C220 cdi -08 (W204) maskipeitto

Vastaa Viestiin
PV-MN
Viestit: 113
Liittynyt: 15.12.2011 10:10

C220 cdi -08 (W204) maskipeitto

Viesti Kirjoittaja PV-MN »

Terve,

Ensimmäistä talvea Mersun dieselillä ajavana olen ihmetellyt auton hidasta lämpenemistä. Tänäkin aamuna ( pakkasta -20 ... -15) lähdin tallista, jonka lämpötila on nollan paikkeilla, niin kesti 25 km ennenkuin lämpeni yli 80.

Eli onko kukaan käyttänyt noissa jonkinlaista maskipeittoa. Varmasti siitä on apua lämpenemiseen.
Avatar
Ruoja
Listeria-spesialisti
Viestit: 2752
Liittynyt: 28.7.2006 7:56
Paikkakunta: Kirkkonummi

Viesti Kirjoittaja Ruoja »

Rouvan S203:seen vaihdoin molemmat termostaatit ja laitoin talveksi viimasuojan maskin taakse :arrow: lämpenee ja tarkenee.
® Mesen linttaklubi
® Mesen Porkkana-klubi
114.073 & 124.126 & 203.216
xr kirjoitti:no onhan se nyt tullu todistettua että 124 kestää kauemmin kuin topik :D
Avatar
Aki P
Mersuvelho
Viestit: 6069
Liittynyt: 06.11.2005 13:35
Paikkakunta: Überwiesca

Viesti Kirjoittaja Aki P »

Kyllä niihin on pahvia tukittu ettei niin viima ottais.
Avatar
Meissenkeri
Viestit: 3837
Liittynyt: 15.8.2006 2:10
Paikkakunta: pohjolan pääkaupunki

Viesti Kirjoittaja Meissenkeri »

Merkkiliikeestä tai merkkiin erikoistuneesta varaosaliikkeestä kannattaa ostaa maskin taakse hyvin istuva viimasuoja.

Termostaatti on kulutustavaraa ja vanheneminen ilmenee juuri moottorin huonona lämpenemisenä. Se kannattaa vaihtaa.

Moottorin sähköinen lisälämmitin on tehokas, mutta ei kestä koko auton elinkaarta. Sen toiminta kannattaa tarkastaa/tarkistuttaa ja tarvittaessa vaihtaa/vaihdattaa.
Avatar
740 GLE
Viestit: 2650
Liittynyt: 18.10.2010 23:09
Paikkakunta: Oulu

Viesti Kirjoittaja 740 GLE »

Ostin alkuperäisen viimasuojan, mutta koska maskin kiinnikkeet ovat muoviset ja vaativat aika raakaa käsittelyä avautuakseen, en raskinut enää tälle talvelle käyttää säleikköä pois, vaan noudin rautakaupasta mustaan Avaan sopivan valmiin viimasuojasarjan.

Säleikön lamellien väliin perinteisen väristä Jeesusteippiä ja puskurin alaosan ilmanottokidan peitoksi korin väristä mustaa, eikä hullu edes huomaa ja viisas ei puhu mitään :D

Tehtaan viimasuoja tukkii maskin tuota Avan isoa tähteä lukuunottamatta, mutta on ilmastoinnin putkien vuoksi vähän ahtaalla tunkea paikalleen ja lämpeneminen on edelleen kovin hidasta. Jäähdyttimen eteen ei tietenkään kestä mitään pahvia mennä laittamaan, mutta jäähdyttimestä säleikköön on niin paljon vapaata tilaa, että koko keulan tukkiminenkaan ei näyttäisi nostavan lämpöä yli kesäkäytössä normaalin 90 asteen.

Alemman ilmanottokidan tukkimisen sivuvaikutuksena ulkoilman lämpömittari näyttää välillä moottoritilassa vallitsevaa lämpötilaa, mikä on ihan jotain muuta (kuten on tarkoituskin).

Termostaatin toiminta näyttää oikein täsmälliseltä, mutta avautumislämpötilaa ei parinkympin pakkasella ehdi alle 15 km työmatkalla saavuttaa hyvin esilämmitetylläkään koneella ilman teippauksia.
Pehmennetty Avantgarde E220 CDI
Olipa kerran Cee 220T CDI Avantgarde
740 GLE osa-aikaeläkkeellä kesäautona.
|Teemu|
Viestit: 165
Liittynyt: 03.11.2010 18:49
Paikkakunta: Suomen Pittsburgh

Viesti Kirjoittaja |Teemu| »

Talvi on tullut taas ja Ceen lämmöt nousevat tuskallisen hitaasti sinne 90 tuntumaan. Ajatuksena oli tehdä tai ostaa viimasuojat keulaan, mutta ohjekirja sanoo näin:
"Autot, joissa on dieselmoottori: Älä peitä jäähdytintä. Älä käytä myöskään lämpömattoja, hyönteissuojia tai vastaavia. Muutoin On-Board-diagnoosijärjestelmän arvot vääristyvät. Osa näistä arvoista on lakisääteisiä ja niiden on oltava aina oikein."

Onko tuolla keulan tukkimisella oikeasti jotakin haittaa, vai onko tuo vain kukkahattutätien mielenrauhan vuoksi laadittu ohje? Mitä arvoja tuo käytännössä vääristäisi ja pitäisikö osa keulasta jättää avoimeksi?

Auto on vuoden vanha C180 cdi ja manuaali.
W213 E200d A Exclusive/Avantgarde -19
S204 C180T CDI Avantgarde -13
W124 E300D A -95
Avatar
sonikki
aktiivimeseläinen
Viestit: 3219
Liittynyt: 09.9.2007 10:19
Paikkakunta: Katko

Viesti Kirjoittaja sonikki »

Ei kai merkkiliike noita myisi jos siitä olisi haittaa, eikä tuo orkkis viimasuoja peitä keulaa ihan kokonaan, vaan siinä on ylälaidassa 2 ilmanottorakoa. Ja ainakin tuohon w211:een oli viimasuoja merkkiliikkeessä parikymppiä halvempikin tuo kun motonetissä mikä ei ollut edes 100% mallikohtainen, eli motonetin suoja käy pre ja facelift malleihin vaikka maskit on aivan erillaiset :shock:
Mikä moottori topicin aloittajalla on? Tuo oma 220CDi OM646 lämpenee tuossa reilun 8km (50-60km/h) työmatkalla 80c tietämille kun lähtee noin 10-15c asteisesta tallista muutaman asteen pakkasilla ajelemaan.
S212 E350 CDi -10
R230 SL500 -03
W639 116 CDi -11
PV-MN
Viestit: 113
Liittynyt: 15.12.2011 10:10

Viesti Kirjoittaja PV-MN »

Moottori on 220 CDi OM646, mutta loppujen lopuksi termari on ollut kokoajan viallinen kun auto on ollut mulla. Nyt syksyllä ei noussut edes 80, niin otin ja vaihdoin termarin. Ja kas kummaa nousee noin 90.

Vaimon käytössä oleva Golf 1,9 tdi näyttää että lämmöt nousisi nopeammin, mutta ei ainankaan sisään tule kovin lämmintä ilmaa. Joku puhui että VW on jotenkin 'virittänyt' tuota lämpömittaria että näyttää nopeammin normaali lämpöä, kun huolestuneet asiakkaat olivat vaatineet korjaamaan. Tiedä sitten onko tuossa perää.
Avatar
laineracing
Rasvanäppi
Viestit: 3104
Liittynyt: 12.11.2007 16:26
Paikkakunta: hämeenlinna

Viesti Kirjoittaja laineracing »

Volkkarin mittari on tosiaan tehty sellaiseksi että näyttää melki koko ajan 90astetta. Oli se oikeesti ali tai yli.
Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “W204 / R171 moottori”