Mikäs on tehokkain tehtaan malli W/S124. Mihin siis voisi verrata jos haluaisi nelivetona piristää 124 korisia?
Käykö tuohon 4 vetotekniikkaan isompaa konetta kuin suora kuutonen (ns heittämällä)?
Tehokkain w/s124?
Juu, nimenomaan 4matic. Siis 3.0l m103 tehokkain. Eikös siinä ole 188hp (nusnus)JiiTee_ kirjoitti:Jos siis puhe ihan 4matic mallista niin mulla ainaki verrattiin tdt:tä m103:seen 190hv.
Mietin vain että paljonko nelovetoiseen saisi piristystä. Eli jos tehokkain m103 3.0 188hp niin eihän siitä sais kuin 3.75L ja 225hp asti piristää...
Onkos tuommoisen normaaliin 3 litraisen m103 koneen tilalle mahdollista laittaa kasikonetta, siis sopiiko ihan mekanisesti? Missä vaiheessa etulaatikolle otetaan teho?
vertailu voidaan tehdä 420 mallin litratilavuuden ja tehojen mukaan. Oman farmarin muutoskatsastusta kun kävin tuossa 1kk sitten kyselemässä, että mitä tehoja saa olla, niin insinööri soitti parin tunnin päästä takaisin ja sanoi että 420 olisi se suurin joka hyväksytään. 500 malli ei ole saman tehtaan tyyppihyväksymä ts on eri automalli.
Koskee siis kaikkia korimalleja, sedania suoraan ja farkkua sekä coupea ei aivan suoraan mutta kelpaa koska ovat rakenteeltaan samanlaisia. (en muista sitä tarkkaa sanamuotoa mitä trafin lapussa luki, mutta pääasia onkin että saa tehdä niin).
Etulaatikkohan on moottorin öljypohjassa. Se on ainoa joka ahdistaa, eli se pitää muokata sopivaksi. Tällä foorumilla oli ennen kuvia ko. työstä. Niitä ei enää ole.
Pumpish eli turbobandit tyypillä on 4matic m103 jossa sen 500hv ja nätisti sutii neljällä pyörällä.
EDIT: kirjoitusvihreitä korjattu
Koskee siis kaikkia korimalleja, sedania suoraan ja farkkua sekä coupea ei aivan suoraan mutta kelpaa koska ovat rakenteeltaan samanlaisia. (en muista sitä tarkkaa sanamuotoa mitä trafin lapussa luki, mutta pääasia onkin että saa tehdä niin).
Etulaatikkohan on moottorin öljypohjassa. Se on ainoa joka ahdistaa, eli se pitää muokata sopivaksi. Tällä foorumilla oli ennen kuvia ko. työstä. Niitä ei enää ole.
Pumpish eli turbobandit tyypillä on 4matic m103 jossa sen 500hv ja nätisti sutii neljällä pyörällä.
EDIT: kirjoitusvihreitä korjattu
I started out with nothing. And I've still got most of it left!
S124 E220TCDI Aut.
C124 300CE-24 Aut.
W140 S350TD Aut.
A6 2.5TDI Quattro Man.
S124 E220TCDI Aut.
C124 300CE-24 Aut.
W140 S350TD Aut.
A6 2.5TDI Quattro Man.
Eikäku ainaki -89 m103 3.0 on 190hv, näin ainakin vertailutodistukseen tuli.AK47 kirjoitti:Juu, nimenomaan 4matic. Siis 3.0l m103 tehokkain. Eikös siinä ole 188hp (nusnus)JiiTee_ kirjoitti:Jos siis puhe ihan 4matic mallista niin mulla ainaki verrattiin tdt:tä m103:seen 190hv.
Mietin vain että paljonko nelovetoiseen saisi piristystä. Eli jos tehokkain m103 3.0 188hp niin eihän siitä sais kuin 3.75L ja 225hp asti piristää...
Onkos tuommoisen normaaliin 3 litraisen m103 koneen tilalle mahdollista laittaa kasikonetta, siis sopiiko ihan mekanisesti? Missä vaiheessa etulaatikolle otetaan teho?
Ei varmaan ihan pikkusovelluksella saa kasikonetta, näin ajatusmaailmassa, ainakin M117 on mielestäni semmosella "pyöreällä" kehäpulttijaolla (vaihelaatikko) joten etukardaanin tila menee siinä. Jo kuutospannu nelimatikkiin on tehty kolo vaihdelaatikkoon etukardaanille.
® Mesen linttaklubi
® Mesen Porkkana-klubi
Mb s124 300tdt 4matic
Mb s124 300td
Ja etellisiä sen verran ettei millään jaksa luetella.
® Mesen Porkkana-klubi
Mb s124 300tdt 4matic
Mb s124 300td
Ja etellisiä sen verran ettei millään jaksa luetella.