Juu, elikkä tuommonen maantielaiva tuli vaihdettua. Lada lähti, märssy tuli. Viitasaaresta ajettiin siirtolapuilla ihan kotia asti tänne Oulun lähelle. Matkalla huomioituja seikkoja:
- Automaatti luistaa kiihdytyksessä (2. ja 3. vaihde), mutta S-asennon kans luistamista ei juuri esiinny kiihdytyksessä.
- Kulkee kuin juna.
- Tuntuu hieman laiskemmalta, mitä ex. 300d.
- Jarrutehostaja häipyy välillä pois pelistä.
- Kovalla vesisateella vettä tippasi vänkärin oven yläpuolella olevasta listasta. (kattoluukku?ruostetta?)
- Sisusta "räjähtänyt" ja kasattu huonosti.
- Auto on korinvaihto, muutoksia 41,6%
Auto vaatii peltiä ja aikaa, mutta ei täysin mahdoton tapaus. Haaveena ois ollu laittaa mutka putkeen, mutta korinvaihdon ansiosta se ei taida onnistua. Kiirettähän tämän kanssa ei ole, kun korttiinkin on matkaa semmoset reilu vuosi. Hitsausta, siistimistä, laittoa, automaattilaatikon säätö/vaihto jne. Ja saas nähä mitäs sieltä vastaan tulee, kun purkamaan rupean.
Kesällä on töitä ja talvella koulua, niin katsotaampas milloinkas tämä sitten etenee, mutta laitetaampas liuta kuvia:
Ja leima tästä on loppunut 2010. Mitä automaattiöljyä askiin kannattas lorauttaa?
Varustelista ex.kori: (ehkä joskus ollut...

Code Текст
260 TYPE DESTINATION ON TRUNK LID - ELIMINATION
420 AUTOMATIC TRANSMISSION 4-GEAR
436 Unknown
440 TEMPOMAT (CRUISE CONTROL)
466 Unknown
483 COMBINATION CODE: 481+482
502 INTERIOR MIRROR AUT. DIMMING, FOLDING
524 PAINTWORK - PRESERVATION
600 HEADLAMPS - CLEANING EQUIPMENT
630 ECE - WARNING TRIANGLE
656 LIGHT ALLOY WHEELS, 10-HOLE
667 Unknown
623 VERSION FOR THE GULF STATES
031 CONVERSION OF CNS TO ICS (MODEL SERIES 140, JAPAN)
Ja nykyinen kori on ollut alkujaan 280TE ja sen varustelista:
Code Текст
228 AUXILIARY HEATER
254 RADIO MB AUDIO 30 - USA
411 Unknown
451 Unknown
470 Unknown
531 AUTOMATIC ANTENNA
541 DOUBLE ROLLER BLIND USD.AS LUGG.AND PASSENG. GUARD
640 15-HOLE LIGHT ALLOY RIMS
724 CARGO ANCHORAGE
812 Unknown
737 Unknown
052 Unknown
Sähkönen antenni siellä oli, mutta oli hajonnut ja poistettu toiminnasta. Käytännössä koriin kuuluu vain kattoluukku, eikä muita varusteita.
Eli sisusta lähi kävelemään. Pari-kolme tuumankokoista reikää sielä löytyi. Saas sitte nähdä kun koteloita ja helmoja pääsee tutkimaan, niin reikiä ilmestyy varmasti tusinan verran.
Turvesuolle tässä kohtapuolin lähtetään, kun suo kuivaa. Mersunlaitto jää vain sateisille ilmoille. Hitsaushommathan on melkein seuraava askel tässä projektissa ja hitsaus tapahtuu kummisedän tallissa, minne "raato" pitäisi viedä.
Ja tästä on tarkoitus rakennella itelle käyttöauton virkaa toimittava kulkine. Kortin pitäs napsahtaa reilu vuoden päästä. Eli huolella pitäisi rakennella. Vaihdelaatikkoa oon ihmetellyt tässä jonkun aikaa. Öljyt tarkistin automaattilootasta ihan virallisten ohjeiden mukaan. Ja liian vähän siellä öljyä tosiaan oli, valitettavasti. Mitäs tekisitte tuolle? Laatikkohan luistaa kiihdytyksessä. Jos se ei suodattimen ja öljyjen vaihdolla rupea pelaan, niin siinä vaiheessa kyllä laittaisin laatikon vaihtoon. Järkeä?
Ja sitten vielä sellaista kyselen, että sopiiko sedanin ovet suoraan farmariin? (Tulipas tästä sekava)