Pakardisen pitkäkatto (S123 -82, OM603 turbo)
- Pakardinen
- metusalem
- Viestit: 889
- Liittynyt: 08.11.2011 22:36
- Paikkakunta: Rautalampi, Pohjois-Savo
Pakardisen pitkäkatto (S123 -82, OM603 turbo)
No niin. Etsiskelin siis mielenkiinnon ylläpitämiseksi elämää kohtaan jonkunlaista järkevää tekemistä. Eikös vanhat auton romut ole järkevää tekemistä, täh?
Kriteereinä olivat alkuperäinen farkku123 ja suhteellisen ruosteeton. Kaikki muu plussaa. Ensimmäisenä minulle tarjosi autoaan eräs foorumilainen, jonka autosta jo ehdin kiinnostua kovastikin. Siinä ei kuitenkaan ollut kattoluukkua, joten innostus jo ehti vähän laimeta. Toiseksi mulle kerrottiin eräästä alkuperäisestä 300TD:stä, joka seisoi kone- ja laatikkovikaisena Siilinjärven ja Nilsiän rajamailla. Kävin autoa katsomassa ja totesin sen liian isotöiseksi minulle. Kauttaaltaan ruosteessa ja sisustus homeessa. Kiitos ei. Kolmanneksi sain yhteydenoton naapurifoorumin kautta yv:nä eräästä yksilöstä Laukaassa, jonka piti myyjän mukaan olla alkuperäinen farkku ja ruosteeton. Maalaus tehty jälkeenpäin vähän niin ja näin, mutta tärkeimmät kriteerit siis täyttyivät; alkuperäinen ja ruosteeton. Plussana oli myyjän mukaan melko runsas varustelu muihin aikalaisiinsa nähden.
Noh, tänään sitten lähdettin erään kaverin kanssa autoa katsomaan ja kaupathan siitä tuli tehtyä.
Mitäpä sitä enempää löpisemään, antaa kuvien puhua:
Kuten myyjäkin kertoi, väri ja maalauksen laatu on vähintäänkin, noh, erikoinen. Mutta eipä siinä, jatketaan:
Kuten näkyy, ovien alareunat ja takaluukku ovat RUOSTEETTOMAT. Monessako tämänikäisessä näin on?
Ja sitten ne mieluisimmat kuvat:
On kylmästöintiä, tavaratilan lisälämmitintä, sähöakkunaa, kattoluukkua, Recaroa... Perskules! Kaikki eivät toki toimi, mutta ne saadaan toimimaan. Vakkarin viiksikin löytyy, boxi puuttuu kyllä.
Kaiken kaikkiaan, uskoisin löytäneeni kriteerit täyttävän auton. Listoja puuttuu sieltä täältä (niitä tuli kyllä peräkontillinen mukaan...) ym. laittoa on, mutta tuo varustelu. Huh huh. Mikä parasta, tuo kottero on todella hyvä ajaa. Ei vetele, alustasta ei kuulu ylimääräisiä ääniä tms. Ovet on varmaan käytetty maalauksen aikana irti, ne on asemoitu miten sattuu, helvetinmoinen suhina kuuluu sisälle. Tiivisteetkin on mitä on. Mutta en edelleenkään malta olla hehkuttamatta tuota ruosteen vähyyttä. Oikeassa takaloksussa sisäpuolella pieni reikä, mutta muualla ei oikein MITÄÄN! Taka-akselin ylityksetkin ruosteettomat. Runkopalkin päät tuosta eturenkaan takaa aivan kovaa tavaraa. Konepellin saranakotelot lähes moitteettomat, vasemmalla puolella alkavaa kuppaa, mutta ei mitään pahempaa. Siis käsittämätöntä. :crazy:
Mutta eiköhän tästä peli tehdä! Suunnitelmana oli nostaa tuosta kone ja laatikko huitun tuuttiin ja laittaa se OM603 laatikkoineen tilalle. Jousista katkotaan puolet pois ja Lorinserit alle. Ja kyllähän tuota väriäkin vähän vistottaa katsella, pitää maalaustakin miettiä.
Vähän se merkkaileekin, haittaaks se:
No ei haittaa, koska tuo merkkailu tulee vaihteistosta. Vuotaa ATF:ää aika reilustikin. Ihan sama, ei tuo vaihteisto sinne jää kuitenkaan.
Loppukevennyksenä kuva katosta:
Semmonen lintta se on.
Kriteereinä olivat alkuperäinen farkku123 ja suhteellisen ruosteeton. Kaikki muu plussaa. Ensimmäisenä minulle tarjosi autoaan eräs foorumilainen, jonka autosta jo ehdin kiinnostua kovastikin. Siinä ei kuitenkaan ollut kattoluukkua, joten innostus jo ehti vähän laimeta. Toiseksi mulle kerrottiin eräästä alkuperäisestä 300TD:stä, joka seisoi kone- ja laatikkovikaisena Siilinjärven ja Nilsiän rajamailla. Kävin autoa katsomassa ja totesin sen liian isotöiseksi minulle. Kauttaaltaan ruosteessa ja sisustus homeessa. Kiitos ei. Kolmanneksi sain yhteydenoton naapurifoorumin kautta yv:nä eräästä yksilöstä Laukaassa, jonka piti myyjän mukaan olla alkuperäinen farkku ja ruosteeton. Maalaus tehty jälkeenpäin vähän niin ja näin, mutta tärkeimmät kriteerit siis täyttyivät; alkuperäinen ja ruosteeton. Plussana oli myyjän mukaan melko runsas varustelu muihin aikalaisiinsa nähden.
Noh, tänään sitten lähdettin erään kaverin kanssa autoa katsomaan ja kaupathan siitä tuli tehtyä.
Mitäpä sitä enempää löpisemään, antaa kuvien puhua:
Kuten myyjäkin kertoi, väri ja maalauksen laatu on vähintäänkin, noh, erikoinen. Mutta eipä siinä, jatketaan:
Kuten näkyy, ovien alareunat ja takaluukku ovat RUOSTEETTOMAT. Monessako tämänikäisessä näin on?
Ja sitten ne mieluisimmat kuvat:
On kylmästöintiä, tavaratilan lisälämmitintä, sähöakkunaa, kattoluukkua, Recaroa... Perskules! Kaikki eivät toki toimi, mutta ne saadaan toimimaan. Vakkarin viiksikin löytyy, boxi puuttuu kyllä.
Kaiken kaikkiaan, uskoisin löytäneeni kriteerit täyttävän auton. Listoja puuttuu sieltä täältä (niitä tuli kyllä peräkontillinen mukaan...) ym. laittoa on, mutta tuo varustelu. Huh huh. Mikä parasta, tuo kottero on todella hyvä ajaa. Ei vetele, alustasta ei kuulu ylimääräisiä ääniä tms. Ovet on varmaan käytetty maalauksen aikana irti, ne on asemoitu miten sattuu, helvetinmoinen suhina kuuluu sisälle. Tiivisteetkin on mitä on. Mutta en edelleenkään malta olla hehkuttamatta tuota ruosteen vähyyttä. Oikeassa takaloksussa sisäpuolella pieni reikä, mutta muualla ei oikein MITÄÄN! Taka-akselin ylityksetkin ruosteettomat. Runkopalkin päät tuosta eturenkaan takaa aivan kovaa tavaraa. Konepellin saranakotelot lähes moitteettomat, vasemmalla puolella alkavaa kuppaa, mutta ei mitään pahempaa. Siis käsittämätöntä. :crazy:
Mutta eiköhän tästä peli tehdä! Suunnitelmana oli nostaa tuosta kone ja laatikko huitun tuuttiin ja laittaa se OM603 laatikkoineen tilalle. Jousista katkotaan puolet pois ja Lorinserit alle. Ja kyllähän tuota väriäkin vähän vistottaa katsella, pitää maalaustakin miettiä.
Vähän se merkkaileekin, haittaaks se:
No ei haittaa, koska tuo merkkailu tulee vaihteistosta. Vuotaa ATF:ää aika reilustikin. Ihan sama, ei tuo vaihteisto sinne jää kuitenkaan.
Loppukevennyksenä kuva katosta:
Semmonen lintta se on.
Viimeksi muokannut Pakardinen, 18.9.2020 9:01. Yhteensä muokattu 3 kertaa.
Savolaiset ovat kaikista komeimpia ja kaikessa ylivertaisia. Säälittävän primitiivisessä kateudessaan muut heimot yrittävät heitä pilkata.
-
- Viestit: 744
- Liittynyt: 15.5.2011 2:33
- Paikkakunta: Siilinjärvi
- Pakardinen
- metusalem
- Viestit: 889
- Liittynyt: 08.11.2011 22:36
- Paikkakunta: Rautalampi, Pohjois-Savo
- Pakardinen
- metusalem
- Viestit: 889
- Liittynyt: 08.11.2011 22:36
- Paikkakunta: Rautalampi, Pohjois-Savo
Hieno on !
Vissiin alunperin 200T ??? Kutosta ruumaan vaan !
-peukku-
Vissiin alunperin 200T ??? Kutosta ruumaan vaan !
-peukku-
Levannon We(l)ho
------------------
Unimog 421 -70
W 108 280 SE -70
Unimog 416 DoKa -75
W 124 300 D -86 iceuseonly
Unimog U1700L -86
W 463 250 GDT -91
W 124 300 E 24V CE Cabr -93
Atego -00
W 218 250 CDI -15
W 213 e 220 d All Terrain -17
------------------
Unimog 421 -70
W 108 280 SE -70
Unimog 416 DoKa -75
W 124 300 D -86 iceuseonly
Unimog U1700L -86
W 463 250 GDT -91
W 124 300 E 24V CE Cabr -93
Atego -00
W 218 250 CDI -15
W 213 e 220 d All Terrain -17
- Pakardinen
- metusalem
- Viestit: 889
- Liittynyt: 08.11.2011 22:36
- Paikkakunta: Rautalampi, Pohjois-Savo
Joo, niin soitin. Ehkä siinä suhinassa oli hyväkin ettet vastannu, tiedä olisinko näin huonokuuloisena saanut puhelusta mitään selvää...Sergey kirjoitti:JEAH! Soitit mulle ni puhelimesta loppuki akku het samantien arvasin että nyt siel o auto! kuuli katto niin kasaria
Tuo katto on kyllä hieno...
Savolaiset ovat kaikista komeimpia ja kaikessa ylivertaisia. Säälittävän primitiivisessä kateudessaan muut heimot yrittävät heitä pilkata.
olis mielenkiintoista tietää milloin se on maalattu. Jos se on oikeesti tehty 80 luvun alussa niin sitä ei todellakaan saa hävittää. Jos se o joku uudempi "juttu" ni sitte yli vaan..
BTW mul on kaksi sedanin mustaa kangassisustaa jotka on uutta vastaavas kondikses... Jos haluat penkit vaihella jostai syystä orginaaleihi Käsinojalla tietenkin
BTW mul on kaksi sedanin mustaa kangassisustaa jotka on uutta vastaavas kondikses... Jos haluat penkit vaihella jostai syystä orginaaleihi Käsinojalla tietenkin
I started out with nothing. And I've still got most of it left!
S124 E220TCDI Aut.
C124 300CE-24 Aut.
W140 S350TD Aut.
A6 2.5TDI Quattro Man.
S124 E220TCDI Aut.
C124 300CE-24 Aut.
W140 S350TD Aut.
A6 2.5TDI Quattro Man.
- Pakardinen
- metusalem
- Viestit: 889
- Liittynyt: 08.11.2011 22:36
- Paikkakunta: Rautalampi, Pohjois-Savo
No ei todellakaan ole maalattu -80 -luvun alkupuolella uudestaan. Eiköhän tuo ole ihan tämän vuosikymmenen juttuja.
Ni meinaatko, että vaihtasin nuo Recarot alkuperäisiin huussinreikiin? Yeah, in your dreams...
Ni meinaatko, että vaihtasin nuo Recarot alkuperäisiin huussinreikiin? Yeah, in your dreams...
Savolaiset ovat kaikista komeimpia ja kaikessa ylivertaisia. Säälittävän primitiivisessä kateudessaan muut heimot yrittävät heitä pilkata.
Pakkohan se on orkkis löytää jos meinaa tekniikan vaihtaa....kuten itelläkin. Toi katto on kyl tavallaan ihan hieno varsinkin kun siihen löytäis oikeen passelin värin tuohon muuhun koriin.Rassi kirjoitti:Huhhuh!
Tuo pisti silmään että orkkiskunoista etitään mutta kumminkin tekniikanvaihto tulossa..
Mutta, pirteempi ainakin tulee.
....vai tuleeko vapari 603?
Viimeksi muokannut GMB, 18.4.2013 15:12. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
- Pakardinen
- metusalem
- Viestit: 889
- Liittynyt: 08.11.2011 22:36
- Paikkakunta: Rautalampi, Pohjois-Savo
Tällä hetkellä siellä on 230:n bensakrematorio. Sen ja tuon vuotavan laatikon saa sitten kevväämmällä joku tulla hakemaan pois poikkeen.
Niin, kyllähän se on niin, että jos tekniikanvaihdon meinaa tehdä, niin sillon on alkuperäinen farkku löydettävä. Korinvaihtoon ei enää paljoa konetta vaihdella.
Niin, kyllähän se on niin, että jos tekniikanvaihdon meinaa tehdä, niin sillon on alkuperäinen farkku löydettävä. Korinvaihtoon ei enää paljoa konetta vaihdella.
Savolaiset ovat kaikista komeimpia ja kaikessa ylivertaisia. Säälittävän primitiivisessä kateudessaan muut heimot yrittävät heitä pilkata.
- Pakardinen
- metusalem
- Viestit: 889
- Liittynyt: 08.11.2011 22:36
- Paikkakunta: Rautalampi, Pohjois-Savo
Siihen nähen, että on alkuperäinen farkku, noilla varusteilla ja noin ruosteeton, niin hävettävän vähän. Mutta ei nyt ihan kuitenkaan kolminumeroisella summalla omistaja vaihtunut...
Savolaiset ovat kaikista komeimpia ja kaikessa ylivertaisia. Säälittävän primitiivisessä kateudessaan muut heimot yrittävät heitä pilkata.
- Pakardinen
- metusalem
- Viestit: 889
- Liittynyt: 08.11.2011 22:36
- Paikkakunta: Rautalampi, Pohjois-Savo
-
- Viestit: 744
- Liittynyt: 15.5.2011 2:33
- Paikkakunta: Siilinjärvi
Tarviikos miten paljon velkavaluuttaa tohon bensakrematorioon, voisin vaikka "varmuuden varalle" ostaakkinPakardinen kirjoitti:Tällä hetkellä siellä on 230:n bensakrematorio. Sen ja tuon vuotavan laatikon saa sitten kevväämmällä joku tulla hakemaan pois poikkeen.
Niin, kyllähän se on niin, että jos tekniikanvaihdon meinaa tehdä, niin sillon on alkuperäinen farkku löydettävä. Korinvaihtoon ei enää paljoa konetta vaihdella.
® Mesen linttaklubi
-kuluttaa muttei kulje
----------------------------
W124 250 ST proju
Hiace 4wd d4d
Escort mk2
-kuluttaa muttei kulje
----------------------------
W124 250 ST proju
Hiace 4wd d4d
Escort mk2
multaki löytyy tosta omasta TDT:stä tuo varustus, käytännön hyötyä vaan en oo keksiny silleSamuli H kirjoitti:Hyvännäköinen peli ja muikeat on nuo varusteet. En ole tuota takatilan lisälämmitintä nähnyt koskaan muualla kun myyntiesitteessä.
Mikä tuossa on tekniikkana tällähetkellä?
T.Sankari
® Mesen linttaklubi
MB W210 290 TD
MB W123 300 TDT
MB W126 500 SEL
KTM LC4 400 military
VW golf MK3 2.9 VR6 Syncro
MB W210 290 TD
MB W123 300 TDT
MB W126 500 SEL
KTM LC4 400 military
VW golf MK3 2.9 VR6 Syncro
- Pakardinen
- metusalem
- Viestit: 889
- Liittynyt: 08.11.2011 22:36
- Paikkakunta: Rautalampi, Pohjois-Savo
No ei siihen hirveesti tarvita, pitäisin todennäköisenä, että kaupat syntyy "tarjousten perusteella"...Savolaene69 kirjoitti:Tarviikos miten paljon velkavaluuttaa tohon bensakrematorioon, voisin vaikka "varmuuden varalle" ostaakkin
Savolaiset ovat kaikista komeimpia ja kaikessa ylivertaisia. Säälittävän primitiivisessä kateudessaan muut heimot yrittävät heitä pilkata.
- Pakardinen
- metusalem
- Viestit: 889
- Liittynyt: 08.11.2011 22:36
- Paikkakunta: Rautalampi, Pohjois-Savo
Lämmittää tavaratilan, poistaa kosteutta, estää emähyvin ruosteen raiskausta takasivuikkunoiden alareunassa ja takalasin reunuksessa... Tämmösen minä keksisin nyt ihan lonkalta...InsaneMe kirjoitti:multaki löytyy tosta omasta TDT:stä tuo varustus, käytännön hyötyä vaan en oo keksiny sille :DT.Sankari
Savolaiset ovat kaikista komeimpia ja kaikessa ylivertaisia. Säälittävän primitiivisessä kateudessaan muut heimot yrittävät heitä pilkata.
Olisko se alunperin tarkoitettu lämmittämään takaluukun lisäpenkeillä istuvia matkustajia mutta nykyisellään varmaan toimii juuri noihin juttuihin. Kulkeeko siellä muuten jäähdytysneste moottorilta vai miten lämmitys on toteutettu?Pakardinen kirjoitti:Lämmittää tavaratilan, poistaa kosteutta, estää emähyvin ruosteen raiskausta takasivuikkunoiden alareunassa ja takalasin reunuksessa... Tämmösen minä keksisin nyt ihan lonkalta...InsaneMe kirjoitti:multaki löytyy tosta omasta TDT:stä tuo varustus, käytännön hyötyä vaan en oo keksiny sille :DT.Sankari
Ihmiset, jotka luulevat tietävänsä kaiken, ärsyttävät meitä, jotka tiedämme kaiken.
- Pakardinen
- metusalem
- Viestit: 889
- Liittynyt: 08.11.2011 22:36
- Paikkakunta: Rautalampi, Pohjois-Savo
-
- Viestit: 744
- Liittynyt: 15.5.2011 2:33
- Paikkakunta: Siilinjärvi
- Pakardinen
- metusalem
- Viestit: 889
- Liittynyt: 08.11.2011 22:36
- Paikkakunta: Rautalampi, Pohjois-Savo
Anna paukkua vaan. Vielä se on siellä omalla paikallaan, vaan eiköhän tuo tässä parin viikon sisällä ala irtoamaan. Paitsi että kylvöhommat tietenkin tulee ja keskeyttää harrastukset...
Savolaiset ovat kaikista komeimpia ja kaikessa ylivertaisia. Säälittävän primitiivisessä kateudessaan muut heimot yrittävät heitä pilkata.