Samin uusi kulkine, E320Te, videolinkkejä HD-videoihin!
Yhdyn tiileriin... Tuon historianki kun tietää et on piedetty ku kipiää sian p***ua nii olisin ite ostanu jos vain pörssissä olis ollu katetta...
Mercedes Benz S203 C 180K -05 Avantgarde Sport "OMG-BLÄCK-EDITSÖÖN"
® Mesen 199-klubi
EX-mersut:
Mercedes Benz W201 190E 2,0i -89
Mercedes Benz W201 190E 2,0i -91
® Mesen 199-klubi
EX-mersut:
Mercedes Benz W201 190E 2,0i -89
Mercedes Benz W201 190E 2,0i -91
Tänään tutkiskeltu vuotoja lisää, weban vuotokohtaa en parkkiksella löytänyt joten ajoin parkkihalliin. En sielläkään nähnyt mitään joten vesiperä tänään. Varmiten sen huomaa kun laittaa weban päälle auto tunkattuna vähän ilmaan. Lisäsin litran jäähdytinnestettä kun oli taas vajentunut. Pitää käydä valosassa tallissa katsomassa tulevana viikonloppuna.
Tänään ajoin auton lämpimään talliin, lisäilin jaahytinnestettä ja öljyä täytin tikun ylärajaan. Paljonkos tällä on normaali öljynkulutus, nyt olen parissa kuukaudessa lisännyt 1,5 litraa? Rengaspaineita laitoin lisää, tuntui vetopito paranevan ja puskeminen väheni. Mitään vuotoja en nähnyt nyt kun testailin webastoa. Webasto menee päälle, mutta sammuu. Sen pakoputkesta ei tule kuin haaleaa, voiko olla niin ettei weba toimi jos kone on jo 50 asteinen kun ajoin sillä tonne talliin? Kosteutta on apparin puolella jostain ilmestynyt. Pitää huomenna kokeilla kun tänään latasin akkuakin.
[youtube]http://www.youtube.com/watch?v=phJCtbAm ... e=youtu.be[/youtube]
[youtube]http://www.youtube.com/watch?v=phJCtbAm ... e=youtu.be[/youtube]
Pensakoneista en tiedä, mutta Dieseliin ei tarvitse lisäillä 10-15tkm vaihtovälillä.Sami R kirjoitti: Paljonkos tällä on normaali öljynkulutus, nyt olen parissa kuukaudessa lisännyt 1,5 litraa?
MB S124 300 -92 Farkkupakutiisselilintta
BMW E39 525D Touring -01 Farkkukäyttis
Ford County 754, Ford 3000
® Mesen linttaklubi
BMW E39 525D Touring -01 Farkkukäyttis
Ford County 754, Ford 3000
® Mesen linttaklubi
Ihan samalla tavalla ne liemet kuuluisi bensakoneissa kestää sisuksissa kuin dieseleissäkin. Autovalmistajat toki usein ilmoittavat 1L/1000km öljymaitin uudellakin autolla vielä ihan normaaliksiHannu.H kirjoitti:Pensakoneista en tiedä, mutta Dieseliin ei tarvitse lisäillä 10-15tkm vaihtovälillä.Sami R kirjoitti: Paljonkos tällä on normaali öljynkulutus, nyt olen parissa kuukaudessa lisännyt 1,5 litraa?
Melko kovalta kuullostaa tuo 1,5L, jos et nyt aivan tonneja ole tuossa ajassa ajellut. Olikos näissä koneissa venttiilinohjurien kovettumista, niin kuin M102/103:ssa?
S212 E350 CDi -10
R230 SL500 -03
W639 116 CDi -11
R230 SL500 -03
W639 116 CDi -11
Heh, sulla on sitten päivittäinen jännityskohde tuo vepaston toiminta, 211/212-korimallien farkkujen omistajillahan se on se kuinka tontissa persaus on ja nouseeko se ylös vai ei. Mersujen omistajilla riittää elämässä mielenkiintoa.Sami R kirjoitti:^Hehee, taas tänään toimi webasto. Aika jännä sanoisin!
kulkupelit: Terässiipi vm.-89 "sininen salama" & jaaris vm.-02 "kikotin"
Kohta on öljyjen vaihdon aika ja mietin mitä sinne laittaisin. Nykyinen on varmasti hyvää, mutta kesäksi (reissuun) haluaisin lämpökestoltaan vielä parempaa. Webaston liitokset tihuttavat jäähdytysnestettä kun webaa käytetään, pitää saada auto ilmaan ja syyniin niin saa vihdoin paikallistettua tuon vuodon. Kun ei käytä webaa ei vuoda, jännä juttu.
Olisko nyt kellään tietoa mikä tuossa nyt kalkattaa?
Eilen ei mitään ääniä, tänään aamulla kone käyntiin ja tuo alkoi heti.
Ei mitään varoitusvaloja ja mikään ei tunnu hankaavan konetilassa mihinkään. Visko pyörii normaalisti, tässä video aamulta:
https://www.youtube.com/watch?v=rLxPc_kR4rk
Eilen ei mitään ääniä, tänään aamulla kone käyntiin ja tuo alkoi heti.
Ei mitään varoitusvaloja ja mikään ei tunnu hankaavan konetilassa mihinkään. Visko pyörii normaalisti, tässä video aamulta:
https://www.youtube.com/watch?v=rLxPc_kR4rk
no mulla oli viskon pyörittämän ropellin pää joka vastasi tuulitunnelin seinämään. oli alapäästä katkennut toinen pidike ja se tunneli oli aavistuksen vinossa. Se aiheutti just tollasta ääntä mitä video antaa ymmärtää. Käsin kun yritti pyörittää, niin ei huomannut mitään. Uusi tunneli, niin loppui.
I started out with nothing. And I've still got most of it left!
S124 E220TCDI Aut.
C124 300CE-24 Aut.
W140 S350TD Aut.
A6 2.5TDI Quattro Man.
S124 E220TCDI Aut.
C124 300CE-24 Aut.
W140 S350TD Aut.
A6 2.5TDI Quattro Man.
Terve,
Ne siivet voisi koettaa nypätä irti. Nehän voivat aiheuttaa pyörimiseroa viskon puolikkaiden väliin ja siten ääntä. Jos siivet ovat pois, pitäisi koko viskon pyöriä samalla nopeudella kuin hihnapyörä. Tuon testaa aika äkkiä (5 mm kuusiokoloavaimella 3 pulttia irti).
Jos tuolla hiljenee, niin sitten syypää on todennäköisesti visko. Jos ei, niin sitten vika lienee muualla. Kaasuteltaessa voi ääntää, kun tulee kiihtyvyyden aiheuttamaa nopeuseroa.
t.
Risto
Ne siivet voisi koettaa nypätä irti. Nehän voivat aiheuttaa pyörimiseroa viskon puolikkaiden väliin ja siten ääntä. Jos siivet ovat pois, pitäisi koko viskon pyöriä samalla nopeudella kuin hihnapyörä. Tuon testaa aika äkkiä (5 mm kuusiokoloavaimella 3 pulttia irti).
Jos tuolla hiljenee, niin sitten syypää on todennäköisesti visko. Jos ei, niin sitten vika lienee muualla. Kaasuteltaessa voi ääntää, kun tulee kiihtyvyyden aiheuttamaa nopeuseroa.
t.
Risto
Kulkupeli: E 500 -03 (211.070)
Tuo kummallinen ääni tosiaan katosi välillä täysin, todella mielenkiintoinen tilanne on kun ei välillä kuule mitään.
Vaihdoin tänään ilmansuodattimen ja katsoin kaikki koneen liitokset läpi auringonvalossa. Jostain se weba ruikkii, ei näe mistä. Kiristin myös kaasuvaijerin välyksen lähes pois, se helpotti kaasun annostelua suunnattomasti. 195-65-15 renkaista: Eteen säädin 2,5 bar ja taakse 2,6. Oli paineet nousseet lähelle 3:bar kun keli oli lämmennyt, ajomelu väheni paineita tiputtamalla todella paljon. Ajomukavuus parani paljon. Contit olivat hukanneet nastoja, vaikka niitä lisäsin talven aikana liiman kanssa. Kesällä lähdetään saksaan ajelemaan ja öljyt sekä tulpat vaihtuvat ennen reissua. Öljyiksi tulee todennäköisesti Castrollin 10W60.
Vaihdoin tänään ilmansuodattimen ja katsoin kaikki koneen liitokset läpi auringonvalossa. Jostain se weba ruikkii, ei näe mistä. Kiristin myös kaasuvaijerin välyksen lähes pois, se helpotti kaasun annostelua suunnattomasti. 195-65-15 renkaista: Eteen säädin 2,5 bar ja taakse 2,6. Oli paineet nousseet lähelle 3:bar kun keli oli lämmennyt, ajomelu väheni paineita tiputtamalla todella paljon. Ajomukavuus parani paljon. Contit olivat hukanneet nastoja, vaikka niitä lisäsin talven aikana liiman kanssa. Kesällä lähdetään saksaan ajelemaan ja öljyt sekä tulpat vaihtuvat ennen reissua. Öljyiksi tulee todennäköisesti Castrollin 10W60.
Ääni on kadonnut, todella hankala tilanne sinänsä kun pitäisi lähteä reissuun kesällä. Muovit on takaisin paikallaan ja nestevuotojakaan ei ole, webaston liitoksesta se vuotaa kun sen pumppu on päällä se pitää katsoa.
Ajattelin ottaa takimmaisen äänenvaimentajan pois ennen reissua, lähinnä painonsäästämiseksi. Sisustasta otetaan vähän ylimääräistä pois, kuten takapenkki, mattoja ja muoveja. Kyytiin tulee ainakin yksi satsi renkaita, osia ja työkaluja. Öljyistä en ole varma, koska olen kuullut paljon hyvää teboilin 10W60 diamondista.
Mikä on muuten m104 moottorin takimmaisen äänenvaimentimen putken sisähalkaisija?
Kesärenkaille laitoin vähän korkeammat paineet, mutta nuo hankookit on todella mukavat ja hiljaiset silti.
Muuttui auto kummasti kun säädin kaasuvaijerin välyksen pois, nyt pystyy annostelemaan niitä millin osia mitkä vaikuttavat tuon koneen kanssa jo paljon. Vielä kun keulaa saisi vähän ylemmäs, pitää purkaa ja katsoa.
Ajattelin ottaa takimmaisen äänenvaimentajan pois ennen reissua, lähinnä painonsäästämiseksi. Sisustasta otetaan vähän ylimääräistä pois, kuten takapenkki, mattoja ja muoveja. Kyytiin tulee ainakin yksi satsi renkaita, osia ja työkaluja. Öljyistä en ole varma, koska olen kuullut paljon hyvää teboilin 10W60 diamondista.
Mikä on muuten m104 moottorin takimmaisen äänenvaimentimen putken sisähalkaisija?
Kesärenkaille laitoin vähän korkeammat paineet, mutta nuo hankookit on todella mukavat ja hiljaiset silti.
Muuttui auto kummasti kun säädin kaasuvaijerin välyksen pois, nyt pystyy annostelemaan niitä millin osia mitkä vaikuttavat tuon koneen kanssa jo paljon. Vielä kun keulaa saisi vähän ylemmäs, pitää purkaa ja katsoa.