photo.php?fbid ... 781419806f
Avatar
kilander
Kaakon Elvis
Viestit: 4361
Liittynyt: 30.9.2005 16:41
Paikkakunta: Itäraja.

Viesti Kirjoittaja kilander »

Mitäs suunnilleen maksaa kierros nykyään, jos ei kausikorttia hanki..
Luu on kovvoo ja koppi vuotaa
-----Näin on,jos siltä näyttää-----
Avatar
dealer
Itämaan tietäjä
Viestit: 29110
Liittynyt: 19.9.2005 19:59

Viesti Kirjoittaja dealer »

Tämän auton tarina on mitä mainiointa seurattavaa, ensin Riston käsissä erinomaisen tarkalla pidolla alkuperäiskunnossa ja nyt Samilla rataa kiertämässä ... vieläkö foorumi päässee seuraamaan aikoinaan seuraavankin omistajan taivalta mersun kanssa, milloin alkaneekin :D
Avatar
Sami R
<b>Moderaattori</b>
Viestit: 2751
Liittynyt: 20.12.2005 17:10
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja Sami R »

Taas käytiin heittämässä rundi ringillä, ostin neljän kerran piljetin ja se maksaa satasen. Huomenna semisliksit alle, kun pultit vihdoin saapuvat. Tänään säädin rengaspaineita, mutkiin meni paremmin. Saimme myös loistavaa onboard kuvaa kahdella kameralla, edestä ja takaa. Jarrunesteet kävivät kuumana ja poljin rupesi tuntumaan löysältä 12 kilsan jälkeen. ABS jarrutuksia kuivalla, redlinen palat kestivät hienosti. Muutenkin kevennettynä W124 meni mutkiin pirun kovaa, välillä piti vähän himmata kun moottorin lämmöt nousivat satkun yläpuolelle ja kulku rupesi vähän hyytymään. Sitten puolen minuutin jälkeen pystyi taas painaa. Ei näin hienoa autoa hajottaa halua. Radalla taisi maksimivauhdit olla 200 luokkaa, taidettiin välillä vähän ilmassakin olla. :D Videota en saa youtubeen, koska se on 2x1,38 GB. Mutta kun kotiudun niin laitetaan.
Avatar
XUX63
<b>Ylläpitäjä</b>
Viestit: 9732
Liittynyt: 30.9.2005 10:55
Paikkakunta: 90560

Viesti Kirjoittaja XUX63 »

Pitääkö joka välissä käydä varikolla vai saako useemmalla lipulla ajaa kierroksen putkeen :roll:
Pirkka-Tesla eli Opel Ampera -12 sähkölelu.
MB 313 CDI Kasten -00.
Lavetti - yhteishuoltajuus :)
W126 300SD -84 talviunilla.
EQE Työautona.

Kuva
Avatar
Sami R
<b>Moderaattori</b>
Viestit: 2751
Liittynyt: 20.12.2005 17:10
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja Sami R »

Voi jatkaa suoraan toiselle rundille, mutta pitää ajaa leimauksen kautta. En kyllä vakioautolle voi suositella kahta rundia putkeen. Jarrut katoaa ja kone on tulikuuma.
Avatar
dry
Tolokun mies
Viestit: 4442
Liittynyt: 24.11.2005 21:34

Viesti Kirjoittaja dry »

Hengessä mukana; ajelin PGR:ssä CLK GTR:llä nordschleifea (ja Enzolla ja F50:llä :oops: )
® Mesen linttaklubi
- pidetään lintat liikkeellä -
Nelejä ässää, S124, SE, SE ja S203
Avatar
Sami R
<b>Moderaattori</b>
Viestit: 2751
Liittynyt: 20.12.2005 17:10
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja Sami R »

Kotiuduttu aamulla, oli kyllä melkonen reissu. Auto toimi hienosti ja ei pitäs olla karstaa koneessa enää. Mittariin keräsi jopa 250 Km/h baanalla, ennenkuin piti ruveta jarruttamaan hitaampien ollessa edessä. Pikkusportteja sai ohitella jatkuvasti, silloin kun oli vapaa rajoitus. GPS:n mukaan suurin nähty (ei voinut kauheasti tiirailla mittariin) huippunopeus oli 227 Km/h joka on 7 Km/h enemmän mitä E320 TE:lle tehdas lupaa (semisliksit alla). Kuitenkin kohta 290 000 ajetulle 20v vanhalle autolle oikein hyvä saavutus. Keskiviikkona päästiin vain kerran radalle, 195-50-15 semisliksit pitivät hienosti ja nopeus mutkissa huimaa verrattuna katukumeihin. Jarrutuksiinkin taipui hienosti. Sitten joku ajoi seinään tms. ja rata suljettiin, onneksi mentiin heti radalle kun se aukesi. Ohitettavia ja ohittavia oli paljon ja ei päästy edes alle 11min. Lämmin päivä kuumensi moottoria ja tehoista oli puolessa välissä tallella noin 2/3. Silloin nostin kaasua ja annoin koneen hieman levätä kun en halua sitä rikkoa. Tehot palautuivat hieman jo parin kilsan päästä. Lämppäri täysillä ja ikkuna auki moottorin lämmöt nousivat +29,5 kelissä silti 105 asteen tuntumaan. Jäähdytysrundi oli todella tarpeen. Jarrut pitivät paremmin kun hoidin jarrut ja kaasun oikealla jalalla. :wink:
Autolleni iso kiitos, kiitokset hyvistä kaupoista myös Roistolle ja Dry:lle! Videota on vikasta kiekasta kolmella kameralla ja ne pitäisi yhdistellä kokonaisuudeksi. Full HD etukameralla ei vauhti näytä kovalta, mutta takakamerakuvaa katsoessa tulee melkein merisairaaksi :D
Volkkarimuseossa riitti ihmeteltävää ja kuvia tuli sieltäkin näpsittyä.
Avatar
XUX63
<b>Ylläpitäjä</b>
Viestit: 9732
Liittynyt: 30.9.2005 10:55
Paikkakunta: 90560

Viesti Kirjoittaja XUX63 »

Kuva
Pirkka-Tesla eli Opel Ampera -12 sähkölelu.
MB 313 CDI Kasten -00.
Lavetti - yhteishuoltajuus :)
W126 300SD -84 talviunilla.
EQE Työautona.

Kuva
Avatar
dry
Tolokun mies
Viestit: 4442
Liittynyt: 24.11.2005 21:34

Viesti Kirjoittaja dry »

XUX63 kirjoitti:Kuva
8)
® Mesen linttaklubi
- pidetään lintat liikkeellä -
Nelejä ässää, S124, SE, SE ja S203
Avatar
pekkovee
pelle peloton
Viestit: 1750
Liittynyt: 26.5.2006 0:10
Paikkakunta: Mäntsälä

Viesti Kirjoittaja pekkovee »

👍👍👍 💪💪💪
Levannon We(l)ho

------------------

Unimog 421 -70
W 108 280 SE -70
Unimog 416 DoKa -75
W 124 300 D -86 iceuseonly
Unimog U1700L -86
W 463 250 GDT -91
W 124 300 E 24V CE Cabr -93
Atego -00
W 218 250 CDI -15
W 213 e 220 d All Terrain -17
Avatar
Sami R
<b>Moderaattori</b>
Viestit: 2751
Liittynyt: 20.12.2005 17:10
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja Sami R »

Tässä suora linkki VIIMEISEEN videoon (klikatkaa hd nappula päälle). Parempilaatuisena voin laittaa privana. :wink:
https://www.facebook.com/photo.php?v=10 ... 4703133662
Avatar
Sami R
<b>Moderaattori</b>
Viestit: 2751
Liittynyt: 20.12.2005 17:10
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja Sami R »

Viimeksi muokannut Sami R, 21.7.2014 14:48. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Avatar
Mulqvist
Viestit: 1731
Liittynyt: 01.10.2005 14:16
Paikkakunta: Vantaa

Viesti Kirjoittaja Mulqvist »

Hyvin näkyy videosta auton paino, alustan ja korin velttous.
Jollain kevyellä taskuraketilla vois olla erittäin hauskaa päästä kiertään tuota.
“I’ve written a romantic comedy. It’s about a guy and a girl, classic, initially they hate each other, classic, but they end up in bed together. Classic! It’s called the rapist.” — Jimmy Carr
Avatar
Sami R
<b>Moderaattori</b>
Viestit: 2751
Liittynyt: 20.12.2005 17:10
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja Sami R »

Hieno kierros, en vaihtasi mitään. Auto toimi hienosti vaikkei TYPErälle ja porsaale pärjännyhtkään.
Avatar
Sami R
<b>Moderaattori</b>
Viestit: 2751
Liittynyt: 20.12.2005 17:10
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja Sami R »

Kuva
Käytiin tänään ahvenistolla ajamassa, 1:55 aika väärillä rengaspaineilla. Rauhallisesti saa käännellä että renkaat kestäs menettämättä matskua.
Avatar
Sami R
<b>Moderaattori</b>
Viestit: 2751
Liittynyt: 20.12.2005 17:10
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja Sami R »

Käyntiongelma jatkuu, tänään ei meinannu lämpösenä lähteä/ pysyä käynnissä ollenkaan. Vasta kun laittoi runtua koneeseen käynti tasoittui hetken päästä. Ylihuomenna ehtii tulpat ja öljyt vaihtamaan. Samalla tutkaan kaikki kaapeloinnit.
Avatar
Pega
Viestit: 3649
Liittynyt: 30.5.2006 21:47
Paikkakunta: Rajis

Viesti Kirjoittaja Pega »

Jotenkin tuntus ett ahvenisto syö rengasta, pikkuveli kun käy siellä ajamassa niin joka kerta helmoissa raastetta ja renkaa rokolla
Avatar
Sami R
<b>Moderaattori</b>
Viestit: 2751
Liittynyt: 20.12.2005 17:10
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja Sami R »

Ahvenisto syö rengasta ja lämmittää jarrut melko nopiaan. Tekisipä mieli ruveta vähän rakentelemaan radalle passelimpaa peliä. :wink:
Avatar
Pega
Viestit: 3649
Liittynyt: 30.5.2006 21:47
Paikkakunta: Rajis

Viesti Kirjoittaja Pega »

Velipoika kans alko sääliin seattiaan ja tässä syksyn ja talven mittaan pitäs alkaa tekeen 900 vectra saapista radalle lelua :oops:
Avatar
Sami R
<b>Moderaattori</b>
Viestit: 2751
Liittynyt: 20.12.2005 17:10
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja Sami R »

Itteä kiinnostaisi ehkä tuosta kuplastani ruveta värkkäämään ratapeliä kun se on niin hyvä rungoltaan ja tekniikaltaan. Toisaalta radalle W201 2.3-3.2 koneella voisi olla melko passeli, osia saa ja niiden hinnat ei välttis päätä huimaa. 1220 kilonen W201 ois aika kiva lähtökohta. Raskaasti laihduttamalla W201:sen painon saisi ehkä noin tonniin.
kardaani
tolokun taksari
Viestit: 1476
Liittynyt: 06.6.2006 22:17
Paikkakunta: helsinki

Viesti Kirjoittaja kardaani »

BMW E36 325i/M3
Roisto
Herrasmies
Viestit: 5209
Liittynyt: 03.10.2005 16:12
Paikkakunta: Uuleopori

Viesti Kirjoittaja Roisto »

Tuo teki minulla pari kertaa semmoista, että jos kylmänä käytti käynnissä (siirsi pari metriä tms.), niin seuraava käynnistys oli melkoista tuskaa. Kävi huonosti. Sitä kerran mietittiin siinä minun topikissa.

Liekö samaa ongelmaa / tyyppivikaa kuin Fordin Zeteceissä, että jos öljyt eivät kerkiä lämmitä, niin joku venttiili voi jäädä kantamaan. :nocando: Jos ajoi vaikka pari sataa metriä tai antoi käydä minuutin, niin ongelmaa ei tullut.

t.
Risto
Kulkupeli: E 500 -03 (211.070)
Avatar
sonikki
aktiivimeseläinen
Viestit: 3219
Liittynyt: 09.9.2007 10:19
Paikkakunta: Katko

Viesti Kirjoittaja sonikki »

Sami R kirjoitti:Toisaalta radalle W201 2.3-3.2 koneella voisi olla melko passeli
w201:stä R6:lla ei voi luonnehtia kovinkaan mukavaksi ratapeliksi etupainon takia, mutta 200-230TIC, cossu tai vielä parempi cossu TIC on jo huomattavasti mukavampi muilutettava 8)
S212 E350 CDi -10
R230 SL500 -03
W639 116 CDi -11
Avatar
Mulqvist
Viestit: 1731
Liittynyt: 01.10.2005 14:16
Paikkakunta: Vantaa

Viesti Kirjoittaja Mulqvist »

Hc rata-ajamista miettien tais geometria olla ohjauksessa sellainen että etufillarit keikkaa enemmän kääntäessä liikaa, joka taas tekee vähän aliohjautumista. Mikä ei välttämättä ole huono asia ennen kuin aliohjaa liikaa.

Jos W201 miettii radalle niin nimim. Ruuneperi:llä on kokemusta moisesta.
“I’ve written a romantic comedy. It’s about a guy and a girl, classic, initially they hate each other, classic, but they end up in bed together. Classic! It’s called the rapist.” — Jimmy Carr
Avatar
Sami R
<b>Moderaattori</b>
Viestit: 2751
Liittynyt: 20.12.2005 17:10
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja Sami R »

Tänään tulppien ja ölppien vaihto. Josko mysteerivika vähenisi uusilla tuikuilla?
Eilen toimi kuin enkeli ja tehot kaikki tallella, tutkitaan.

Rata-ajoon riittäisi tuollainen 16 tappinen vapari nelonen todella hyvin keveässä kopassa. Alustasta ne erot tulevat ja mutkanopeuksista. Pitääpä ruveta tutkailemaan nuita topikkeja :) Mutta ensin huolletaan käyttöpelit!
Avatar
pekkovee
pelle peloton
Viestit: 1750
Liittynyt: 26.5.2006 0:10
Paikkakunta: Mäntsälä

Viesti Kirjoittaja pekkovee »

Meinasin olla sanomatta, mutta kun asia tuli jo esille, niin tautologisista syistä:

201 tai 202 koppa, tyhjennyksen jälkeen kone ja laatikko sen vrran taakše kuin kohtuuvaivalla tulee, vaikka tulipeltiä hiukan siirtäen, niin alkaa olla aika hyvä painonjakauma

Siihen tirhee neloskone, vaikka ponteva dieselkin ja tiuha perä, niin alkaa saada vauhtia useimmille ihan tarpeeks

Oon hangannu jonkin verran jäätä piikkipyörin W124 300 deellä josta turhat painot pois, mutta turhan keulapainonen on...
Levannon We(l)ho

------------------

Unimog 421 -70
W 108 280 SE -70
Unimog 416 DoKa -75
W 124 300 D -86 iceuseonly
Unimog U1700L -86
W 463 250 GDT -91
W 124 300 E 24V CE Cabr -93
Atego -00
W 218 250 CDI -15
W 213 e 220 d All Terrain -17
Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “W124, sedan, coupe, farmari, avo, lang”