Moottoreiden ja vaihteistojen yhteensopivuus?

Vastaa Viestiin
wilikki79
Viestit: 8
Liittynyt: 15.10.2007 0:50
Paikkakunta: karkkila

Moottoreiden ja vaihteistojen yhteensopivuus?

Viesti Kirjoittaja wilikki79 »

Niin kun tulossa moottorin vaihto -79 w123 2.8 automaattiin niin on mielessä käynyt että jos sen 4.5 litrasen veekasin heittäis sinne. Käykö se suoraan siihen lootaan ja miten vetolevyn/turbiinin kans? Miten koneen korvakot?Kokemuksia ja lakitietoa saako sen laittaa ilman eri lupia ja tarviiko jarruja päivittää ym. Kaikki tieto asiasta ois eteenpäin lisätehoista haaveillessa...Varmastikin täältä joku löytyy joka kyseisen operaation on joskus tehnyt. Itselle nää mersut niin uusia ystäviä etten heihin ole kerennyt tutustua saati heidän anatomiaan.
HVM

Viesti Kirjoittaja HVM »

-Kasin perään käy vain kasin laatikko.

-Voimalinja ja jarrut uusiksi.

-Korvakot on tehtävä itse, vähintäänkin toinen.

Tuossa alkuun. En oikein usko että nykyään enää ihan tuosta vaan onnistuu, eikä noita ole montaa suomenmaassa liikkunut ennenwanhaankaan. Kone on konetilaan lisäksi niin käypäinen, että se on tungettava sinne kengkgälusikan ja flooran kanssa.

Suoraan sanottuna aika toivoton savotta.

(Mie se oon joskus tuommosella koneella olevalla farkulla kruisaillu, mutta se oli Saksassa rakennettu pakettiauto.)
Avatar
Mika.T
Mersutohtori
Viestit: 7100
Liittynyt: 02.10.2005 0:39

Viesti Kirjoittaja Mika.T »

Suomessa ei saa enää ainakaan 450stä kasia 123 koppaan.
Avatar
Heavy
W123-Spesialisti
Viestit: 686
Liittynyt: 28.12.2005 13:54

Viesti Kirjoittaja Heavy »

350 kasin saa laitettua ihan laillisesti nykyään. Mutta on niitä rakenneltu vaikka ei ole kilpiin saanutkaan, esimerkiksi W123:ssa on ollut 500 kasi remmiahtimella... :twisted:
V123 & W123

V123 langin osia saa tarjota!



Kuva
Avatar
Rammstein69
Viestit: 180
Liittynyt: 01.10.2005 14:26
Paikkakunta: Humppila city

Viesti Kirjoittaja Rammstein69 »

Heavy kirjoitti:350 kasin saa laitettua ihan laillisesti nykyään. Mutta on niitä rakenneltu vaikka ei ole kilpiin saanutkaan, esimerkiksi W123:ssa on ollut 500 kasi remmiahtimella... :twisted:
onkos toverilla tarkempaa tietoa muutoksista joita pitäs tehdä mikäli haluaa laillisesti 350 pannun c123:een?

tarkoitan lähinnä alustan muutoksia.. asentaminen ei ole ongelma, eikä osien tehtailu vaan lähinnä lakipykälät arvelluttaa... :roll:
BORN TO LOSE-LIVE TO WIN
wilikki79
Viestit: 8
Liittynyt: 15.10.2007 0:50
Paikkakunta: karkkila

Viesti Kirjoittaja wilikki79 »

Jeps kiitos infosta, taidan tyytyä laittaa sen 2,8:n sinne...
Avatar
raul
Doctor Zhiguli
Viestit: 1864
Liittynyt: 30.9.2005 12:57
Paikkakunta: Etelävaltio

Viesti Kirjoittaja raul »

Vähän aihetta sivuten... onkos kukaan meistä hakenut tai kuullut haettavan erikoislupia tämmöisiin iäkkäisiin harrasteautoihin? Kuinka on käynyt?

Ja niin, kolmepuolikas eli M116 menee lakipykälien puolesta muutoskatsastuksella :roll:
2106 "Superi"
240 "Smurffi"
740 Turbo "Bejbe"
2103 "Sipuli"
300 D
Kuva
Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “W123, sedan, coupe, farmari, lang”