Vanjan MB 300 DTA -87 (US-import)-Turbo toimii taas

Avatar
Vanja-eno
Viestit: 3385
Liittynyt: 05.11.2006 20:55
Paikkakunta: Mariefors (Kellokoski)
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Vanja-eno »

Jos on 300D Mersu joka kuluttaa keskimäärin 8,5 ltr naftaa/100 km ja bensa-auto, joka kuluttaa saman verran, niin ajoa täytyy olla vähintään vajaa 32 tkm / vuosi että diesel tulee halvemmaksi.

Suurin kysymys onkin, pääseekä esim. 230E, 260E tai 300E MB:llä 8,5 ltr keskikulutukseen? :roll:
-"Miun mielestä kaikellaiset kirkkaat vilkut sekä Penta-vanteet Mersuissa pitäs laissa kieltää, mie en niistä tykkää, piste. Toiset saapi minun puolesta tykätä jos haluaa.."-
® Mesen Porkkana-klubi
Avatar
dealer
Itämaan tietäjä
Viestit: 29103
Liittynyt: 19.9.2005 19:59

Viesti Kirjoittaja dealer »

Suurin kysymys onkin, pääseekä esim. 230E, 260E tai 300E MB:llä 8,5 ltr keskikulutukseen?
Ei pääse.
Ajoa pitää olla todella vähän jotta diesel124:n vaihtaminen bensa124:ään toisi säästöä polttoainekuluissa ja alle 10000 km ajollakin säästö on niin pieni ettei sen takia kannata autoa vaihtaa jos entinen muuten miellyttää.
Avatar
Kempakko
Mersuruhtinas
Viestit: 757
Liittynyt: 04.11.2006 16:56
Paikkakunta: Muhos

Viesti Kirjoittaja Kempakko »

Mulla vei 230TE jottai kympin pintaan ja 300E automäätsik ei einannu yrittääkkää mennä alle 13litran 380 SE vei siinä 11 ja 280 SE saman verran. Tuo kolmesatasen kulutus oli kyllä ikävä ylläripylläri.
200 ree utomaatti vei siinä 6,5-7,5 litraa.
Ai niin w123 220D automaagi vei kymmenisen litraa ja kuskin hermot joka kiihytyksessä... :shock:
- Juokse sinä humma kun se on sinun homma -
Avatar
Vanja-eno
Viestit: 3385
Liittynyt: 05.11.2006 20:55
Paikkakunta: Mariefors (Kellokoski)
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Vanja-eno »

dealer kirjoitti:
Suurin kysymys onkin, pääseekä esim. 230E, 260E tai 300E MB:llä 8,5 ltr keskikulutukseen?
Ei pääse.
Ajoa pitää olla todella vähän jotta diesel124:n vaihtaminen bensa124:ään toisi säästöä polttoainekuluissa ja alle 10000 km ajollakin säästö on niin pieni ettei sen takia kannata autoa vaihtaa jos entinen muuten miellyttää.
Kyllähän tuo muuten miellyttää, mutta maalipinta on aika matta (kts. huomautus aiemmin tässä topicissa sivulla 1) ja kateellisena katsoo noita kiiltävämpiä kakkosnelosia... toisaalta tässä ei tule huono omatunto kun ei ole muistanut pestä :lol:
-"Miun mielestä kaikellaiset kirkkaat vilkut sekä Penta-vanteet Mersuissa pitäs laissa kieltää, mie en niistä tykkää, piste. Toiset saapi minun puolesta tykätä jos haluaa.."-
® Mesen Porkkana-klubi
Avatar
Vanja-eno
Viestit: 3385
Liittynyt: 05.11.2006 20:55
Paikkakunta: Mariefors (Kellokoski)
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Vanja-eno »

Do dii, nyt on leimalla peliä käytetty, eikä muuta ollut kuin vasemman puoleisen raidetangon ulomman pään vaihto (jälkitarkastus) ja toinen sumari pitää suunnata (korjauskehoitus), että ei sen enempää. Viikonloppuna vaihtuu raidetangon pää sakasalaiseen laatuosaan ja tiistaina uudestaan näytille kun maanantaina ei kerkiä.

Käviskö tuohon muuten kokonaisena W123:n raidetanko, mulla kun olis niitä pari ylimääräisenä nurkissa, nipat ja kaikki busattuina niihin..
-"Miun mielestä kaikellaiset kirkkaat vilkut sekä Penta-vanteet Mersuissa pitäs laissa kieltää, mie en niistä tykkää, piste. Toiset saapi minun puolesta tykätä jos haluaa.."-
® Mesen Porkkana-klubi
Avatar
Jarkko N
Tekninen Nero
Viestit: 1347
Liittynyt: 28.9.2006 15:50
Paikkakunta: Tampere

Viesti Kirjoittaja Jarkko N »

Pidät tai vaihdat, niin vie auto myllytettäväksi ja vahattavaksi.
Alkuperäinen kiilto saattaa vielä löytyä ja auto näyttää taas
uudelta. Ei maksa mahdottomia ja tämä investointi on niitä
harvoja, jotka maksavat itsensä myydessä takaisin.

Diesel vie varmasti vähemmän kuin bensa, ero voi olla
jotain 20-30% luokkaa. Vaikka kulutus olisi sama, rahassa
ero on vain 300 euroa 15 tkm ajolla vuodessa. Vanhoissa
Mersuissa diesel kestää paljon paremmin, mikä on hyvä
syy suosia dieseliä.
Avatar
Vanja-eno
Viestit: 3385
Liittynyt: 05.11.2006 20:55
Paikkakunta: Mariefors (Kellokoski)
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Vanja-eno »

Ei tosta maalipinnasta saa millään kiiltoa. Tuo on näemmä ylimaalattu ja lakka vedetty liian kuivaan maaliin... Oikea etulokari on vaihettu joskus ja maalattu paukkumaalilla (laikukas) kuten takaluukkukin. Kattoo ny, ehkä vien ton maalarikaverille joka saa vetää tohon kokonaan uuden värin päälle, musta himmeä peltikattomaali tai Ferrexin punanen olis aika aistikas. Pääsiskö tuolla jo Linttaklubin jäseneksi, en oo pessykkään sitä kuin viimeeksi marraskuussa... Taitaa tuossa olla turbokin jo tien päässä, ei kiihy enää saakeli kuin kuski :lol: Öljyäkin on ruvennu viemään...

En mä taida sitä mihinkään bensarosvoon vaihtaa... Onhan se ihan toimiva peli muuten. Laatikko toimii kuitenkin ihan ok, perä ei äännä eikä jyrise eikä tärise... Eipä se vaihtamalla taida parantua.
-"Miun mielestä kaikellaiset kirkkaat vilkut sekä Penta-vanteet Mersuissa pitäs laissa kieltää, mie en niistä tykkää, piste. Toiset saapi minun puolesta tykätä jos haluaa.."-
® Mesen Porkkana-klubi
Avatar
Vanja-eno
Viestit: 3385
Liittynyt: 05.11.2006 20:55
Paikkakunta: Mariefors (Kellokoski)
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Vanja-eno »

Missä muuten tuosta voisi käydä tsekkauttamassa turboa tai onkos täällä joku asiantuntija joka vois hiemn vilkasta tuota. Taitaa olla ahtopaineet kateissa... sen verta on vääntö huonontunut ja kiihtyvyys pudonnut.
-"Miun mielestä kaikellaiset kirkkaat vilkut sekä Penta-vanteet Mersuissa pitäs laissa kieltää, mie en niistä tykkää, piste. Toiset saapi minun puolesta tykätä jos haluaa.."-
® Mesen Porkkana-klubi
Avatar
Jarkko N
Tekninen Nero
Viestit: 1347
Liittynyt: 28.9.2006 15:50
Paikkakunta: Tampere

Viesti Kirjoittaja Jarkko N »

Kysy, josko PPD katsoisi turboa / lisäisi syöttöä. PPD on Ylivieskassa:

http://www.ppdiesel.com/contact.php
Avatar
Vanja-eno
Viestit: 3385
Liittynyt: 05.11.2006 20:55
Paikkakunta: Mariefors (Kellokoski)
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Vanja-eno »

Jollei lähempää löydy, niin täytyy seuraavalla Raahen matkalla oikaista Vieskan kautta...
-"Miun mielestä kaikellaiset kirkkaat vilkut sekä Penta-vanteet Mersuissa pitäs laissa kieltää, mie en niistä tykkää, piste. Toiset saapi minun puolesta tykätä jos haluaa.."-
® Mesen Porkkana-klubi
Avatar
Melitos
Viestit: 2652
Liittynyt: 19.9.2005 19:53
Paikkakunta: Vaasa

Viesti Kirjoittaja Melitos »

Kokeileppa ottaa morkoolille paineilma suoraan imusarjasta? Tarkista samalla ettei se letku ole tukossa.

Eli pumpussa on ahtopainekello, sinne menee ahtopaine tulipellissä olevan suojakytkimen kautta. Ohita tuo suojakytkin ja kokeile paraneeko meno. Kannattaa ne ahtopaineetkin toki tarkistaa.

viewtopic.php?t=21970
I drive an Opel. What's your excuse?
Avatar
Vanja-eno
Viestit: 3385
Liittynyt: 05.11.2006 20:55
Paikkakunta: Mariefors (Kellokoski)
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Vanja-eno »

En tiiä mikä mätti, mutta nyt lähtee taas ku Jeesus Multian kirkosta, mitään en tehny :shock:
-"Miun mielestä kaikellaiset kirkkaat vilkut sekä Penta-vanteet Mersuissa pitäs laissa kieltää, mie en niistä tykkää, piste. Toiset saapi minun puolesta tykätä jos haluaa.."-
® Mesen Porkkana-klubi
Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “W124, sedan, coupe, farmari, avo, lang”