200D vai 250D

Avatar
MattiS
Viestit: 524
Liittynyt: 22.10.2007 10:28
Paikkakunta: Lapua

200D vai 250D

Viesti Kirjoittaja MattiS »

Onko noilla hirveitä eroja teho puolella oikeesti? Vaihto olis mielessä? Toki VAG:n tuotteet ja nua japanin ihime Carina E:t on käyny mieles mutta tainnu tulla nii mukavuure haluune että ei muut taira kelevata paitsi mese. Ja kuinka palio PP diesel saa ihmeitä aikaan ja palioko kustantaa noin suurin piirtei?
Leikki ikä ---> koko ikä Ei riemulla rajaa ku takavedolla ajaas

2x Toyo
4x Toyo -EX
Can-Am -EX
MB -EX
Nissan -EX
VW -EX
Avatar
Sami R
<b>Moderaattori</b>
Viestit: 2751
Liittynyt: 20.12.2005 17:10
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja Sami R »

Itse valitsisin 250D:n. Tehopuolella ppd tuo "yhden pytyn lisää".
Hyvin ruuvatulla pumpulla 200D on taloudellinen ja kulkeekin kohtuullisesti.
Hintatietoa saat kun pistät vaikka yksityisviestiä ppd:lle.
W124 E320 TE
VW 1200
Honda CBR 1000 F
Avatar
dealer
Itämaan tietäjä
Viestit: 29122
Liittynyt: 19.9.2005 19:59

Viesti Kirjoittaja dealer »

Onhan niissä 20 hv eroa, tuntuu se ajossa.
Ellei tarvitse vetää kärryä / ajaa täydellä lastilla niin 200D riittää.
Isompikoneisessa on 5-vaihde vakiona vanhemmissakin, 200D:ssä vasta E-mallissa eli -93 paikkeilta.
PPd:llä kannattaa käyttää oli kone sitten 4- 5- tai 6-sylinterinen, kyllä tuntuma ajossa pumpunruuvauksen jälkeen on niin erilainen että muutosta voi sanoa ihmeeksi.
Tosin näitä on ruuvailtu jo niin paljon että todennäköisyys saada valmiiksi säädelty alkaa olla suuri.
Avatar
JaniH
Mestarikiillottaja
Viestit: 1578
Liittynyt: 01.10.2005 21:33
Paikkakunta: Eura

Viesti Kirjoittaja JaniH »

Itse en havainnu suurtakaan eroa joskus ko hyppäsin 390 tkm ajetusta 200D:stä 750 tkm ajetun 250D:n rattiin, eppäilen kyllä että se 200D olisi käynyt jossain säädettävänä ko ihmeen pirteä se oli. Suurin ero nuissa kahdessa yksilössä oli siinä että 250D:n sain hytkymään vaikka lähdön ja vaihdot tein juuri samaanlaihin kuin 200D:nkin. Kulutukselta 250D on hieman pienempi kuin 200D, vakuutukset ja vero toisaalta taasen on hieman isommat isompimoottorisessa, tosin se kulutuserokaan ei ole kuin muutama desi (250D 5,5-6 litraa sadalle ja 200D 5,8-6,4 sadalle, taajama-ajossa saattaa molemmilla saada jo erittäin raskaalla jalalla 7 rikki, itse en saanut...)
S210 200
Nissan Maxima
Citroën Xantia
Volvo V70


® Mesen linttaklubi
Avatar
XUX63
<b>Ylläpitäjä</b>
Viestit: 9732
Liittynyt: 30.9.2005 10:55
Paikkakunta: 90560

Viesti Kirjoittaja XUX63 »

JaniH kirjoitti:200D 5,8-6,4 sadalle, taajama-ajossa saattaa molemmilla saada jo erittäin raskaalla jalalla 7 rikki, itse en saanut...)
9.13L/100km :shock: Teenkö minä jotakin väärin vai hä ? Tennari on kyllä pohjassa lähes koko ajan mutta pitäiskö jotain tutkia :roll: Suodatin ei oo tukossa :?
Pirkka-Tesla eli Opel Ampera -12 sähkölelu.
MB 313 CDI Kasten -00.
Lavetti - yhteishuoltajuus :)
W126 300SD -84 talviunilla.
EQE Työautona.

Kuva
Avatar
MattiS
Viestit: 524
Liittynyt: 22.10.2007 10:28
Paikkakunta: Lapua

Viesti Kirjoittaja MattiS »

Kuinkas toi ohitus kiihtyvyys? "mikä se on" :roll: ? Pääsöökö ees 250 rekan ohi? Näytti autotalli.comin autoarkiston mukaan kiihtyvyydessä olevan 2sekunnin ero, eipä sitä taira huomata :?: . 200Dllä päriää varmasti talavella hyvin mutta kun kesä tuloo niin asia toinen:?: Rekat alkaa tulemaan vastaan entistä nopiampaa. Harvemmin sitä täyrellä lastilla tuloo ajeltua (yleensä 2henkilöä ja tyäkalut takakontis), kärryäki tuloo verettyä hyvin harvoo paitsi taajamas joskus kaattikselle. Sen puoleen toi 200D menis hyvin. Noilla on vaan sitä hinta eroakin jonkin verran ja kilometreissäkin näyttäis oleva eroa.

Muistelin että kun kortin sain niin olin eräällä 200d:llä kuskissa ja se tuntui olevan kyllä liukas liikkeinen auto ja mahtava ajaa. Olihan sitä ruuvattu ja omistaja muistaakseni kehui että 180km/h kulkee :?:
Leikki ikä ---> koko ikä Ei riemulla rajaa ku takavedolla ajaas

2x Toyo
4x Toyo -EX
Can-Am -EX
MB -EX
Nissan -EX
VW -EX
Pikku Myy
Viestit: 3379
Liittynyt: 21.9.2005 19:49
Paikkakunta: pianotehtaan kupeessa
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Pikku Myy »

Kyllä 200Deelläkin pääsee rekan ohi ja ihan helposti. Se vaan vaatii taitoa ajamisessa. Sellaisella p*rsiissä roikkumisella ei pääse ohi vaikka yrittäisi. Sopivan välin päästä ja sopivassa kohdassa niin jo vain heilahtaa ohi. Helppoa.

Ei 200Dee niin huono ja hidas ole kuin mitä väitetään. Sillä on ihan mukava ajella matka-ajoakin. Kulutus on pieni ja matkanteko leppoisaa.

Nimim. Perheessä ollut 200Dee kuukauden ja n. 4000 kilometriä takana.
Avatar
MatKa
Viestit: 314
Liittynyt: 25.3.2006 12:20
Paikkakunta: Oulun kupeessa

Viesti Kirjoittaja MatKa »

Kyllähän se tehoero on aika selvä mutta ppd:llä käynyt 200d voi päihittää jo vakion 250d:n. Ihan hyvinhän tuolla 200d:lläkin on kerennyt. ~40tkm/vuosivauhtia
S210 220 CDI -02
Pikku Myy
Viestit: 3379
Liittynyt: 21.9.2005 19:49
Paikkakunta: pianotehtaan kupeessa
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Pikku Myy »

MatKa kirjoitti:Kyllähän se tehoero on aika selvä mutta ppd:llä käynyt 200d voi päihittää jo vakion 250d:n. Ihan hyvinhän tuolla 200d:lläkin on kerennyt. ~40tkm/vuosivauhtia
Mie vähän luulen jotta tuohon miun kauppakinneriini taitaa tulla samanmoisia lukemia tulevan vuoden aikana.

Ja hyvin ehtii. Josko vaikka ehtisi säädättämäänkin jossain mutkassa :roll:
Avatar
Wikke
Becker-spesialisti
Viestit: 1591
Liittynyt: 30.9.2005 11:35

Viesti Kirjoittaja Wikke »

300D:llä pääsee sitten ohi persiissäroikkumistaktiikallakin. :oops:
® Mesen Porkkana-klubi
Avatar
dealer
Itämaan tietäjä
Viestit: 29122
Liittynyt: 19.9.2005 19:59

Viesti Kirjoittaja dealer »

Oletko Myy laskeskellut Reen kulutusta, minun matka-ajossa se vei noin 7 litraa sadalle ?
AM
Mr.Tuning
Viestit: 5932
Liittynyt: 01.10.2005 19:17
Paikkakunta: Keski-Suomi

Viesti Kirjoittaja AM »

Kyllä 200D:lläkin pärjää, mutta silti ottaisin 250D:n jos sellainen sattuu kohdalle. Saahan 200D:stä ruuvamalla 250D:n veroisen, mutta saahan tuotakin ruuvattua 8) Ja ne vitosäänet on mukavat.
Avatar
K.puska
Viestit: 270
Liittynyt: 21.8.2006 15:51
Paikkakunta: Rovaniemi

Viesti Kirjoittaja K.puska »

MattiS kirjoitti: Muistelin että kun kortin sain niin olin eräällä 200d:llä kuskissa ja se tuntui olevan kyllä liukas liikkeinen auto ja mahtava ajaa. Olihan sitä ruuvattu ja omistaja muistaakseni kehui että 180km/h kulkee :?:
Vakio 250td juuri ja juuri nappaa tuon 180km/h mittariin. Mutta kukapa sitä vakioon tyytyy oli kyseessä mikä tahansa kampe :roll:
Kannatan suurempaa vaihtoehtoa ja pumppupajan kautta...
Avatar
Vuke
Tolokun Güntheri
Viestit: 1064
Liittynyt: 30.9.2005 20:44
Paikkakunta: Viiinatehtaan varjossa

Viesti Kirjoittaja Vuke »

Mitä sitä viritteleen kun Suomessa ei saa ajaa kuin 120 km/h maksimissaan seitäkin vain kesäaikaan ja moottoritiellä :shock:
* Club Meucow® *
Pikku Myy
Viestit: 3379
Liittynyt: 21.9.2005 19:49
Paikkakunta: pianotehtaan kupeessa
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Pikku Myy »

dealer kirjoitti:Oletko Myy laskeskellut Reen kulutusta, minun matka-ajossa se vei noin 7 litraa sadalle ?
Oliskohan se nyt ollut miun matka-ajossa ollut sellaista 6.3-6.8 litraa satasella. Tai siis sekalaista matka-ajoa :roll: Eli 5 kertaa viikossa kymmenisen kilometriä aamulla töihin ja iltapäivällä kotiin. Melkein kerta viikkoon 200 kilometrin huraus perhe Pekkiksille, koiranäyttelyturneita Turun suuntaan ja Paimioon, kylpylävisiitti Ikaalisiin, kotonurkilla Nurmijärvellä on tullut myös ravattua nyt useamman kerran viikkoon sellaisen 40 kilsaa suuntaansa lenkki. Eli tosi sekalaista ajoa :lol:

Mutta eihän sillä ole nyt ajettukaan vielä kuin vasta karvan vajaa 4000 kilometriä neljässä viikossa 8) Kattellaan puolen vuoden tahi vuoden kuluttua kulutuksia uudelleen tarkemmin :D
Avatar
MattiS
Viestit: 524
Liittynyt: 22.10.2007 10:28
Paikkakunta: Lapua

Viesti Kirjoittaja MattiS »

[quote="Vuke"]Mitä sitä viritteleen kun Suomessa ei saa ajaa kuin 120 km/h maksimissaan seitäkin vain kesäaikaan ja moottoritiellä :shock[/quote]

Joo eisen tartte kulukia kuhan vaan kiihtys johonki laihi. Tuntuu et noitaa 200dtä on monen näköstä, koitin erään tutun 200dtä ja sillä kerkes ihan hyvin tuohon 80km/h mutta siitä sitte ylöspäin :evil: ja sit taas kaveri sano omasta 200dstä että 0-60 ikuisuus mutta siitä sitte ylöspäi.. :)

Olihan se mukava tolla bensa tenavalla ajella tampere-helsinki motaria menneenä viikonloppuna ku ohitukset onnistu kovemmissakin vauhriis.
Leikki ikä ---> koko ikä Ei riemulla rajaa ku takavedolla ajaas

2x Toyo
4x Toyo -EX
Can-Am -EX
MB -EX
Nissan -EX
VW -EX
Avatar
JaniH
Mestarikiillottaja
Viestit: 1578
Liittynyt: 01.10.2005 21:33
Paikkakunta: Eura

Viesti Kirjoittaja JaniH »

Yksilöitähän nuo alkaa paljolti olemaan. Mitä mie olen tutkinu niin diisselimersuhan alkaa kiihtymään vasta tuolla 100-110 jälkeen. Pääsin mie tässä W123 200D:lläkin rekasta ohi ja ihan heittämällä, rekan nopeudesta en tiedä, itselläni oli ohittamaan lähtiessä mittarissa 90-95 ja rekan nokan kohdalla 150 ja aikaakaan ei mennyt sentään minuuttitolkulla tuohon saavutukseen eikä ollut mikään mahottoman pitkä suorakaan kyseessä. Ja saman vertahan tuossa mulla on tehoja ko W124 200D:ssä eli 72...
S210 200
Nissan Maxima
Citroën Xantia
Volvo V70


® Mesen linttaklubi
Avatar
JaniH
Mestarikiillottaja
Viestit: 1578
Liittynyt: 01.10.2005 21:33
Paikkakunta: Eura

Viesti Kirjoittaja JaniH »

Ja tuosta kulutuksesta, nuo minun mittaamat kulutukset on ajettu ihan suomen talvirajoitusten mukaan ajamalla ja yhden talven pituisena ajanjaksona ko ostin auton alkutalvesta ja myin pois ennen kesärajoitusten voimaantuloa... Isäni ajoi 250D:llä noin vuoden ja hieman reilut 80 tkm ja keskikulutus tuolta ajalta oli 5,8.
S210 200
Nissan Maxima
Citroën Xantia
Volvo V70


® Mesen linttaklubi
Avatar
romu
Orkkis-entusiasti
Viestit: 1172
Liittynyt: 01.10.2005 0:42
Paikkakunta: OULAINEN

Viesti Kirjoittaja romu »

JaniH kirjoitti:Yksilöitähän nuo alkaa paljolti olemaan. Mitä mie olen tutkinu niin diisselimersuhan alkaa kiihtymään vasta tuolla 100-110 jälkeen. Pääsin mie tässä W123 200D:lläkin rekasta ohi ja ihan heittämällä, rekan nopeudesta en tiedä, itselläni oli ohittamaan lähtiessä mittarissa 90-95 ja rekan nokan kohdalla 150 ja aikaakaan ei mennyt sentään minuuttitolkulla tuohon saavutukseen eikä ollut mikään mahottoman pitkä suorakaan kyseessä. Ja saman vertahan tuossa mulla on tehoja ko W124 200D:ssä eli 72...
:jerkit: - Tuota, ääh, niinku mitä..
Avatar
dealer
Itämaan tietäjä
Viestit: 29122
Liittynyt: 19.9.2005 19:59

Viesti Kirjoittaja dealer »

Eipä se kiihtyvyys parane nopeuden noustessa oli kyse autosta mistä tahansa - mitä suurempi vaihde sen pahemmin hyytyy.
Vapari-diesel-mersun konetta pitää kierrättää aika reilusti jos aikoo saada korin liikkumaan jollainlailla.
Avatar
JaniH
Mestarikiillottaja
Viestit: 1578
Liittynyt: 01.10.2005 21:33
Paikkakunta: Eura

Viesti Kirjoittaja JaniH »

Nelivaihteinenhan saavuttaa ne kiihdytyskierrokset nelosella tuolla 100-110 tuntumassa ja vetää sitten pirteästi tuonne 150 asti, sitten alkaa nelivaihteisen kiihtyvyys hyytymään.
S210 200
Nissan Maxima
Citroën Xantia
Volvo V70


® Mesen linttaklubi
Avatar
dealer
Itämaan tietäjä
Viestit: 29122
Liittynyt: 19.9.2005 19:59

Viesti Kirjoittaja dealer »

Kulutuksista vielä senverran ettei liian ruusuisia unelmia kannata elätellä jos on 124 dieseliä hankkimassa.
Kohtalaisen vähällä polttoaineella nämä kulkevat muttei "mopolla mahdottomia".

Käyttöohjekirjan mukaan 200D kulutus nelivaihteisella laatikolla on
90 km/h 5,3 litraa sadalle
120 km/h 7,0 litraa sadalle
kaupunkiajossa 7,9 litraa sadalle.

Vastaavasti 250D joka on 5-vaihteinen:
90 km/h 5,4 litraa sadalle
120 km/h 7,0 litraa sadalle
kaupunkiajossa 8,9 litraa sadalle.

Edelleen 300D:
90 km/h 5,4 litraa sadalle
120 km/h 7,0 litraa sadalle
kaupunkiajossa 9,8 litraa sadalle.

Kyseessä siis valmistajan ilmoittamat lukemat joihin on käytännössä vaikeaa päästä vaikka kokeilisi ajaa ihanneolosuhteissa tasaista nopeutta ilman mäkiä tai kiihdytyksiä.
Ympärivuotinen keskikulutus on jotain ihan muuta kuin valmistajan ilmoittama tasaisen 90km/h nopeuden kulutus.

Itselläni on ollut manuaalivaihteisina muutama 200D ja yksi 300D, kertaakaan en ole päässyt alle kuuden litran keskikulutuksella tankillista.
Oliskohan ollut 300D:llä pienimmillään jossain vajaa 6,5 litraa ?
Automaatteja on ollut E250D ja 300TDT joiden kulutuksissa oli eroa 0,5-1,0 litraa, kulussa kuin yöllä ja päivällä. 8)
300 D farkku
Viestit: 541
Liittynyt: 02.6.2006 22:43
Paikkakunta: 97940

Viesti Kirjoittaja 300 D farkku »

300D meni joka kerta maantiellä pumpun säädätyksen jälkeen 5,7 - 5,9l/100km. Samaa vauhtia ajettaessa 200d 6,3 - 6,7l/100km.
Näillä mennään.
BMW 330 D -03, 286hp/668nm
BMW 335i -07, 414hp/572nm

50 prossaa jostain on parempi, kuin 100 prossaa ei mistään....
Avatar
JaniH
Mestarikiillottaja
Viestit: 1578
Liittynyt: 01.10.2005 21:33
Paikkakunta: Eura

Viesti Kirjoittaja JaniH »

Kuva
S210 200
Nissan Maxima
Citroën Xantia
Volvo V70


® Mesen linttaklubi
Avatar
JuMu S
Punaniska
Viestit: 3630
Liittynyt: 28.1.2006 23:50
Paikkakunta: Pyykkögrad

Viesti Kirjoittaja JuMu S »

Oma 200D on sen 110tkm matkalla minkä auto minulla on ollut kulkenut keskikulutuksella noin 5,8l/100km. Ja kenkää on vaunu saanut, ennen katsastusta ei nokia tarvi pois koneesta polkea. 8)

Mielestäni on erittäin pieniruokainen auto kokoisekseen. Liikenteen vauhdissa pysyy kun ei joka väliin tunge. Ohituksia jos meinaa enemmän harrastaa niin kannattaa suosista ostaa isompikoneinen. Nelipyttyisen kuskilla on pää luonnostaan vasemmalle kenossa kuin evp-edustushiihtäjällä konsanaan. :shock:
=====================
- ex-Viesti-Lada owners club Finland -
® Mesen Porkkana-klubi
Pikku Myy
Viestit: 3379
Liittynyt: 21.9.2005 19:49
Paikkakunta: pianotehtaan kupeessa
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Pikku Myy »

Tuohon Jumun kommenttiin on helppo yhtyä :lol: Ihan kuin olisi omasta suusta ollu nuo sanat 8)
rr
Viestit: 22
Liittynyt: 14.1.2008 22:21
Paikkakunta: Oulainen

Viesti Kirjoittaja rr »

dealer kirjoitti: Vastaavasti 250D joka on 5-vaihteinen:
90 km/h 5,4 litraa sadalle
120 km/h 7,0 litraa sadalle
kaupunkiajossa 8,9 litraa sadalle.

Kyseessä siis valmistajan ilmoittamat lukemat joihin on käytännössä vaikeaa päästä vaikka kokeilisi ajaa ihanneolosuhteissa tasaista nopeutta ilman mäkiä tai kiihdytyksiä.
Ympärivuotinen keskikulutus on jotain ihan muuta kuin valmistajan ilmoittama tasaisen 90km/h nopeuden kulutus.
Heinäkuusta 2007 olen ajellut 124:lla ja tässä kylän pinnassa syö aina alle 7,0 satasella. Matkaa olen päässyt 5,2 alimmillaan. Vuoden keskiarvo asettuu varmaan 6,2:een tai jotain.

Edellinen kulkine oli SAAB 900 turbo -88, 1,0 bar ahdoilla. Saabi vei tässä kyläajossa aina alle 10 satasella. Alimmillaan matka-ajossa tais olla 8 pilkku jotain...

Mikä sitten vaikuttaa mitenkin, mutta aina on tapana painaa oikeanpuoleinen pedaali lattiaan asti :D

Kyllä tällä vakio 250:llä ihan hyvin pääsee ohi, kun pudottaa neloselle ja antaa palaa. PPD:lle jo soittelinkin ja tarkoitus olisi käyttää siellä ennen kesää.

Kaverin YZF R1 -06 oli hyvä vertailupohja näille peltikotiloille :lol:
ArzieX
ATK-guru
Viestit: 284
Liittynyt: 12.9.2007 19:18

Viesti Kirjoittaja ArzieX »

JaniH kirjoitti: Pääsin mie tässä W123 200D:lläkin rekasta ohi ja ihan heittämällä, rekan nopeudesta en tiedä, itselläni oli ohittamaan lähtiessä mittarissa 90-95 ja rekan nokan kohdalla 150 ja aikaakaan ei mennyt sentään minuuttitolkulla tuohon saavutukseen eikä ollut mikään mahottoman pitkä suorakaan kyseessä. Ja saman vertahan tuossa mulla on tehoja ko W124 200D:ssä eli 72...
Sehän melkoinen tykki on. Mitä se mersu on isompia koneita edes tehnyt kun 200D kulkee jo noin :roll:
anttari
Viestit: 165
Liittynyt: 31.10.2007 16:07
Paikkakunta: Tampere

Viesti Kirjoittaja anttari »

300 D farkku kirjoitti:300D meni joka kerta maantiellä pumpun säädätyksen jälkeen 5,7 - 5,9l/100km. Samaa vauhtia ajettaessa 200d 6,3 - 6,7l/100km.
Ajoitko 70-80kmh ja alamäet vapaalla? Ei tohon kyllä oo pystyny millään,mutta kyllähän jotkut pystyvät/osaavat. Ootte kyllä taitavia :D
Avatar
Aku P
Perniön Pulitzer
Viestit: 1204
Liittynyt: 30.9.2005 13:07
Paikkakunta: Turku

Viesti Kirjoittaja Aku P »

XUX63 kirjoitti: 9.13L/100km :shock: Teenkö minä jotakin väärin vai hä ? Tennari on kyllä pohjassa lähes koko ajan mutta pitäiskö jotain tutkia :roll: Suodatin ei oo tukossa :?
Sulla on kutonen kääntyny ylösalaisin.
Mulla ei mene farkkukorisella 300:sella kahdeksaa litraa rikki, ei vaikka miten antaisi saapasta.
300D:llä pääsee sitten ohi persiissäroikkumistaktiikallakin.
Kunhan ei vitosvaihteella suoriltaan lähde koettamaan. :oops:
S124 300TD -93
W123 200 -84
W111 220 SeB -64 projekti

EX: BMW 520i -84
EX: MB 190 -89
EX: MB 300TE 4matic -89
EX: Land Rover Discovery Tdi -97
Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “W124, sedan, coupe, farmari, avo, lang”