Venttiilien ohjurien vaihto
Venttiilien ohjurien vaihto
Auttakaas tiedolla miten tehdä remppa, tarviin 14mm avaimet ja 30mm avaimen ?
Mitä maksaa mersun omat erikois työkalut Veholla?
Lyhyt kuvaus mitä puretaan ja mistä väännetään...
Kone m110 w123 2.5L Bensa.
Kiitos etukäteen
PS. Voisin myös lainata nämä työkalut läheltä Mäntsälää
Mitä maksaa mersun omat erikois työkalut Veholla?
Lyhyt kuvaus mitä puretaan ja mistä väännetään...
Kone m110 w123 2.5L Bensa.
Kiitos etukäteen
PS. Voisin myös lainata nämä työkalut läheltä Mäntsälää
Re: Venttiilien ohjurien vaihto
Jokin kompromissi täytyy tehhä... M110 on 2.8litranen ja kahdella nokka-akselilla.coupemese kirjoitti: Kone m110 w123 2.5L Bensa.
Tervetuloa vaan. Tuo M110:hän on 2.8-litrainen twincam, kun taas 2.5-litrainen yhdellä nokka-akselilla varustettu kone on M123. Kumpi autossasi on?
Erikoistyökalut maksavat epäilemättä Veholla jokusen satasen, jos niitä 123:seen enää saa. Työkaluista on hiljattain puhuttu tässä topikissa.
Kumien vaihdossa pitää myös saada venttiilit pysymään ylhäällä esim. puhaltamalla paineilmaa sylinteriin, adapteri tulpanreikään on pilteemassa halpa.
Erikoistyökalut maksavat epäilemättä Veholla jokusen satasen, jos niitä 123:seen enää saa. Työkaluista on hiljattain puhuttu tässä topikissa.
Kumien vaihdossa pitää myös saada venttiilit pysymään ylhäällä esim. puhaltamalla paineilmaa sylinteriin, adapteri tulpanreikään on pilteemassa halpa.
Tää on ihan kohta valmis.
Niin muuten tulee. Samalla tulee rassattua tulpanreiän kierteet. M110:ssähän tulpanreiät onkin sijoitettu ääriviksusti niiden p*skankeruuonkaloiden pohjalle joten voi riittää ihan sekin että ottaa tulpan irti ja tuuppaa vain kaiken onkalossa olevan maa-aineksen sinne sylinteriin.
Tää on ihan kohta valmis.
-
- Perunankeittäjä
- Viestit: 1567
- Liittynyt: 23.12.2006 21:01
- Paikkakunta: JUVA . Metsän poika tahdon olla, sankar jylhän kuusiston ....
Juu, noinki on tehty. Mutta ko kaupunkilaispojilla ko nähtii aikonnaa sellane paineilmaliitin. Ni mentii kottiin ja kopistettii sytytystulpasta keskielekrooti hevonv...kuormaan. ja siihe tuluppaan kummiletku surrilangalla nätisti ja on toiminna jo kohta kolomekymmentä vuotta. Nii,sen toisen pään voep lainata siks aikoo vaikka ilemaletkusta jos on kysseessä vain yksilösuoritus.Arto N kirjoitti:Ei tarvi kuulemma puhaltaa paineilmaa.
Kuulemma kun tulpan reiästä työntää vanhaa ja likaista saumanarua pytyn täyteen niin hyvä tulee
VALMET 5oo -69
M110:ssä on reiät tulpan kolosta pakosarjan alle. Voipi laskea vaikka vedellä puhtaaksi nuo kolot.A. Hara kirjoitti:Niin muuten tulee. Samalla tulee rassattua tulpanreiän kierteet. M110:ssähän tulpanreiät onkin sijoitettu ääriviksusti niiden p*skankeruuonkaloiden pohjalle joten voi riittää ihan sekin että ottaa tulpan irti ja tuuppaa vain kaiken onkalossa olevan maa-aineksen sinne sylinteriin.
No eikös tässä ole ihan konkreettisia neuvoja jaeltukin? Hommaat venttiilijousipuristimen, tai teet sellaisen. Kun pääset puristamaan jousen kasaan saat keinuvivun pois nokka-akselin alta. Kun keinut ovat poissa kopauta venttiileitä sopivasti vaikka vasaralla ja puupalikalla mahdollisesti jumivat kiilat irtoavat paremmin paikoiltaan.coupemese kirjoitti:Kone on siis 2.5L suora kutonen ilmeisesti siis M123. pitää paikkansa yhdellä nokka-akselilla siis jottei keskustelu ihan menisi hämeeseen niin miten olisi konkreettisia vaihto neuvoja...
Paineet pyttyyn, tai sitten tuota suositeltua narua männänpäällys täyteen. venttiilijousi kasaan, kiilat pois, jousi pois, entinen kumi pois ja uutta tilalle voideltuun venttiilivarteen. Kumien mukana tulee usein asennusholkit joilla vältetään rikkomasta uutta kumia kun työnnetään se kiilojen kolon yli paikoilleen ohjuriin. Kumin paikalleenlaittoon kannattaa varata sopiva hylsy tai hommaan tarkoitettu työkalu.
Tuossa nyt alkuun suuntia. Kertokoot viisaat lisää.
Ne keinuvivut saapi periaatteessa pois jo ennen kuin puristaa jousen, kunhan ottaa vipua kiinni pitävän jousikiekuran irti. Paitsi niitten venttiilien kohdalla joita nokka painaa.
Jos irrottelet useamman venttiilin hilppeitä kerralla, laita samat kamat takaisin samoille paikoille, ovat tottuneet toisiinsa. Vaihdon jälkeen venttiileitä säätäessä voi jättää pakoventtiileille 0.05mm suositusarvoa enemmän välystä, vähentää raksutusta johon ko. kone on taipuvainen vanhemmiten.
Jos löydät tai teet venajousenpuristimen, olisi mielenkiintoista kuulla siitä. Mietin, mahtaako kaasari olla tiellä joidenkin venttiilien kohdalla.
Mukavahan se olisi katsella kuviakin autosta ja koneesta. 250-kutosta tulee vähemmän vastaan. Itelläni on moinen.
Omalta osaltani keskustelu on aina hämeessä...
Jos irrottelet useamman venttiilin hilppeitä kerralla, laita samat kamat takaisin samoille paikoille, ovat tottuneet toisiinsa. Vaihdon jälkeen venttiileitä säätäessä voi jättää pakoventtiileille 0.05mm suositusarvoa enemmän välystä, vähentää raksutusta johon ko. kone on taipuvainen vanhemmiten.
Jos löydät tai teet venajousenpuristimen, olisi mielenkiintoista kuulla siitä. Mietin, mahtaako kaasari olla tiellä joidenkin venttiilien kohdalla.
Mukavahan se olisi katsella kuviakin autosta ja koneesta. 250-kutosta tulee vähemmän vastaan. Itelläni on moinen.
Omalta osaltani keskustelu on aina hämeessä...
Tää on ihan kohta valmis.