Noviisin kysymykset

Vastaa Viestiin
eiffel
Viestit: 24
Liittynyt: 08.9.2006 11:47
Paikkakunta: Kouvola / Valkeala

Noviisin kysymykset

Viesti Kirjoittaja eiffel »

Tulipa hankittua viimeisiä S124 E300D aut.vuodelta 1996, uitettu joskus 10 vuotta sitten, ok varustein on sportline, ilmastointi, ASD, Webasto(ei toimi?), parin päivän tutkailujen jälkeen alkaa kuitenkin kysymyksiä heräilemään noviisin mieleen...

1. Hehkun valo ei syty startatessa, syttyy hetkeksi kun auto on käynnistynyt, ilmeisesti kaikki hehkut vaihtoon?

2. Sulakeboksin edessä releistä A valkoinen nakuttaa koko ajan kun auton etuovet kiinni, kun releen irroittaa ei toimi sähköikkunat, takapenkin alta boksista otettu D-liitin irti releen ollessa paikoillaan - ei toimi lasit, uusi rele hankittava?

3. Mistä tietää onko autossa ajonesto? Kauko-ohjattu keskulukko on mutta entäs ajonesto? Hehkutkin ainakin motonetin mukaan erilaiset jos on ajonesto?

4. Automaatti vaihtaa jysähtäen isommalle, öljyjä ei vaihdettu varmaan koskaan, tarkoitus vaihtaa ensitilassa, mutta onko tuon laatikon säätö tehtävissä kotikonstein pehmeämmin vaihtavaksi?

5. Mittariston merkkivalo ilmoittaa polttimon palaneen mutta kaikki palaa ok, merkkivalo syttyy kun laittaa parkit päälle?

6. Onko mahdollista että lasinpesurin pumppu vuotaa rungosta ulospäin? Itse säiliö tuntuu tiiviiltä ja säiliön ja pumpun liitoksesta ei tunnu vuotavan.

Etukäteen kiitos hyvästä foorumista ja hyvistä vastauksista.
Avatar
teppo21
Kuusenjalkainsinööri
Viestit: 2514
Liittynyt: 17.12.2007 18:23
Paikkakunta: Heinola

Viesti Kirjoittaja teppo21 »

1. ilmeisesti yksi tai useampi hehku pimeänä :arrow: ratkaisusi suositeltava
2. :?:
3. :?:
4. Mahdollinen vika voisi olla alipainevuoto syöttöpumpun kyljessä olevalta modulaattorilta vaihdelaatikolle menevässä putkessa. Tai sille ap-pumpulta tulevassa.
5. Joku parkeista väärän tehoinen (5w/10W) takavalojen lamppupohjassa lukee oikea wattiluku joka polttimon vieressä :idea:
6. :nocando:

:D
...rikkinäisestä käyttökelvotonta...

:ope:

Pieni on kenties kaunista, mutta isossa on aina enemmän: W126 250DT, V123 240D Lang

® Mesen linttaklubi - Perille vie ja tyylillä.
MCoBFo300TEDBWIoPHC ®
eiffel
Viestit: 24
Liittynyt: 08.9.2006 11:47
Paikkakunta: Kouvola / Valkeala

Viesti Kirjoittaja eiffel »

5. Korjattu, oli 5w toisessa polttimona...
Avatar
pekkovee
pelle peloton
Viestit: 1750
Liittynyt: 26.5.2006 0:10
Paikkakunta: Mäntsälä

Viesti Kirjoittaja pekkovee »

3. On tuon ikäsissä vissiin ajonesto kaikissa. Alkup radiossa vilkkunu punanen hälyvalo lisäks jos on häly. Voit testata menemällä autoon, lukitset ovet kaukolla, ootat hetken ja avaat oven, jos alkaa pillittää on siinä häly, ja ajonestokin. Ajoneston polttoaineen vai sammuttimen rele kahdella letkulla kuskin sisälokasuojassa konehuoneessa.


EDIT: Laitas valmistenumeroa näkyville tai privana, niin kattotaan mitä tehtaan paappa on sinne laitellu ...
Levannon We(l)ho

------------------

Unimog 421 -70
W 108 280 SE -70
Unimog 416 DoKa -75
W 124 300 D -86 iceuseonly
Unimog U1700L -86
W 463 250 GDT -91
W 124 300 E 24V CE Cabr -93
Atego -00
W 218 250 CDI -15
W 213 e 220 d All Terrain -17
Avatar
Multiviri
aktiivimeseläinen
Viestit: 2933
Liittynyt: 22.10.2010 14:31
Paikkakunta: Oulu
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Multiviri »

Hehkun päässä eroa, tai oikeastaan liittimessä, hehkun pään voi vaihtaa, kierteillä kiinni.
www.mbosa.fi
CLK 500 -02 (209.375) harrastekäyttis
C200CDi -04 "fl" (203.207) ex
C200CDi -04 "fl" (203.207)ex
C200CDi -01 (203.004) ex
C200CDi -01 (203.204) ex
eiffel
Viestit: 24
Liittynyt: 08.9.2006 11:47
Paikkakunta: Kouvola / Valkeala

Viesti Kirjoittaja eiffel »

Ajonestoa tutkailin ja kun ovet sulki säätimestä ja avasi ovet avaimella, lähti käyntiin aivan normaalisti, eli ei ilmeisesti ole ajonestoa, Trafi väittää sen tulleen pakolliseksi vasta 1998...No ainakin on yksi rikkoutuva turhake vähemmän.
Avatar
Sergey
VanneSpecialisti
Viestit: 7836
Liittynyt: 18.11.2006 16:27
Paikkakunta: Oulu

Re: Noviisin kysymykset

Viesti Kirjoittaja Sergey »

eiffel kirjoitti:6. Onko mahdollista että lasinpesurin pumppu vuotaa rungosta ulospäin? Itse säiliö tuntuu tiiviiltä ja säiliön ja pumpun liitoksesta ei tunnu vuotavan.
Onhan se mahdollista kun ne on muovia. Mutta silti 99% tapauksista se on se pumpun/säiliön tiiviste joka vuotaa.
I started out with nothing. And I've still got most of it left!
S124 E220TCDI Aut.
C124 300CE-24 Aut.
W140 S350TD Aut.
A6 2.5TDI Quattro Man.
Sampo N.
Virallinen Oikolukija
Viestit: 6252
Liittynyt: 05.10.2005 8:35
Paikkakunta: Vantaa, melkein Kerava.

Viesti Kirjoittaja Sampo N. »

Pumppukin kustantaa sen 10 erkkiä jos sattuu vuotamaan. Pöntön tiivistämiseenkin on kaikenlaisia aineita, tosin ei varmaan uusiokäytetystäkään paljoa tarvi kärsiä.

Ei muistaakseni ollut edes paha rasti sen säiliön irrottaminen.
Kein siknatuur
eiffel
Viestit: 24
Liittynyt: 08.9.2006 11:47
Paikkakunta: Kouvola / Valkeala

Viesti Kirjoittaja eiffel »

Juu, uusi kympin pissapojan pumppu pitäisi tulla huomenna Motonetistä oli marmorilla hinta mokomalle 45,00, Lasinnostinten releen hinta oli muuten marmorilla 79,90, meni vanha rele paikalliselle sähkösepälle testiin, josko se olisikin ehjä ja vika jossain johdotuksissa...
Avatar
Sergey
VanneSpecialisti
Viestit: 7836
Liittynyt: 18.11.2006 16:27
Paikkakunta: Oulu

Viesti Kirjoittaja Sergey »

voi se releenki korjata :)

Tosissaan, kun vaihat sen uuden pumun niin vaihda se tiiviste myös jokatapauksessa. Olen tavannut muuten yhden w124 jossa oli itse säiliö halki, nimittäin mun oma coupe :) Uus säiliö ei ole kallis sekään. Mutta tulipaha ostettua uus pumppu ja tiivisteet :D
I started out with nothing. And I've still got most of it left!
S124 E220TCDI Aut.
C124 300CE-24 Aut.
W140 S350TD Aut.
A6 2.5TDI Quattro Man.
eiffel
Viestit: 24
Liittynyt: 08.9.2006 11:47
Paikkakunta: Kouvola / Valkeala

Viesti Kirjoittaja eiffel »

Eilen tuli vaihdettua hehkut, paitsi viimonen öljynsuodattimen vieressä, pari kertaa naukaisi kierteet ja sitten loppui uskallus kääntää enempää, olisko kansi jo jäähtynyt tms. mutta jäi vaihtamatta tiukkuuden takia, tutkitaan toisen kerran sitä...Imusarjan ja venttiilikopan väliset huohotin putket sai osumaa hehkujen vaihdossa, täytyy etsiä uusia tilalle.

Öljyt tuli vaihdettua ja todettu että ei enää ikinä m-filterin suodatinta, öljynsuodin oli sentin kapeampi kuin vanha mann ja löpön suodattimessa sama juttu...

Öljynpainemittari heittää itsensä heti virrat saatuaan 3bar, pitäisi vielä tutkia mikä vaivaa, jossain ölynsuodattimen jalan vierestä pitäisi ilm. löytyä, laatikon ja perän öljyt parin viikon päästä vaihtoon, laatikon vaihtoon olikin jossain jo ohje,tarviiko erikoistyökaluja? Hehkujen vaihdossa piti käydä kahteen kertaan etsimässä sopivia kaluja, jotta saisi homman onnistumaan...
Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “W124, sedan, coupe, farmari, avo, lang”