Samin uusi kulkine, E320Te, videolinkkejä HD-videoihin!
Pelkää palautusta kotimaahan, meinaa että tuli häätö
Hyvää ja antoisaa reissua, muista raportoida ahkerasti
Hyvää ja antoisaa reissua, muista raportoida ahkerasti
Levannon We(l)ho
------------------
Unimog 421 -70
W 108 280 SE -70
Unimog 416 DoKa -75
W 124 300 D -86 iceuseonly
Unimog U1700L -86
W 463 250 GDT -91
W 124 300 E 24V CE Cabr -93
Atego -00
W 218 250 CDI -15
W 213 e 220 d All Terrain -17
------------------
Unimog 421 -70
W 108 280 SE -70
Unimog 416 DoKa -75
W 124 300 D -86 iceuseonly
Unimog U1700L -86
W 463 250 GDT -91
W 124 300 E 24V CE Cabr -93
Atego -00
W 218 250 CDI -15
W 213 e 220 d All Terrain -17
Nyt oltiin eka yö Lyypekissä ja just ollaan lähössä kohtin Nurburgringiä.
Hyvällä tsägällä ehditään vaihtamaan sliksit alle ja päästään radalle tänään. Onneksi laitoin takaäänenvaimentimen paikalleen kun eilenkin hetki etsittiin hotellia täällä keskustassa. Pyöräpultteja pitäs ettiä, vähän pidemmät jos löytys ku nuo peltivanteen, mutta lyhkäsemmät kuin noi normi mesen alupultit.
Hyvällä tsägällä ehditään vaihtamaan sliksit alle ja päästään radalle tänään. Onneksi laitoin takaäänenvaimentimen paikalleen kun eilenkin hetki etsittiin hotellia täällä keskustassa. Pyöräpultteja pitäs ettiä, vähän pidemmät jos löytys ku nuo peltivanteen, mutta lyhkäsemmät kuin noi normi mesen alupultit.
Ensimmäinen kierros oli mainio, ajettiin katukumeilla. Allehan ne meinaa kääntyä kun kovempaa vetää kurviin. Abs:t nappaa kivasti ja jarrut pitää hyvin vaikkakin kuumenevat niin paljon että rupeavat haisemaan. Jarrutan vasemmalla jalalla. Eilen yksi porche 911 meni ohi ja seuraavassa mutkassa melkein kaiteeseen ja me jouduttiin sitten jarrutelemaan kun se ja sen kaveri tukkivat koko väylän... Ajetaan siellä oikealle jos ei pelit kulje.
https://www.facebook.com/photo.php?fbid ... 4bbbbda2d3
https://www.facebook.com/photo.php?fbid ... 781419806f
https://www.facebook.com/photo.php?fbid ... 4bbbbda2d3
https://www.facebook.com/photo.php?fbid ... 781419806f
Taas käytiin heittämässä rundi ringillä, ostin neljän kerran piljetin ja se maksaa satasen. Huomenna semisliksit alle, kun pultit vihdoin saapuvat. Tänään säädin rengaspaineita, mutkiin meni paremmin. Saimme myös loistavaa onboard kuvaa kahdella kameralla, edestä ja takaa. Jarrunesteet kävivät kuumana ja poljin rupesi tuntumaan löysältä 12 kilsan jälkeen. ABS jarrutuksia kuivalla, redlinen palat kestivät hienosti. Muutenkin kevennettynä W124 meni mutkiin pirun kovaa, välillä piti vähän himmata kun moottorin lämmöt nousivat satkun yläpuolelle ja kulku rupesi vähän hyytymään. Sitten puolen minuutin jälkeen pystyi taas painaa. Ei näin hienoa autoa hajottaa halua. Radalla taisi maksimivauhdit olla 200 luokkaa, taidettiin välillä vähän ilmassakin olla. Videota en saa youtubeen, koska se on 2x1,38 GB. Mutta kun kotiudun niin laitetaan.
Kotiuduttu aamulla, oli kyllä melkonen reissu. Auto toimi hienosti ja ei pitäs olla karstaa koneessa enää. Mittariin keräsi jopa 250 Km/h baanalla, ennenkuin piti ruveta jarruttamaan hitaampien ollessa edessä. Pikkusportteja sai ohitella jatkuvasti, silloin kun oli vapaa rajoitus. GPS:n mukaan suurin nähty (ei voinut kauheasti tiirailla mittariin) huippunopeus oli 227 Km/h joka on 7 Km/h enemmän mitä E320 TE:lle tehdas lupaa (semisliksit alla). Kuitenkin kohta 290 000 ajetulle 20v vanhalle autolle oikein hyvä saavutus. Keskiviikkona päästiin vain kerran radalle, 195-50-15 semisliksit pitivät hienosti ja nopeus mutkissa huimaa verrattuna katukumeihin. Jarrutuksiinkin taipui hienosti. Sitten joku ajoi seinään tms. ja rata suljettiin, onneksi mentiin heti radalle kun se aukesi. Ohitettavia ja ohittavia oli paljon ja ei päästy edes alle 11min. Lämmin päivä kuumensi moottoria ja tehoista oli puolessa välissä tallella noin 2/3. Silloin nostin kaasua ja annoin koneen hieman levätä kun en halua sitä rikkoa. Tehot palautuivat hieman jo parin kilsan päästä. Lämppäri täysillä ja ikkuna auki moottorin lämmöt nousivat +29,5 kelissä silti 105 asteen tuntumaan. Jäähdytysrundi oli todella tarpeen. Jarrut pitivät paremmin kun hoidin jarrut ja kaasun oikealla jalalla.
Autolleni iso kiitos, kiitokset hyvistä kaupoista myös Roistolle ja Dry:lle! Videota on vikasta kiekasta kolmella kameralla ja ne pitäisi yhdistellä kokonaisuudeksi. Full HD etukameralla ei vauhti näytä kovalta, mutta takakamerakuvaa katsoessa tulee melkein merisairaaksi
Volkkarimuseossa riitti ihmeteltävää ja kuvia tuli sieltäkin näpsittyä.
Autolleni iso kiitos, kiitokset hyvistä kaupoista myös Roistolle ja Dry:lle! Videota on vikasta kiekasta kolmella kameralla ja ne pitäisi yhdistellä kokonaisuudeksi. Full HD etukameralla ei vauhti näytä kovalta, mutta takakamerakuvaa katsoessa tulee melkein merisairaaksi
Volkkarimuseossa riitti ihmeteltävää ja kuvia tuli sieltäkin näpsittyä.
Tässä suora linkki VIIMEISEEN videoon (klikatkaa hd nappula päälle). Parempilaatuisena voin laittaa privana.
https://www.facebook.com/photo.php?v=10 ... 4703133662
https://www.facebook.com/photo.php?v=10 ... 4703133662
Viimeksi muokannut Sami R, 21.7.2014 14:48. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Hyvin näkyy videosta auton paino, alustan ja korin velttous.
Jollain kevyellä taskuraketilla vois olla erittäin hauskaa päästä kiertään tuota.
Jollain kevyellä taskuraketilla vois olla erittäin hauskaa päästä kiertään tuota.
“I’ve written a romantic comedy. It’s about a guy and a girl, classic, initially they hate each other, classic, but they end up in bed together. Classic! It’s called the rapist.” — Jimmy Carr
Itteä kiinnostaisi ehkä tuosta kuplastani ruveta värkkäämään ratapeliä kun se on niin hyvä rungoltaan ja tekniikaltaan. Toisaalta radalle W201 2.3-3.2 koneella voisi olla melko passeli, osia saa ja niiden hinnat ei välttis päätä huimaa. 1220 kilonen W201 ois aika kiva lähtökohta. Raskaasti laihduttamalla W201:sen painon saisi ehkä noin tonniin.
Tuo teki minulla pari kertaa semmoista, että jos kylmänä käytti käynnissä (siirsi pari metriä tms.), niin seuraava käynnistys oli melkoista tuskaa. Kävi huonosti. Sitä kerran mietittiin siinä minun topikissa.
Liekö samaa ongelmaa / tyyppivikaa kuin Fordin Zeteceissä, että jos öljyt eivät kerkiä lämmitä, niin joku venttiili voi jäädä kantamaan. Jos ajoi vaikka pari sataa metriä tai antoi käydä minuutin, niin ongelmaa ei tullut.
t.
Risto
Liekö samaa ongelmaa / tyyppivikaa kuin Fordin Zeteceissä, että jos öljyt eivät kerkiä lämmitä, niin joku venttiili voi jäädä kantamaan. Jos ajoi vaikka pari sataa metriä tai antoi käydä minuutin, niin ongelmaa ei tullut.
t.
Risto
Kulkupeli: E 500 -03 (211.070)
w201:stä R6:lla ei voi luonnehtia kovinkaan mukavaksi ratapeliksi etupainon takia, mutta 200-230TIC, cossu tai vielä parempi cossu TIC on jo huomattavasti mukavampi muilutettavaSami R kirjoitti:Toisaalta radalle W201 2.3-3.2 koneella voisi olla melko passeli
S212 E350 CDi -10
R230 SL500 -03
W639 116 CDi -11
R230 SL500 -03
W639 116 CDi -11
Hc rata-ajamista miettien tais geometria olla ohjauksessa sellainen että etufillarit keikkaa enemmän kääntäessä liikaa, joka taas tekee vähän aliohjautumista. Mikä ei välttämättä ole huono asia ennen kuin aliohjaa liikaa.
Jos W201 miettii radalle niin nimim. Ruuneperi:llä on kokemusta moisesta.
Jos W201 miettii radalle niin nimim. Ruuneperi:llä on kokemusta moisesta.
“I’ve written a romantic comedy. It’s about a guy and a girl, classic, initially they hate each other, classic, but they end up in bed together. Classic! It’s called the rapist.” — Jimmy Carr
Tänään tulppien ja ölppien vaihto. Josko mysteerivika vähenisi uusilla tuikuilla?
Eilen toimi kuin enkeli ja tehot kaikki tallella, tutkitaan.
Rata-ajoon riittäisi tuollainen 16 tappinen vapari nelonen todella hyvin keveässä kopassa. Alustasta ne erot tulevat ja mutkanopeuksista. Pitääpä ruveta tutkailemaan nuita topikkeja Mutta ensin huolletaan käyttöpelit!
Eilen toimi kuin enkeli ja tehot kaikki tallella, tutkitaan.
Rata-ajoon riittäisi tuollainen 16 tappinen vapari nelonen todella hyvin keveässä kopassa. Alustasta ne erot tulevat ja mutkanopeuksista. Pitääpä ruveta tutkailemaan nuita topikkeja Mutta ensin huolletaan käyttöpelit!
Meinasin olla sanomatta, mutta kun asia tuli jo esille, niin tautologisista syistä:
201 tai 202 koppa, tyhjennyksen jälkeen kone ja laatikko sen vrran taakše kuin kohtuuvaivalla tulee, vaikka tulipeltiä hiukan siirtäen, niin alkaa olla aika hyvä painonjakauma
Siihen tirhee neloskone, vaikka ponteva dieselkin ja tiuha perä, niin alkaa saada vauhtia useimmille ihan tarpeeks
Oon hangannu jonkin verran jäätä piikkipyörin W124 300 deellä josta turhat painot pois, mutta turhan keulapainonen on...
201 tai 202 koppa, tyhjennyksen jälkeen kone ja laatikko sen vrran taakše kuin kohtuuvaivalla tulee, vaikka tulipeltiä hiukan siirtäen, niin alkaa olla aika hyvä painonjakauma
Siihen tirhee neloskone, vaikka ponteva dieselkin ja tiuha perä, niin alkaa saada vauhtia useimmille ihan tarpeeks
Oon hangannu jonkin verran jäätä piikkipyörin W124 300 deellä josta turhat painot pois, mutta turhan keulapainonen on...
Levannon We(l)ho
------------------
Unimog 421 -70
W 108 280 SE -70
Unimog 416 DoKa -75
W 124 300 D -86 iceuseonly
Unimog U1700L -86
W 463 250 GDT -91
W 124 300 E 24V CE Cabr -93
Atego -00
W 218 250 CDI -15
W 213 e 220 d All Terrain -17
------------------
Unimog 421 -70
W 108 280 SE -70
Unimog 416 DoKa -75
W 124 300 D -86 iceuseonly
Unimog U1700L -86
W 463 250 GDT -91
W 124 300 E 24V CE Cabr -93
Atego -00
W 218 250 CDI -15
W 213 e 220 d All Terrain -17