Paljonko lankku kiertää 100km/h vauhissa
Paljonko lankku kiertää 100km/h vauhissa
Elikkäs paljonko teillä on kierroksia diesel 124:ssa satasen vauhissa? Todellinen satasen vauhti eikä mittarin näyttämän mukaan.
Ajelin tossa vasta hdi 306 pösöllä ja siinä oli 2100 aika lähellä totuutta satasen vauhissa ni tuntuu et turhan paljon oma lankku huutaa ja se varmaan nostaa kulutustakin.
Ajelin tossa vasta hdi 306 pösöllä ja siinä oli 2100 aika lähellä totuutta satasen vauhissa ni tuntuu et turhan paljon oma lankku huutaa ja se varmaan nostaa kulutustakin.
E46 330D & E46 328i
Lankuissa välitys muuttuu aina moottorin/vaihteiston ja korimallin mukaan.
Eli moottorin kierrokset riippuu suuresti itse autosta vaikka kori voi olla ihan sama.
Kärjistettynä esim: 200:Dlla 100kmh 3000rpm vs. 300DT ~2100rpm
Noissa vanhemmissa mersuissa on ollu aina minun mielestä ihan liian hitaat perävälitykset.
Eli moottorin kierrokset riippuu suuresti itse autosta vaikka kori voi olla ihan sama.
Kärjistettynä esim: 200:Dlla 100kmh 3000rpm vs. 300DT ~2100rpm
Noissa vanhemmissa mersuissa on ollu aina minun mielestä ihan liian hitaat perävälitykset.
Niino eikai mullakaa oo sillo korkeet kiekat jos mittarin mukkaa ajaa satasta mutta ko se menee vain yheksää kymppiä silloin ja satasta ruukataan ajaa kuiteki virran mukana.dealer kirjoitti:Todellinen satasen vauhti eikä mittarin näyttämän mukaan.
Helpompi vertailla mittarin näyttämän mukaiseen, ellei ole vaihdeltu perää tai mittaria miten sattuu.
Muistaakseni jotain 2600-2700 olisi meidän 300D automaatti farkussa.
E46 330D & E46 328i
Perä 3.07 ja mittari pitäs olla oikee. Pienemmät renkaat siinä on ja se on tiedossa paljoko muuttaa mittarin heittoa noilla nykysillä verrattuna vakio kokoon, eli 3,6% korjaantuis se orkkis kokosilla renkailla.dealer kirjoitti:Väärän kokoiset renkaat, vaihdettu perä tai jotain muuta pielessä jos 124 mittari valehtelee kympin verran.
Joutus 17" kokoon siirtymään jos korkeemmalla profiililla kesärenkaita laittelis ja/tai 16" talvirenkaat.
E46 330D & E46 328i
Juu, sitä vaa mietin et vaihtasko murikkaa vai renkaitako se pitää alkaa osteleen et saa välitystä paremmaksi.dealer kirjoitti:OK, harmi kun on tuo meidän auto poistettu liikennekäytöstä niin ei voi käydä mittailemassa.
Murikka ois halvenpi vaihtaa jos saa lähelle osuvan vaikka onki ASD kuin ostaa sarja 17" vanteita renkaineen + muutoskatsastus ja uuet talvirenkaat nykysten uusien tilalle.. Tai sitte antaa olla ja ajelee menemään vaa renkaat eka loppuun.
E46 330D & E46 328i
Ei taho 200d olla oikeen vetävä, vaihettiin kerran 5v loota 200d:hen jonka jälkeen piti olla n. 115 mittarivauhtia että jaksoi vetää. Muistaakseni 200d:n perävälitys 3.46 ja purku 250d:n josta loova otettiin 3.64.
® Mesen linttaklubi
® Mesen Porkkana-klubi
Mb s124 300tdt 4matic
Mb s124 300td
Ja etellisiä sen verran ettei millään jaksa luetella.
® Mesen Porkkana-klubi
Mb s124 300tdt 4matic
Mb s124 300td
Ja etellisiä sen verran ettei millään jaksa luetella.
Mynädoupaton 4v 200D:n peränä toimii 3,07 ihan hyvin, kolmosella suoriutuu useimmista valtatieohituksista paremmin kuin vakiovälityksillä ja jo kakkosellakin kipittää lankku ymeväin melkein 80km/h. Vakiovälitys siis 3,42.
Ainoa haitta turhan pitkäksi menevä pakki ja ykkönen jotka ainakin autotraileri perässä pistävät aika-ajoin miettimään mitä kytkimelle kuuluu.
Ainoa haitta turhan pitkäksi menevä pakki ja ykkönen jotka ainakin autotraileri perässä pistävät aika-ajoin miettimään mitä kytkimelle kuuluu.
=====================
- ex-Viesti-Lada owners club Finland -
® Mesen Porkkana-klubi
- ex-Viesti-Lada owners club Finland -
® Mesen Porkkana-klubi
2600rpm on ku mittarin mukaan ajaa satasta. Todellista satasta kun ajaa ni 2900rpm ku äske tarkemmin kattelin.dealer kirjoitti:Todellinen satasen vauhti eikä mittarin näyttämän mukaan.
Helpompi vertailla mittarin näyttämän mukaiseen, ellei ole vaihdeltu perää tai mittaria miten sattuu.
Muistaakseni jotain 2600-2700 olisi meidän 300D automaatti farkussa.
E46 330D & E46 328i
Re: Paljonko lankku kiertää 100km/h vauhissa
Oma Hdi menee myös satkun todellisessa nopeudessa melko tarkkaan 2100 rpm. Mittarinopeus tällöin 103 km.Dixon kirjoitti:Ajelin tossa vasta hdi 306 pösöllä ja siinä oli 2100 aika lähellä totuutta satasen vauhissa
"Onks tukka hyvin ja näkyykö jakoketju?"
® Mesen linttaklubi - Kuluttaa muttei kulje
® Mesen linttaklubi - Mätä mutta maksettu
Ex - C220 Elegance 1995
Seat Toledo 1.2 Tsi
® Mesen linttaklubi - Kuluttaa muttei kulje
® Mesen linttaklubi - Mätä mutta maksettu
Ex - C220 Elegance 1995
Seat Toledo 1.2 Tsi
Re: Paljonko lankku kiertää 100km/h vauhissa
Harmi että noi o muute perus ranskis laatua ja etuvetosia, ois muute iha jees ehokas säästö possuksi pienellä kulutuksellaan.ou812 kirjoitti:Oma Hdi menee myös satkun todellisessa nopeudessa melko tarkkaan 2100 rpm. Mittarinopeus tällöin 103 km.Dixon kirjoitti:Ajelin tossa vasta hdi 306 pösöllä ja siinä oli 2100 aika lähellä totuutta satasen vauhissa
Hihnapyöräki jo vipattaa ja vaihtaa pitäs.
E46 330D & E46 328i
Kierroksia
105 km/h mittarinopeudessa kierroksia näytti olevan karvan alta 2500 r/min. Todellinen nopeus hyvin lähellä sataa.
Autohan on siis 300D -90, 5 pykäläisellä manuaalilla ja 3,46 perällä.
Autohan on siis 300D -90, 5 pykäläisellä manuaalilla ja 3,46 perällä.
Pikkunen Seatti
ex 300D -90
ex 190D 2.5 -92 Avantgarde
ex 300D -90
ex 190D 2.5 -92 Avantgarde
Mulla 300D turbo kiertää satasen vauhdissa vähän päältä 3000. Remonttia tehdessä katsoin perästä tyyppinumeron, ja sen mukaan perän välitys olisi 2,88. Voiko tämä olla mahdollista? Tarkoitus oli vaihtaa tilalle pidempi perä, mutta pidempää välitystä ei taida helposti löytyä. Onko laatikoiden välityksissä eroja? 722.4 siis kyseessä.
Eikös turbossa pitäisi olla 2.65?jussit kirjoitti:perän välitys olisi 2,88. Voiko tämä olla mahdollista? Tarkoitus oli vaihtaa tilalle pidempi perä, mutta pidempää välitystä ei taida helposti löytyä..
MB S124 300 -92 Farkkupakutiisselilintta
BMW E39 525D Touring -01 Farkkukäyttis
Ford County 754, Ford 3000
® Mesen linttaklubi
BMW E39 525D Touring -01 Farkkukäyttis
Ford County 754, Ford 3000
® Mesen linttaklubi