Fiat Lux ! (tulkoon valkeus)

h.hartikainen
Viestit: 120
Liittynyt: 21.6.2008 21:08

Viesti Kirjoittaja h.hartikainen »

näkyy tuo 204 olevan siitä hyvä ettei herjaa vaikka laittaa normi xenonit. ei tartte olla can malli.. kokeilin useita sarjoja tuohon yhteen ja toimi 55w ja 35w sarjat ilman häiriöitä. tai sitte autossa vikaa. :lol:
Avatar
_Hämis_
Viestit: 609
Liittynyt: 19.10.2010 23:43
Paikkakunta: Raahe

Viesti Kirjoittaja _Hämis_ »

s1jviita kirjoitti:
_Hämis_ kirjoitti:
Henripit kirjoitti: (Bemareissa bi xenon tarkoittaa lähi ja pitkiä xenoneilla, eikä halogeenia ole ollenkaan).
Saapiko kyseenalaistaa tuon väitteen? :D
Niin mahdettiin varmaan tarkoittaa, että sama xenonpolttimo toimii sekä lyhkäsissä, että pitkissä, läppä aukeaa vaan edestä pois ja korkeudensäätö nostaa ylöspäin! Eli aivan samalla tavalla kuin w204 faceliftissä. Bemarissa jos halot löytyy niin ei ole bi xenon ominaisuutta, vaikka lyhkäsissä olisikin xenonit.
Tulipas luettua topikki alusta, kun esille tämä nousi. Tästä vielä, mulla tuossa nykyisessa E46:ssa on bi-xenonit ja halogeenit avustamassa pitkillä. :idea:
® Mesen Porkkana-klubi


Opel Astra wagon 1.7CDTI -08
Avatar
740 GLE
Viestit: 2649
Liittynyt: 18.10.2010 23:09
Paikkakunta: Oulu

Viesti Kirjoittaja 740 GLE »

tekarijee kirjoitti:740 GLE: olisiko sulla heittää kuvia asennuksesta? Lähinnä ballastien sijoittelu kiinnostaisi. Itsellä kävi ajatuksissa asentaa vastaavanlainen systeemi omaan S204:ään.
Kuvaa ei juuri nyt ole käsillä, eikä ihan heti tulekaan, kun auto on reissussa.

Mutta asensin niin, että tarvittaessa saan xenonit myös pois siististi. Johtosarjan läpivienti menee kaukovaloumpion takakannen läpi. Ainakin Cobran johtosarja yltää sisälokasuojan päälle, jonne ballastit saa kiinni joko 2-puolisella tarralla kokonaan jälkiä jättämättä tai pienillä ruuveilla, jos hyväksyy reiän sisälokasuojassa.

Ja sen jälkeen johtosarjat siististi piiloon nippusiteillä.

@_Hämis_: juuri noin se pitääkin olla. Xenonit suunnitellaan lähivalojen ehdoilla, joten bi-xenonien kaukovalojen valokeila on leveä, mutta kaukovaloksi lyhyehkö. Halogeenikaukovalo on helppo suunnitella lisäämään pari sekuntia näkemää valokeilan loppupäähän.
Pehmennetty Avantgarde E220 CDI
Olipa kerran Cee 220T CDI Avantgarde
740 GLE osa-aikaeläkkeellä kesäautona.
tekarijee
Viestit: 10
Liittynyt: 28.11.2013 8:46
Paikkakunta: Lahti

Viesti Kirjoittaja tekarijee »

h.hartikainen kirjoitti:näkyy tuo 204 olevan siitä hyvä ettei herjaa vaikka laittaa normi xenonit. ei tartte olla can malli.. kokeilin useita sarjoja tuohon yhteen ja toimi 55w ja 35w sarjat ilman häiriöitä. tai sitte autossa vikaa. :lol:
Ja tämä koski nimenomaan pitkiä H7-valoja?
h.hartikainen
Viestit: 120
Liittynyt: 21.6.2008 21:08

Viesti Kirjoittaja h.hartikainen »

tekarijee kirjoitti:
h.hartikainen kirjoitti:näkyy tuo 204 olevan siitä hyvä ettei herjaa vaikka laittaa normi xenonit. ei tartte olla can malli.. kokeilin useita sarjoja tuohon yhteen ja toimi 55w ja 35w sarjat ilman häiriöitä. tai sitte autossa vikaa. :lol:
Ja tämä koski nimenomaan pitkiä H7-valoja?
kyseessä oli siis "valoton" auto..
laitoin siihen pitkiin ja ajovaloihin h7 xenon sarjat..[/img]
tekarijee
Viestit: 10
Liittynyt: 28.11.2013 8:46
Paikkakunta: Lahti

Viesti Kirjoittaja tekarijee »

h.hartikainen kirjoitti:
tekarijee kirjoitti:
h.hartikainen kirjoitti:näkyy tuo 204 olevan siitä hyvä ettei herjaa vaikka laittaa normi xenonit. ei tartte olla can malli.. kokeilin useita sarjoja tuohon yhteen ja toimi 55w ja 35w sarjat ilman häiriöitä. tai sitte autossa vikaa. :lol:
Ja tämä koski nimenomaan pitkiä H7-valoja?
kyseessä oli siis "valoton" auto..
laitoin siihen pitkiin ja ajovaloihin h7 xenon sarjat..[/img]
Mitä vuosimallia autosi on? Mahtaakohan sama päteä myös sellaisen auton pitkiin missä on ILS? Mitä olen selaillut niin canbus-sarjoja on huomattavasti vähemmän saatavilla etenkin 55w:n ballasteilla ja 4300K-värilämpötilalla. Jos menisi "normaalilla" ballastilla niin valikoima näyttäisi paljon paremmalta.
h.hartikainen
Viestit: 120
Liittynyt: 21.6.2008 21:08

Viesti Kirjoittaja h.hartikainen »

tekarijee kirjoitti:
h.hartikainen kirjoitti:
tekarijee kirjoitti: Ja tämä koski nimenomaan pitkiä H7-valoja?
kyseessä oli siis "valoton" auto..
laitoin siihen pitkiin ja ajovaloihin h7 xenon sarjat..[/img]
Mitä vuosimallia autosi on? Mahtaakohan sama päteä myös sellaisen auton pitkiin missä on ILS? Mitä olen selaillut niin canbus-sarjoja on huomattavasti vähemmän saatavilla etenkin 55w:n ballasteilla ja 4300K-värilämpötilalla. Jos menisi "normaalilla" ballastilla niin valikoima näyttäisi paljon paremmalta.
-09 on auto.
en osaa sanoa tuohon ils:ään.joo aika onneton on canbus tarjonta ja hinnat korkealla. liekkö kukaan kokeillu noita vastuksia mihinkään?
http://www.ebay.com/itm/2-Pcs-Warning-E ... 19dcc5e2db
tekarijee
Viestit: 10
Liittynyt: 28.11.2013 8:46
Paikkakunta: Lahti

Viesti Kirjoittaja tekarijee »

Ketjusta inspiroituneena tuli hankittua uutta lyhtyä omaankin katiskaan. Värilämpötilaksi valikoitui 5000k, koska 4300k tuntui jotenkin hieman kellertävältä ainakin lähivaloissa. Itsepäisyyspäivänä onkin hyvää aikaa näperrellä paikoilleen..

Kuva

Kuva
Avatar
MeiZler
Viestit: 71
Liittynyt: 09.10.2013 9:34
Paikkakunta: Turku

Viesti Kirjoittaja MeiZler »

Itseasiassa täällä sama juttu, ledit parkkeihin, H7 ledi sumareihin ja cobran xenonit lyhkäsii 5000k, myös ledi etuvilkkujen polttimot tuli ostettua, ensi viikolla pääsee touhuamaan kun postissa saapuvat
S211 320CDI
Viestit: 719
Liittynyt: 15.1.2011 10:36
Paikkakunta: Espoo

Viesti Kirjoittaja S211 320CDI »

MeiZler kirjoitti:Itseasiassa täällä sama juttu, ledit parkkeihin, H7 ledi sumareihin ja cobran xenonit lyhkäsii 5000k, myös ledi etuvilkkujen polttimot tuli ostettua, ensi viikolla pääsee touhuamaan kun postissa saapuvat
[miitit]

Kuvia toteutuksesta ja lopputuloksesta odotellen. :contract:
[/miitit]
Avatar
MeiZler
Viestit: 71
Liittynyt: 09.10.2013 9:34
Paikkakunta: Turku

Viesti Kirjoittaja MeiZler »

Tossa olis H7 ledi sumareihin, vieressä vastusjohto ettei herjaa palaneesta polttimosta:

Kuva

Katuauto.fi:stä tuli canbus xenonit 35w tilattua, 5000k, slim ballistit

Kuva

Siinä johdot vedetty tuon suojakupin läpi (edestä päin) , ei se nyt nätti oo mutta toimiva :D

Kuva

Ja tästä takaa suojakuppia:

Kuva

Muut tavarat tulee varmaan sitte ens viikolla, eli vilkut ja parkit. Laitan huomenna nuo paikalleen, siitä sitten lisää kuvia
tekarijee
Viestit: 10
Liittynyt: 28.11.2013 8:46
Paikkakunta: Lahti

Viesti Kirjoittaja tekarijee »

Mistä tilasit parkkiledit, ja ovatko mallia canbus?

Mahtaako noita suojakuppeja saada jostain purkaamolta ja käykö kenties eri malleista suojat w204:ään? Marmorilta varmaan ainakin saa. Tuli vain mieleen jos leimalla alkavat jupisemaan noista xenoneista pitkissä, kun alun perin on halogeenit.
Avatar
MeiZler
Viestit: 71
Liittynyt: 09.10.2013 9:34
Paikkakunta: Turku

Viesti Kirjoittaja MeiZler »

tekarijee kirjoitti:Mistä tilasit parkkiledit, ja ovatko mallia canbus?

Mahtaako noita suojakuppeja saada jostain purkaamolta ja käykö kenties eri malleista suojat w204:ään? Marmorilta varmaan ainakin saa. Tuli vain mieleen jos leimalla alkavat jupisemaan noista xenoneista pitkissä, kun alun perin on halogeenit.

Parkkeihin tilasin tälläiset: Lumen-Autoledit Ledien määrä: 5 kpl per poltin

Samat polttimot oon vaihtanut kaikkiin sisävaloihin.

Kyllähän nuo suojakupit voi katsastuksen ajaksi vaikka jesarilla peittää, xenonit nyt kannattaa ottaa varmuudeksi pois ettei niitten takia uudestaan leimalla tarvi käydä jos käry sattuis käymään.
Avatar
MeiZler
Viestit: 71
Liittynyt: 09.10.2013 9:34
Paikkakunta: Turku

Viesti Kirjoittaja MeiZler »

No ei menny tuokaa homma kuin Strömsössä....

Alotin sumareitten irrottamisella, ei mitään ongelmaa, 3 torxi ruuvia irti ja suojamuovi olikin jo irti. Nappaan sumarin irti ja tälläinen sieltä löytyi:

Kuva

Ja kun katsoin vastuksia jotka ovat H7 kannalla ja sumarin liitin näytti tältä:

Kuva


Ja autolta tuleva liitin oli:

Kuva

Ja näiden kahden väliin pitäisi saada H7 uros ja naaras liitin saada pistettyä

Tässä tilanteessa kun tajusin että vastukset ei tuohon käy niin piti laskea kymmeneen ja hetken piti miettiä iloisempia asioita ettei polttimot lentänyt seinään. Tuo "mötikkä" siis toimii niin että H7 polttimo laitetaan tuohon kiinni ja liitin on kumminkin mistä virta tulee nii on H8/H11 mallia. No ei muutakuin sähköpostia firmaan mistä nuo vastukset tilasin että täytyy vaihtaa sitten toisenlaiset jotka ovat siis: Tehovastus 50w plug and play -vastus

No tässä vaiheessa tosiaan sai sumari-projektin jättää toiselle ajankohdalle ja isken xenoneitten kimppuun.

Apukuskin puoli oli mukavan helppo, oli tilaa kovasti, ei mitään ongelmaa, perus xenoni asennusta. kuskin puolella sitten olikin varmaan 10 % siitä tilasta mitä apukuskin puolella. Perkele oli pää märkänä hiestä ku ähertää poltinta paikoilleen. Sitten kun kaikki oli valmista testille, ei jumalauta, toisen puolen poltin paljon paljon sinisempi kuin toinen.... AAaaargh ! Kävi jo hetken mielessä että asennus muuttuu kohta Karhu-tuotemerkkiin tutustumiseen.

No ei luovuteta, eihän Suomikaan itsenäisyyttä olisi saanut luovuttamalla :D

Polttimot toiselta puolelta toiselle, kauhee väkertäminen kuskin puolella, vihdoin vaihdettu ja näytti että joo polttimossa se vika on eikä autossa/umpiossa. Syvä huokaus, muutaman tunnin työ hukkaan, kädet naarmuja täynnä, mutta sitten JES ! muutaman sytytys kerran jälkeen poltin muuttuikin saman väriseksi kuin toinenkin. Eli näköjään "hän" tarvi muutaman syttymiskerran ennenkuin tiesi oliko 5000k vaiko joku muu.

Siinä kännykamera ku 5000 kelvineistä, ja halo-parkeilla.

Kuva

Ja siis coming home-valot näyttävät vielä, huom! VIELÄ aika kusiselle mutta kunhan uudet vastukset tulevat ja parkkit saapuvat myös niin vaihtuu sitten valkoisemmaksi

Kuva

Mutta täältä päättyy tähän itsenäisyyspäivän remontti katsaus. Mersu vei voiton sumareissa tässä erässä mutta ei voittanut koko sotaa :)
tekarijee
Viestit: 10
Liittynyt: 28.11.2013 8:46
Paikkakunta: Lahti

Viesti Kirjoittaja tekarijee »

Heh, varsin samantyyppisiä asennuskokemuksia oli itselläkin tänään.

Uudet xenonit meni alkuperäisten tilalle käden käänteessä, olivat mukavan helpot roiskaista paikoilleen kun piuha irti ja uusi tilalle. Ja on kyllä 5000k aivan ihanteellinen näille keleille.

No sitten kun aloin työstämään h7-apupitkiä, niin ensin ihmettelin varmaan tunnin ballastien sijoittelua. Kun paikat lopulta sain arvottua, meni kytkentöjen kanssa arvuutellessa se toinen tunti. Kun polttimo ei kerta kaikkiaan syttynyt sitten millään kepulikonstilla, niin lopulta kävi ilmi, että toinen ballasti olikin kuollut jo saapuessaan. Kylläpä otti pattiin. Toinen sentään toimi, mutta se ei paljoa lohduttanut kun puoli päivää on selkä kyyryssä ensin tusannut. Sen verran ehjällä ballastilla kuitenkin tuli kokeiltua, ettei menneet rahat hukkaan kun sijoitti suoraan 55w sarjaan.
Avatar
MeiZler
Viestit: 71
Liittynyt: 09.10.2013 9:34
Paikkakunta: Turku

Viesti Kirjoittaja MeiZler »

Tässäpä muuten waaakonin perää tällä hetkellä, HIEMAN parani peränilme kun ne onnettomat hehkut tuolta heivas menemään

Kuva
S211 320CDI
Viestit: 719
Liittynyt: 15.1.2011 10:36
Paikkakunta: Espoo

Viesti Kirjoittaja S211 320CDI »

Kyllä ledeillä auto nuorenee :D
S204 AMG styling
W209 240 V6
Avatar
C-Klasse
Viestit: 918
Liittynyt: 27.1.2007 20:54
Paikkakunta: Lapua

Viesti Kirjoittaja C-Klasse »

Onko tuos siis rekkarivalo vaihdettu LED:iin? Ei kai noita muita oikein kannata vaihtaa kun sitten ne ei pysy välttämättä sulana lumipöllyssä?

Pistetäänkö tuliteriin Mersuihin LED:it taaksekin vai mitä tuolla nuorenemisella meinataan?
Ex S204 220 CDI A Avantgarde
Vito W639 109 CDI
Avatar
MeiZler
Viestit: 71
Liittynyt: 09.10.2013 9:34
Paikkakunta: Turku

Viesti Kirjoittaja MeiZler »

Joo eli tommoset on vaihdettu siihen:

http://www.tuningkauppa.com/MB-C-W204-L ... lven-valot

Muut valot on edelleen ihan perus halogeenipolttimoilla, tai no vilkkupolttimot vaihdan leideihin heti kun kiinan postipate ne mulle kuljettaa :)

Ja joo kyllähän nuo valot muuttu leideihin jo facelifti ku tuli W204 malliin

http://www.youtube.com/watch?v=w8geGXhGsJo

Tuossa on viimesimmän C-sarjan takavalot toiminnassa, ja ledejä taitaa kaikki muu olla paitsi pakki ja jarruvalo
Avatar
MeiZler
Viestit: 71
Liittynyt: 09.10.2013 9:34
Paikkakunta: Turku

Viesti Kirjoittaja MeiZler »

Tänään näytti tulleen ledit myös parkkeihin, kävin tuossa yön pimeydessä ne laittaa paikoilleen, tässä pari känny kamerakuvaa:

T10-Canbus ledit siis parkeissa

Kuva

Ja

Kuva

Onhan nuo valkosemmat ku mitkään halogeenipolttimot, eli tyytyväinen oon, n. 20 euroo makso 4 kpl noita.
Avatar
C-Klasse
Viestit: 918
Liittynyt: 27.1.2007 20:54
Paikkakunta: Lapua

Viesti Kirjoittaja C-Klasse »

Mukavasti kyl kirkastuu LED-tekniikalla! Mulle henk. koht. riittää että autos on ylipäätään xenonit (ekat mulla). Kai se Mersu on toteuttanu nuo leditakavalot sen verran laadukkaasti että ne ei muuraudu. Jos siinä on Mersun tähti niin voi luottaa, Kiinan poikain harakirit sitten erikseen... Siis takavaloissa.
Ex S204 220 CDI A Avantgarde
Vito W639 109 CDI
todellauupunut
Luupiä
Viestit: 2269
Liittynyt: 14.11.2010 10:24

Viesti Kirjoittaja todellauupunut »

Sitten kun ensimmäiseen katsastukseen karautat "oikealle" asemalle pääset jumppaamaan polttimoita alkuperäisiksi.....

.
Avatar
740 GLE
Viestit: 2649
Liittynyt: 18.10.2010 23:09
Paikkakunta: Oulu

Viesti Kirjoittaja 740 GLE »

Ei tosiaan pidä hämmästyä, jos jälkiasennusxenonit eivät kelpaa katsastuksessa.

Mutta jaksetaanko jossain vahtia sitäkin, onko parkki- ja kilpivalopolttimoina ledit vai hehkulangat?
Pehmennetty Avantgarde E220 CDI
Olipa kerran Cee 220T CDI Avantgarde
740 GLE osa-aikaeläkkeellä kesäautona.
Avatar
Tu-84
Viestit: 596
Liittynyt: 03.1.2012 15:28
Paikkakunta: Sodankylä/Rovaniemi

Viesti Kirjoittaja Tu-84 »

Meilläpäin katsastuksessa sanoi LED-parkeista että kunhan väri on lähes kirkas niin ei probleemaa. Umpioiden merkinnät syynäsi sitten hyvinkin tarkkaan kun oli lähivaloissa ksenonit.
Suzuki GSX-R SRAD
Avensis T22 D4D - Arkivankkuri
Avatar
Dixon
aktiivimeseläinen
Viestit: 1136
Liittynyt: 18.12.2011 13:39
Paikkakunta: Oulu

Viesti Kirjoittaja Dixon »

740 GLE kirjoitti:Ei tosiaan pidä hämmästyä, jos jälkiasennusxenonit eivät kelpaa katsastuksessa.

Mutta jaksetaanko jossain vahtia sitäkin, onko parkki- ja kilpivalopolttimoina ledit vai hehkulangat?
joo kyllä, kerran multaki kyseltiin et onko nää siniset vai valkoset valot kilvellä, sanoin valkoset ni tuli takas et "no on ne" ja leima paperiin. :lol:

Samalla konttorilla oon leimannu omat autot 6v vaikka yhtä mulukkuja olivat aina, mut kerrasta leiman sai, autoha pittää olla kunnos. :wink:
E46 330D & E46 328i
Avatar
MeiZler
Viestit: 71
Liittynyt: 09.10.2013 9:34
Paikkakunta: Turku

Viesti Kirjoittaja MeiZler »

todellauupunut kirjoitti:Sitten kun ensimmäiseen katsastukseen karautat "oikealle" asemalle pääset jumppaamaan polttimoita alkuperäisiksi....
10 minuuttia ja polttimot on takasi halogeenit, jos kerran vuodessa 20 minuuttia uhraan siihen että saan lopun 525 580 minuuttia vuodesta ajella a.) kirkkaammilla b.) paremman näkösillä lampuilla, paskalla istumiseenki taitaa uhraantua kerta istunnolla saman verran (siis 10 min :P )

740 GLE kirjoitti:Ei tosiaan pidä hämmästyä, jos jälkiasennusxenonit eivät kelpaa katsastuksessa. Mutta jaksetaanko jossain vahtia sitäkin, onko parkki- ja kilpivalopolttimoina ledit vai hehkulangat?
Ei kai tosiaan kukaan yritä leimalle autoa viedä laittomilla valoilla :roll: Ittellä on kilpivalot ollu aina katsastuksessa ledit, ei ainakaa niistää oo mitään ikinä sanoneet missään
S211 320CDI
Viestit: 719
Liittynyt: 15.1.2011 10:36
Paikkakunta: Espoo

Viesti Kirjoittaja S211 320CDI »

740 GLE kirjoitti:Ei tosiaan pidä hämmästyä, jos jälkiasennusxenonit eivät kelpaa katsastuksessa.

Mutta jaksetaanko jossain vahtia sitäkin, onko parkki- ja kilpivalopolttimoina ledit vai hehkulangat?
Mulla kaveri laitto mun vanhaan S211:seen ledeksi parkit sekä kilpivalot, ei mitään mutinaa Espoon Kauklahden asemalla.
S204 AMG styling
W209 240 V6
Avatar
tähtikuljettaja
Mersuvelho
Viestit: 1914
Liittynyt: 05.11.2006 19:30
Paikkakunta: Lounais-Suomi

Viesti Kirjoittaja tähtikuljettaja »

MeiZler kirjoitti:
todellauupunut kirjoitti:Sitten kun ensimmäiseen katsastukseen karautat "oikealle" asemalle pääset jumppaamaan polttimoita alkuperäisiksi....
10 minuuttia ja polttimot on takasi halogeenit, jos kerran vuodessa 20 minuuttia uhraan siihen että saan lopun 525 580 minuuttia vuodesta ajella a.) kirkkaammilla b.) paremman näkösillä lampuilla, paskalla istumiseenki taitaa uhraantua kerta istunnolla saman verran (siis 10 min :P )
Kyllä noilla argumenteilla valitsisin sen paskalla käynnin. Mitä hyötyä on kirkkaammista parkkivaloista jos ajovalot on kunnossa (ja sitten onkin paskat jo housuissa jos kirkkaat parkit auttaa näkyvyyteen)? Auton ulkonäön takia en äheltäisi sitä 20 minuuttia vuodessa ja makuasia onko siniset valot nätimmät. Eri asia jos on kyse ajovaloista ja pitkät matkat pimeillä teillä.

Tosin esim. 204:ssa on sinertävät polttimot vakiona joten kai se väri jotakuta miellyttää. Ja useimmissa jo tehtaalta suurin osa LEDejä, taisin itsekin tilata jo tehtaalta "täyden satsin"... :oops:
Avatar
MeiZler
Viestit: 71
Liittynyt: 09.10.2013 9:34
Paikkakunta: Turku

Viesti Kirjoittaja MeiZler »

tähtikuljettaja kirjoitti:Kyllä noilla argumenteilla valitsisin sen paskalla käynnin. Mitä hyötyä on kirkkaammista parkkivaloista jos ajovalot on kunnossa (ja sitten onkin paskat jo housuissa jos kirkkaat parkit auttaa näkyvyyteen)? Auton ulkonäön takia en äheltäisi sitä 20 minuuttia vuodessa ja makuasia onko siniset valot nätimmät. Eri asia jos on kyse ajovaloista ja pitkät matkat pimeillä teillä.

Tosin esim. 204:ssa on sinertävät polttimot vakiona joten kai se väri jotakuta miellyttää. Ja useimmissa jo tehtaalta suurin osa LEDejä, taisin itsekin tilata jo tehtaalta "täyden satsin"... :oops:
Ainaki itse tarkoitin tuota muutama viesti sitten missä raportoin siitä kun pistin xenonit mersuun. Nuo argumentit ei siis tietenkää koskenu parkkivaloja mitä kirjotin :lol:
Avatar
C-Klasse
Viestit: 918
Liittynyt: 27.1.2007 20:54
Paikkakunta: Lapua

Viesti Kirjoittaja C-Klasse »

Yks Mersukauppias Saksassa mainosti semmoista päivitystä että he laittavat asiakkaan niin halutessa sumarien tilalle LED -päivävalot. Kysyin katsastusasemalla käydessäni, onko mahdollista Suomes ja inssi sanoi että pitäis olla. Onko kukaan tehny tällaista muutostyötä?
Ex S204 220 CDI A Avantgarde
Vito W639 109 CDI
Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “W204 / R171, sedan, farmari, avo”