Seiskaneljävitosen kiertotähti *tarina ohi miun osalta*

Avatar
745
Viestit: 1535
Liittynyt: 20.9.2012 19:28
Paikkakunta: Heinola

Viesti Kirjoittaja 745 »

Kaukkarista laitettu reklamaatiota myyjälle, ei tule virtaskaa vilkun johtoihin. :idea:

Ja kaiken kivan lisäks puhaltimen moottori työnsi toimintasavut pihalle ja meni mykäks. :evil: Jos joltain löytyy orikinaalin tomaatti-ilmastoinnin puhallin, niin tarjoa :!:
Chevrolet S10 Blazer

Heinolalaisten luonne on siirtosavolaisten itsekeskeisyyttä sekoitettuna itähämäläiseen hitauteen ja umpivittumaisuuteen :ope:
Avatar
teppo21
Kuusenjalkainsinööri
Viestit: 2514
Liittynyt: 17.12.2007 18:23
Paikkakunta: Heinola

Viesti Kirjoittaja teppo21 »

Mullahan se on koululla jälkiasenteisen ilmastointilaite kokonaisuudessaan, liekö sovellettavissa :tuumaus:
...rikkinäisestä käyttökelvotonta...

:ope:

Pieni on kenties kaunista, mutta isossa on aina enemmän: W126 250DT, V123 240D Lang

® Mesen linttaklubi - Perille vie ja tyylillä.
MCoBFo300TEDBWIoPHC ®
Avatar
745
Viestit: 1535
Liittynyt: 20.9.2012 19:28
Paikkakunta: Heinola

Viesti Kirjoittaja 745 »

Suattaapi olla että on vuan suattaapi olla että ee :roll:
Chevrolet S10 Blazer

Heinolalaisten luonne on siirtosavolaisten itsekeskeisyyttä sekoitettuna itähämäläiseen hitauteen ja umpivittumaisuuteen :ope:
Avatar
745
Viestit: 1535
Liittynyt: 20.9.2012 19:28
Paikkakunta: Heinola

Viesti Kirjoittaja 745 »

Kaukkariboksin myyjän kanssa höpistiin puhelimessa, ja hää lähettää uuen tilalle. Kävi ilmi, että sillä on kahen vuojen takuu, vaikka kiinanpojan tekele onkin :shock:
Chevrolet S10 Blazer

Heinolalaisten luonne on siirtosavolaisten itsekeskeisyyttä sekoitettuna itähämäläiseen hitauteen ja umpivittumaisuuteen :ope:
Avatar
745
Viestit: 1535
Liittynyt: 20.9.2012 19:28
Paikkakunta: Heinola

Viesti Kirjoittaja 745 »

Lämppärin moottori tuli äsken vaihdettua. 8)
Chevrolet S10 Blazer

Heinolalaisten luonne on siirtosavolaisten itsekeskeisyyttä sekoitettuna itähämäläiseen hitauteen ja umpivittumaisuuteen :ope:
Avatar
745
Viestit: 1535
Liittynyt: 20.9.2012 19:28
Paikkakunta: Heinola

Viesti Kirjoittaja 745 »

Peräöljyt vaihtelin Orimattilasta kotiuduttuani. Oli muuten ihan hirveän näköstä mustaa lirua. Taidan ajella näillä öljyillä viikon ja vaihan vielä uudestaan, tuleepahan huuheltua perä...
Chevrolet S10 Blazer

Heinolalaisten luonne on siirtosavolaisten itsekeskeisyyttä sekoitettuna itähämäläiseen hitauteen ja umpivittumaisuuteen :ope:
Avatar
745
Viestit: 1535
Liittynyt: 20.9.2012 19:28
Paikkakunta: Heinola

Viesti Kirjoittaja 745 »

Tuommoset öljyt oli eilen :evil:
Kuva

Ja tänään oli tälläset :shock:
Kuva

Perä muuten hiljeni huomattavasti :D

Öljykorkkiin tein kumisen tiivisteen alkuperäisen MUOVISEN :shock: tilalle, enää ei moottori öljyynny niin pahasti...

Ja perävälitys tässä on
Kuva

Kukaan näihin käyttölinttoihin raaski kalliita erikoisperäöljyjä ostaa, ropparista Teboil 80W-90 Hypoid Limited slippiä, hintaa 9,49€/litra ja hyvin ajaa asiansa :roll:
Chevrolet S10 Blazer

Heinolalaisten luonne on siirtosavolaisten itsekeskeisyyttä sekoitettuna itähämäläiseen hitauteen ja umpivittumaisuuteen :ope:
Avatar
745
Viestit: 1535
Liittynyt: 20.9.2012 19:28
Paikkakunta: Heinola

Viesti Kirjoittaja 745 »

Taas pientä ehostusta

Kuva
Chevrolet S10 Blazer

Heinolalaisten luonne on siirtosavolaisten itsekeskeisyyttä sekoitettuna itähämäläiseen hitauteen ja umpivittumaisuuteen :ope:
Avatar
745
Viestit: 1535
Liittynyt: 20.9.2012 19:28
Paikkakunta: Heinola

Viesti Kirjoittaja 745 »

Tänään vaihoin ilmansuotimen, ruiskusuotimen ja ohjausiskarin. Tuo iskari oli ihan loppu, mehut tullu pihalle. Ohjaustuntumasta tuli paljon jäpäkämpi. Ruiskusuodin melko tukkonen, vaikutti melko paljon lämpösen koneen käynnistyvyyteen, aamulla selkiää oliko vaikutusta kylmään koneeseen.

Ja tänään pyörähti 387200km mittariin, ostaessa helmikuun 24. päivä oli 377200km. Pistää miettimään jo että olisko kiisselikoneinen halvempi pitää...
Chevrolet S10 Blazer

Heinolalaisten luonne on siirtosavolaisten itsekeskeisyyttä sekoitettuna itähämäläiseen hitauteen ja umpivittumaisuuteen :ope:
Avatar
745
Viestit: 1535
Liittynyt: 20.9.2012 19:28
Paikkakunta: Heinola

Viesti Kirjoittaja 745 »

Kyllä se nyt lähtee kylmänäkin ilman kaasulla kikkailua käyntiin. Sunnuntaina irrotin romikaaret ja hiukkasen siistin takapyöränkaaria. Romeja en enää takasi laita. Tänään vaihtelin eteen ja taakse kakstiekajarit orikinaalien tilalle.

Ajettu 10300km, keskikulutus 12,5l/100km. Korjaus sekä ehostuskulut 0.047€/km.
Chevrolet S10 Blazer

Heinolalaisten luonne on siirtosavolaisten itsekeskeisyyttä sekoitettuna itähämäläiseen hitauteen ja umpivittumaisuuteen :ope:
Avatar
745
Viestit: 1535
Liittynyt: 20.9.2012 19:28
Paikkakunta: Heinola

Viesti Kirjoittaja 745 »

Joku joskus sanoi mulle, että 80-luvun pensamersut "höräsee soosia ihan kiitettävästi"... :roll:

Tänään tekasin pienen kesälomareissun, 172,1km. Tuossa on motaria, kapeaa ja leveämpää soratietä, maanteitä joilla paljon mutkia ja mäkiä. Nopeudet 50-80 km/h. Ennen lähtöä tankki täyteen ja kotia tullessa sama juttu. Tuon ajon jälkeen sinne lorahti 13,86l. Eli amppakoulun matikalla laskettuna tulee 8,05l/100km 8)

Kikka on siinä, ettei turhaan pole kaasua yli puolenvälin ja ennen ylämäkeä tai mutkaa vaihtaa pykälää pienemmäksi. Ja pyrkii pitämään economyn pois punaselta. Tuo nimittäin jaksaa kulkea pintakaasullakin ihan hyvin :idea:
Chevrolet S10 Blazer

Heinolalaisten luonne on siirtosavolaisten itsekeskeisyyttä sekoitettuna itähämäläiseen hitauteen ja umpivittumaisuuteen :ope:
Avatar
745
Viestit: 1535
Liittynyt: 20.9.2012 19:28
Paikkakunta: Heinola

Viesti Kirjoittaja 745 »

Kuva

Tuommoset laadukkaat lisäpitkät käväsin rupihuulesta hakemassa.
Chevrolet S10 Blazer

Heinolalaisten luonne on siirtosavolaisten itsekeskeisyyttä sekoitettuna itähämäläiseen hitauteen ja umpivittumaisuuteen :ope:
Avatar
745
Viestit: 1535
Liittynyt: 20.9.2012 19:28
Paikkakunta: Heinola

Viesti Kirjoittaja 745 »

Ilmastoinnin lauharin ja kuivaimen laitoin isäukon alkuviikosta vaihtamaan. Tänään aineita sisään ja "psihh" Kenno vuotaa alakulmasta :shout: Vissiin asentaessa mennyt. Irrallaan koeponnistin ennen asennusta, eikä vuotoja näkynyt.

Tänään vaihtelin jarrupalat joka nurkkaan sekä paremmat renkaat.

Kuva

Miten onkin noin huonoks menny? :oops: Kuva
Chevrolet S10 Blazer

Heinolalaisten luonne on siirtosavolaisten itsekeskeisyyttä sekoitettuna itähämäläiseen hitauteen ja umpivittumaisuuteen :ope:
Avatar
Meissenkeri
Viestit: 3837
Liittynyt: 15.8.2006 2:10
Paikkakunta: pohjolan pääkaupunki

Viesti Kirjoittaja Meissenkeri »

Liian kovat paineet syö talvirenkaan keskeltä. Lisäksi nämä nykyiset kitkanastat ei kestä ajaa yli +5 celssiuksen lämmöissä, vaan alkavat sulamaan ja murenemaan alle.
Avatar
745
Viestit: 1535
Liittynyt: 20.9.2012 19:28
Paikkakunta: Heinola

Viesti Kirjoittaja 745 »

Tiiä nyt kovista paineista, 2,5bar ja 225/55-16 kumit :roll:
Chevrolet S10 Blazer

Heinolalaisten luonne on siirtosavolaisten itsekeskeisyyttä sekoitettuna itähämäläiseen hitauteen ja umpivittumaisuuteen :ope:
Avatar
Meissenkeri
Viestit: 3837
Liittynyt: 15.8.2006 2:10
Paikkakunta: pohjolan pääkaupunki

Viesti Kirjoittaja Meissenkeri »

Kuvasta tuon kuitenkin näkee aivan selvästi. Minulla kävi pari talvea sitten Nokian seiskojen kanssa niin, että aloin ihmettelemään puolessa välissä talvea kun renkaat kuluu keskeltä. Kävin tarkastaan paineet ja siellä oli 2,6 vaikka olen pitänyt normaalisti 2,3. Jossakin oli mittarin kalibroinnit pielessä kun olin syksyllä renkaat vaihtanut..

Kesärenkaan veroisia ei talvirenkaista tule paineita korottamalla.
Avatar
Easy Rider
hupimestari
Viestit: 8062
Liittynyt: 05.7.2007 19:15
Paikkakunta: Kökkelin kinkamalla

Viesti Kirjoittaja Easy Rider »

Meissenkeri kirjoitti:Kuvasta tuon kuitenkin näkee aivan selvästi. Minulla kävi pari talvea sitten Nokian seiskojen kanssa niin, että aloin ihmettelemään puolessa välissä talvea kun renkaat kuluu keskeltä. Kävin tarkastaan paineet ja siellä oli 2,6 vaikka olen pitänyt normaalisti 2,3. Jossakin oli mittarin kalibroinnit pielessä kun olin syksyllä renkaat vaihtanut..

Kesärenkaan veroisia ei talvirenkaista tule paineita korottamalla.
Asia ei ole nuan yksiselitteinen. Ottakaamme huomioon parikin seikkaa: Nasta kantaa siellä miissä niitä on, eli renkaan olkapääalueilla*. Kumin kuluminen on siis vähäisempää siellä. Kun siis leveän renkaan nastaton keskiosa on alttiimpi kulumiselle, niin se kuluu. Kuluneella, pienemiläpimittaisella keskiosalla on pienempi kehänopeus, kuin olkapääalueilla. Olkapääalueen suurempi läpimitta kantaa kuorman ja määrää tahdin, jolloin keskiosa "sutii" koko ajan ja keskiosan kuluminen vain kasvaa. Paineilla ei ole paljoa sanottavaa. Asia on helposti huomattavissa raskaan kaluston pariasennuksien kanssa. Jos paripyöräakselilta yksi kulunut paukahtaa ja laitetaan vain yksi uusi täyspintainen, on viereinen kohtapian täysin sileä.

Huomattakoon myös että ennenmuinoon ristikudosrättirenkailla paineet vaikutti kulumiskuvioon siten että liiallinen paine venytti kulutuspinnan keskiosaa ulospäin, jolloin se kului. Liian matalilla paineilla päinvastoin reunat meni. Asia hautui autoilijoiden kaaliin pysyvästi.

Nykyisillä matalanleveillä teräsvyörenkailla asia voi olla vastoinpäin. Paine pitää renkaan ryhdissään eikä teräsvyöt veny juurikaan**. Liian matala paine matalaprofiililäskissä aiheuttaa sen ryhdin menetyksen, jolloin kulutuspinnan keskialue laahaa "pussina" edessä ja kuluu nopeammin, kuin olka-alueet.

*Ennen nastat piti sijoittaa kulutuspinnan uloimmille kolmasosille, nykyään sijoittelu on vapaa. Ainakin G-Y ja Nokian täyttää nyt koko pinnan nastoilla.

**Jos teräsvyöpaketti antaisi niin paljon myöten, että keskiosa kuluisi sen takia, tulee olla ainakin kaksinkertaiset paineet suositeltuun, tai runko on pettänyt. Kulutuspinnan suunnittelulla on suurempi merkitys kulumismuotoon.
Vetonivel on takavetosessa tarpeeton.
Avatar
Easy Rider
hupimestari
Viestit: 8062
Liittynyt: 05.7.2007 19:15
Paikkakunta: Kökkelin kinkamalla

Viesti Kirjoittaja Easy Rider »

Kesärenkaan veroisia ei talvirenkaista tule paineita korottamalla.
Ei, eikä matalaprofiileista korkeampiprofiilisia paineita laskemalla. :wink:

Ajatellaanpa kahen ja puolen tonnin maasturimalmikasaa joka lotistaa pallokumeilla suossa, alle puoli kiloa kummeissa ilmanpainetta ja kantais vaikka kaks mokomaa vehettä. Velodromilla 60 kilonen ukonkääpä sotkee fillarilla, jossa pikkusormen vahvusissa tuubirenkaissa 15 bar. Ilmatilan suuruus, tai ehkä paremmin renkaan profiilin, poikkileikkauksen pinta-ala, on se vekottimen massaan suhteutettava arvo, joka määrää tarvittavan ilmanpaineen. Jos siis korkeaprofiilisilla 15" ensiasennusrenkailla on tankinluukun suosituspaine vaikkapa 2,2, tulee 35 profiilin lisuille lykätä jo kolome, jos ei rapiat. Pelkkä pinta-alan suhteuttaminenkaan ei riitä, matalampi renkaan kylki tarvitsee enemmän painetta selvitäkseen elämästään.
Vetonivel on takavetosessa tarpeeton.
Avatar
Meissenkeri
Viestit: 3837
Liittynyt: 15.8.2006 2:10
Paikkakunta: pohjolan pääkaupunki

Viesti Kirjoittaja Meissenkeri »

Tuo rengaspaineiden korottaminen tuli muotiin siinä vaiheessa, kun markkinoille tuli halpoja "höpömerkkisiä" leveitä renkaita veltolla rungolla. Korottamalla paineet tolkuttomaksi saatiin renkaasta jollakin lailla tanakan tuntuinen ajettava suoralla tiellä.

Paineen korottaminen, silloin kun halutaan pitoa, on järjetöntä. Yleensä autonvalmistaja ilmoittaa autolle ja siinä käytetyille rengaskokoille oikeat, ja parhaat rengaspaineet jolloin on otettu huomioon auton käyttötarkoitus, mukavuus ja tarvittava pito.

Korotettu paine heikentää pitoa. Esimerkiksi maailman nopeimmassa autourheiluluokassa F1, käytetään tyypillisesti renkaspaineita 1,0-1,5 bar ja pyritään aina mahdollisimman mataliin paineisiin juuri pidon maksimoinnin takia. Sama homma maastoautoissa, traktoreissa ym.
Avatar
Kone
Viestit: 845
Liittynyt: 14.11.2010 12:17

Viesti Kirjoittaja Kone »

Kuitenkin ohjearvoina tehtaalta annetaan esim A6 farkku kolmen henkilön kuormalla 2.7bar paineet? Rengaspaineella saadaan myös kulutusta alas...

Toinen juttu on vielä että jos rengaspaineet on kovat niin paljonko kovemmalle joutuu alustan nivelet kun renkaat eivät vaimenna tärinöitä niin paljon.
Avatar
Meissenkeri
Viestit: 3837
Liittynyt: 15.8.2006 2:10
Paikkakunta: pohjolan pääkaupunki

Viesti Kirjoittaja Meissenkeri »

Easy Rider kirjoitti:
Meissenkeri kirjoitti:Kuvasta tuon kuitenkin näkee aivan selvästi. Minulla kävi pari talvea sitten Nokian seiskojen kanssa niin, että aloin ihmettelemään puolessa välissä talvea kun renkaat kuluu keskeltä. Kävin tarkastaan paineet ja siellä oli 2,6 vaikka olen pitänyt normaalisti 2,3. Jossakin oli mittarin kalibroinnit pielessä kun olin syksyllä renkaat vaihtanut..

Kesärenkaan veroisia ei talvirenkaista tule paineita korottamalla.
Asia ei ole nuan yksiselitteinen. Nykyisillä matalanleveillä teräsvyörenkailla asia voi olla vastoinpäin. Paine pitää renkaan ryhdissään eikä teräsvyöt veny juurikaan**. Liian matala paine matalaprofiililäskissä aiheuttaa sen ryhdin menetyksen, jolloin kulutuspinnan keskialue laahaa "pussina" edessä ja kuluu nopeammin, kuin olka-alueet.
En ole aivan varma ymmärsinkö oikein.

Nyt on ajettu nastoitetulla nastarenkaalla ilman nastoja kesällä. Kirjoittaja sanoo että on käyttänyt renkaissa painetta 2,5 bar.

Väitätkö että liian alhainen paine on syönyt renkaan keskiosan?
Avatar
Easy Rider
hupimestari
Viestit: 8062
Liittynyt: 05.7.2007 19:15
Paikkakunta: Kökkelin kinkamalla

Viesti Kirjoittaja Easy Rider »

Meissenkeri kirjoitti:Tuo rengaspaineiden korottaminen tuli muotiin siinä vaiheessa, kun markkinoille tuli halpoja "höpömerkkisiä" leveitä renkaita veltolla rungolla. Korottamalla paineet tolkuttomaksi saatiin renkaasta jollakin lailla tanakan tuntuinen ajettava suoralla tiellä.

Paineen korottaminen, silloin kun halutaan pitoa, on järjetöntä. Yleensä autonvalmistaja ilmoittaa autolle ja siinä käytetyille rengaskokoille oikeat, ja parhaat rengaspaineet jolloin on otettu huomioon auton käyttötarkoitus, mukavuus ja tarvittava pito.

Korotettu paine heikentää pitoa. Esimerkiksi maailman nopeimmassa autourheiluluokassa F1, käytetään tyypillisesti renkaspaineita 1,0-1,5 bar ja pyritään aina mahdollisimman mataliin paineisiin juuri pidon maksimoinnin takia. Sama homma maastoautoissa, traktoreissa ym.
Tottakai. Fiat regata meni saman kurvan ihan kaistaa myöten 13" vakiorenkaat sortaen 110, missä matalanleveillä läskeillä madallettu Civic läks leijaamaan ysikympissä. :D

Ookkopa kahtonna minkä kokosilla ja eritoten -profiilisilla renkailla F1 ajetaan. Jep 13" ja "maasturiprofiili". Auto painanee ehkä 600Kg. Renkaita ei voi rakenteeltaan ja materiaaleiltaan verratakaan siviilliikenteeseen myytäviin.

Mutta liian alhainen paine, talvirenkaassa nastoitus ja kulumisen kannalta huonosti suunniteltu kuvio on syynä leveänmatalien renkaiden keskeltä kulumiseen. Kuluminen sitten kertautuu kehäeron kasvaessa. Niin kovat paineet kun mukavuus sallii ja lompuukki kiittää, myös tankilla. Höpörenkaat ja merkkirenkaat ei tee tässä juur eroa nyrkkisääntönä.

Voin olla toki kymmenen vuotta kumileipää syöneenä täysin mettässä asioiden suhteen, mutta kukaan tällä alalla töiskentelevä ei ole vielä uskottavasti muuta väittänyt.
Vetonivel on takavetosessa tarpeeton.
Avatar
Easy Rider
hupimestari
Viestit: 8062
Liittynyt: 05.7.2007 19:15
Paikkakunta: Kökkelin kinkamalla

Viesti Kirjoittaja Easy Rider »

Meissenkeri kirjoitti:En ole aivan varma ymmärsinkö oikein.

Nyt on ajettu nastoitetulla nastarenkaalla ilman nastoja kesällä. Kirjoittaja sanoo että on käyttänyt renkaissa painetta 2,5 bar.

Väitätkö että liian alhainen paine on syönyt renkaan keskiosan?
En suoranaisesti. Renkaan keskiosan kuluminen on alkanut jo silloin kun sitä on ajettu nastoitettuna talvella, em. "sutiminen" hoitaa loput.
Vetonivel on takavetosessa tarpeeton.
Avatar
Meissenkeri
Viestit: 3837
Liittynyt: 15.8.2006 2:10
Paikkakunta: pohjolan pääkaupunki

Viesti Kirjoittaja Meissenkeri »

Easy Rider kirjoitti:
Meissenkeri kirjoitti:En ole aivan varma ymmärsinkö oikein.

Nyt on ajettu nastoitetulla nastarenkaalla ilman nastoja kesällä. Kirjoittaja sanoo että on käyttänyt renkaissa painetta 2,5 bar.

Väitätkö että liian alhainen paine on syönyt renkaan keskiosan?
En suoranaisesti. Renkaan keskiosan kuluminen on alkanut jo silloin kun sitä on ajettu nastoitettuna talvella, em. "sutiminen" hoitaa loput.
Pureksitaan tämä nyt loppuun asti. Minulla kuluu talvirenkaat keskeltä paineella 2,6 bar ja kirjoittajalla on kulunut talvirenkaat keskeltä kesällä ajaettaessa paineella 2,5 bar.

Mikä on se syy, joka on saanut aikaan aloittajan renkaiden kulumisen keskeltä, vaikka se olisi alkanut talvella?
Avatar
Easy Rider
hupimestari
Viestit: 8062
Liittynyt: 05.7.2007 19:15
Paikkakunta: Kökkelin kinkamalla

Viesti Kirjoittaja Easy Rider »

Kirjoitin:
Nasta kantaa siellä miissä niitä on, eli renkaan olkapääalueilla. Kumin kuluminen on siis vähäisempää siellä. Kun siis leveän renkaan nastaton keskiosa on alttiimpi kulumiselle, niin se kuluu. Kuluneella, pienempiläpimittaisella keskiosalla on pienempi kehänopeus, kuin olkapääalueilla. Olkapääalueen suurempi läpimitta kantaa kuorman ja määrää tahdin, jolloin keskiosa "sutii" koko ajan ja keskiosan kuluminen vain kasvaa. Paineilla ei ole paljoa sanottavaa.
Lisäksikin. Kuviota ei ole suunniteltu kulumista, vaan pitoa ajatellen - uudessa renkaassa.
Vetonivel on takavetosessa tarpeeton.
Avatar
745
Viestit: 1535
Liittynyt: 20.9.2012 19:28
Paikkakunta: Heinola

Viesti Kirjoittaja 745 »

Ei se saksalainen insenjöörikään osaa edes puslaa suunnitella. Ei edes 400tkm asti kestänyt originaali. :roll: Tuo sisäosa lähti sormin nostamalla poies.


Kuva
Chevrolet S10 Blazer

Heinolalaisten luonne on siirtosavolaisten itsekeskeisyyttä sekoitettuna itähämäläiseen hitauteen ja umpivittumaisuuteen :ope:
Avatar
745
Viestit: 1535
Liittynyt: 20.9.2012 19:28
Paikkakunta: Heinola

Viesti Kirjoittaja 745 »

Mitenkäs muuten on, saakos nuo perän takakiinnityspuslat vaihdettua ilman perämurikan irroitusta :?:
Chevrolet S10 Blazer

Heinolalaisten luonne on siirtosavolaisten itsekeskeisyyttä sekoitettuna itähämäläiseen hitauteen ja umpivittumaisuuteen :ope:
Avatar
745
Viestit: 1535
Liittynyt: 20.9.2012 19:28
Paikkakunta: Heinola

Viesti Kirjoittaja 745 »

Talvirenkaat eli NASTArenkaat laitoin alle :wink:
Chevrolet S10 Blazer

Heinolalaisten luonne on siirtosavolaisten itsekeskeisyyttä sekoitettuna itähämäläiseen hitauteen ja umpivittumaisuuteen :ope:
Avatar
745
Viestit: 1535
Liittynyt: 20.9.2012 19:28
Paikkakunta: Heinola

Viesti Kirjoittaja 745 »

Tämäpä jää tänä iltana seisomaan. Vaihdamma wasserpumppenin ja kansinahan :shock:
Chevrolet S10 Blazer

Heinolalaisten luonne on siirtosavolaisten itsekeskeisyyttä sekoitettuna itähämäläiseen hitauteen ja umpivittumaisuuteen :ope:
Avatar
dealer
Itämaan tietäjä
Viestit: 29111
Liittynyt: 19.9.2005 19:59

Viesti Kirjoittaja dealer »

745 kirjoitti:Mitenkäs muuten on, saakos nuo perän takakiinnityspuslat vaihdettua ilman perämurikan irroitusta :?:
Ei, tai taatusti on ainakin hankalaa.
Tämäpä jää tänä iltana seisomaan. Vaihdamma wasserpumppenin ja kansinahan
Eihän sen tuon takia kauaa tarvitse seisoskella :D
Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “W124, sedan, coupe, farmari, avo, lang”