Vanjan MB 300 DTA -87 (US-import)-Turbo toimii taas

Avatar
Vanja-eno
Viestit: 3387
Liittynyt: 05.11.2006 20:55
Paikkakunta: Mariefors (Kellokoski)
Viesti:

Vanjan MB 300 DTA -87 (US-import)-Turbo toimii taas

Viesti Kirjoittaja Vanja-eno »

Kaiken maailman ja aika monellakin W123:lla (yksi 300TD pihassa vieläkin),yhdellä W108:lla (diiselöity 280S), W115:lla (230B) ja viimeisimpänä W126:lla (300SD) ajelleena on nuo W124:t jääny vähemmälle huomiolle... ovatten olleet liian uusia :D Aina on pitäny automaatti ostaa ja lähes aina on manuaalin joutunut ottamaan... :roll: No, onneksi tuo tätä kakkosnelosta edeltänyt 300SD oli sentään jo automaatti ja saikin aikaan päätöksen että seuraavakin on automaatti.

Päätös piti ja SD vaihtui näppärästi neljä vuotta tuoreempaan jenkeistä jossain vaiheessa muilutettuun W124:ään. Näyttäisi ja tuntuisi olevan kohtuukunnossa oleva peli noin perustekniikaltaan ja koriltaan, mutta saas nähdä mitä kaikkea ajan mittaan paljastuu. Koeajo ei ollut pitkä ja oli aika hämärääkin :lol: mutta toistaiseksi pelittänyt...

Että tämmöistä. Lisää tietoa ja kuvia tulee jahka kerkiää... :D
Viimeksi muokannut Vanja-eno, 23.5.2008 0:29. Yhteensä muokattu 9 kertaa.
Avatar
Vanja-eno
Viestit: 3387
Liittynyt: 05.11.2006 20:55
Paikkakunta: Mariefors (Kellokoski)
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Vanja-eno »

VIN-koodi paljasti Mersusta seuraavaa:

Model 300 D TURBO
Chassis 1241331A453597
Engine 603960 12 010334
Transmission 722317 02 913733
Order 0 7 704 60696
Approx. year not defined
Lights BOSCH
Wiper BOSCH
Cab 01884
Dealer United States (USA) (704)
Interior mb-tex mushroom (175)
Paint
441 impala metallic (с 01.01.1986 по 31.12.1992, с 1994)
75 Unknown code
Options
222 right front seat, electrically adjustable (с 01.11.1978)
first aid kit (с 01.11.1962 по 30.09.1970)
240 outside temperature indicator (с 01.03.1982)
second spare wheel (с 01.01.1964 по 28.02.1973)
241 left front seat electrically adjustable with memory feature. only applicable to w 210 when installed in conjunction with code 275. (с 01.03.1983)
wood rims (с 01.01.1964 по 31.08.1971)
286 luggage nets on front seat backrests (с 01.01.1962)
412 electric sliding roof with tilting device (с 01.07.1983)
hydraulic sliding roof, in the rear (с 01.11.1964 по 30.06.1981)
430 headrests in the rear (с 01.01.1977)
safety belts, front and rear (с 01.01.1964 по 31.05.1973)
446 tempomat (cruise control), steering column, electrically adjustable, and airbag (с 01.02.1980 по 31.10.1993)
461 instrument with mileage reading and english lettering (с 01.04.1990)
491 USA version (с 01.01.1963)
506 outside rear view mirror, left, electrically adjustable and heated (с 01.07.1983 по 30.09.1983)
outside rear view mirrors, left and right (с 01.01.1963 по 31.07.1971)
outside rear view mirror, left and right, heated (electrically adjustable on the right) (l.h.d.) (с 01.10.1983 по 31.03.1989)
outside rear view mirror, right, convex, taxi export version
501 + 509 (с 01.08.1971 по 30.04.1974)
519 Becker radio Grand Prix electronic cassette - USA (с 01.08.1980 по 30.11.1990)
Becker radio Grand Prix LW/MW/SW/USW - USA (с 01.01.1963 по 29.02.1972)
Becker radio Grand Prix stereo MW/USW - USA (с 01.10.1972 по 31.12.1976)
Becker radio Mexico Grand Prix, electronic (USA)
524 Reims adapter IV (с 01.04.1962 по 28.02.1963)
paintcoat preservation (с 01.01.1964)
531 automatic antenna (с 01.01.1963)
543 exhaust-pipe cover trim (с 01.01.1963 по 28.02.1963)
seat adapter between the front seats, and halogen lamp unit (с 01.01.1967 по 31.12.1972)
sun visor with vanity mirror, illuminated, left and right (с 01.11.1978)
551 anti-theft warning system (с 01.11.1978 по 31.03.1998)
anti-theft/anti-break-in warning system with anti-towing system (с 01.04.1998)
steering wheel, ivory-colored (с 01.01.1963 по 31.05.1973)
570 folding armrest front w202/210 stowage box front with armrest (с 01.04.1970)
front folding armrest w202 - housing at front with armrest
588 Thermoking air conditioner and electric window lifters (front doors) (с 01.04.1970 по 31.12.1972)
automatic climate control and electric window lifters (front and rear doors) (с 01.01.1977)
593 headlamp flasher and turn signal lamps - italy (с 01.01.1963 по 31.07.1965)
headlamp flasher and turn signal lamps, front, crystal clear (с 01.08.1965 по 31.01.1967)
heat-insulating glass, rear window pane (с 01.02.1967 по 31.01.1971)
heat-insulating glass, all-around, heated rear window pane (single-sheet safety glass), band filter
green heat-insulating glass all round, heated rear window, single pane safety glass - tinted strip (с 01.01.1972)
600 headlamp wiper/washer (с 01.08.1971)
trim strips on hardtop (с 01.04.1963 по 31.07.1971)
611 courtesy lamps for front and rear doors, with W124 also for central doors/W202 front doors only (с 01.11.1978)
sealed beam lamp unit, l.h. traffic (с 01.01.1966 по 28.02.1972)
lamp unit, symmetrical (с 01.01.1962 по 28.02.1963)
639 radial-ply tires, elimination of warning triangle (с 01.11.1973 по 31.10.1974)
elimination of first-aid box and warning triangle (с 01.08.1977)
640 aluminium disc wheels with radial-ply tires (с 01.10.1969 по 31.12.1989)
tires with tube (с 01.01.1963 по 31.08.1965)
15-hole light alloy rims (с 01.01.1990)
673 high-capacity battery (с 01.01.1964)
807 Change of year of model, last figure shows new model year
Avatar
Tarmo
Judge Mese
Viestit: 1928
Liittynyt: 05.11.2005 13:22
Paikkakunta: Box

Viesti Kirjoittaja Tarmo »

Väri on ainakin kohdallaan. :D Nökyy olevan koodien perusteella Mb Tex-sisusta, aika harvassa 124:sissa...
Avatar
Mika.T
Mersutohtori
Viestit: 7121
Liittynyt: 02.10.2005 0:39

Viesti Kirjoittaja Mika.T »

:shock: Oikein kuutos koneella.

Eikös nuo jenkkimallin 300D turbot ollu suurimmaksi osaksi 250turbokoneella?
Avatar
Melitos
Viestit: 2652
Liittynyt: 19.9.2005 19:53
Paikkakunta: Vaasa

Viesti Kirjoittaja Melitos »

Hieno on auto Vanja-enolla.

Vm 87 300D ameriikanmallit on om603 turpoja, muina vuosina ei olekaan myyty tuolla tekniikalla w124:sta siellä.

90-luvun taitteessa myytiin 300D:tä taas (300D 2.5 Turbo) mutta kone olikin om602 5-syl.

Tästä muutama vuosi eteenpäin sitten myivät w124 E300D vaparia, tekniikka sama kuin euroopassa eli 24-venttiilinen OM606 ja turboton kuten jo totesin edellä.

Eli kaikkina vuosina ei dieselmallia ole edes saanut.
I drive an Opel. What's your excuse?
Avatar
Vanja-eno
Viestit: 3387
Liittynyt: 05.11.2006 20:55
Paikkakunta: Mariefors (Kellokoski)
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Vanja-eno »

Pari kuvaa hätäsimmille. Maalipinta on matta... johtunee ehkä siitä, että on ylimaalattu ja lakka tainnu mennä liian kuivaan maaliin?

Kuva


Kuva


Kuva

Lisää ja parempia kuvia tulossa hieman myöhemmin.

Laitan myös hiljalleen vikalistaa tai parantelulistaa tänne, jahka jaksaa. Olikos tuossa mallissa 145 hv noita heposia..?

Juu, ja on tosiaan MB-tex sisusta... Itse pidän siitä enemmän jopa kuin nahkasta, helppohoitoisempi ja kestävä. Mulla oli aikoinaan yks W123 240D ex-taksi jossa oli MX-tex sisusta... Sillä oli veivattu 1,5 miljoonaa kilsaa, mutta sisusta oli vielä tosi hyvässä kunnossa.
-"Miun mielestä kaikellaiset kirkkaat vilkut sekä Penta-vanteet Mersuissa pitäs laissa kieltää, mie en niistä tykkää, piste. Toiset saapi minun puolesta tykätä jos haluaa.."-
® Mesen Porkkana-klubi
Avatar
Vanja-eno
Viestit: 3387
Liittynyt: 05.11.2006 20:55
Paikkakunta: Mariefors (Kellokoski)
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Vanja-eno »

Ennen perusteellisempaa vikalistaa on pakko kysyä pari kyssäriä mittaristosta.

Onkos sen keltaisen palanutta lamppua ilmaisevan valon oikealla puolella tämä surullisen kuuluisa ABS-valo? Tuossa on semmoinen keltainen tuikku, jossa lukee 'antilock' (ja sen oikealla puolella taas tämä punainen SRS-valo).

Nopeusmittarin alla on joku aika kapea ja pitkä vaaleansinertävä valo joka hehkuu hieman tai oikeastaa palaa himmeästi. Jonkunlainen tuherruskin siinä on muttei saa selvää. Mikä lienee tuikku?

Ja käsittääkseni kun tuo palaneen lampun merkkivalo palaa, vaikka kaikki polttimot ovat ehjiä, niin jossain lienee väärän vahvuinen lamppu?
-"Miun mielestä kaikellaiset kirkkaat vilkut sekä Penta-vanteet Mersuissa pitäs laissa kieltää, mie en niistä tykkää, piste. Toiset saapi minun puolesta tykätä jos haluaa.."-
® Mesen Porkkana-klubi
Avatar
TeroK
maalaaspöllö
Viestit: 1495
Liittynyt: 04.10.2005 11:08
Paikkakunta: Kurikka

Viesti Kirjoittaja TeroK »

Vanja-eno kirjoitti:Nopeusmittarin alla on joku aika kapea ja pitkä vaaleansinertävä valo joka hehkuu hieman tai oikeastaa palaa himmeästi. Jonkunlainen tuherruskin siinä on muttei saa selvää. Mikä lienee tuikku?
Oliskohan ulkolämpömittari joka ei toimi :roll: :wink:
Vanja-eno kirjoitti:Ja käsittääkseni kun tuo palaneen lampun merkkivalo palaa, vaikka kaikki polttimot ovat ehjiä, niin jossain lienee väärän vahvuinen lamppu?
Onko myös rekisterikilven valot ehjät? Syttyykö merkkivalo heti kun valot laittaa päälle? jos esim jarruvalo on mykkä niin tuo valohan syttyy jarrua painaessa.
Uskotko jo vai valehtelenko lisää?
Avatar
Vanja-eno
Viestit: 3387
Liittynyt: 05.11.2006 20:55
Paikkakunta: Mariefors (Kellokoski)
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Vanja-eno »

No niinpä muuten taitaa ollakin se lämpömittari...

Ja kun oikein tarkasti muistelee, niin taitaapa olla rekkarivaloista toinen pimeänä.
-"Miun mielestä kaikellaiset kirkkaat vilkut sekä Penta-vanteet Mersuissa pitäs laissa kieltää, mie en niistä tykkää, piste. Toiset saapi minun puolesta tykätä jos haluaa.."-
® Mesen Porkkana-klubi
Avatar
Vanja-eno
Viestit: 3387
Liittynyt: 05.11.2006 20:55
Paikkakunta: Mariefors (Kellokoski)
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Vanja-eno »

TeroK kirjoitti: Onko myös rekisterikilven valot ehjät? Syttyykö merkkivalo heti kun valot laittaa päälle? jos esim jarruvalo on mykkä niin tuo valohan syttyy jarrua painaessa.
Rekisterikilven valo oli palanut ja vaihdettu nyt uuteen, mutta valo palaa yhä. Valo syttyy vasta kun laittaa valot päälle.

Näyttäisi myös että toisen puolen ajovalopolttimo palaa aavistuksen himmeämmin kuin toinen
-"Miun mielestä kaikellaiset kirkkaat vilkut sekä Penta-vanteet Mersuissa pitäs laissa kieltää, mie en niistä tykkää, piste. Toiset saapi minun puolesta tykätä jos haluaa.."-
® Mesen Porkkana-klubi
Avatar
Aku P
Perniön Pulitzer
Viestit: 1204
Liittynyt: 30.9.2005 13:07
Paikkakunta: Turku

Viesti Kirjoittaja Aku P »

Vanja-eno kirjoitti:
TeroK kirjoitti: Onko myös rekisterikilven valot ehjät? Syttyykö merkkivalo heti kun valot laittaa päälle? jos esim jarruvalo on mykkä niin tuo valohan syttyy jarrua painaessa.
Rekisterikilven valo oli palanut ja vaihdettu nyt uuteen, mutta valo palaa yhä. Valo syttyy vasta kun laittaa valot päälle.

Näyttäisi myös että toisen puolen ajovalopolttimo palaa aavistuksen himmeämmin kuin toinen
Ja onhan myös etuvalojen polttimoissa parkkilanka ehjä?
S124 300TD -93
W123 200 -84
W111 220 SeB -64 projekti

EX: BMW 520i -84
EX: MB 190 -89
EX: MB 300TE 4matic -89
EX: Land Rover Discovery Tdi -97
Avatar
TeroK
maalaaspöllö
Viestit: 1495
Liittynyt: 04.10.2005 11:08
Paikkakunta: Kurikka

Viesti Kirjoittaja TeroK »

Meinasin jo eilen lisätä parkin tuohon viestiin mutta ei jaksanu enää muokata :D
Uskotko jo vai valehtelenko lisää?
Avatar
K.puska
Viestit: 270
Liittynyt: 21.8.2006 15:51
Paikkakunta: Rovaniemi

Viesti Kirjoittaja K.puska »

Tuo rikkinäinen valo pitäisi olla aika helppo metsästää.
Parkit päälle, jos vikavalo syttyy >joku parkeista tai kilvenvaloista
Ajovalot pälle ----- >jompikumpi etuvalo
Jarrua kun painaa, -------->jompikumpi jarruvalo
Sumuvalot päälle, ---------> joku sumuvalo
Peruutusvaloissa sama homma.

Voi se vikavalo relekkin olla särki.. :? vai mikälie. Semmonen iso rele sulakeboksissa siellä muovikannen(ruuveilla kiinni) alla. Olikohan vielä 126-alkunen numero sillä ?? Jos se on särki, palaa vikavalo heti kun kytkee valot päälle. Muistaakseni :oops: Asiasta varmemmin tietävä voi korjata jos virheellistä tietoa. :!:
Avatar
Vanja-eno
Viestit: 3387
Liittynyt: 05.11.2006 20:55
Paikkakunta: Mariefors (Kellokoski)
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Vanja-eno »

Kiitoksia verrattain tyhjentävästä vastauksesta, nyt vaan jahtaamaan tuota palanutta tuikkua... ja tarkennuksena todettakoon että tsekkasin syttymisajankohdan, niin merkkilamppu syttyy kun napsauttaa parikit päälle... Eli sieltä osiosta vikaa jahtaamaan. Niin juu, kun vaihdoin tuon palaneen kilven valon, niin kylläpä näyttää se kunnossa ollut valo himmeältä... oliskohan siellä väärä polttimo? Tutkitaan.
-"Miun mielestä kaikellaiset kirkkaat vilkut sekä Penta-vanteet Mersuissa pitäs laissa kieltää, mie en niistä tykkää, piste. Toiset saapi minun puolesta tykätä jos haluaa.."-
® Mesen Porkkana-klubi
Avatar
thabandit^
Viestit: 844
Liittynyt: 12.12.2006 20:21
Paikkakunta: Nomansland

Viesti Kirjoittaja thabandit^ »

Joo, minulla oli myös sama ongelma tuon palaneen polttimon merkkivalon kanssa , ja korjaantui, kun vaihdoin 5-wattiset takavalot 10wattisiin. Eli laitoin oikean malliset paikalleen. 8)
530d Touring -01
250EXC-F -04
Avatar
jomi
Viestit: 305
Liittynyt: 15.10.2005 20:34
Paikkakunta: Pärnu, EST

Viesti Kirjoittaja jomi »

Hieno peli Vanjalla.Mailimittaria oppii nopeasti lukemaan samoin lämpömittaria,kun muistaa että +32 F* = 0 C*.Saitko muuten auton mukana kaikki ohjekirjat ja varoitusoppaat jenkkidealeriversiona tyyliin,"älä työnnä päätäsi liikkuvan auton pyörän eteen"?

Mitä muuten tarkoittaa optio: 524 paintcoat preservation? Se on esiintynyt parissakin autossani myös nykyisessä.Sitä ei osattu kertoa Vehollakaan kun hain niitä pieni katkaisimien polttimoita.
Hyödytön katsoo, kun joku tekee järjetöntä !

jomi
En listaile entisiä naisia tai autoja, molemmista riittäviä muistoja, osaa ei edes halua muistella pahimmissa painajaisissakaan
Avatar
PK
Autoencyklopedia
Viestit: 1481
Liittynyt: 01.10.2005 20:18

Viesti Kirjoittaja PK »

jomi kirjoitti:Mitä muuten tarkoittaa optio: 524 paintcoat preservation?
Maalipinnan suojakäsittely ("ensirahtia" varten)
Avatar
Vanja-eno
Viestit: 3387
Liittynyt: 05.11.2006 20:55
Paikkakunta: Mariefors (Kellokoski)
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Vanja-eno »

ThaBandit^ kirjoitti:Joo, minulla oli myös sama ongelma tuon palaneen polttimon merkkivalon kanssa , ja korjaantui, kun vaihdoin 5-wattiset takavalot 10wattisiin. Eli laitoin oikean malliset paikalleen. 8)
Etuvalojen parkit toimivat. Täytyy polttimo kerrallaan läpikäydä nuo, jahka kerkiää eli ens viikolla.
-"Miun mielestä kaikellaiset kirkkaat vilkut sekä Penta-vanteet Mersuissa pitäs laissa kieltää, mie en niistä tykkää, piste. Toiset saapi minun puolesta tykätä jos haluaa.."-
® Mesen Porkkana-klubi
Avatar
Vanja-eno
Viestit: 3387
Liittynyt: 05.11.2006 20:55
Paikkakunta: Mariefors (Kellokoski)
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Vanja-eno »

jomi kirjoitti:Hieno peli Vanjalla.Mailimittaria oppii nopeasti lukemaan samoin lämpömittaria,kun muistaa että +32 F* = 0 C*.Saitko muuten auton mukana kaikki ohjekirjat ja varoitusoppaat jenkkidealeriversiona tyyliin,"älä työnnä päätäsi liikkuvan auton pyörän eteen"?
Tuossahan maili/km-mittari, eli ulommalla kehällä mailinäyttö ja alemmalla kehällä km-näyttö. Samanlainen mittarihan tuossa on kuin oli 300SD:ssä jonka vaihdoin tähän ja onhan nuo mailit muutenkin tuttuja jenkkiautopuolelta. Lämpömittari ei futaa, ikävä kyllä.

Eipä tullu mitään manuskoita mukana,olis kiva saada sekä nuo jenkkiversiot että ihan suomen kielinenkin...
-"Miun mielestä kaikellaiset kirkkaat vilkut sekä Penta-vanteet Mersuissa pitäs laissa kieltää, mie en niistä tykkää, piste. Toiset saapi minun puolesta tykätä jos haluaa.."-
® Mesen Porkkana-klubi
Avatar
jomi
Viestit: 305
Liittynyt: 15.10.2005 20:34
Paikkakunta: Pärnu, EST

Viesti Kirjoittaja jomi »

No multa löytyy bensaversion vissiin -91 orkkis omastani ja ostin purkaamolta suomenkielisen d-version.Missäpäin asustat,jos haluat kopioida.

Itse tyydyin siihen purkaamolta löytyneeseen Suomi-versioon kas kun Veholta saa kyllä noita hintaan jotain 49,- ecua.
Hyödytön katsoo, kun joku tekee järjetöntä !

jomi
En listaile entisiä naisia tai autoja, molemmista riittäviä muistoja, osaa ei edes halua muistella pahimmissa painajaisissakaan
Avatar
Vanja-eno
Viestit: 3387
Liittynyt: 05.11.2006 20:55
Paikkakunta: Mariefors (Kellokoski)
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Vanja-eno »

Sherwood = Kerava eli ihan lähellä asustellaan, jos tuota suomi-painosta saisi lainaksi kopiointia varten. Sillä vois pärjätä siihen asti kunnes sais ostettua oman...
-"Miun mielestä kaikellaiset kirkkaat vilkut sekä Penta-vanteet Mersuissa pitäs laissa kieltää, mie en niistä tykkää, piste. Toiset saapi minun puolesta tykätä jos haluaa.."-
® Mesen Porkkana-klubi
Avatar
jomi
Viestit: 305
Liittynyt: 15.10.2005 20:34
Paikkakunta: Pärnu, EST

Viesti Kirjoittaja jomi »

Toki tuo onnistuu, sovitaan vaan joku päivä kun käyt lainaamassa sen.Pyörin tossa Malmin Lentokentällä harva se päivä tai Puistolassa tallilla :boing_boing:

Terv. Jomi / 0400-776911
Hyödytön katsoo, kun joku tekee järjetöntä !

jomi
En listaile entisiä naisia tai autoja, molemmista riittäviä muistoja, osaa ei edes halua muistella pahimmissa painajaisissakaan
Avatar
Jarkko N
Tekninen Nero
Viestit: 1347
Liittynyt: 28.9.2006 15:50
Paikkakunta: Tampere

Viesti Kirjoittaja Jarkko N »

Noissa jenkkidieseleissä oli ainakin jossain vaiheessa
saastemääräyksien takia jokin lisäpönttö, jota ei ole
eurooppalaisissa. Sen pitäisi sijaita pakosarjan yhteydessä tai
pakosarjan päällä, edestä katsottuna moottorin vasemmalla
puolella.

Tämä oksidaattori kuulemma hajosi herkästi ja osat lensi
moottoriin ja turboon aiheuttaen täystuhon. Kaikkiin autoihin
vaihdettiin uudelleen suunniteltu osa, joka kestää paremmin.

Otapa moottorista vielä kuva, niin nähdään onko tuossa tämä
mainittu häkäpönttö. Lisävarustelistassa ei näkynyt katalysaattoria. häkäpöntön kanssa olisi kai aina katalysaattorikin.

Vedon parantamiseksi ja moottorin varjelemiseksi tuon
tekniikan voisi eurooppalaistaa, ainakin jos tulee muutenkin
vaihdeltua osia. Nuo superturboilijat luultavasti kehottavat
vaihtamaan isomman pakoputken ja heittämään
katalysaattorin pois. Noin aluksi.
Avatar
Vanja-eno
Viestit: 3387
Liittynyt: 05.11.2006 20:55
Paikkakunta: Mariefors (Kellokoski)
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Vanja-eno »

Muistaakseni mitää ylimääräisiä pömpeleitä ei ole. Täytyy ottaa foto kun kerkiää. Pakoputki saattaa vaihtua isommaksi jahka tuo vanha tulee tiensä päähän... kattoo ny :D
-"Miun mielestä kaikellaiset kirkkaat vilkut sekä Penta-vanteet Mersuissa pitäs laissa kieltää, mie en niistä tykkää, piste. Toiset saapi minun puolesta tykätä jos haluaa.."-
® Mesen Porkkana-klubi
Avatar
Jarkko N
Tekninen Nero
Viestit: 1347
Liittynyt: 28.9.2006 15:50
Paikkakunta: Tampere

Viesti Kirjoittaja Jarkko N »

Tuota 3-litraista myytiin kaiketi vain 1987. Se vanha pömpeli on
iso kuin mikä, mutta se korvaava uusi osa on pieni, tuskin
näkyvä. Saattaa olla, että kyseessä on jonkinlainen katalysaattori,
laite on kuitenkin hapetin eli oksidaattori ja se vähentää saastepäästöjä.
Näin ollen sen yhteydessä ei olisi katalysaattoria, vaan ne tulivat
vasta myöhemmin.

Se uusi osa vaihdettiin tosiaan kaikkiin moottoreihin ja se kestää hyvin.
Avatar
Vanja-eno
Viestit: 3387
Liittynyt: 05.11.2006 20:55
Paikkakunta: Mariefors (Kellokoski)
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Vanja-eno »

Ajettiin eilen Raaheen Keravalta. Törmäsin mielenkiintoiseen ilmiöön. Kun oli semmoisen reilun pari tuntia ajanut putkeen, niin alkoi auto huurtumaan. Puhaltimen korkein teho oli hävinnyt, puhallusilman lämpö pieneni ja ohjainnapulat eivät reagoineet ja tehot olis siis kuin lehmän hönkäys. Pidettiin tauko ja lämppäri toimi kuin ei mitään. Vetääköhän sillä joku osa jäähän tjtn???
-"Miun mielestä kaikellaiset kirkkaat vilkut sekä Penta-vanteet Mersuissa pitäs laissa kieltää, mie en niistä tykkää, piste. Toiset saapi minun puolesta tykätä jos haluaa.."-
® Mesen Porkkana-klubi
Avatar
Pappi
<b>Moderaattori</b>
Viestit: 10641
Liittynyt: 30.9.2005 17:14

Viesti Kirjoittaja Pappi »

Onko autossasi automaatti-ilmastointi? Omassa kikottimessa kun käyttää talvella täysautomatiikkaa niin sama juttu. Kun sisälämpö nousee riittävästi, laskee puhalluksen teho, jolloin lasit huurtuvat. Puhalluksen suunnan ja voimakkuuden säädän talvella manuaalisesti. Lämpötilasäätö on 22 asteessa.

:)
Skodillac: Kuva Origami: Kuva
Avatar
Vanja-eno
Viestit: 3387
Liittynyt: 05.11.2006 20:55
Paikkakunta: Mariefors (Kellokoski)
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Vanja-eno »

Juu, kyllä on automatti-ilmastointi. Eli säädänkö tuon nyt sitten 22 asteeseen, niin sitä voi kontrolloida itse?
-"Miun mielestä kaikellaiset kirkkaat vilkut sekä Penta-vanteet Mersuissa pitäs laissa kieltää, mie en niistä tykkää, piste. Toiset saapi minun puolesta tykätä jos haluaa.."-
® Mesen Porkkana-klubi
Avatar
Pappi
<b>Moderaattori</b>
Viestit: 10641
Liittynyt: 30.9.2005 17:14

Viesti Kirjoittaja Pappi »

Minä en ihan nyt tiedä miten mersun automaatti-ilmastointi saadaan "manuaaliohjaukselle". Lämpötilalla tässä asiassa ei ole merkitystä vaan sillä, että sinun on saatava itse säätää puhalluksen voima ja suunta. Automaatti kun säätää puhalluksen pienelle silloin kun asetettu lämpötila on saavutettu.

Mikäli autossasi on raitisilmasuodatin, se kannattaa vaihtaa tai puhdistaa. Sillä voi vähän tuota huurtumista estää, mutta ratkaisu se ei ole.
:cry:
Skodillac: Kuva Origami: Kuva
Avatar
Vanja-eno
Viestit: 3387
Liittynyt: 05.11.2006 20:55
Paikkakunta: Mariefors (Kellokoski)
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Vanja-eno »

Vanja-eno kirjoitti:Kiitoksia verrattain tyhjentävästä vastauksesta, nyt vaan jahtaamaan tuota palanutta tuikkua... ja tarkennuksena todettakoon että tsekkasin syttymisajankohdan, niin merkkilamppu syttyy kun napsauttaa parikit päälle... Eli sieltä osiosta vikaa jahtaamaan. Niin juu, kun vaihdoin tuon palaneen kilven valon, niin kylläpä näyttää se kunnossa ollut valo himmeältä... oliskohan siellä väärä polttimo? Tutkitaan.
Ja olihan siellä vääränkokoinen polttimo :D Nyt sammui sitten tuo merkkivalo kojelaudasta.

Lisäksi uusi ongelma! Onkohan pyyhkijän moottori kosahtamassa, kun pyyhkijä pyyhkii normaalia hitaammin ja palaa vielä hitaammin takaisin päin ja hieman nykiikin.
-"Miun mielestä kaikellaiset kirkkaat vilkut sekä Penta-vanteet Mersuissa pitäs laissa kieltää, mie en niistä tykkää, piste. Toiset saapi minun puolesta tykätä jos haluaa.."-
® Mesen Porkkana-klubi
Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “W124, sedan, coupe, farmari, avo, lang”