W204 - 220 cdi, moottorin lämpötila

Vastaa Viestiin
PV-MN
Viestit: 113
Liittynyt: 15.12.2011 10:10

W204 - 220 cdi, moottorin lämpötila

Viesti Kirjoittaja PV-MN »

Mikähän on riittävä moottorin lämpötila? Oma lämpenee hieman yli 80.

Onko tuohon saatavilla eri asteisia termareita? Jostain katselin että ainankin 90 asteinen löytyy.



Toisessa ketjussa joku suositteli vaihtamaan myös alemman termari(?). Mistähän kohtaa tuollainen löytyy.
markoala
aktiivimeseläinen
Viestit: 1270
Liittynyt: 18.1.2007 20:29
Paikkakunta: Mäntsälä Anttila

Viesti Kirjoittaja markoala »

Mikä moottori? 651 vai 646? Vm auttaa myös
Onkohan noin uudessa ollenkaan pikkutermaria.
Ja yli 80 on ihan on.
S211 320CDI
Viestit: 719
Liittynyt: 15.1.2011 10:36
Paikkakunta: Espoo

Viesti Kirjoittaja S211 320CDI »

markoala kirjoitti:Mikä moottori? 651 vai 646? Vm auttaa myös
Onkohan noin uudessa ollenkaan pikkutermaria.
Ja yli 80 on ihan on.
Ei ole, ja +80c on ihan ok.
Avatar
740 GLE
Viestit: 2650
Liittynyt: 18.10.2010 23:09
Paikkakunta: Oulu

Viesti Kirjoittaja 740 GLE »

Ei mitään käsitystä mittarin tarkkuudesta tai termostaatin asteluvusta, mutta omassani mittari möllöttää 90 asteen kohdalla.

Ohjekirja sanoo ainakin minut yllättäen, että jos kaikki muu on kunnossa, niin reilustakaan satasen ylityksestä ei pidä häkeltyä, mikäli sen syynä on rasitus eikä vika.

Oikea glykooliseos paineistettuna kestää selvästi yli sata astetta kiehumatta, mutta en ole aiemmin nähnyt kenenkään uskaltavan kirjoittaa tuota käyttöohjekirjaan :shock:
Pehmennetty Avantgarde E220 CDI
Olipa kerran Cee 220T CDI Avantgarde
740 GLE osa-aikaeläkkeellä kesäautona.
PV-MN
Viestit: 113
Liittynyt: 15.12.2011 10:10

W204 - 220 cdi vm. -08, moottorin lämpötila

Viesti Kirjoittaja PV-MN »

Tuo on vuosimallia 2008.
S211 320CDI
Viestit: 719
Liittynyt: 15.1.2011 10:36
Paikkakunta: Espoo

Re: W204 - 220 cdi vm. -08, moottorin lämpötila

Viesti Kirjoittaja S211 320CDI »

PV-MN kirjoitti:Tuo on vuosimallia 2008.
2008 tuli alkupään autot OM646 ja loppupään OM651. Katso lähteekö koneen suojamuovi ylös nostamalla (tuttien varassa) vai tarvitsetko torxin (tutit OM646) (torx OM651)

pv-mn anna valmistenumero niin selviää kumpi kone niin katsotaan ? Saat samalla varustelistauksen autostasi.
Avatar
hotari
Rassauspäällikkö
Viestit: 3944
Liittynyt: 13.3.2006 23:14
Paikkakunta: Espoo

Viesti Kirjoittaja hotari »

Om 646 termarin aukee 92 asteessa
W903.663 laulupiili
S210.226 digilintta
S203.216 ceemeli
® Mesen linttaklubi - Kun ruoste meidät erottaa

SUOMEN MERCEDES-AUTOILIAT SE REHELLISEMPI YHDISTYS
[miitit]0000000000001011111111111111[/miitit]
supoman
Viestit: 49
Liittynyt: 31.1.2013 9:24
Paikkakunta: Oulu

Viesti Kirjoittaja supoman »

vaihdoin omaani 22o om646 termarin (92c) kun lämmöt oli 80 maksimissaan ja sinnittelemällä. oli entinenkin 92. nyt menee kovallakin pakkasella sinne mittarin mukaan n90 tienoille.
ja edelleenkään en niitä pahveja sinne avan maskiin ole tunkenut :)
Avatar
740 GLE
Viestit: 2650
Liittynyt: 18.10.2010 23:09
Paikkakunta: Oulu

Viesti Kirjoittaja 740 GLE »

Kuinka paljon nopeammin se lämpenee ilman viimasuojaa?
Pehmennetty Avantgarde E220 CDI
Olipa kerran Cee 220T CDI Avantgarde
740 GLE osa-aikaeläkkeellä kesäautona.
supoman
Viestit: 49
Liittynyt: 31.1.2013 9:24
Paikkakunta: Oulu

Viesti Kirjoittaja supoman »

en tiedä miten paljon viimasuojat vaikuttaa, yhteenkään autoon en ole niitä tarvinut, mut jos ulkona-10 pakkasta ja auto tunnin roikan nokasa nii keskustata ku lähtee motaria pitkin kempeleeseen niin zeppeliinin ristryksessä on täydetlämmöt. eli about 15 - 20min ruuhkasta riippuen.
vanha termari oli huomattavasti hitaanpi ,ja sen lisäksi se ei yli 80 mennyt vaikka 92 oliki.
Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “W204 / R171 moottori”