nix0nin ceemeli
Kesälomalla vähän hiljaisempaa. Eka lomaviikko meni Rodoksella ja sillä aikaa kaveri laitteli alustasarjan paikoilleen ja sen jälkeen auto meni maalaukseen, kun joku oli naarmuttanut takapuskuria. Nyt on sopiva korkeus ja sopivan jämäkkä. Mielestäni kw:n säädettävä oli parempi vaikka tässä bc:ssä enemmän säätöjäkin on. Ainut ongelma on tällä hetkellä, että herjaa koko ajan rengaspaineista. Voikohan absin kehä olla menossa tai jokin absi anturi? Pitää ensi viikolla yrittää starilla tutkia. Ainiin proppu löytyi tästä laatikosta, joten ölppien vaihto kävi hyvin. Kuvia yritän laitella, kun ehdin. Kulmien säätöön pitäisi ensi viikolla viedä. Tässä on nyt edessä camber pultit, sekä säädettävät yläpäät. Katsotaan saako kulmat miten kohdilleen leimaa varten. Korkeussäätöä ajatellen edessä sekä takana on suojapussukat.
-S204 350cdi 4matic -11
-W124 300D tomaatti -91 (projekti)
-EX S211 320cdi -07, VW Golf gtd farkku -16, S204 350cdi amg -10, W124 300E Sportline -91, W203 230Kompressor Avantgarde Sport -05, BMW E61 530dA -05, Saab 9-5 Aero -02
-W124 300D tomaatti -91 (projekti)
-EX S211 320cdi -07, VW Golf gtd farkku -16, S204 350cdi amg -10, W124 300E Sportline -91, W203 230Kompressor Avantgarde Sport -05, BMW E61 530dA -05, Saab 9-5 Aero -02
Saa esim. KL-varaosien kautta, itse hommasin ihan paikallisen varaosaliikkeen kautta. Valmistaja on muistaakseni febi.
-S204 350cdi 4matic -11
-W124 300D tomaatti -91 (projekti)
-EX S211 320cdi -07, VW Golf gtd farkku -16, S204 350cdi amg -10, W124 300E Sportline -91, W203 230Kompressor Avantgarde Sport -05, BMW E61 530dA -05, Saab 9-5 Aero -02
-W124 300D tomaatti -91 (projekti)
-EX S211 320cdi -07, VW Golf gtd farkku -16, S204 350cdi amg -10, W124 300E Sportline -91, W203 230Kompressor Avantgarde Sport -05, BMW E61 530dA -05, Saab 9-5 Aero -02
Vuosi meni, kunnes sain tehtyä autolle 2step myllytyksen ja päälle tuli testimielessä Stardustin PCS 2. Katsellaan kestoa, nyt ainakin hologrammit loistaa poissaolollaan
Seuraavaksi olisi vuorossa ledbaari. Kotona odoittaa Wlightin Comberi, Genesis 800 oli turhan mörkö ceemelin keulalle. Tarkoitus asentaa kilven päälle ja tilasin Lumiselta johtosarjan, kilpitelineen sekä canväyläreleen. Canmuppalasta olin suoraan yhteydessä britteihin, josta minulle kerrottiin, että ILS ongelma on korjattu. Mikäli tilaamani muppala ei pelaa oikein, siihen saa päivitettyä toimivan firmiksen. Laittelen kuvaa kun valo on paikoillaan.

Seuraavaksi olisi vuorossa ledbaari. Kotona odoittaa Wlightin Comberi, Genesis 800 oli turhan mörkö ceemelin keulalle. Tarkoitus asentaa kilven päälle ja tilasin Lumiselta johtosarjan, kilpitelineen sekä canväyläreleen. Canmuppalasta olin suoraan yhteydessä britteihin, josta minulle kerrottiin, että ILS ongelma on korjattu. Mikäli tilaamani muppala ei pelaa oikein, siihen saa päivitettyä toimivan firmiksen. Laittelen kuvaa kun valo on paikoillaan.
-S204 350cdi 4matic -11
-W124 300D tomaatti -91 (projekti)
-EX S211 320cdi -07, VW Golf gtd farkku -16, S204 350cdi amg -10, W124 300E Sportline -91, W203 230Kompressor Avantgarde Sport -05, BMW E61 530dA -05, Saab 9-5 Aero -02
-W124 300D tomaatti -91 (projekti)
-EX S211 320cdi -07, VW Golf gtd farkku -16, S204 350cdi amg -10, W124 300E Sportline -91, W203 230Kompressor Avantgarde Sport -05, BMW E61 530dA -05, Saab 9-5 Aero -02
Millä kamoilla teit myllytyksen? Itse kokeilin omaan ceemeliin limppuepäkeskoa spider laikalla, mutta tuolla ei pientä pesuhuntua kummempaa kiilloteltu, joten tyydyin vetelemään nopeasti läpi ja laittamaan fk1000p väliaikaiseksi suojaksi. Edelleen siis on mersuissa kova maali niin kuin ennenkin. Pitäisi siis itsekin kiillotella kunnolla, mutta vaatii ainakin rotskua/pakotettua epäkeskoa ja ehkä jopa mikrokuitua jos haluaa oikeasti jäljet pois.nix0n kirjoitti:Vuosi meni, kunnes sain tehtyä autolle 2step myllytyksen ja päälle tuli testimielessä Stardustin PCS 2. Katsellaan kestoa, nyt ainakin hologrammit loistaa poissaolollaan![]()
Seuraavaksi olisi vuorossa ledbaari. Kotona odoittaa Wlightin Comberi, Genesis 800 oli turhan mörkö ceemelin keulalle. Tarkoitus asentaa kilven päälle ja tilasin Lumiselta johtosarjan, kilpitelineen sekä canväyläreleen. Canmuppalasta olin suoraan yhteydessä britteihin, josta minulle kerrottiin, että ILS ongelma on korjattu. Mikäli tilaamani muppala ei pelaa oikein, siihen saa päivitettyä toimivan firmiksen. Laittelen kuvaa kun valo on paikoillaan.
Lakka on kova. Koneena autobriten epäkesko. Vedin Megun 105 ja rupesin blue coarse woolilla (muistaakseni tämä laikka) ja viimeistely schollin oranssi ja schollin s30. Tuolla kombolla sai riittävän siistin pinnan käyttikseen. Megun aine siitä hyvä, että koko halli ei ole pölyn peitossa.
-S204 350cdi 4matic -11
-W124 300D tomaatti -91 (projekti)
-EX S211 320cdi -07, VW Golf gtd farkku -16, S204 350cdi amg -10, W124 300E Sportline -91, W203 230Kompressor Avantgarde Sport -05, BMW E61 530dA -05, Saab 9-5 Aero -02
-W124 300D tomaatti -91 (projekti)
-EX S211 320cdi -07, VW Golf gtd farkku -16, S204 350cdi amg -10, W124 300E Sportline -91, W203 230Kompressor Avantgarde Sport -05, BMW E61 530dA -05, Saab 9-5 Aero -02
S3 gold ja s30 on minullakin tahnoina yleensä ollut. Pitää ehkä testata vielä mf laikkaa tuon epäkeskon kanssa ja katsoa saisiko sillä tarpeeksi leikkaavuutta. Tällaisena amatööri kiillottelijana aina pelkää noihin rotskuihin siirtymistä vaikka sillä voisi aika paljon nopeammin saada valmista pintaa mersuihin.
Kannattaa kokeilla eri aineita, kun jokainen maalipinta on vähän erilainen. Rotarya on turha pelätä, rohkeasti vaan kokeilemaan. Itse tykkään nykyään tehdä enemmän epäkeskolla, ennen tein enemmän rotarylla. Kokeile vaan mikrokuitua tms ja kokeile jotain uutta ainetta. Suosittelen laittamaan viestiä www.ahk.fi, osaa suositella sinulle sopivat aineet ja asiakaspalvelu tosi hyvää!
Laitellaans muutama kuva. Myllytys ja lopputulos.

Näemmä ei huoli lisätä puhelimella toista kuvaa...
Laitellaans muutama kuva. Myllytys ja lopputulos.

Näemmä ei huoli lisätä puhelimella toista kuvaa...
-S204 350cdi 4matic -11
-W124 300D tomaatti -91 (projekti)
-EX S211 320cdi -07, VW Golf gtd farkku -16, S204 350cdi amg -10, W124 300E Sportline -91, W203 230Kompressor Avantgarde Sport -05, BMW E61 530dA -05, Saab 9-5 Aero -02
-W124 300D tomaatti -91 (projekti)
-EX S211 320cdi -07, VW Golf gtd farkku -16, S204 350cdi amg -10, W124 300E Sportline -91, W203 230Kompressor Avantgarde Sport -05, BMW E61 530dA -05, Saab 9-5 Aero -02
Taas remonttia tiedossa, ahdin pitää sellaista ääntä että haluaisi sairaslomalle
Ahtoputken äänenvaimennin ja ympäristö ihan öljyssä. Lisäksi konehuoneesta kuuluu ylimääräinen ääni, mitähän porsii seuraavaksi. Onko näissä normaalia kun kone käydessä avaa öljykorkin, niin alkaa sellainen "kalkatus" mikä johtuisi alipainepumpusta?

-S204 350cdi 4matic -11
-W124 300D tomaatti -91 (projekti)
-EX S211 320cdi -07, VW Golf gtd farkku -16, S204 350cdi amg -10, W124 300E Sportline -91, W203 230Kompressor Avantgarde Sport -05, BMW E61 530dA -05, Saab 9-5 Aero -02
-W124 300D tomaatti -91 (projekti)
-EX S211 320cdi -07, VW Golf gtd farkku -16, S204 350cdi amg -10, W124 300E Sportline -91, W203 230Kompressor Avantgarde Sport -05, BMW E61 530dA -05, Saab 9-5 Aero -02

Nyt on jonkun verran säädetty ja vielä kerran loput hienosäädöt pitäs tehdä. Mukava paikka oli kyllä! Eli paikoillaan on finturbon muokkaama ahdin sekä kiinacooleri 550x180x65. Dpf pesty niin ettei enää tukkeudu ja 4bar mappi pitäs vielä ruuvailla paikoilleen.
-S204 350cdi 4matic -11
-W124 300D tomaatti -91 (projekti)
-EX S211 320cdi -07, VW Golf gtd farkku -16, S204 350cdi amg -10, W124 300E Sportline -91, W203 230Kompressor Avantgarde Sport -05, BMW E61 530dA -05, Saab 9-5 Aero -02
-W124 300D tomaatti -91 (projekti)
-EX S211 320cdi -07, VW Golf gtd farkku -16, S204 350cdi amg -10, W124 300E Sportline -91, W203 230Kompressor Avantgarde Sport -05, BMW E61 530dA -05, Saab 9-5 Aero -02
Välissä on tullut asenneltua Comberin lisävalo keulille. Toissa päivänä käytin öljyn ja suodattimen vaihdossa ja seuraavaksi 12500km päästä olisi määräaikaishuolto taas edessä.
Kaveri vaihteli tähän uuden vesipumpun, kiristimen ja apurullat sekä hihnan. Ompas taas hiljainen
Olin myös Merteililtä hommannut sen tukilaakerin, mikä huonolla tuurilla halkaisee öljypohjan. Nyt on uusi orggis laakeri sielläkin paikoillaan eikä vanha ollut ehtinyt kaivertamaan itselleen lisää tilaa
Mittarissa nyt 258tkm
Kaveri vaihteli tähän uuden vesipumpun, kiristimen ja apurullat sekä hihnan. Ompas taas hiljainen


-S204 350cdi 4matic -11
-W124 300D tomaatti -91 (projekti)
-EX S211 320cdi -07, VW Golf gtd farkku -16, S204 350cdi amg -10, W124 300E Sportline -91, W203 230Kompressor Avantgarde Sport -05, BMW E61 530dA -05, Saab 9-5 Aero -02
-W124 300D tomaatti -91 (projekti)
-EX S211 320cdi -07, VW Golf gtd farkku -16, S204 350cdi amg -10, W124 300E Sportline -91, W203 230Kompressor Avantgarde Sport -05, BMW E61 530dA -05, Saab 9-5 Aero -02
Eilen vaihtelin kesärenkaat alle. Vanteet pesin ja laitoin vannevahan päälle. Colliniten kestosta oikein yllätyin, miten oli pysynyt koko kesän vanteissa. Katsotaan kauan tämä vanteille tarkoitettu vaha kestää, varmaan ekan pesun verran
Sitten ihan kysymystä liittyen pakoputkistoon. Onko 204 kopassa mitään eroa takapöntön ja siitä lähtevän putken suhteen, mikä menee auton keskivaiheille josta yhdistyy sitten yhdeksi putkeksi. Kyseessä siis om642 moottori. Eli onko tuo osuus ihan sama 2008-2014 mallisissa sedanissa/farkussa ja takaveto/4matic?

Sitten ihan kysymystä liittyen pakoputkistoon. Onko 204 kopassa mitään eroa takapöntön ja siitä lähtevän putken suhteen, mikä menee auton keskivaiheille josta yhdistyy sitten yhdeksi putkeksi. Kyseessä siis om642 moottori. Eli onko tuo osuus ihan sama 2008-2014 mallisissa sedanissa/farkussa ja takaveto/4matic?
-S204 350cdi 4matic -11
-W124 300D tomaatti -91 (projekti)
-EX S211 320cdi -07, VW Golf gtd farkku -16, S204 350cdi amg -10, W124 300E Sportline -91, W203 230Kompressor Avantgarde Sport -05, BMW E61 530dA -05, Saab 9-5 Aero -02
-W124 300D tomaatti -91 (projekti)
-EX S211 320cdi -07, VW Golf gtd farkku -16, S204 350cdi amg -10, W124 300E Sportline -91, W203 230Kompressor Avantgarde Sport -05, BMW E61 530dA -05, Saab 9-5 Aero -02
Maanantaina käytin määräaikaishuollossa sekä ilmastoinnin täyttöhuollon otin lisätöinä Veho Airportissa, kustannus 279€. Pyysin lisäksi tarkistamaan etukardaanin ja ristikon, kun jossain siellä suunnalla väljää. Eturistikosta löytyi pientä välystä ja Veholta ei saa uutta, vaan pitää vaihtaa koko kardaani ja ristikko. Vähän yli pari tonnia kustantaa. Myös katsastuksessa tuli käytyä ja vuoden saa taas päästellä.
-S204 350cdi 4matic -11
-W124 300D tomaatti -91 (projekti)
-EX S211 320cdi -07, VW Golf gtd farkku -16, S204 350cdi amg -10, W124 300E Sportline -91, W203 230Kompressor Avantgarde Sport -05, BMW E61 530dA -05, Saab 9-5 Aero -02
-W124 300D tomaatti -91 (projekti)
-EX S211 320cdi -07, VW Golf gtd farkku -16, S204 350cdi amg -10, W124 300E Sportline -91, W203 230Kompressor Avantgarde Sport -05, BMW E61 530dA -05, Saab 9-5 Aero -02
Tuossa olisi mersulla varaa vielä parantaa kestävän kehityksen kannalta, että tuommoisten pikkujuttujen takia ei tarviaisi työntää kättä niin syvälle taskuun.
Merkkihuollossakin väittivät ihan vakavalla naamalla ettei mistään löydy jakolaatikon laakereille vaihtajaa.
Merkkihuollossakin väittivät ihan vakavalla naamalla ettei mistään löydy jakolaatikon laakereille vaihtajaa.
Luu on kovvoo ja koppi vuotaa
-----Näin on,jos siltä näyttää-----
-----Näin on,jos siltä näyttää-----

Tulipa käytyä päivittämässä vähän softia mersuun. Nyt on amg menu, takaluukku menee avaimesta kiinni, nopeusmerkkien tunnistus toiminnassa sekä mittaristossa ja comandissa uudet softat. Ei tarvi enää katella sitä keltaista väriä

-S204 350cdi 4matic -11
-W124 300D tomaatti -91 (projekti)
-EX S211 320cdi -07, VW Golf gtd farkku -16, S204 350cdi amg -10, W124 300E Sportline -91, W203 230Kompressor Avantgarde Sport -05, BMW E61 530dA -05, Saab 9-5 Aero -02
-W124 300D tomaatti -91 (projekti)
-EX S211 320cdi -07, VW Golf gtd farkku -16, S204 350cdi amg -10, W124 300E Sportline -91, W203 230Kompressor Avantgarde Sport -05, BMW E61 530dA -05, Saab 9-5 Aero -02
Ei ole keyless go vaan ihan perus avain. Eli avaimesta kun avaa luukun, niin samasta namiskasta saa sen kiinni.juu-zo kirjoitti:Oliko sulla keyless go vai saiko takaluukun kiinni menon avaimesta myös ei keyless go malliin?
Mou:lle tuli juu vähän perusteellisempi pesu.
-S204 350cdi 4matic -11
-W124 300D tomaatti -91 (projekti)
-EX S211 320cdi -07, VW Golf gtd farkku -16, S204 350cdi amg -10, W124 300E Sportline -91, W203 230Kompressor Avantgarde Sport -05, BMW E61 530dA -05, Saab 9-5 Aero -02
-W124 300D tomaatti -91 (projekti)
-EX S211 320cdi -07, VW Golf gtd farkku -16, S204 350cdi amg -10, W124 300E Sportline -91, W203 230Kompressor Avantgarde Sport -05, BMW E61 530dA -05, Saab 9-5 Aero -02
Tuo luukun sulkeminen avaimella kiinnostaisi kyllä itseänikin. Pitänee kysäistä paljonko tuon koodaus kustantaa.nix0n kirjoitti:Ei ole keyless go vaan ihan perus avain. Eli avaimesta kun avaa luukun, niin samasta namiskasta saa sen kiinni.juu-zo kirjoitti:Oliko sulla keyless go vai saiko takaluukun kiinni menon avaimesta myös ei keyless go malliin?
Mou:lle tuli juu vähän perusteellisempi pesu.
Näät sen suoraan: https://mb-lab.fi/hinnat/
-S204 350cdi 4matic -11
-W124 300D tomaatti -91 (projekti)
-EX S211 320cdi -07, VW Golf gtd farkku -16, S204 350cdi amg -10, W124 300E Sportline -91, W203 230Kompressor Avantgarde Sport -05, BMW E61 530dA -05, Saab 9-5 Aero -02
-W124 300D tomaatti -91 (projekti)
-EX S211 320cdi -07, VW Golf gtd farkku -16, S204 350cdi amg -10, W124 300E Sportline -91, W203 230Kompressor Avantgarde Sport -05, BMW E61 530dA -05, Saab 9-5 Aero -02
Tämä jää nyt varikolle hetkeksi, sillä turbiini päätti antautua. Eilen kehä3 kohdalla 50km/h nopeusta lähdin kiihdyttämään ja samalla rykäys ja kone sammuksiin vauhdista. Stari kertoi Momenttimuuntimen lukituskytkimen kitka on liian suuri ja korjauksena vaihda turbiini. Löytyipä ainakin sulake näillä tehoilla 

-S204 350cdi 4matic -11
-W124 300D tomaatti -91 (projekti)
-EX S211 320cdi -07, VW Golf gtd farkku -16, S204 350cdi amg -10, W124 300E Sportline -91, W203 230Kompressor Avantgarde Sport -05, BMW E61 530dA -05, Saab 9-5 Aero -02
-W124 300D tomaatti -91 (projekti)
-EX S211 320cdi -07, VW Golf gtd farkku -16, S204 350cdi amg -10, W124 300E Sportline -91, W203 230Kompressor Avantgarde Sport -05, BMW E61 530dA -05, Saab 9-5 Aero -02


Eilen tsekattiin öljyt ja öljypohja. Onneksi magneetit eivät näyttäneet siileiltä eikä muutakaan poikkeavaa löytynyt. Ainut koodi on 2783 eli lukko loppu.
-S204 350cdi 4matic -11
-W124 300D tomaatti -91 (projekti)
-EX S211 320cdi -07, VW Golf gtd farkku -16, S204 350cdi amg -10, W124 300E Sportline -91, W203 230Kompressor Avantgarde Sport -05, BMW E61 530dA -05, Saab 9-5 Aero -02
-W124 300D tomaatti -91 (projekti)
-EX S211 320cdi -07, VW Golf gtd farkku -16, S204 350cdi amg -10, W124 300E Sportline -91, W203 230Kompressor Avantgarde Sport -05, BMW E61 530dA -05, Saab 9-5 Aero -02
Kai tuo useamman tonnin kustantaa, riippuen mitä kaikkea on rikki. Tekis melkein mieli samalla vahvistuttaa laatikko jos se on mahdollista. Normaalisti tuo pelasi Helsinki-Kotka kun ajelin kotiin. Ei tuossa erikoiset väännöt ole, 724Nm.
-S204 350cdi 4matic -11
-W124 300D tomaatti -91 (projekti)
-EX S211 320cdi -07, VW Golf gtd farkku -16, S204 350cdi amg -10, W124 300E Sportline -91, W203 230Kompressor Avantgarde Sport -05, BMW E61 530dA -05, Saab 9-5 Aero -02
-W124 300D tomaatti -91 (projekti)
-EX S211 320cdi -07, VW Golf gtd farkku -16, S204 350cdi amg -10, W124 300E Sportline -91, W203 230Kompressor Avantgarde Sport -05, BMW E61 530dA -05, Saab 9-5 Aero -02
Re: nix0nin ceemeli
Osa viesteistä kadonnut päivityksen yhteydessä. Hommasin tossa vuoden vaihteessa uuden oem öljypohjan laatikkoon. Vanha oli ruosteessa ja jostain netin syövereistä luin, että 4maticeissa jostain syystä ruostuu tuo öljypohja. Samalla kertaa KL varaosista tarttui mukaan suodatin setti sekä kybbi. Kokeillaan niillä nyt alkuun ja öljyt tietysti huuhtelemalla. Mikäli ei tokene, niin täytyy Siekkiselle viedä vahvistukseen 

-S204 350cdi 4matic -11
-W124 300D tomaatti -91 (projekti)
-EX S211 320cdi -07, VW Golf gtd farkku -16, S204 350cdi amg -10, W124 300E Sportline -91, W203 230Kompressor Avantgarde Sport -05, BMW E61 530dA -05, Saab 9-5 Aero -02
-W124 300D tomaatti -91 (projekti)
-EX S211 320cdi -07, VW Golf gtd farkku -16, S204 350cdi amg -10, W124 300E Sportline -91, W203 230Kompressor Avantgarde Sport -05, BMW E61 530dA -05, Saab 9-5 Aero -02
Re: nix0nin ceemeli
Auto kävi kaverilla remontoitavana ja edellä mainitut osat vaihdettiin. Delphillä sai ainakin koodin nollattua sekä pienen koeajon jälkeen koodi ei tullut takaisin. Seuraillaan tilannetta.
-S204 350cdi 4matic -11
-W124 300D tomaatti -91 (projekti)
-EX S211 320cdi -07, VW Golf gtd farkku -16, S204 350cdi amg -10, W124 300E Sportline -91, W203 230Kompressor Avantgarde Sport -05, BMW E61 530dA -05, Saab 9-5 Aero -02
-W124 300D tomaatti -91 (projekti)
-EX S211 320cdi -07, VW Golf gtd farkku -16, S204 350cdi amg -10, W124 300E Sportline -91, W203 230Kompressor Avantgarde Sport -05, BMW E61 530dA -05, Saab 9-5 Aero -02