Satakaksnelkun osto edessä.

seilori
Viestit: 45
Liittynyt: 27.10.2012 17:30
Paikkakunta: Stadi

Satakaksnelkun osto edessä.

Viesti Kirjoittaja seilori »

Uusi jäsen tervehtii teitä Mersumiehiä!
Vaikken Mersua vielä omistakaan, rohkenin rekisteröityä kunniakkaalle palstallenne. Kiitän ylläpitoa sen olevan mahdollista.
Mutta asiaan. Olen keskusteluja lukenut monenlaisia tästä mieluisasta automerkistä, mutta muutama asia vaivaa parista autosta, joita minulle on tarjottu. Se on varmaa, että nykyinen passatti vaihtuu W124- koppaseen laatuautoon, vaihtoehtoina moniventtiiliset 250 ja 300 dieselit. Ja farmarina näin koiramiehenä tietty.
Tarjollaolisi -96 vuosimallin 250, mittarissa vajaa 400tkm. On aut laatikolla ja ilmastoinnilla ja kaikki toimii ja pelaa. Koriltaankin lähes kukkimaton. Toinen vaihtoehto olisi -93 vuosimallin 300, mittarissa samanverran. Se erona että kaikki ei pelaa.. Ilmastoinnissa jtn feelua, eli apparin puolelle tulee ainoastaan kuumaa. Magn venttiili tai joku muu vika? Auto laiskahko, myyjän mielestä imusarjan puhdistus auttaa. Mutta herkkuna nahkasisustus, mistä pidän kai liikaakin, kun viat unohtuu sitä ajattelemalla ja ruosteettomuus.

Auto tulee jokapäiväiseen käyttöön ja luotettavuutta olisi syytä ajatella. Olen lukenut 3- satasen kansiongelmista, mitä ongelmaa ilmeisesti 250:ssä ei niin paljoa ole. Vai onko nää 300:n ongelmat liioiteltuja?
Tahtoisin teiltä arvon asiantuntijat neuvoja ja faktoja kyseisten mallien ongelmista ja luotettavuudesta. Sen voin sanoo, että autot on ns perussiistejä, noi 3-satasen ongelmat vaan mietityttävät. Ja uutta en ole ostamassa vaan kauniisti ikääntyvää käyttöautoa. Kiitos, jos jaksoit lukea ja kommentoida.
miqum_86
aktiivimeseläinen
Viestit: 2095
Liittynyt: 25.10.2010 20:14

Viesti Kirjoittaja miqum_86 »

Eikai sen kolmisatkun kannessa sen enempää oo vikaa kuin kakspuolikkaan tai kakssatasen kansissa. Huolto, jälkikäyttö yms tekee jo paljon. Lisäks diiseli on pirun helppo pitää kunnossa, ja asuinseudullasi on useita alan harrastajia jotka varmasti on valmiita auttamaan asiassa etiäppäin. Itse lankkuja omistaneena voin todeta, että autona ei vamasti huonoin, mutta ikähän näissäkin vaivaa..
® Mesen linttaklubi
-kuluttaa muttei kulje

® Mesen Porkkana-klubi
Avatar
felmit
Viestit: 730
Liittynyt: 20.10.2010 7:51
Paikkakunta: near main airport

Viesti Kirjoittaja felmit »

kyllä 6 mukinen vajaan hakkaa mennen tullen
ajttelette, että oma lehmä ojasssa

autoa hankkiessa ei tullut mieleenkään, kuin parilliset sylinterit, mutta ei V koneella.
autodidakti
Avatar
dealer
Itämaan tietäjä
Viestit: 29122
Liittynyt: 19.9.2005 19:59

Viesti Kirjoittaja dealer »

Kumpi vaan 250 tai 300, kestävyydessä ei ole eroja.
Auto laiskahko, myyjän mielestä imusarjan puhdistus auttaa.
Ei auta, pumpun laitto ja säätäminen auttaa.
Avatar
Sergey
VanneSpecialisti
Viestit: 7836
Liittynyt: 18.11.2006 16:27
Paikkakunta: Oulu

Viesti Kirjoittaja Sergey »

kumpikin kestää. Minä ottaisin mahdollisimman uuden ja hyväkuntoisen.

Tervetuloa foorumille.
I started out with nothing. And I've still got most of it left!
S124 E220TCDI Aut.
C124 300CE-24 Aut.
W140 S350TD Aut.
A6 2.5TDI Quattro Man.
janttu
Viestit: 342
Liittynyt: 22.10.2010 15:18
Paikkakunta: Pohjois-Karjala

124

Viesti Kirjoittaja janttu »

eihän noilla metreillä ole vielä mitään ongelmaa, mutta pitääkö ne kutinsa on sitten toinen juttu.pääsääntöisesti kunto ratkaisee , ei kilometrit.
jos on laiska niin bensa sitten, nekin tuntuu olevan huolettomia kulkineita vielä +400tkm ajettuina.tosin "isot" pojat puhuu muuta..

kannet kestää aika saman oli sitten 200-300.
S211 220cdi a classic - 04
Ex.
W140 300 se - 91
S124 300 TE A -91
s211 220 cdi a Avantgarde -08
s211 220 cdi a classic -04
w202 c 180 -93
w124 200 D -92
seilori
Viestit: 45
Liittynyt: 27.10.2012 17:30
Paikkakunta: Stadi

Viesti Kirjoittaja seilori »

Kuinkahan arvokas toi pumppuremppa säätöineen mahtais olla? Ilmeisestikin se kannattaa säädättää oli hankinta mikä dee kone hyvänsä.
Ja siis kannen pituudellako ei näissä koneissa ole kestävyyteen suurta merkitystä?
Ja kilometrien paikkaansapitävyyteen ei kukaan osaa sanoo mtn. Eikä ylläripylläri huoltokirjaakaan löydy.
Avatar
JiiTee_
Viestit: 2970
Liittynyt: 20.10.2010 0:43
Paikkakunta: Oulainen

Viesti Kirjoittaja JiiTee_ »

Varsinkin kuutoskoneesta saa itsekkin säädettyä syöttöjä mikäli vähänkään tallintapaista on ja vähäsen viittii perehtyä. :) Mikäli pumppu ei näytä vuotaneen en ainakaan itse korjauttaisi vaan säätäisin itse.
® Mesen linttaklubi
® Mesen Porkkana-klubi

Mb s124 300tdt 4matic
Mb s124 300td

Ja etellisiä sen verran ettei millään jaksa luetella. :)
seilori
Viestit: 45
Liittynyt: 27.10.2012 17:30
Paikkakunta: Stadi

Viesti Kirjoittaja seilori »

Mites toi 250:n pumpun "päivittäminen" ammattilaisen toimesta piristäisi autoa, että olisi koneelle terveellistä ja kulutus pysyisi aisoissa. Jostain olen lukenut, että tehoa saisi samaa luokkaa kuin vakio 300:sta. Ja mitä tälläinen pumpun säätö yleensä noin kustantaa.
Alan hiukka kallistua tähän vähän nuorempaan autoon, vaik ei siin niitä nahkapenkkejä olekaan, joita niin mieleni tekevi. Alkaa tänkin ikäsel jo yöunet menee, tälläseen autokuumeeseen:)
Sampo N.
Virallinen Oikolukija
Viestit: 6252
Liittynyt: 05.10.2005 8:35
Paikkakunta: Vantaa, melkein Kerava.

Viesti Kirjoittaja Sampo N. »

seilori kirjoitti:Mites toi 250:n pumpun "päivittäminen" ammattilaisen toimesta piristäisi autoa, että olisi koneelle terveellistä ja kulutus pysyisi aisoissa. Jostain olen lukenut, että tehoa saisi samaa luokkaa kuin vakio 300:sta.
Niinhän nuo sanoo, että yhden sylinterin verran tulisi lisää potkua. Joskus täällä penkitettiin 200D ennen pumpun parantamista ja sen jälkeen, muistaakseni eroa oli juurikin suurinpiirtein sen yhden pytyn verran.

Hinnoista en tiedä, mutta mikäli penkkiin haluaa pumpun pitää se tietysti irrottaa. Irrotatko itse vai irrottaako pumputtaja, vaikuttaa varmasti hintaan.

Ihan kivasti pumppua voi säätää myös itse silloin kun se on autossa kiinni. Tätä varten tosin katselisin 300D:tä. Varsinkin 200D:ssä on melko tiukat paikat säätämiseen pumpun ollessa kiinni vaunussa.

Eikä täällä muuten tarvi hävetä vaikkei vielä mersua olekaan. Tällä foorumilla on oma osastonsa tai ainakin toppikkinsa meille vääräoppisille pemaristeillekin. Taitaapi joku ajaa hassanillakin.
Kein siknatuur
seilori
Viestit: 45
Liittynyt: 27.10.2012 17:30
Paikkakunta: Stadi

Viesti Kirjoittaja seilori »

Mitäs tälläsestä ajattelette, kun 3 satanen käy jonkun aikaa kylmänä viidellä pytyllä ennenkun viimenen lähtee mukaan. Siis vaan kylmänä. Tuli vaan tollanen tapaus vastaan, kun vähän kyselin. Mulla taitaa olla joku kansifobia, kun kansiremonttia jo pelkää valmiiks.
Avatar
felmit
Viestit: 730
Liittynyt: 20.10.2010 7:51
Paikkakunta: near main airport

Viesti Kirjoittaja felmit »

voi olla hehku pimeänä
autodidakti
Juukes
aktiivimeseläinen
Viestit: 1068
Liittynyt: 05.11.2010 10:06
Paikkakunta: Rovaniemi

Viesti Kirjoittaja Juukes »

Voi voi kun olisit porrasperäistä vailla niin olisin tuota omaa kolmisatkua ehtottanu :toks:
Entisiä:

190 2,5d 1988
w124 200 pensa 1992
E300d aut. 1994
300d 1990
200d 1989
A124 230 cabriolet

Vw passat 2004 1.9Tdi
MB w210 200cdi

Harrasteet:

Plymouth Fury 1965
Ford Escort mk2 1976
Dodge Dart GT avo 1967
seilori
Viestit: 45
Liittynyt: 27.10.2012 17:30
Paikkakunta: Stadi

Viesti Kirjoittaja seilori »

Hehkua mietiskelin itsekin.
Juukes, se vaan täytyy olla farkku. Helpompi olis löytää sedani, on nimittäin valokoimaa nettiautossa paljon enemmän. Ja muutenki autoja hyvin kaupan. Taitaa olla ostajan markkinat.
Btw, miten toi ilmastointi juttu, kun apparin puolelta tulee välillä kuumaa ja välillä kylmää. Oon lueskelemalla hiffannut, että magneettiventtiili kettuilee. Jos se siit johtuu, saako sitä korjattua vai meneekö aina uusiks?
Sampo N.
Virallinen Oikolukija
Viestit: 6252
Liittynyt: 05.10.2005 8:35
Paikkakunta: Vantaa, melkein Kerava.

Viesti Kirjoittaja Sampo N. »

Magneettiventtiilit eli närhenmunat ovat heränneet henkiin yleensä putsaamisella.
Kein siknatuur
seilori
Viestit: 45
Liittynyt: 27.10.2012 17:30
Paikkakunta: Stadi

Viesti Kirjoittaja seilori »

Mistä nää munat muuten löytyy?
Sampo N.
Virallinen Oikolukija
Viestit: 6252
Liittynyt: 05.10.2005 8:35
Paikkakunta: Vantaa, melkein Kerava.

Viesti Kirjoittaja Sampo N. »

Siellähän ne, akun vieressä. Kaksi sellaista satamassa olevan öljysäiliön näköistä alumiinisen väristä pientä pömpylää rinnakkain. Avauksessa kannattaa olla varovainen, joissakin versioissa voi se rautalanka sisällä katketa. Tällöin joutuu tinailuhommiin.
Kein siknatuur
seilori
Viestit: 45
Liittynyt: 27.10.2012 17:30
Paikkakunta: Stadi

Viesti Kirjoittaja seilori »

No niin. Saihan se seilori Mersunsa.
Eilen tuli haettua tuolta savonmaalta e300 tdt -94.
Parempaa kyytiä, mitä sieltä kotiin ajoin, en oo saanu ikinä. Kun autoista siis puhutaan.
Pientä laittoa siinä on, mut hinnassa se oli huomioitu ja kilsatkin huoltokirjan ja korjaamokuittien mukaan pitää kutinsa. Nyt tuntuu siltä, että hyvää kannatti odottaa.
Avatar
hotari
Rassauspäällikkö
Viestit: 3944
Liittynyt: 13.3.2006 23:14
Paikkakunta: Espoo

Viesti Kirjoittaja hotari »

Kunnon mesen ostit :wink:
W903.663 laulupiili
S210.226 digilintta
S203.216 ceemeli
® Mesen linttaklubi - Kun ruoste meidät erottaa

SUOMEN MERCEDES-AUTOILIAT SE REHELLISEMPI YHDISTYS
[miitit]0000000000001011111111111111[/miitit]
Avatar
XUX63
<b>Ylläpitäjä</b>
Viestit: 9732
Liittynyt: 30.9.2005 10:55
Paikkakunta: 90560

Viesti Kirjoittaja XUX63 »

Onneksi olkoon hankinnasta 8)
janttu
Viestit: 342
Liittynyt: 22.10.2010 15:18
Paikkakunta: Pohjois-Karjala

laatuauto

Viesti Kirjoittaja janttu »

kuulostaa mielenkiintoiselta peliltä.laitahan taivalta tänne..?
S211 220cdi a classic - 04
Ex.
W140 300 se - 91
S124 300 TE A -91
s211 220 cdi a Avantgarde -08
s211 220 cdi a classic -04
w202 c 180 -93
w124 200 D -92
seilori
Viestit: 45
Liittynyt: 27.10.2012 17:30
Paikkakunta: Stadi

Viesti Kirjoittaja seilori »

Kiitosta onnitteluista ja kannustuksesta!
Jokuhan täällä kai osaa kaivaa jotain esiin runkonumeron perusteella.
WDB1241931F282492. Tälläinen numero löyty papereista, eli jos joku on innostunut ja ystävällinen, niin olisin kiitollinen, jos siit jtn selville saisi.
Perusviat siinä näyttää olevan, kun foorumia enempi lueskelee, eli ainaki kuskinpuolel puhaltaa pelkkää kuumaa, eli hiki tulee näilläki pikkupakkasilla. Tuulilasin yläpuoli kukkii, takalasin ympäristö kukkii, mut läpi ei vielä mistään. Loka suojat ja ovet ehjät, eli suhteellisen tervepeltinen. Vakionopeudensäätimeen oon niin tottunut, että sen askartelen kuntoon, jahka vian selvitän, ei nimittäin toimi.
Yllätys oli itselle, kun konepellin avasin, niin ei siel mtn moniventtiili konetta ollu, vaan vanhan mallinen kutonen. Luulin niiden päättyneen -93 malliin. No jokatapauksessa ei se ostopäätöstäni muuttanut. Hienosti käy ja kukkuu, öljynpaineet hyvät, savutusarvot loistavat ja potkuukin löytyy vaikka on ihan vakio tehtaan virityksillä. Eli onko nää turbot tehty kaikki näihin 12 venttiilisiin?
Avatar
Wikke
Becker-spesialisti
Viestit: 1591
Liittynyt: 30.9.2005 11:35

Viesti Kirjoittaja Wikke »

seilori kirjoitti:Eli onko nää turbot tehty kaikki näihin 12 venttiilisiin?
Juu, 24V tuli sitten väyrysiin. :)
® Mesen Porkkana-klubi
richarttos
Viestit: 320
Liittynyt: 19.10.2010 13:09
Paikkakunta: Hki-Jkl

Viesti Kirjoittaja richarttos »

Koodi: Valitse kaikki

211       	AUTOMATIC LIMITED SLIP DIFFERENTIAL (ASD)
240       	OUTSIDE TEMPERATURE INDICATOR
281       	AMG PERFORMANCE STEERING WHEEL
291       	AIRBAG FOR FRONT PASSENGER
300       	Unknown
412       	Unknown
440       	TEMPOMAT (CRUISE CONTROL)
512       	MB RADIO SPECIAL WITH TRAFF. MESS., RDS
531       	AUTOMATIC ANTENNA
541       	DOUBLE ROLLER BLIND USD.AS LUGG.AND PASSENG. GUARD
570       	FOLDING ARMREST, FRONT
585       	Unknown
591       	Unknown
620       	AIR POLLUTION CONTROL
652       	8-HOLE LIGHT ALLOY RIMS
731       	WOOD TRIM BURRED WALNUT ROOT
859       	Unknown
199       	APPLICATION CODE FOR COMPONENT PROCESSING
001       	Unknown

paint1	199 
transmission	722357 03 959218
Sanoopi Venäjän dekooderi...
204.201
EX 124.083
Injectionstw
Viestit: 116
Liittynyt: 11.9.2007 10:18
Paikkakunta: Mustasaari

Viesti Kirjoittaja Injectionstw »

Olisiko kuvia liikaa pyydetty? :amis_selittaa:
MB s124 300 TD aut -88
Ford Granada ghia 2,8i -84
Mercedes V230TD Fashion aut 1998
Fordson Super Major -61
Zetor 7045 -83
Avatar
Matti H
ooppelimies
Viestit: 1125
Liittynyt: 19.10.2010 12:58
Paikkakunta: Tampere

Viesti Kirjoittaja Matti H »

Väri on ainakin täydellinen. :)
Posti toimittaa sinulle vaikka kuun taivaalta - paitsi jos olet tilannut sen.

Ford Mondeo MK3 2.0 '03
Ford Focus MK1 1.6 '02

ex-Sammale-Rimera UGGly '95

® Mesen linttaklubi
Juukes
aktiivimeseläinen
Viestit: 1068
Liittynyt: 05.11.2010 10:06
Paikkakunta: Rovaniemi

Viesti Kirjoittaja Juukes »

541 DOUBLE ROLLER BLIND USD.AS LUGG.AND PASSENG. GUARD

Mikäs se tuo on?

Ja minkälainen tuo amg pervormanssi ratti on :?:
Entisiä:

190 2,5d 1988
w124 200 pensa 1992
E300d aut. 1994
300d 1990
200d 1989
A124 230 cabriolet

Vw passat 2004 1.9Tdi
MB w210 200cdi

Harrasteet:

Plymouth Fury 1965
Ford Escort mk2 1976
Dodge Dart GT avo 1967
Avatar
Multiviri
aktiivimeseläinen
Viestit: 2933
Liittynyt: 22.10.2010 14:31
Paikkakunta: Oulu
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Multiviri »

541 on takakontin rullaverho/koiraverkko.
www.mbosa.fi
CLK 500 -02 (209.375) harrastekäyttis
C200CDi -04 "fl" (203.207) ex
C200CDi -04 "fl" (203.207)ex
C200CDi -01 (203.004) ex
C200CDi -01 (203.204) ex
seilori
Viestit: 45
Liittynyt: 27.10.2012 17:30
Paikkakunta: Stadi

Viesti Kirjoittaja seilori »

Kyl se ratti ihan normaalil mersun ratilta näyttää. Laittelen kuvia, kunhan nää yövuorot loppuu. Valoisa-aika goisataan, kun kuvia pitäis ottaa.
Mitähän noi unknow kohdat pitää sisällään. Selviääkö ne mistään?
Avatar
RoopeK
aktiivimeseläinen
Viestit: 2820
Liittynyt: 26.5.2008 0:09
Paikkakunta: Oulu

Viesti Kirjoittaja RoopeK »

Unknown koodeja voi yrittää selvitellä tuolta :arrow:

http://www.bekkoame.ne.jp/~mtor/mbcodedsc.html

WISsistä taitaapi löytyy paras selvitys koodeille, mut enpä omista sellasta... :roll:
Mercedes Benz S203 C 180K -05 Avantgarde Sport "OMG-BLÄCK-EDITSÖÖN"

® Mesen 199-klubi

EX-mersut:
Mercedes Benz W201 190E 2,0i -89
Mercedes Benz W201 190E 2,0i -91
Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “W124, sedan, coupe, farmari, avo, lang”