Mitäs tarkistellaan 230TE:stä vm. -83
Mitäs tarkistellaan 230TE:stä vm. -83
Kaveri tarjotteli vm.-83 katsastamatonta 230TE:tä, tässä ollaan nyt hiukka kahden vaiheilla mennäänkö vipuun vaiko eikö? Hydraulipallerot on uusittu viime kesänä, ovet ja luukut on kuulemma luunkovat... Pohjaan pitää hitsata "pari pientä paikkaa" ennen leimaa, muuten värkin "pitäisi olla iskussa."
Homepaikat mahtavat olla samat kuin sedanissakin, eli koko pohja ja erityisesti taka-akseliston tienoo. Lisävarusteita ei ole, joten niiden toimivuudesta ei tarvitse välittää. Loota on kova, kone kuulemma kunnossa. Alla jotkut leveäranttiset 15" alut.
Mitä tuommosesta kannattaa maksaa, noin suunnilleen, yksilöitähän nämä tietysti on...
Homepaikat mahtavat olla samat kuin sedanissakin, eli koko pohja ja erityisesti taka-akseliston tienoo. Lisävarusteita ei ole, joten niiden toimivuudesta ei tarvitse välittää. Loota on kova, kone kuulemma kunnossa. Alla jotkut leveäranttiset 15" alut.
Mitä tuommosesta kannattaa maksaa, noin suunnilleen, yksilöitähän nämä tietysti on...
- Jarno.V
- Opel - spesialisti
- Viestit: 1021
- Liittynyt: 30.9.2005 18:12
- Paikkakunta: Oulun seutu tällä kertaa
Re: Mitäs tarkistellaan 230TE:stä vm. -83
Että vasemmalle puolelle tunnelia yks ja oikealle puolen toinen?HVM kirjoitti: "pari pientä paikkaa" :
Jos ei kulje niin kromaa se.
Re: Mitäs tarkistellaan 230TE:stä vm. -83
Mahdollisesti, edellyttäen että tunneliin saa räkästyä mitään kiinni? En ole käynyt auton alla, mutta tässä viikon mittaan olisi kyllä vakaa tarkoitus syöksyä sinne.Jarno.V kirjoitti:Että vasemmalle puolelle tunnelia yks ja oikealle puolen toinen?HVM kirjoitti: "pari pientä paikkaa" :
On se ruisku sitten jos on jos 1983 vuotinen ja 230 TE.
Ot: farkkuja sai kaasarikoneella, 200 T (M102), 230 T (M115) ja 250 T (M123).
Takaluukkuhan tossa farkussa on monien muiden tila-autojen tapaan aika heikko, muuten ei koripellit mielestäni eroa tuossa suhteessa vaikkapa sedaneista. Merkittävimmistä eroista perusmalleihin sitten tosiaan toi taka-akselin jousitus, mutta jos kerran on palikoita päivitelty niin sehän on vaan positiivinen asia?
Tasapainonen ajaa talvella ja tavaraa mahtuu kyytiin. Miten muuten, onko takapenkki tässä kaksi- vai yksiosainen? Lisäpenkkiriviä ei tainnu olla?
Ainiin... hinta. Vaikea sanoa näkemättä niinkun tiedät, mutta 300-800 euroa, kun kerran hitsailtavaa on...
Ot: farkkuja sai kaasarikoneella, 200 T (M102), 230 T (M115) ja 250 T (M123).
Takaluukkuhan tossa farkussa on monien muiden tila-autojen tapaan aika heikko, muuten ei koripellit mielestäni eroa tuossa suhteessa vaikkapa sedaneista. Merkittävimmistä eroista perusmalleihin sitten tosiaan toi taka-akselin jousitus, mutta jos kerran on palikoita päivitelty niin sehän on vaan positiivinen asia?
Tasapainonen ajaa talvella ja tavaraa mahtuu kyytiin. Miten muuten, onko takapenkki tässä kaksi- vai yksiosainen? Lisäpenkkiriviä ei tainnu olla?
Ainiin... hinta. Vaikea sanoa näkemättä niinkun tiedät, mutta 300-800 euroa, kun kerran hitsailtavaa on...
Tattis gurulle selvennyksestä, eli ruuttahan se sitten on. Nämä kysymykset juontavat juurensa siitä, että en ole vielä (ehkä onneksi) nähnyt autoa. Penkeistä en osaa näin ollen mennä valehtelemaan mitään muuta kuin myyjän kommentin: "Sisusta on vähän niinkuin siinä kummelin eräässä repliikissä": Onkos täällä voitu pahoin?raul kirjoitti:On se ruisku sitten jos on jos 1983 vuotinen ja 230 TE.
Ot: farkkuja sai kaasarikoneella, 200 T (M102), 230 T (M115) ja 250 T (M123).
Takaluukkuhan tossa farkussa on monien muiden tila-autojen tapaan aika heikko, muuten ei koripellit mielestäni eroa tuossa suhteessa vaikkapa sedaneista. Merkittävimmistä eroista perusmalleihin sitten tosiaan toi taka-akselin jousitus, mutta jos kerran on palikoita päivitelty niin sehän on vaan positiivinen asia?
Tasapainonen ajaa talvella ja tavaraa mahtuu kyytiin. Miten muuten, onko takapenkki tässä kaksi- vai yksiosainen? Lisäpenkkiriviä ei tainnu olla?
Paskaiset penkit ja sisusta eivät ole sinällään ongelma eikä mikään, etenkin jos ne korreloivat hintaan. Ostetaan uutta jos koppa on sen arvoinen.
On muuten täysin karvalakki Suomi-auto.
Mihin lie muailma menossa
Onko se tosiaan muailmanloppu tulossa kun vannoutunut tuontiautojen ystävä on ostamassa aitoa suomikarvalakkiautoa
jahas, pappi ehti ensin
Onko se tosiaan muailmanloppu tulossa kun vannoutunut tuontiautojen ystävä on ostamassa aitoa suomikarvalakkiautoa
jahas, pappi ehti ensin
Viimeksi muokannut dry, 09.10.2006 13:14. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
® Mesen linttaklubi
- pidetään lintat liikkeellä -
Nelejä ässää, S124, SE, SE ja S203
- pidetään lintat liikkeellä -
Nelejä ässää, S124, SE, SE ja S203
Kävin muuten tsekkaamassa yhtä 230TE W123-mallia joka oli äärimmäisen vähän ajettu.Noh,oli ollut hautausautona 1980-1994 jonka jälkeen maalattu veholla hopealla ja pantu takapenkki paikalleen.Mukana ollut muija pisti autonostolle välittömän topin ja sanoi ettei pysty ajamaan ex-raatovankkureilla..ei se minua ois haitannut.Eniten huvitti jos kuka muistaa sellaisen kasettisoittimen lisävarusteen kun boosterin? Se oli kuulemma ollut alusta alkaen auton varustuksena.
Daimler: Muistan tottakai puusterin, hyvä etten väännä itkua kun ajattelen sitä oikeaoppisesti V:n muotoon säädettyä lediriviä...dry kirjoitti:Mihin lie muailma menossa
Onko se tosiaan muailmanloppu tulossa kun vannoutunut tuontiautojen ystävä on ostamassa aitoa suomikarvalakkiautoa
jahas, pappi ehti ensin
Suomi-auto -ongelmaan:
Taka-ajatuksena on tosiaankin harrastaa ja kaljoitella autotallissa, edellyttäen että koppa ei ole tyyten toivoton. Tässäkohtaa en pidä merkityksellisenä sitä onko auto varhais-vaiko myöhäistuontia, ei tässä olla ostamassa muuta kuin kädet täyteen töitä, ja vapautta raiskata vanha Suomi-lintta sellaiseen kuntoon että sillä ilkeää häthätää ajella kylillä. Hienolle tuontiautolle ei raaskisi tehdä mitään. Toivon että hätävale kelpaa tunnetusti tietävälle ja kriittiselle raadille.
Ei oo korinvaihto, on ollut kuulemma Savonlinnassa uudesta saakka. Sisustan prosentteja en osaa mennä sanomaan, mutta eihän ne Suomiautoilijaa niin järin kiinnostakkaan. Saapahan ostaa huoletta tonnilla sisustan, jos se on niin huonossa hapessa kuin on kehuttu.Melitos kirjoitti:No sehän se vielä kannattaa kattoa että oisko aito korinvaihtoSUOMIAUTO.
Toki eipä sillä väliä ole jos ei meinaa autoaan isommin muutella.
PS: Paljonko tulee prossia sisustan vaihdosta? Sisusta on kuitenki ainaki papereissa osa kanta-autoa.
Hohohoho... Pihalla on vanha ehjäkuorinen kiuas, siitä saa peltiä, no saa ainakin ensimmäiseen paikkaan.Rässi66 kirjoitti:Joko mie alan kantaan mikkilankarullia turbolankun kyytiin?
Saako sieltä peltiä halavalla vai käynkö rullan Torniosta tullessa?
Oliko rälläkkään kiviä? Olekko hakenu kaljiaa?
Rälläkkään on kiviä, kaljaa on hajapullot, eli ainakin 140 on haetava lisää. Saumat on vissiin putsattava jollain tiukemmalla mehulla ettei mikki ala räkimään?
Katotaampa ihan tosissaan jos pidettäs pienoinen "teemaviikonloppu" jos tuosta nyt kaupoille pääsee. P*rkele kun ei jouda katsomaan autoa kuin varmaan vasta keskiviikkona tai torstaina, tässä on pitkiä tunteja edessä.
Se voipi muuten olla että pitää ruveta suunnittelemaan päivärahojen ja kilometrikorvausten maksamista Rässille, jos sen nyt parikin kertaa kuussa tänne ajattaa.
Ostin tossa pari viikkoa sitten varaosa-auton, 70-luvun lopun 230TE farkun, tuotu Suomeen -84 ja on papereiden mukaan 200D sedan korinvaihto. Eli farkkuun on lätkäisty 200D:n runkonumero ja saatu se ilman tuontiveroa leimaan.
Oon vaihtamassa tota 230E konetta omaan 200D:hen, ja yli jää sininen sisusta, vähän homeessa tuntuu olevan, mutta ovipahvit ja kaksi taaimmaista penkkiriviä on hyvässä kunnossa, etupenkit laitan omaan kiesiin ku sattu olemaan recarot. Jos satut vaikka tarviimaan?
Oon vaihtamassa tota 230E konetta omaan 200D:hen, ja yli jää sininen sisusta, vähän homeessa tuntuu olevan, mutta ovipahvit ja kaksi taaimmaista penkkiriviä on hyvässä kunnossa, etupenkit laitan omaan kiesiin ku sattu olemaan recarot. Jos satut vaikka tarviimaan?
Ei sinne semmoset mahu, harmi.Daimler kirjoitti:Olenko ihan hakoteillä vai onko mahdollista että jos/kun teet kaupat tosta farkusta sen alle pyöräytetään "18 vanteet mallia brabus...tuntomerkkeinä muotoilu 80-luvulta........ja kolme puolaa???
Sisustaan en sano Teo vielä mitään, pitää katella ensin missä kunnossa ja minkä värinen se on.
Muistutus: Rapukset on 18" korkeat ja 9,5" leveät, ET 25. Ilman lekaa ja olkaripustuksen poistoa ne ei 123:een mene, josko menee sittenkään. Takana ne ei mahdu pyörimään kunnolla edes ässässä, päätelkää loput...AM kirjoitti:Mahtuu mahtuu kun laittaa mahtumaan.ainakin viimeistään kun vaihdat turvesuorenkaat johonkin kapoisempiin...HVM kirjoitti:
Ei sinne semmoset mahu, harmi.
Ja täältä löytyisi S124:sen sininen kangassisusta Kyllähän sekin menee kun laittaa vaan
Lyhyesti kotimaasta:
Kävin pällistelemässä mersua. En ole eläissäni nähnyt yhtä huonokuntoista sisustaa, kori oli jollain tapaa järjissään.
Sanon tämän nyt mahdollisimman loivasti:
Jatkan terapia-auton etsintää, tämä yksilö ei ollut minua varten.
Älä hae rosteria, eikös se vaan lahota mustan seurana... Mutta hae tästä pari sataa kilometirä alempaa mustaa. Laitetaan sellainen kela kyytiin, että varmasti näkee tasonsäädön toiminnan...Rässi66 kirjoitti: Saako sieltä peltiä halavalla vai käynkö rullan Torniosta tullessa?
V123 & W123
V123 langin osia saa tarjota!
V123 langin osia saa tarjota!
No minäpäs päättelen..hmmm.mahtuu?Jos 124:seen menee 10" leveä vanne ET:llä 15,niin pakkohan tuon mennä.Jarskin 123:seenhan testattiin 9" leveää 18" vannetta,ja oli tosi orvon näköinen niin kapeana Eteen ei taidettu testatakaan,voi vaatia levikepalaa??Raidetangonpäästähän ei kai noissa ongelmaa kun jäävät jo tuon kokoisessa vanteen sisään..HVM kirjoitti:
Muistutus: Rapukset on 18" korkeat ja 9,5" leveät, ET 25. Ilman lekaa ja olkaripustuksen poistoa ne ei 123:een mene, josko menee sittenkään. Takana ne ei mahdu pyörimään kunnolla edes ässässä, päätelkää loput...
Mutta ei sitten, kun ei kerran kauppojakaan tullut