Roiston rassi - Löytöjä kovalevyltä

Vastaa Viestiin
Roisto
Herrasmies
Viestit: 5208
Liittynyt: 03.10.2005 16:12
Paikkakunta: Uuleopori

Viesti Kirjoittaja Roisto »

XUX63 kirjoitti:Minähän tuommosen tein joskus kultaisella 80-luvulla kaivoksen korjaamolla mutta missä se oikein on... Se on taas SE juttu :oops: :lol:
XUX:n bensanhuuruinen menneisyys alkaa paljastua. :wink:

Tuohon kierteeseen sopivia letkuliitoksiahan on mutta vielä on ratkaisematta, miten saada letku siihen kiinni, että se vielä sopisi tulpan reikään. Pitänee käydä harhailemassa Puuilossa tahi Kärkkäisellä ja odotella inspiraatiota. :D

t.
Risto
Kulkupeli: E 500 -03 (211.070)
Avatar
XUX63
<b>Ylläpitäjä</b>
Viestit: 9732
Liittynyt: 30.9.2005 10:55
Paikkakunta: 90560

Viesti Kirjoittaja XUX63 »

Roisto kirjoitti:XUX:n bensanhuuruinen menneisyys alkaa paljastua. :wink:
No joo, tuo on ajalta viri-mini, viri-sport-escort, viri-fiesta... Sitten älysin siirtyä riiseli VAGinoihin ja wanhoihin etukammio-merssuihin :lol:
Pirkka-Tesla eli Opel Ampera -12 sähkölelu.
MB 313 CDI Kasten -00.
Lavetti - yhteishuoltajuus :)
W126 300SD -84 talviunilla.
EQE Työautona.

Kuva
Roisto
Herrasmies
Viestit: 5208
Liittynyt: 03.10.2005 16:12
Paikkakunta: Uuleopori

Viesti Kirjoittaja Roisto »

Moro,

Nyt tuli leima. Kyllä se nenäanalysaattori oli sen verran tarkka, että tiesi päästöjen vähentyneen. :D Aika lähellä rimaa mentiin mutta nyt on vapaammat kädet kansiremppaan tähdätessä, kun on leima lapussa.

Tämmöisen värkkäsin sunnuntaina:

Kuva

Tuolla voisi kokeilla tuhauttaa painetta pyttyyn, ennen kannen nostoa.

t.
Risto
Kulkupeli: E 500 -03 (211.070)
Avatar
romu
Orkkis-entusiasti
Viestit: 1172
Liittynyt: 01.10.2005 0:42
Paikkakunta: OULAINEN

Viesti Kirjoittaja romu »

On se kyllä kumma miten nämä 24 venttiiliset on näin jännittäviä laitteita.
Vanhoja patoja pelätään ruiskujensa takia, vaan eipä ole kuitenkaan päästöjen kanssa ollut ongelmia. Aivan huippu lappuja irtoaa vuosi toisensa jälkeen. (onneksi)
Perussäätö tehtiin syksyllä kun veto alkoi olla turhan köykäistä. Millin osan pyöräytys seosruuvista ja siihen istui toleranssiin kuin tatti. Veto parani ennalleen.
Syttykatkoja on joskus ollut kuumalla koneella tyhjäkäynnillä. Ne vähenivät ja lopulta katosivat kokonaan. :shock: Syy selvisi myöhemmin kun vaihdoin tulppia. Biltemasta ostettujen esivastuksttomien eqyem- tulppien kärkiväli oli kasvanut kuluessaan noin millin tuntumaan. Hain Veholta seuraavaksi orkkiskynttilät ja katkot palasivat. :!: Haa, tämähän oli sitten selvä homma. Rako millin pintaan--> katkot poissa.
Avatar
Easy Rider
hupimestari
Viestit: 8062
Liittynyt: 05.7.2007 19:15
Paikkakunta: Kökkelin kinkamalla

Viesti Kirjoittaja Easy Rider »

Enemmän ku jännittäviä, varaosaraato/tekniikka olis hyvä olla joka pihassa jossa tämmösillä ajellaan. Ite ihimettelin tyhjäkäynnin onnahteluja pari vuotta ja suljin vaihtoehtoja pelistä. Kaasuläpän asennontunnistimen hiilikalvon epäilin olevan kulunut, mutta 1050eur hinta hillihti haluja kokeilla uudella. Vasta kun käytettynä ostetussa varaosakasassa oli sopiva läppäkotelo niin vaihoin ja vot, pelitti taas.

Ikääntyneenä alkaa vikuroimaan moottorinohjaus ja sähköpuoli, mutta kone itessään on aika jees, kansitiivisteen etunurkkaa lukuunottamatta. Aivan omiaan aftermarket sähköillä vanhempiin koreihin (W201 W123 jne).
janttu
Viestit: 342
Liittynyt: 22.10.2010 15:18
Paikkakunta: Pohjois-Karjala

Viesti Kirjoittaja janttu »

vanha kunnon 12v jetillä on pommin varma peli.
S211 220cdi a classic - 04
Ex.
W140 300 se - 91
S124 300 TE A -91
s211 220 cdi a Avantgarde -08
s211 220 cdi a classic -04
w202 c 180 -93
w124 200 D -92
Roisto
Herrasmies
Viestit: 5208
Liittynyt: 03.10.2005 16:12
Paikkakunta: Uuleopori

Viesti Kirjoittaja Roisto »

Moro,

Kohta lähtee lätsä pois. :D Eilen saatiin Tapsan kans talliin tilaa, että saatiin 320 sisään sulamaan. Töiden jälkeen varmaan pitää mennä jotain puuhastelemaan. Saapi nähä, millä voimilla se kansi sieltä nostetaan – saaneko pakosarjat irti paikoillaan vaan pitääkö ottaa könttinä. Pitänee kiusata jotain kanssamersistiä, jos ei itellä teuhu riitä.

t.
Risto
Kulkupeli: E 500 -03 (211.070)
Avatar
Easy Rider
hupimestari
Viestit: 8062
Liittynyt: 05.7.2007 19:15
Paikkakunta: Kökkelin kinkamalla

Viesti Kirjoittaja Easy Rider »

Alhaaltakäsin pitkillä jatkoilla putket irti pakosarjoista ja sarjat irti kannesta vasta pöydällä. Imusarja sopii jäämään konehuoneeseen. Nousee tuo yksinkin kun ettii konehuoneesta jalansijaa. Asentaessa on kaverikin hyvä olla hollilla.
Vetonivel on takavetosessa tarpeeton.
Avatar
laineracing
Rasvanäppi
Viestit: 3104
Liittynyt: 12.11.2007 16:26
Paikkakunta: hämeenlinna

Viesti Kirjoittaja laineracing »

Nousee ihan keposasti kunhan muistaa avata kannenpultit. Mää oon ainaki lattialla seissy enkä konehuoneessa :shock:
Avatar
hotari
Rassauspäällikkö
Viestit: 3944
Liittynyt: 13.3.2006 23:14
Paikkakunta: Espoo

Viesti Kirjoittaja hotari »

laineracing kirjoitti:Nousee ihan keposasti kunhan muistaa avata kannenpultit. Mää oon ainaki lattialla seissy enkä konehuoneessa :shock:
:rollin: :rollin: :lippu:
W903.663 laulupiili
S210.226 digilintta
S203.216 ceemeli
® Mesen linttaklubi - Kun ruoste meidät erottaa

SUOMEN MERCEDES-AUTOILIAT SE REHELLISEMPI YHDISTYS
[miitit]0000000000001011111111111111[/miitit]
Avatar
eero1989
törröttäjä
Viestit: 2187
Liittynyt: 02.9.2006 22:32
Paikkakunta: Kullaa

Viesti Kirjoittaja eero1989 »

eikö tuommosessa koneessa ole imusarjatuettu lohkoon(ei varmaan tarvi tukia tuommonen keposempi imusatsi vai?),,
meinasin sitä että mulla ainakin 300-24 m104 koneessa kansi oli kauheen painava kun oli se kiinnike kiinni :roll:
tarvii vielä lisätä että muistaakseni :lol:
ex-204 bensa/farkku
ex-452.437.
ex-667.351.ex- rakkaus,430 farkku väykky.
ex-107.044 ex joku ka-rintteri
ex-638.274 ex-170koppanen
ex-601.366 ex-124bensafarkkunelimatikki
ex-602.467
ex-oranssi/musta kaunotar eli 602.362
ex- 124.051
Avatar
Easy Rider
hupimestari
Viestit: 8062
Liittynyt: 05.7.2007 19:15
Paikkakunta: Kökkelin kinkamalla

Viesti Kirjoittaja Easy Rider »

Kukin tyylillään. :D Mulla oli muistaakseni toinen sorkka pannuhuoneen puolella. :happy:

Imusarjan laippa on ainakin eri kulmassa kanteen 300-24/320-24. Tuolleen se imusarja jäi, ei vissiin tarvinnu tukiakaan löysätä:
Kuva
Vetonivel on takavetosessa tarpeeton.
Avatar
Easy Rider
hupimestari
Viestit: 8062
Liittynyt: 05.7.2007 19:15
Paikkakunta: Kökkelin kinkamalla

Viesti Kirjoittaja Easy Rider »

Tuplat rysähti, PRKL.
Vetonivel on takavetosessa tarpeeton.
Roisto
Herrasmies
Viestit: 5208
Liittynyt: 03.10.2005 16:12
Paikkakunta: Uuleopori

Viesti Kirjoittaja Roisto »

Terve,

Kiitoksia kommenteista. Yksi ilta puuhasteltu. Eihän tämmöinen työkseen tietokoneen ääressä istuva harrastelija kovin pitkälle kerkiä. Nyt on kuitenkin melko lähellä kannen irtoaminen.

Kuva

Kuva

Kuva

Kuva

Lähdin kotiin kun alkoi kello lähennellä tiistain puolta. Ohivuotoja ei tullut testattua, kun jäi se "hieno" työkalu kotiin.

Imusarja oli kaikkein hankalin irrottaa. Se on semmoisillä kuusiokokopulteilla kiinni ja osa on melko huonossa paikassa imusarjan varjossa. Piti oikein suutinputki irrottaa, että pääsin yhteen kunnolla käsiksi. Voisi vaihtaa ihan tavalliset pultit tuonne – ainakin semmoisiin paikkoihin, minne ne sopii. :? Repäisin sen sitten kokonaan irti, kun niin paljon sen kanssa aikaa vietin. Mitään tukiahan tuossa ei ole - pari huohotinletkua tulee 3-4-sylinteriväliin. Vähäsen tuo on huohotellut – kaikki imuputket on sivelty sievän värisellä öljyllä. :D

Tänään oisi se miitti. Pitää varmaan kysäistä siellä oisiko kellään aikaa käväistä nostoapuna. :whistle:

t.
Risto
Kulkupeli: E 500 -03 (211.070)
Avatar
jovihava
Vanha Jäärä <br> Pimppaaja
Viestit: 7412
Liittynyt: 31.3.2007 23:22
Paikkakunta: Oulu

Viesti Kirjoittaja jovihava »

Vai siirretäänkö miitti sinne tallille, riittäisi käsipareja :lol:
® Mesen linttaklubi
-Kuluttaa muttei kulje
Roisto
Herrasmies
Viestit: 5208
Liittynyt: 03.10.2005 16:12
Paikkakunta: Uuleopori

Viesti Kirjoittaja Roisto »

jovihava kirjoitti:Vai siirretäänkö miitti sinne tallille, riittäisi käsipareja :lol:
Hyvillä pileillähän on aina jatkot. :wink:

t.
Risto
Kulkupeli: E 500 -03 (211.070)
Avatar
Mika.T
Mersutohtori
Viestit: 7101
Liittynyt: 02.10.2005 0:39

Viesti Kirjoittaja Mika.T »

Kasatessa kannattaa laittaa tuo vihreä jakokopan tiiviste ihan liiman kanssa kahtapuolen kiinni.

Mikään ei vituta niin paljon kun uusittu ja vuotava tiiviste. :lol:

Samoin liima myös tuohon kannen päähän menevään vesikanavaan. O-rengas siinä on mutta ompahan varmistettu jotta jäähytysnesteet pysyisi omissa kanavissaa.
Avatar
XUX63
<b>Ylläpitäjä</b>
Viestit: 9732
Liittynyt: 30.9.2005 10:55
Paikkakunta: 90560

Viesti Kirjoittaja XUX63 »

Roisto kirjoitti:Pitää varmaan kysäistä siellä oisiko kellään aikaa käväistä nostoapuna. :whistle:
Ysin jälkeen kotona. Jos on vielä avun tarvis niin voin tulla piipahtaan kun oon kattonu että poikanen malttaa rauhoittua yöpuulle.
Pirkka-Tesla eli Opel Ampera -12 sähkölelu.
MB 313 CDI Kasten -00.
Lavetti - yhteishuoltajuus :)
W126 300SD -84 talviunilla.
EQE Työautona.

Kuva
Roisto
Herrasmies
Viestit: 5208
Liittynyt: 03.10.2005 16:12
Paikkakunta: Uuleopori

Viesti Kirjoittaja Roisto »

XUX63 kirjoitti:Ysin jälkeen kotona. Jos on vielä avun tarvis niin voin tulla piipahtaan kun oon kattonu että poikanen malttaa rauhoittua yöpuulle.
Pitääpä katsoa, onko tarjouksella katetta. :wink: Menee tuossa varmaan jonkin aikaa, että on miitin jälkeen taas tallilla ja ketjut sekä pultit (ja mahdollisesti nokka-akselit) nostoyritystä varten valmiiksi irti.

t.
Risto
Kulkupeli: E 500 -03 (211.070)
Roisto
Herrasmies
Viestit: 5208
Liittynyt: 03.10.2005 16:12
Paikkakunta: Uuleopori

Viesti Kirjoittaja Roisto »

Tere,

Oulussa eivät ehdi kannen tekoon ennen ensi viikkoa. Übervieskassa onnistuisi tällekin viikolle. Jos huomenna saisi Matkahuoltoon ja perstaina hakisi... :?

t.
Risto
Kulkupeli: E 500 -03 (211.070)
Avatar
Easy Rider
hupimestari
Viestit: 8062
Liittynyt: 05.7.2007 19:15
Paikkakunta: Kökkelin kinkamalla

Viesti Kirjoittaja Easy Rider »

Laitakko läjäkseen 300:sen nokilla? Ois ylimääräset. :wink: Onkos niissä rohviileissa muuten kuinkakin paljon eroa, tietääkö joku?
Vetonivel on takavetosessa tarpeeton.
Avatar
XUX63
<b>Ylläpitäjä</b>
Viestit: 9732
Liittynyt: 30.9.2005 10:55
Paikkakunta: 90560

Viesti Kirjoittaja XUX63 »

Easy Rider kirjoitti:Laitakko läjäkseen 300:sen nokilla? Ois ylimääräset. :wink: Onkos niissä rohviileissa muuten kuinkakin paljon eroa, tietääkö joku?
Nokathan ehtis vielä R-Koneistukseen ja takas - onko liikaa ehotella pussihousulle :lol:
Pirkka-Tesla eli Opel Ampera -12 sähkölelu.
MB 313 CDI Kasten -00.
Lavetti - yhteishuoltajuus :)
W126 300SD -84 talviunilla.
EQE Työautona.

Kuva
Roisto
Herrasmies
Viestit: 5208
Liittynyt: 03.10.2005 16:12
Paikkakunta: Uuleopori

Viesti Kirjoittaja Roisto »

XUX63 kirjoitti:Nokathan ehtis vielä R-Koneistukseen ja takas - onko liikaa ehotella pussihousulle :lol:
Jos sillä saa semmoisen ihanan rouhean ja kälkättävän käynnin, niin pitää varmaan heti etsiä numero. :lol:

t.
Risto
Kulkupeli: E 500 -03 (211.070)
Avatar
Easy Rider
hupimestari
Viestit: 8062
Liittynyt: 05.7.2007 19:15
Paikkakunta: Kökkelin kinkamalla

Viesti Kirjoittaja Easy Rider »

Taitaa saada pakokaasupäästöt enemmän mettään ku nyt. :lol:
Vetonivel on takavetosessa tarpeeton.
Roisto
Herrasmies
Viestit: 5208
Liittynyt: 03.10.2005 16:12
Paikkakunta: Uuleopori

Viesti Kirjoittaja Roisto »

Moro,

Kansi on nyt TE:n peräkontissa. Pitänee käydä Puuilossa™ katsomassa, oisiko siellä sopivaa boksia, joka kestäisi Matkahuollon paiskomisen.

Kuvia ei tältä illalta tullut: tallilla oli niin paljon rumia miehiä, että pelkäsin kameran kennon halkeavan. :D Kantta odotellessa voisi putsailla osat ja tarkistaa pakosarjojen suoruuden.

Kiitos Tapiolle ja Sergeylle nosto- ja muusta avusta.

t.
Risto
Kulkupeli: E 500 -03 (211.070)
Avatar
Sergey
VanneSpecialisti
Viestit: 7836
Liittynyt: 18.11.2006 16:27
Paikkakunta: Oulu

Viesti Kirjoittaja Sergey »

kolme miestä siellä nosteli kantta pois ohimosuonet pullistellen 8)
I started out with nothing. And I've still got most of it left!
S124 E220TCDI Aut.
C124 300CE-24 Aut.
W140 S350TD Aut.
A6 2.5TDI Quattro Man.
Avatar
Easy Rider
hupimestari
Viestit: 8062
Liittynyt: 05.7.2007 19:15
Paikkakunta: Kökkelin kinkamalla

Viesti Kirjoittaja Easy Rider »

Laita sarjatkin oikasuun jos oli tiivisteet päistä mustana. Sekottaa seoksen aika pahasti jos vuotaa. Uudet mutterit on kova sana.
Vetonivel on takavetosessa tarpeeton.
Avatar
XUX63
<b>Ylläpitäjä</b>
Viestit: 9732
Liittynyt: 30.9.2005 10:55
Paikkakunta: 90560

Viesti Kirjoittaja XUX63 »

Roisto kirjoitti:
XUX63 kirjoitti:Jos on vielä avun tarvis...
Pitääpä katsoa, onko tarjouksella katetta. :wink:
:arrow:
Sergey kirjoitti:kolme miestä siellä nosteli kantta pois ohimosuonet pullistellen 8)
Katevaraa on siis vielä jäljellä :boing_boing:
Roisto kirjoitti:
XUX63 kirjoitti:Nokathan ehtis vielä R-Koneistukseen...
Jos sillä saa semmoisen ihanan rouhean ja kälkättävän käynnin, niin pitää varmaan heti etsiä numero.
Kokemuksen mukaan käyntiäänellä saa ainakin säälipisteitä eli voisi olla kutosbensan vienoon surinaan isokin vaikutus :wink:
Pirkka-Tesla eli Opel Ampera -12 sähkölelu.
MB 313 CDI Kasten -00.
Lavetti - yhteishuoltajuus :)
W126 300SD -84 talviunilla.
EQE Työautona.

Kuva
Avatar
laineracing
Rasvanäppi
Viestit: 3104
Liittynyt: 12.11.2007 16:26
Paikkakunta: hämeenlinna

Viesti Kirjoittaja laineracing »

Easy Rider kirjoitti:Laita sarjatkin oikasuun jos oli tiivisteet päistä mustana. Sekottaa seoksen aika pahasti jos vuotaa. Uudet mutterit on kova sana.
Ja sitten uudet pinnapultit kanteen! Eniten vituttaa porata sitä viimosta pulttia pois kannesta... kooällästä orkkis pinnapulttia, ne o halvempia ku pulttikaupan yleismallit
Roisto
Herrasmies
Viestit: 5208
Liittynyt: 03.10.2005 16:12
Paikkakunta: Uuleopori

Viesti Kirjoittaja Roisto »

laineracing kirjoitti:
Easy Rider kirjoitti:Laita sarjatkin oikasuun jos oli tiivisteet päistä mustana. Sekottaa seoksen aika pahasti jos vuotaa. Uudet mutterit on kova sana.
Ja sitten uudet pinnapultit kanteen! Eniten vituttaa porata sitä viimosta pulttia pois kannesta... kooällästä orkkis pinnapulttia, ne o halvempia ku pulttikaupan yleismallit
Noita olen miettinyt, mitä tehä. Pultteja & muttereita menee kuitenkin se 23 kpl, joten pinnapultteihinkin häviää äkkiä 60 euroa (KL:stä kysäisty). Kaksi pitää vaihtaa – yksi tuli muttereineen ulos, toinen katkesi. Mutterit löytyvät n. eurolla kappale.

t.
Risto
Kulkupeli: E 500 -03 (211.070)
Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “W124, sedan, coupe, farmari, avo, lang”