Noviisin kysymykset
Noviisin kysymykset
Tulipa hankittua viimeisiä S124 E300D aut.vuodelta 1996, uitettu joskus 10 vuotta sitten, ok varustein on sportline, ilmastointi, ASD, Webasto(ei toimi?), parin päivän tutkailujen jälkeen alkaa kuitenkin kysymyksiä heräilemään noviisin mieleen...
1. Hehkun valo ei syty startatessa, syttyy hetkeksi kun auto on käynnistynyt, ilmeisesti kaikki hehkut vaihtoon?
2. Sulakeboksin edessä releistä A valkoinen nakuttaa koko ajan kun auton etuovet kiinni, kun releen irroittaa ei toimi sähköikkunat, takapenkin alta boksista otettu D-liitin irti releen ollessa paikoillaan - ei toimi lasit, uusi rele hankittava?
3. Mistä tietää onko autossa ajonesto? Kauko-ohjattu keskulukko on mutta entäs ajonesto? Hehkutkin ainakin motonetin mukaan erilaiset jos on ajonesto?
4. Automaatti vaihtaa jysähtäen isommalle, öljyjä ei vaihdettu varmaan koskaan, tarkoitus vaihtaa ensitilassa, mutta onko tuon laatikon säätö tehtävissä kotikonstein pehmeämmin vaihtavaksi?
5. Mittariston merkkivalo ilmoittaa polttimon palaneen mutta kaikki palaa ok, merkkivalo syttyy kun laittaa parkit päälle?
6. Onko mahdollista että lasinpesurin pumppu vuotaa rungosta ulospäin? Itse säiliö tuntuu tiiviiltä ja säiliön ja pumpun liitoksesta ei tunnu vuotavan.
Etukäteen kiitos hyvästä foorumista ja hyvistä vastauksista.
1. Hehkun valo ei syty startatessa, syttyy hetkeksi kun auto on käynnistynyt, ilmeisesti kaikki hehkut vaihtoon?
2. Sulakeboksin edessä releistä A valkoinen nakuttaa koko ajan kun auton etuovet kiinni, kun releen irroittaa ei toimi sähköikkunat, takapenkin alta boksista otettu D-liitin irti releen ollessa paikoillaan - ei toimi lasit, uusi rele hankittava?
3. Mistä tietää onko autossa ajonesto? Kauko-ohjattu keskulukko on mutta entäs ajonesto? Hehkutkin ainakin motonetin mukaan erilaiset jos on ajonesto?
4. Automaatti vaihtaa jysähtäen isommalle, öljyjä ei vaihdettu varmaan koskaan, tarkoitus vaihtaa ensitilassa, mutta onko tuon laatikon säätö tehtävissä kotikonstein pehmeämmin vaihtavaksi?
5. Mittariston merkkivalo ilmoittaa polttimon palaneen mutta kaikki palaa ok, merkkivalo syttyy kun laittaa parkit päälle?
6. Onko mahdollista että lasinpesurin pumppu vuotaa rungosta ulospäin? Itse säiliö tuntuu tiiviiltä ja säiliön ja pumpun liitoksesta ei tunnu vuotavan.
Etukäteen kiitos hyvästä foorumista ja hyvistä vastauksista.
1. ilmeisesti yksi tai useampi hehku pimeänä ratkaisusi suositeltava
2.
3.
4. Mahdollinen vika voisi olla alipainevuoto syöttöpumpun kyljessä olevalta modulaattorilta vaihdelaatikolle menevässä putkessa. Tai sille ap-pumpulta tulevassa.
5. Joku parkeista väärän tehoinen (5w/10W) takavalojen lamppupohjassa lukee oikea wattiluku joka polttimon vieressä
6.
2.
3.
4. Mahdollinen vika voisi olla alipainevuoto syöttöpumpun kyljessä olevalta modulaattorilta vaihdelaatikolle menevässä putkessa. Tai sille ap-pumpulta tulevassa.
5. Joku parkeista väärän tehoinen (5w/10W) takavalojen lamppupohjassa lukee oikea wattiluku joka polttimon vieressä
6.
...rikkinäisestä käyttökelvotonta...
Pieni on kenties kaunista, mutta isossa on aina enemmän: W126 250DT, V123 240D Lang
® Mesen linttaklubi - Perille vie ja tyylillä.
MCoBFo300TEDBWIoPHC ®
Pieni on kenties kaunista, mutta isossa on aina enemmän: W126 250DT, V123 240D Lang
® Mesen linttaklubi - Perille vie ja tyylillä.
MCoBFo300TEDBWIoPHC ®
3. On tuon ikäsissä vissiin ajonesto kaikissa. Alkup radiossa vilkkunu punanen hälyvalo lisäks jos on häly. Voit testata menemällä autoon, lukitset ovet kaukolla, ootat hetken ja avaat oven, jos alkaa pillittää on siinä häly, ja ajonestokin. Ajoneston polttoaineen vai sammuttimen rele kahdella letkulla kuskin sisälokasuojassa konehuoneessa.
EDIT: Laitas valmistenumeroa näkyville tai privana, niin kattotaan mitä tehtaan paappa on sinne laitellu ...
EDIT: Laitas valmistenumeroa näkyville tai privana, niin kattotaan mitä tehtaan paappa on sinne laitellu ...
Levannon We(l)ho
------------------
Unimog 421 -70
W 108 280 SE -70
Unimog 416 DoKa -75
W 124 300 D -86 iceuseonly
Unimog U1700L -86
W 463 250 GDT -91
W 124 300 E 24V CE Cabr -93
Atego -00
W 218 250 CDI -15
W 213 e 220 d All Terrain -17
------------------
Unimog 421 -70
W 108 280 SE -70
Unimog 416 DoKa -75
W 124 300 D -86 iceuseonly
Unimog U1700L -86
W 463 250 GDT -91
W 124 300 E 24V CE Cabr -93
Atego -00
W 218 250 CDI -15
W 213 e 220 d All Terrain -17
Hehkun päässä eroa, tai oikeastaan liittimessä, hehkun pään voi vaihtaa, kierteillä kiinni.
www.mbosa.fi
CLK 500 -02 (209.375) harrastekäyttis
C200CDi -04 "fl" (203.207) ex
C200CDi -04 "fl" (203.207)ex
C200CDi -01 (203.004) ex
C200CDi -01 (203.204) ex
CLK 500 -02 (209.375) harrastekäyttis
C200CDi -04 "fl" (203.207) ex
C200CDi -04 "fl" (203.207)ex
C200CDi -01 (203.004) ex
C200CDi -01 (203.204) ex
Re: Noviisin kysymykset
Onhan se mahdollista kun ne on muovia. Mutta silti 99% tapauksista se on se pumpun/säiliön tiiviste joka vuotaa.eiffel kirjoitti:6. Onko mahdollista että lasinpesurin pumppu vuotaa rungosta ulospäin? Itse säiliö tuntuu tiiviiltä ja säiliön ja pumpun liitoksesta ei tunnu vuotavan.
I started out with nothing. And I've still got most of it left!
S124 E220TCDI Aut.
C124 300CE-24 Aut.
W140 S350TD Aut.
A6 2.5TDI Quattro Man.
S124 E220TCDI Aut.
C124 300CE-24 Aut.
W140 S350TD Aut.
A6 2.5TDI Quattro Man.
voi se releenki korjata
Tosissaan, kun vaihat sen uuden pumun niin vaihda se tiiviste myös jokatapauksessa. Olen tavannut muuten yhden w124 jossa oli itse säiliö halki, nimittäin mun oma coupe Uus säiliö ei ole kallis sekään. Mutta tulipaha ostettua uus pumppu ja tiivisteet
Tosissaan, kun vaihat sen uuden pumun niin vaihda se tiiviste myös jokatapauksessa. Olen tavannut muuten yhden w124 jossa oli itse säiliö halki, nimittäin mun oma coupe Uus säiliö ei ole kallis sekään. Mutta tulipaha ostettua uus pumppu ja tiivisteet
I started out with nothing. And I've still got most of it left!
S124 E220TCDI Aut.
C124 300CE-24 Aut.
W140 S350TD Aut.
A6 2.5TDI Quattro Man.
S124 E220TCDI Aut.
C124 300CE-24 Aut.
W140 S350TD Aut.
A6 2.5TDI Quattro Man.
Eilen tuli vaihdettua hehkut, paitsi viimonen öljynsuodattimen vieressä, pari kertaa naukaisi kierteet ja sitten loppui uskallus kääntää enempää, olisko kansi jo jäähtynyt tms. mutta jäi vaihtamatta tiukkuuden takia, tutkitaan toisen kerran sitä...Imusarjan ja venttiilikopan väliset huohotin putket sai osumaa hehkujen vaihdossa, täytyy etsiä uusia tilalle.
Öljyt tuli vaihdettua ja todettu että ei enää ikinä m-filterin suodatinta, öljynsuodin oli sentin kapeampi kuin vanha mann ja löpön suodattimessa sama juttu...
Öljynpainemittari heittää itsensä heti virrat saatuaan 3bar, pitäisi vielä tutkia mikä vaivaa, jossain ölynsuodattimen jalan vierestä pitäisi ilm. löytyä, laatikon ja perän öljyt parin viikon päästä vaihtoon, laatikon vaihtoon olikin jossain jo ohje,tarviiko erikoistyökaluja? Hehkujen vaihdossa piti käydä kahteen kertaan etsimässä sopivia kaluja, jotta saisi homman onnistumaan...
Öljyt tuli vaihdettua ja todettu että ei enää ikinä m-filterin suodatinta, öljynsuodin oli sentin kapeampi kuin vanha mann ja löpön suodattimessa sama juttu...
Öljynpainemittari heittää itsensä heti virrat saatuaan 3bar, pitäisi vielä tutkia mikä vaivaa, jossain ölynsuodattimen jalan vierestä pitäisi ilm. löytyä, laatikon ja perän öljyt parin viikon päästä vaihtoon, laatikon vaihtoon olikin jossain jo ohje,tarviiko erikoistyökaluja? Hehkujen vaihdossa piti käydä kahteen kertaan etsimässä sopivia kaluja, jotta saisi homman onnistumaan...