S124 E320TE -93 Wankkuri. Huolto- ja korjauskirjanpito.
Koskas alkais taas olla etu-umpioiden päivittämisen vuoro Muutama vuosi jo suuniteltu
Vasen etukurasuoja tarveis kanssa "pienen pinta hoidon". taitais mennä samaan Wäyryn kokopinta korjauksen ohessa
Ja se putkisto odottaa päivitystä myös. Rahanmenoa riittää. Kyllä se kiertää hyvin tehokkaasti kaikilla ketä käyttää autoa ja käyvät töissä. Kaik menee kiertoon ja valtio ottaa välistä omaansa
Vasen etukurasuoja tarveis kanssa "pienen pinta hoidon". taitais mennä samaan Wäyryn kokopinta korjauksen ohessa
Ja se putkisto odottaa päivitystä myös. Rahanmenoa riittää. Kyllä se kiertää hyvin tehokkaasti kaikilla ketä käyttää autoa ja käyvät töissä. Kaik menee kiertoon ja valtio ottaa välistä omaansa
Tyhmyys on ehtymätön luonnon vara.
Sillä se voittaa aina määrällään.
Sillä se voittaa aina määrällään.
Vikakoodeista en tiiä mittään, mutta tuohon korsteeni-hommaan.Kimmo Koo kirjoitti:Moottorin vikatilat vaan pahenee. Vikakoodit 11 ja 45.
KLstä tilaukseen uusi lamda, ilmansuodatin ja kysely Marteliukselta uuden putkiston hintaa kahdella putkella pakosarjasta taakse kahdella katilla.
Pakokaasupäästöjen puolesta 124:sen putkistossa ei ole mielestäni kuin yksi vika: Katalysaattori on liian kaukana pakosarjasta.
Pakokaasu ehtii jäähtymään matkalla liiaksi ja katti ei lämpeä normaaliin toimintalämpötilaansa.
Ilmiö pahenee kun katalysaattori alkaa olla elinkaarensa päässä.
Velipojalla oli taannoin dynamit eiku dynamic4 Galantti ja siinä oli samaa vikaa. Katsastukseen haettiin päästölappu korjaamolta siten, että ensin laitettiin mittalaitteet valmiiksi sitten ajettiin ~10km lenkki 2.vaihteella 80-90km/h ja pilli putkeen heti kun auto pysähtyi. Mitsussa katti oli yhtä typerässä paikassa kuin mersussakin.
Lääkkeeksi suositan tutkimaan mahdollisuutta sijoittaa ulkomitoiltaan mahdollisimman pieni tarvikekatalysaattori lähemmäs pakosarjaa.
Hintapolitiikka jäänee huomattavasti edullisemmaksi koko putkistoon verrattuna
En kyllä muista onko siellä tilaa missään lähempänä, mutta ei se ainakaan huonommaksi mene vaikka tälläisi sinne orkkis paikalle uuden katin. Jos siirto lähemmäs moottoria onnistuu, niin pitää siirtää myös lambda-anturi katin etupuolelle.
Lisäksi tuo kahden putken systeemi vaatisi joko H- tai X-putken hormien välille.
Vai toimiiko lambda-säätö riittävän tarkasti jos sen ohi kulkee vain kolmen sylinterin pakokaasut? Minen tiiä
-joo sil 2.vaihteel tuohonkin on hyväksytty kärylappu saatu. Ja ei onnistu jos lämmitysajon jälkeen menee minuuttikin ettei tehdä mittausta.
Toisen putkiston ideana on tupla katitus. Marteliuksella on sellainen joka on joko yhellä tai kahella Lamdalla.
Josta päästiin siihen että nyt tais käyntimurheet loppua kun uusin Lamdan. Samal vaihtu yli 2v ollu ilmansuodatin.
KLstä hankittu etukäteen öljysuodatin öljynvaihtoon joka on ajankohtainen. Öljynä olis tarkoitus kokeilla 5w40 öljyä.
Toisen putkiston ideana on tupla katitus. Marteliuksella on sellainen joka on joko yhellä tai kahella Lamdalla.
Josta päästiin siihen että nyt tais käyntimurheet loppua kun uusin Lamdan. Samal vaihtu yli 2v ollu ilmansuodatin.
KLstä hankittu etukäteen öljysuodatin öljynvaihtoon joka on ajankohtainen. Öljynä olis tarkoitus kokeilla 5w40 öljyä.
Tyhmyys on ehtymätön luonnon vara.
Sillä se voittaa aina määrällään.
Sillä se voittaa aina määrällään.
Jaahas tuota. Öljyt edelleen vaihtamatta. Tosin nykyiset on vieläkin tumman ruskeat. Joten ei niil ole niin kiirus kun ei kilsojakaan tule. Tankillinen kuukauteen jos sitäkään tulee ajettua. Renkaat kestää ja kaik muukin.
Paitsi se käyntihäiriö palas tänään aktiiviseksi. Ehdotettu on et kaasuläpän anturi olis viallinen?
Mut myös sitä ettå Lamda-anturi ei maadota. Syy on maadottamaton pakoputki. Kokeillaan sitä helpompana korjauksena ensin.
Paitsi se käyntihäiriö palas tänään aktiiviseksi. Ehdotettu on et kaasuläpän anturi olis viallinen?
Mut myös sitä ettå Lamda-anturi ei maadota. Syy on maadottamaton pakoputki. Kokeillaan sitä helpompana korjauksena ensin.
Tyhmyys on ehtymätön luonnon vara.
Sillä se voittaa aina määrällään.
Sillä se voittaa aina määrällään.
Jäähytin vaihtoon.
Nyt kun lamda-anturi taas toimii niin jäähytin porsi pihaan. Olen sitä jo odottanut koska se ylävesiletkun holkki katkee jäähyttäjän päädystä.
Lamda alkoi toimia kun löysäsin molemmista pakosarjoista 1n mutterin ja kiristin uudelleen. Sen jälkeen loppu käyntihäiriö.
Mutta nyt Wankkuri varaa taas tallia Wäyryltä. Tarvitaan UUSI jäähdytin. Vanha lähti keulalta samantein
Mahtaakohan Raisiossa olla vielä se jäähdytimiä myyvä liike
Lamda alkoi toimia kun löysäsin molemmista pakosarjoista 1n mutterin ja kiristin uudelleen. Sen jälkeen loppu käyntihäiriö.
Mutta nyt Wankkuri varaa taas tallia Wäyryltä. Tarvitaan UUSI jäähdytin. Vanha lähti keulalta samantein
Mahtaakohan Raisiossa olla vielä se jäähdytimiä myyvä liike
Tyhmyys on ehtymätön luonnon vara.
Sillä se voittaa aina määrällään.
Sillä se voittaa aina määrällään.
No niin, uusi Nissens-jäähdytin asennettu paikoilleen ja nesteet koneeseen. Koeajo tehty ja näyttäis toimineen. Ei vuotoja ja lämmöt normaalina. Huomenissa vielä "lopputarkastus" .
Wankkurilla seuraavana pyöräkulmain säätö samassa paikassa missä Wäyrykin kävi.
Wankkurilla seuraavana pyöräkulmain säätö samassa paikassa missä Wäyrykin kävi.
Tyhmyys on ehtymätön luonnon vara.
Sillä se voittaa aina määrällään.
Sillä se voittaa aina määrällään.
tänään Euromasterilla suunnattiin pyörät. Muutama säätö oli niin jumissa etteivät auenneet. Mutta ovat "toleranssissa" ja koeajo takas kotio aiheutti taas hymyä Parempi taas tuli.
Eikä kertaakaan tullut käyntihäiriötä. Parantelin pakoputken maadotusta mutta en tiedä oliko mitään apua. Kun ei se menomatkallakaan katkonut käyntiä.
Mielessä kaivertaa jos tuon vaihtais dieseliin
Eikä kertaakaan tullut käyntihäiriötä. Parantelin pakoputken maadotusta mutta en tiedä oliko mitään apua. Kun ei se menomatkallakaan katkonut käyntiä.
Mielessä kaivertaa jos tuon vaihtais dieseliin
Tyhmyys on ehtymätön luonnon vara.
Sillä se voittaa aina määrällään.
Sillä se voittaa aina määrällään.
Wankkurissa vaihtu koneesa öljy ja suodatin. Saksalaista 5w/40 Molyliquid-öljyä eka kertaa kokeiluun.
Pohjasta löytyi tuleva paikkaamisen tarve. Pohjamassauksessa on ollu kohta missä ruoste on päässy muhimaan.
Mittarilukema 358440km
Koneen käyntihäiriö alkaa hahmottua. Polttoainepumpussa on ylikierrosrajoitin joka katkaisee bensan syötön ylikierroksten yllättäessä. Ja rajoittaa ne 1500rpm. Mutta nyt vaikuttaa siltä että ko.rele ei toimi kunnolla vaan katkoo ne miten sattuu. Siis "tämä on epäily, korostan tämä on epäily"
Asiaa työstetään edelleen Tänään se toimi taas moitteetta.
Wankkurin vaihtoa dieseliin kolkuttaa mieltä edelleen
Pohjasta löytyi tuleva paikkaamisen tarve. Pohjamassauksessa on ollu kohta missä ruoste on päässy muhimaan.
Mittarilukema 358440km
Koneen käyntihäiriö alkaa hahmottua. Polttoainepumpussa on ylikierrosrajoitin joka katkaisee bensan syötön ylikierroksten yllättäessä. Ja rajoittaa ne 1500rpm. Mutta nyt vaikuttaa siltä että ko.rele ei toimi kunnolla vaan katkoo ne miten sattuu. Siis "tämä on epäily, korostan tämä on epäily"
Asiaa työstetään edelleen Tänään se toimi taas moitteetta.
Wankkurin vaihtoa dieseliin kolkuttaa mieltä edelleen
Tyhmyys on ehtymätön luonnon vara.
Sillä se voittaa aina määrällään.
Sillä se voittaa aina määrällään.
-
- Viestit: 116
- Liittynyt: 11.9.2007 10:18
- Paikkakunta: Mustasaari
Kestokäyttiksen huoltoja.
Jarruttaes ilmentyny nypytys johtui takajarrusatulan toisen männän jumiutumisellä. Eipä ollu laikka kiero, kuten mulle kerrottiin. Wankkurin takajarrusatulat ovat sellaset joita ei saa normaalisti edes KLstä eikä muistakaan varaosalikkeistä Turus. Kaikki kehoitti kääntymään tammihonkatiskin puoleen Raisioon.
Nyt sellainen lopulta saatiin tilattua Venäjältä! Sieltä kuulema varaosamarkkinat ovat ruhtinaaliset.
Mitkä jarrut tuos on kun Ässänkin takasatulat ei sovi. Onko nuo veekasin takajarrut? Jäähdytetyt laikat on takanakin.
Marteliuksen kans neuvottelut aloitettu. Tarkoituksena saada tuohon koneen ominaisuuksia vastaava putkisto tuplarööreillä ja nuukapihi hintaan. Kun 1200,- olis räätälöitynä ja rosterilla. Mut jos sen saisi tuosta puoleen tiputettua..
Jarruttaes ilmentyny nypytys johtui takajarrusatulan toisen männän jumiutumisellä. Eipä ollu laikka kiero, kuten mulle kerrottiin. Wankkurin takajarrusatulat ovat sellaset joita ei saa normaalisti edes KLstä eikä muistakaan varaosalikkeistä Turus. Kaikki kehoitti kääntymään tammihonkatiskin puoleen Raisioon.
Nyt sellainen lopulta saatiin tilattua Venäjältä! Sieltä kuulema varaosamarkkinat ovat ruhtinaaliset.
Mitkä jarrut tuos on kun Ässänkin takasatulat ei sovi. Onko nuo veekasin takajarrut? Jäähdytetyt laikat on takanakin.
Marteliuksen kans neuvottelut aloitettu. Tarkoituksena saada tuohon koneen ominaisuuksia vastaava putkisto tuplarööreillä ja nuukapihi hintaan. Kun 1200,- olis räätälöitynä ja rosterilla. Mut jos sen saisi tuosta puoleen tiputettua..
Tyhmyys on ehtymätön luonnon vara.
Sillä se voittaa aina määrällään.
Sillä se voittaa aina määrällään.
Vaihtoa mielessä...
Nyt on kuun asento ja perunan kilohinta sillä mallilla että Wankkuria aiotaan vaihtaa TÄHÄN: http://www.nettiauto.com/mercedes-benz/320/5280446
Onko tää ihan "paska ja romu" Tunteeko joku ko.Tähtiehdokkaan Oulun seudulta
Tänään käytiin koeajolla kaveri/kolleegan -98 S210 300TDT. Oli muuten sitten HYVÄ ajaa ja kunnoltaan "neljä tähteä" Joka hinnaltaan kohtuullinen vajaa 500tkm ajetusta.
Mutta mieli tekee uudempaa kuin Wäyry. Ja tarkoitus pysytellä 210ssä.
En paljoa vatuloi näiden vaihtoehtojen kanssa ja kun toi on ainut mikä Oulussa on(nettiauto) joten jos mahdollista niin huomenna saattaa olla kilometri täytteinen päivä. Mutta se on pieni paha kun Tähtiä katellaan
Onko tää ihan "paska ja romu" Tunteeko joku ko.Tähtiehdokkaan Oulun seudulta
Tänään käytiin koeajolla kaveri/kolleegan -98 S210 300TDT. Oli muuten sitten HYVÄ ajaa ja kunnoltaan "neljä tähteä" Joka hinnaltaan kohtuullinen vajaa 500tkm ajetusta.
Mutta mieli tekee uudempaa kuin Wäyry. Ja tarkoitus pysytellä 210ssä.
En paljoa vatuloi näiden vaihtoehtojen kanssa ja kun toi on ainut mikä Oulussa on(nettiauto) joten jos mahdollista niin huomenna saattaa olla kilometri täytteinen päivä. Mutta se on pieni paha kun Tähtiä katellaan
Tyhmyys on ehtymätön luonnon vara.
Sillä se voittaa aina määrällään.
Sillä se voittaa aina määrällään.
Wankkurin vaiheita:
Käyntikatkoihin tullu tauko. Polttoainepumpun sokeatulppa vuosi ja se on korjattu tulppaa hitsaamalla. Syy oli vesihelmi joka ruostuttanut sisältäkäsin reijän.
Tänään käytetty "viivalla" eri konttorissa kuin aiemmin. joten hylkäysperusteetkin oli toiset
Nyt selviämme alapallojen ja raidetangon vaihdolla. Toinen pää vaihtoon ja se oli juuri se joka on jumittunut tankoon. Joten vaihdetaan koko tanko päineen.
Wankkuri tulee vaihtamaan omistajaa lähi aikoina mutta "perheessä" pysyy sillä velipoika on jättänyt Bimmeri-ajan taakseen ja siirtymässä Tähdelliseen Volvolleen on löytynyt jo kaksi ostajaa joten se todennäköisesti lähtee myös seuraavalle.
Saa nähdä millainen diesel Wankkurin tilalle saadaan hankittua
Käyntikatkoihin tullu tauko. Polttoainepumpun sokeatulppa vuosi ja se on korjattu tulppaa hitsaamalla. Syy oli vesihelmi joka ruostuttanut sisältäkäsin reijän.
Tänään käytetty "viivalla" eri konttorissa kuin aiemmin. joten hylkäysperusteetkin oli toiset
Nyt selviämme alapallojen ja raidetangon vaihdolla. Toinen pää vaihtoon ja se oli juuri se joka on jumittunut tankoon. Joten vaihdetaan koko tanko päineen.
Wankkuri tulee vaihtamaan omistajaa lähi aikoina mutta "perheessä" pysyy sillä velipoika on jättänyt Bimmeri-ajan taakseen ja siirtymässä Tähdelliseen Volvolleen on löytynyt jo kaksi ostajaa joten se todennäköisesti lähtee myös seuraavalle.
Saa nähdä millainen diesel Wankkurin tilalle saadaan hankittua
Tyhmyys on ehtymätön luonnon vara.
Sillä se voittaa aina määrällään.
Sillä se voittaa aina määrällään.
Katsastuksesta kun ei läpi mennyt ja uusinta näyttöä odottaa korjausten jälkeen. Päätti se käyntivika palautua koneeseen ja rajoittaa ne kierrokset 1500aan.
No vika on paikallistettu mutta korjattavaa kohtaa ei ole löytynyt. Johtosarjaan luultavasti johtaa tuo vika kun solenoidi jonka vikakoodi antoi on kunnossa.
Uutta osaa Wankkuriin tullut etupäähän. Kierroksen korkeammat jouset nosti etupäätä vajaa 3cm joka on nyt parempi kuin ennen. Etulaikat paloineen. Alapallonivel ja raidetangon pää.
Kiitoksia Easy Raiderille kokemuksen tuomasta tietoudesta Ja velipojalle toteutuksista saada se liikenteeseen
Taistelu Mersujen puolesta jatkuu
No vika on paikallistettu mutta korjattavaa kohtaa ei ole löytynyt. Johtosarjaan luultavasti johtaa tuo vika kun solenoidi jonka vikakoodi antoi on kunnossa.
Uutta osaa Wankkuriin tullut etupäähän. Kierroksen korkeammat jouset nosti etupäätä vajaa 3cm joka on nyt parempi kuin ennen. Etulaikat paloineen. Alapallonivel ja raidetangon pää.
Kiitoksia Easy Raiderille kokemuksen tuomasta tietoudesta Ja velipojalle toteutuksista saada se liikenteeseen
Taistelu Mersujen puolesta jatkuu
Tyhmyys on ehtymätön luonnon vara.
Sillä se voittaa aina määrällään.
Sillä se voittaa aina määrällään.
Wankkuri on kotiutunut. Koeajon tuomalla tuntumalla, auton arvo on korostunut parempaan suuntaan. Ohjauskulmien säädössä on ollut Mersu-tiedottomuutta kun hieman vetää oikeelle. Säädöt on tehty yleiselle ohjeistukselle eikä Mersulle.
Ruoste alkaa näkymään jo muissakin kuin etukurasuojassa joka on alkuperäinen. Taka kaaressa pientä alkua joka tarviis pysäyttää.
Pakoputki on tullu tiensä päähän. Se tarvii rakennuttaa alusta saakka uusi.
Öljyn pinta ei ole laskenut moottorissa öljynvaihdon jälkeen. ittarilukema on 363600km.
Tuolla on nyt hyvä ajaa nopeeta mutka-ajoa maaseututiellä missä on asfalttipinta. Voimaa on kohtuullisesti ja ohjaus tottelee kepeesti vaativaakin kuljettajaa
Alustan taka-akselin korkeussäätö on matalimmillaan joka laski hieman perää. Joka parantaa niin sanottua "iskukulmaa" tien epätasaisuuksiin jotka kohoaa tienpinnasta ylöspäin.
Tuo kaipais getrakin jatkoksi hieman harvemman perän. Joka parantaisi ajomukavuutta kun koneen kierokset laskee. Ja kulutus laskisi.
Ruoste alkaa näkymään jo muissakin kuin etukurasuojassa joka on alkuperäinen. Taka kaaressa pientä alkua joka tarviis pysäyttää.
Pakoputki on tullu tiensä päähän. Se tarvii rakennuttaa alusta saakka uusi.
Öljyn pinta ei ole laskenut moottorissa öljynvaihdon jälkeen. ittarilukema on 363600km.
Tuolla on nyt hyvä ajaa nopeeta mutka-ajoa maaseututiellä missä on asfalttipinta. Voimaa on kohtuullisesti ja ohjaus tottelee kepeesti vaativaakin kuljettajaa
Alustan taka-akselin korkeussäätö on matalimmillaan joka laski hieman perää. Joka parantaa niin sanottua "iskukulmaa" tien epätasaisuuksiin jotka kohoaa tienpinnasta ylöspäin.
Tuo kaipais getrakin jatkoksi hieman harvemman perän. Joka parantaisi ajomukavuutta kun koneen kierokset laskee. Ja kulutus laskisi.
Tyhmyys on ehtymätön luonnon vara.
Sillä se voittaa aina määrällään.
Sillä se voittaa aina määrällään.
MYYTÄVÄNÄ jos joku tarvii tehokasta Mersua.
Ja katsastettukin(unohtui mainita aiemmassa viestissä)
Renkaat tasapainotettu.
Hintaan 3500,-
tehokasta Mersua tarvitsevalle
Renkaat tasapainotettu.
Hintaan 3500,-
tehokasta Mersua tarvitsevalle
Tyhmyys on ehtymätön luonnon vara.
Sillä se voittaa aina määrällään.
Sillä se voittaa aina määrällään.
Jätti tielle viimeinkin. Loppu ajaminen justiinsa.
No niin, otetaan myynti-ilmoitus pois ja kiitetään "onnia" ettei kukaan Meselääne ostanut Wankkuria. Kun se käyntivika joka menee vikatilaan.
Velipojalla oli reissussa sen kanssa ja se 1500rpm rajasta tuli jo melko pysyvä 9-tiellä Keski-suomessa. Hän sai sen nilkuttettua kotiinsa mutta viimeisessä risteyksessä se veti täyskaasun päälle. Ei herjennyt kuin sammuttamalla virta-avaimella.
Nyt se on sekasin kuin käkikello.
Seuraavana ohjelmassa imupuolen irroitus jotta pääsee käsiksi kaasuläppäanturiin ym laitteisiin.
Mitä tästä opimme?
Vaihda vaihda ja kierrätä viat seuraaville Samaa ajoneuvoa ei saa pitää enempää kuin parivuotta. Silloin niitä sopii kehua kylillä ja foorumeilla
Ja myydessä esittää saatanan tyhmää ja tietämätöntä.
Velipojalla oli reissussa sen kanssa ja se 1500rpm rajasta tuli jo melko pysyvä 9-tiellä Keski-suomessa. Hän sai sen nilkuttettua kotiinsa mutta viimeisessä risteyksessä se veti täyskaasun päälle. Ei herjennyt kuin sammuttamalla virta-avaimella.
Nyt se on sekasin kuin käkikello.
Seuraavana ohjelmassa imupuolen irroitus jotta pääsee käsiksi kaasuläppäanturiin ym laitteisiin.
Mitä tästä opimme?
Vaihda vaihda ja kierrätä viat seuraaville Samaa ajoneuvoa ei saa pitää enempää kuin parivuotta. Silloin niitä sopii kehua kylillä ja foorumeilla
Ja myydessä esittää saatanan tyhmää ja tietämätöntä.
Tyhmyys on ehtymätön luonnon vara.
Sillä se voittaa aina määrällään.
Sillä se voittaa aina määrällään.
Wankkurin kipijen lievitys alkaa...
Wankkurin käyntiviat rupes ottaa sen verran pannuun kuopiosta ajellessa kottiin päin että nyt se saa puukosta sen verran että vika löytyy.... tulevalla viikolla operoidaan imupuoli täysin päreiksi ja kaikki anturit käydään läpi...vikakoodiksi tuli viimeeksi IFS eli Internal Fuel switsh active...liittyy cruiseen ja on jotenkin polttoaineen syöttään katkaisevasti vaikuttava juttu...samoin tuli jossain kohtaa imusarjan virtaus solenoidin vika koodi....näistä nyt lähetään liikkeelle ja kaasuläpän asentoanturin liittimistä...jne....vika ilmenee vain kostealla kelillä ei sunnuntaisella auringon paisteella...ja aina kun kiihdyttää rankasti se katkaisee ja samoin jos sutimisen esto välähtää niin katkee vetokin ja taas nilkutetaan max 60kmh ja 1500rpm....mutta huom yleensä kuitenkin yli 50kmh nopeudesta voi jatkaa pelkällä cruisen kanssa kaasutuksella.....mutta näillä mennään ja vika etsitään....ja sen verran hyvä auto muuten kyseessä että ei tätä kellekkään poropeukalolle arvosteltavaksi ees myytäisi...mä otan tän liian hyvä myytäväksi ulos piireistä ....
Ainahan sitä voi yrittää tehdä paremmin
Tuossahan taitaa olla jo sähköinen kaasuläppä. Ei kai se muuten kaasua itsestään voi avata...
Eli kaasuläppä irti ja auki ja erityisen tarkasti syyniin ne hiilipintaiset potikoiden liu'ut jotka kertoo poksille missä asennossa läppä milloinkin on, niiden signaali jos pätkii niin aivan varmasti moottorinohjaus sekoilee.
Ja tietenkin myös läpän johdotukset. Ne rapistuu yleisesti muissakin malleissa.
http://www.w124performance.com/docs/mb/ ... wiring.pdf
http://www.benzworld.org/forums/w124-e- ... uator.html
Eli kaasuläppä irti ja auki ja erityisen tarkasti syyniin ne hiilipintaiset potikoiden liu'ut jotka kertoo poksille missä asennossa läppä milloinkin on, niiden signaali jos pätkii niin aivan varmasti moottorinohjaus sekoilee.
Ja tietenkin myös läpän johdotukset. Ne rapistuu yleisesti muissakin malleissa.
http://www.w124performance.com/docs/mb/ ... wiring.pdf
http://www.benzworld.org/forums/w124-e- ... uator.html
Se oli todellakin sit selvää pässinlihaa tuon mesen kaapelointi siellä kaasuläpän sisuksissa ja koko johtosarja aina liittimelle asti...aivan haperoa kuin näkkileipä....joten siis koko kaapelointi ton kotelon osalta ja uudet liittimet....nyt toimii ja vetää niin unelmasti että muutama huono kuva aiheesta remontin edetessä.....
Tästä se lähtee...Kaikki työthän alkaa valohoidolla ja fundeeraamisella sekä tausta joukkojen manaamisella ettei se kannata...jne...( sisäpiiri juttu )
Vaikkakin mesen nokka aika tontissa niin silti ei nokkapelti yltänyt huoltolukituksiin...piti siis soveltaa....mustekala remmit sai luvan hoitaa lukitusten tehtävän....
Ja taas tuskahiki otsalta...pohdintaa että tästä se sit lähtee...
Pari kuvaa hukkui matkalla mutta tässä jo kaasuläppäkotelo pöydällä ja pientä voivottelua taas taustalla...mutta vika käyntiongelmiin aivan ilmeinen...lähes kaikki kaapelit jo läpiviennissä hapertuneet ja paljaat....
Epäselvä kuva mutta yhessä mustassa johdossa selkeä hitsaus jälki kun on ollut kontaktissa rungon kanssa...ja lähes kaik kaapelit paljaita....kaapeleita siis 11kpl ...
Ja kun kert alkuperäinen liitinkin oli heittänyt kuperkeikkaa niin tässä siis uudet....ja varmuudella paremmat
Ja seuraavana yhtä sekava kaapeli hässäkkä kuin kalju pääni ....vanhat kolvaten pois ja uutta tilalle...pikkasen toki tota kytkentä kaaviota ja kaapeli värityksien kirjausta ja suunnitteleua....
Uudet ja vanhat johdot
Kytkis valmis ja enää juotokset....
Aivan unelma työ tehdä kun saa istua pöydän ääressä ja autosta saa johdot pöydälle kolvattavaksi...ei tarvinnu persepystyssä makoilla konehuoneessa...
Valmista tuli...enää koppa päälle ja kotelo koneen kylkeen....
Tässä vielä koottuna ja valmiina...
Tuote paikassaan ja muutama pieni osanen vielä ja sit sauhut koneesta....
Loppu tulos oli todellakin odotettua parempi....kaikki toimii ja tehoakin pikkasen rivakammin saatavissa jos sitä haluaa....
*Homma Valmis *
Tästä se lähtee...Kaikki työthän alkaa valohoidolla ja fundeeraamisella sekä tausta joukkojen manaamisella ettei se kannata...jne...( sisäpiiri juttu )
Vaikkakin mesen nokka aika tontissa niin silti ei nokkapelti yltänyt huoltolukituksiin...piti siis soveltaa....mustekala remmit sai luvan hoitaa lukitusten tehtävän....
Ja taas tuskahiki otsalta...pohdintaa että tästä se sit lähtee...
Pari kuvaa hukkui matkalla mutta tässä jo kaasuläppäkotelo pöydällä ja pientä voivottelua taas taustalla...mutta vika käyntiongelmiin aivan ilmeinen...lähes kaikki kaapelit jo läpiviennissä hapertuneet ja paljaat....
Epäselvä kuva mutta yhessä mustassa johdossa selkeä hitsaus jälki kun on ollut kontaktissa rungon kanssa...ja lähes kaik kaapelit paljaita....kaapeleita siis 11kpl ...
Ja kun kert alkuperäinen liitinkin oli heittänyt kuperkeikkaa niin tässä siis uudet....ja varmuudella paremmat
Ja seuraavana yhtä sekava kaapeli hässäkkä kuin kalju pääni ....vanhat kolvaten pois ja uutta tilalle...pikkasen toki tota kytkentä kaaviota ja kaapeli värityksien kirjausta ja suunnitteleua....
Uudet ja vanhat johdot
Kytkis valmis ja enää juotokset....
Aivan unelma työ tehdä kun saa istua pöydän ääressä ja autosta saa johdot pöydälle kolvattavaksi...ei tarvinnu persepystyssä makoilla konehuoneessa...
Valmista tuli...enää koppa päälle ja kotelo koneen kylkeen....
Tässä vielä koottuna ja valmiina...
Tuote paikassaan ja muutama pieni osanen vielä ja sit sauhut koneesta....
Loppu tulos oli todellakin odotettua parempi....kaikki toimii ja tehoakin pikkasen rivakammin saatavissa jos sitä haluaa....
*Homma Valmis *
Ainahan sitä voi yrittää tehdä paremmin
Ja jos joku haluaa kyseisen kytkiksen josta saa jopa jotain selvää niin sellainenkin jossain kohtaa on tarkoitus väkertää jotta kanssa mesettäjät voi itsekkin kolvailla ja tinailla jos halajaa...toki mäkin voin tollasen proggiksen tehdä toistamiseennkin...tuota kytkistä ei kannata kenenkään noudattaa ..siitä ei muut saa selvää kuin mä...siitä puuttuu vielä piirilevyn kytkis...
Ainahan sitä voi yrittää tehdä paremmin