aloittelijan yleistä kyselyä w123 dieseleistä
aloittelijan yleistä kyselyä w123 dieseleistä
Elikkä seon moro täältä tuiskuisesta lapista.
Tässä nyt olen kortin jonnin aikaa omistanut. Ja bmw:llä ajellut (vanha 518).
No liekkö isältä (mersu on auto muut on kulkuneuvoja) perinyt vai mistä mutta kokoajan takaraivossa hakkaa joku pikku piru pitää saaha mersu ja w123 mielellään.
No onhan tuo rojektiki tuossa ohessa (w110 -66 ja 200d mutta ei siitä sen enempää)
Elikkä olisi pari w123 300d tiedossa.
Nämähän on niitä oikeita "miljoona mersuja" mutta mitäpä ei hyvässäkin olisi vikaa.
Eli mistä nämä lahoaa yleensä?
Mitä kannattaa koneesta kattoa?
Perän ja lootan volinat tietenni kuunella.
Mitä muuta kannattaa ihmetellä? Yleis kuntoa ym tietenki.
Mittarilukemaa en ole ilmoituksia selatessa niinkään kattonu ku kuntoa yleensä.
Sitten olen lukenu täältä foorumilta että moiset menee 8-11 kulutuksella??
Paljon tommoisessa on nykyään tämä "diesel vero" vai mikä se oikealta nimeltään on.
Laittakaa ihmeessä muutakin yleis tietoa mallista ja hyviä vinkkejä mitä kattoa ja kuunella koe ajolla.
Miten saa tekniikkaan osia ja muita peltejä ym???
En ole mikään kiirehtijä liikenteessä tai muutenkaan luonteeltani tykkäsin ajella tutun 200d:llä (w124) ja riitti minulle ihan hyvin mutta jotenni tuo 300d vaikuttaa lukemisen perusteella mulle paremmalta. Eri moottoreitahan noissa malleissa on ja ihan eri voimat varmasti mutta näin olen aatellu.
Tuolla 518 kerenny ihan hyvin vaikka on toinen kurkku kaasarissa kiinni kokoajan ku ei toimi aukasu mekanismi.
Jonnin verran vedän kärryä perässä mutta en mitään isompaa.
Eli olemma laskeneet että kannattaisi laittaa dieseli auto vuodessa tulee n 25000-35000km
Joten kiitokset jo etukäteen ja anteeksi sekavasta ja rönsyilevästä tekstistä.
Alokas poistuu selaamaan ilmoituksia.
Tässä nyt olen kortin jonnin aikaa omistanut. Ja bmw:llä ajellut (vanha 518).
No liekkö isältä (mersu on auto muut on kulkuneuvoja) perinyt vai mistä mutta kokoajan takaraivossa hakkaa joku pikku piru pitää saaha mersu ja w123 mielellään.
No onhan tuo rojektiki tuossa ohessa (w110 -66 ja 200d mutta ei siitä sen enempää)
Elikkä olisi pari w123 300d tiedossa.
Nämähän on niitä oikeita "miljoona mersuja" mutta mitäpä ei hyvässäkin olisi vikaa.
Eli mistä nämä lahoaa yleensä?
Mitä kannattaa koneesta kattoa?
Perän ja lootan volinat tietenni kuunella.
Mitä muuta kannattaa ihmetellä? Yleis kuntoa ym tietenki.
Mittarilukemaa en ole ilmoituksia selatessa niinkään kattonu ku kuntoa yleensä.
Sitten olen lukenu täältä foorumilta että moiset menee 8-11 kulutuksella??
Paljon tommoisessa on nykyään tämä "diesel vero" vai mikä se oikealta nimeltään on.
Laittakaa ihmeessä muutakin yleis tietoa mallista ja hyviä vinkkejä mitä kattoa ja kuunella koe ajolla.
Miten saa tekniikkaan osia ja muita peltejä ym???
En ole mikään kiirehtijä liikenteessä tai muutenkaan luonteeltani tykkäsin ajella tutun 200d:llä (w124) ja riitti minulle ihan hyvin mutta jotenni tuo 300d vaikuttaa lukemisen perusteella mulle paremmalta. Eri moottoreitahan noissa malleissa on ja ihan eri voimat varmasti mutta näin olen aatellu.
Tuolla 518 kerenny ihan hyvin vaikka on toinen kurkku kaasarissa kiinni kokoajan ku ei toimi aukasu mekanismi.
Jonnin verran vedän kärryä perässä mutta en mitään isompaa.
Eli olemma laskeneet että kannattaisi laittaa dieseli auto vuodessa tulee n 25000-35000km
Joten kiitokset jo etukäteen ja anteeksi sekavasta ja rönsyilevästä tekstistä.
Alokas poistuu selaamaan ilmoituksia.
Teretere! Ruostehan se ruukaa nämä 123:t hävittää tienpäältä ja kato on ollut kova Ruostetta kannattaa tutkailla kilpien välistä No jos nyt tarkkoja paikkoja aletaan mainitteen niin taka-akselin seutu, pyöränkotelon ja pohja muutenkin. Ja vaikka näyttääkin hyvältä ni kannattaa jollain ruuvarilla tjms kopistella sillä mersun massa on pelottista (pohjassakin useamman millin paksusta ja saa näyttämään pohjan terveeltä ulkoapäin)
Takapäässä aika yleisin mätöpaikka on tämä
Ja tuokin auto oli leimattu vuosi sitten, nuita paikkoja ei joka inssi välttämättä huomaa. Ovien alaosat on kans kovia murenemaan ruosteen ansiosta kuten myös kaaret. Helmojen päät tahtoo kans kerätä mujua kotelosuojatulppien alle ja ruostuttaa sielä salakavalasti massan alta pellin pois. Samoten etulokasuojien taakse piiloon jäävä "kotelo" on yks ruosteystävällinen paikka ja jää pahasti piiloon jos autossa on sisälokasuojat.
Osiahan näihin saa vielä hyvin motonetistä ja kooällästä. Tekniikkaan, jarruihin, alustaan sekä koriin korjauspeltejä eli ei kannata ihan pikkujutuista hylätä joka pirssiä. Mutta koita ettiä mahollisimman hyvä koppanen niin se säästää jo paljon hermoja tulevaisuudessa
Takapäässä aika yleisin mätöpaikka on tämä
Ja tuokin auto oli leimattu vuosi sitten, nuita paikkoja ei joka inssi välttämättä huomaa. Ovien alaosat on kans kovia murenemaan ruosteen ansiosta kuten myös kaaret. Helmojen päät tahtoo kans kerätä mujua kotelosuojatulppien alle ja ruostuttaa sielä salakavalasti massan alta pellin pois. Samoten etulokasuojien taakse piiloon jäävä "kotelo" on yks ruosteystävällinen paikka ja jää pahasti piiloon jos autossa on sisälokasuojat.
Osiahan näihin saa vielä hyvin motonetistä ja kooällästä. Tekniikkaan, jarruihin, alustaan sekä koriin korjauspeltejä eli ei kannata ihan pikkujutuista hylätä joka pirssiä. Mutta koita ettiä mahollisimman hyvä koppanen niin se säästää jo paljon hermoja tulevaisuudessa
190E 2.6 '90, 220 '69, 240TD '83, 220D 3.0 '77, 250 2.8 '74, Coronet '68, Taunus 1.3GX '82, Volvo 240 D6 '83
Juu pitää katella noita paikkoja vähän tarkemmin varmaan myös nämä tunkin paikkoijen ympärystä pehmiää helposti???
Ei minua hitsaaminen pelota mutta rajansa se kaikella (kuplan hitsasin läpi asti ja tuo w110 on sama homma)
Mutta seon hyvä jos tuohon saa kuitenni varaosia kohtuuella että ei tarvi aina olla kissojen ja korien kanssa tarvike tiskillä
Tuota mitä moisessa on diesel vero??? 500-600€????
Yhtä kävin kattomassa ja ajamassa olisi ollu hitsausta ja alusta remonttia ku pitit tosissaa piellä ratista että pysy tiellä lesusi kokoajan johonki suuntaan.
Kattonu noita ilmoituksia ja kohta alkaa usko loppua että pitikö tosissaan laittaa w124 ku enemmän tarjontaa.
Kiitoksia vastauksesta
Ei minua hitsaaminen pelota mutta rajansa se kaikella (kuplan hitsasin läpi asti ja tuo w110 on sama homma)
Mutta seon hyvä jos tuohon saa kuitenni varaosia kohtuuella että ei tarvi aina olla kissojen ja korien kanssa tarvike tiskillä
Tuota mitä moisessa on diesel vero??? 500-600€????
Yhtä kävin kattomassa ja ajamassa olisi ollu hitsausta ja alusta remonttia ku pitit tosissaa piellä ratista että pysy tiellä lesusi kokoajan johonki suuntaan.
Kattonu noita ilmoituksia ja kohta alkaa usko loppua että pitikö tosissaan laittaa w124 ku enemmän tarjontaa.
Kiitoksia vastauksesta
En nyt äkkiseltää löytäny verolappua mutta kyllä se monta sataan euroa liikaa on Itelläki on tuo farmari 7-paikkanen ja en ainakaan vielä ole aatellu sitä pakuksi katastaa. Mulla olis valmiiksi hitsailtu kori ylimääräsenä mutta se on tosiaan tyhjä koppa. Eipähän tarvi hitsailla mutta kasatessa voipi muutama kalja kulua
190E 2.6 '90, 220 '69, 240TD '83, 220D 3.0 '77, 250 2.8 '74, Coronet '68, Taunus 1.3GX '82, Volvo 240 D6 '83
Juu no suomalaista ahistaa aina ku pitää jotain maksaa
Mutta laskin että nyt mitä tulee kilometrejä ja tuo bimmeri ottaa keskimäärin 10l/100km ja jos mersu veisi jotain 7-8 niin säästäisin 1500 euroa että siinä kestäisi jo tehä remonttia ja maksaa veroaki
Nuo laskelmat on semmoosia likipittäin noin arvoja mutta kuitenni.
Mullaki noita rojekteja liikaa niin ei enään yhtään lisää
Koitin muka laskea että jos laittaisi "oikean" pakettiauton niin nyky verohärdellillä ei välttämättä tule halvemmaksi ajaa sillä kun menee löpöä noin 10-15 ja veroa yli 400€.
Sehän olisi ihanne laitos joku 2+3 pakettiautoksi rekisteröity farkku mersu mutta niitä ei oikein ole myynnissä.
Eiköhän se mersu jostain eteen ilmesty ku ettii vain kovasti.
Mutta laskin että nyt mitä tulee kilometrejä ja tuo bimmeri ottaa keskimäärin 10l/100km ja jos mersu veisi jotain 7-8 niin säästäisin 1500 euroa että siinä kestäisi jo tehä remonttia ja maksaa veroaki
Nuo laskelmat on semmoosia likipittäin noin arvoja mutta kuitenni.
Mullaki noita rojekteja liikaa niin ei enään yhtään lisää
Koitin muka laskea että jos laittaisi "oikean" pakettiauton niin nyky verohärdellillä ei välttämättä tule halvemmaksi ajaa sillä kun menee löpöä noin 10-15 ja veroa yli 400€.
Sehän olisi ihanne laitos joku 2+3 pakettiautoksi rekisteröity farkku mersu mutta niitä ei oikein ole myynnissä.
Eiköhän se mersu jostain eteen ilmesty ku ettii vain kovasti.
2+3 farkkumannekopat taitaa olla kaikki korinvaihtoja.. Edes madallusjousia et saa laillisesti muutoskatsastettua..
Kannattaa miettiä myös hieman vakuutuksien hintoja, ainakin kaverilla oli e28 520i bemarissa n. 750e vakuutukset vaikka oli pelkkä liikennevakuutus. Itellä ainaki muistaakseni 400-500e väliltä ilman bonuksia. E: Autona siis w124 200D
Kannattaa miettiä myös hieman vakuutuksien hintoja, ainakin kaverilla oli e28 520i bemarissa n. 750e vakuutukset vaikka oli pelkkä liikennevakuutus. Itellä ainaki muistaakseni 400-500e väliltä ilman bonuksia. E: Autona siis w124 200D
Bemareilla on sattunut niin paljon vahinkoja että siksi vakuutuksen hinta pompsahtaa!JiiTee_ kirjoitti:Kannattaa miettiä myös hieman vakuutuksien hintoja, ainakin kaverilla oli e28 520i bemarissa n. 750e vakuutukset vaikka oli pelkkä liikennevakuutus. Itellä ainaki muistaakseni 400-500e väliltä ilman bonuksia. E: Autona siis w124 200D
Vaikuttaa siihen myöskin vakuutusluokka ja varaosien hinnat... Bimmeri on muistin mukaan korkeammassa vakuutusluokasa entä mersu...PTracing kirjoitti:Bemareilla on sattunut niin paljon vahinkoja että siksi vakuutuksen hinta pompsahtaa!JiiTee_ kirjoitti:Kannattaa miettiä myös hieman vakuutuksien hintoja, ainakin kaverilla oli e28 520i bemarissa n. 750e vakuutukset vaikka oli pelkkä liikennevakuutus. Itellä ainaki muistaakseni 400-500e väliltä ilman bonuksia. E: Autona siis w124 200D
Mercedes Benz S203 C 180K -05 Avantgarde Sport "OMG-BLÄCK-EDITSÖÖN"
® Mesen 199-klubi
EX-mersut:
Mercedes Benz W201 190E 2,0i -89
Mercedes Benz W201 190E 2,0i -91
® Mesen 199-klubi
EX-mersut:
Mercedes Benz W201 190E 2,0i -89
Mercedes Benz W201 190E 2,0i -91
Juuno mulla on n400 eeroa tuossa 518 bmw:ssä. Mahtaa koneen koko ikä ja paikka kunta vaikuttaa hintaan.
Siskolla olisi ainaki ollu pikkusen päälle 500eeroa vakuutus tuossa miun autossa (asuu etelässä)
Mutta tuo vakuutus hinnoittelu on niin ihmeellistä että ei sitä ymmärrä vaikka koittaisi.
Kupla olisi sen puolesta halpa 127euroa vuosi 0 bonuksilla liikennevakuutus
Mutta tuohon osien hintaan en sano mitään.
Tuttu nauraa ku hakee mersuun osia että ensin sanovat hinnan ja sitten ainiin sullaha oli mersu pistetää 20 päälle
Mulla sama homma tuon merkin kanssa
Suomessa autoilu on kallista siitä ei mihkää pääse.
Serkku kirvasi pajeron vakuutuksia ku taisi olla päälle 700 vuosi liikennevakuutus.
Mutta muistaako kukaan noita diesel verojen määrää (saa laittaa myös w124 veron hinnan jos joku moisen omistaja lukee tätä)
Siskolla olisi ainaki ollu pikkusen päälle 500eeroa vakuutus tuossa miun autossa (asuu etelässä)
Mutta tuo vakuutus hinnoittelu on niin ihmeellistä että ei sitä ymmärrä vaikka koittaisi.
Kupla olisi sen puolesta halpa 127euroa vuosi 0 bonuksilla liikennevakuutus
Mutta tuohon osien hintaan en sano mitään.
Tuttu nauraa ku hakee mersuun osia että ensin sanovat hinnan ja sitten ainiin sullaha oli mersu pistetää 20 päälle
Mulla sama homma tuon merkin kanssa
Suomessa autoilu on kallista siitä ei mihkää pääse.
Serkku kirvasi pajeron vakuutuksia ku taisi olla päälle 700 vuosi liikennevakuutus.
Mutta muistaako kukaan noita diesel verojen määrää (saa laittaa myös w124 veron hinnan jos joku moisen omistaja lukee tätä)
Ei vaikuta liikennevakuutukseen, siitä kun ei korvata auton vaurioita.varaosien hinnat
Mersujen kokonaispainot löytyy tuosta:
www.mercefreaken.com
Verotiedot, perusvero:
http://www.ake.fi/AKE/Verotus/Ajoneuvov ... %C3%A4.htm
Laskuri (joko toiminee, muutama viikko sitten huonosti)
http://www.ake.fi/uudistuvaAjoneuvovero ... ripped.asp
Satakakskolmosen vakuutus on halpa Ifissä.
-
- Viestit: 2123
- Liittynyt: 20.1.2007 17:37