C220 cdi -08 (W204) maskipeitto
C220 cdi -08 (W204) maskipeitto
Terve,
Ensimmäistä talvea Mersun dieselillä ajavana olen ihmetellyt auton hidasta lämpenemistä. Tänäkin aamuna ( pakkasta -20 ... -15) lähdin tallista, jonka lämpötila on nollan paikkeilla, niin kesti 25 km ennenkuin lämpeni yli 80.
Eli onko kukaan käyttänyt noissa jonkinlaista maskipeittoa. Varmasti siitä on apua lämpenemiseen.
Ensimmäistä talvea Mersun dieselillä ajavana olen ihmetellyt auton hidasta lämpenemistä. Tänäkin aamuna ( pakkasta -20 ... -15) lähdin tallista, jonka lämpötila on nollan paikkeilla, niin kesti 25 km ennenkuin lämpeni yli 80.
Eli onko kukaan käyttänyt noissa jonkinlaista maskipeittoa. Varmasti siitä on apua lämpenemiseen.
- Meissenkeri
- Viestit: 3837
- Liittynyt: 15.8.2006 2:10
- Paikkakunta: pohjolan pääkaupunki
Merkkiliikeestä tai merkkiin erikoistuneesta varaosaliikkeestä kannattaa ostaa maskin taakse hyvin istuva viimasuoja.
Termostaatti on kulutustavaraa ja vanheneminen ilmenee juuri moottorin huonona lämpenemisenä. Se kannattaa vaihtaa.
Moottorin sähköinen lisälämmitin on tehokas, mutta ei kestä koko auton elinkaarta. Sen toiminta kannattaa tarkastaa/tarkistuttaa ja tarvittaessa vaihtaa/vaihdattaa.
Termostaatti on kulutustavaraa ja vanheneminen ilmenee juuri moottorin huonona lämpenemisenä. Se kannattaa vaihtaa.
Moottorin sähköinen lisälämmitin on tehokas, mutta ei kestä koko auton elinkaarta. Sen toiminta kannattaa tarkastaa/tarkistuttaa ja tarvittaessa vaihtaa/vaihdattaa.
Ostin alkuperäisen viimasuojan, mutta koska maskin kiinnikkeet ovat muoviset ja vaativat aika raakaa käsittelyä avautuakseen, en raskinut enää tälle talvelle käyttää säleikköä pois, vaan noudin rautakaupasta mustaan Avaan sopivan valmiin viimasuojasarjan.
Säleikön lamellien väliin perinteisen väristä Jeesusteippiä ja puskurin alaosan ilmanottokidan peitoksi korin väristä mustaa, eikä hullu edes huomaa ja viisas ei puhu mitään
Tehtaan viimasuoja tukkii maskin tuota Avan isoa tähteä lukuunottamatta, mutta on ilmastoinnin putkien vuoksi vähän ahtaalla tunkea paikalleen ja lämpeneminen on edelleen kovin hidasta. Jäähdyttimen eteen ei tietenkään kestä mitään pahvia mennä laittamaan, mutta jäähdyttimestä säleikköön on niin paljon vapaata tilaa, että koko keulan tukkiminenkaan ei näyttäisi nostavan lämpöä yli kesäkäytössä normaalin 90 asteen.
Alemman ilmanottokidan tukkimisen sivuvaikutuksena ulkoilman lämpömittari näyttää välillä moottoritilassa vallitsevaa lämpötilaa, mikä on ihan jotain muuta (kuten on tarkoituskin).
Termostaatin toiminta näyttää oikein täsmälliseltä, mutta avautumislämpötilaa ei parinkympin pakkasella ehdi alle 15 km työmatkalla saavuttaa hyvin esilämmitetylläkään koneella ilman teippauksia.
Säleikön lamellien väliin perinteisen väristä Jeesusteippiä ja puskurin alaosan ilmanottokidan peitoksi korin väristä mustaa, eikä hullu edes huomaa ja viisas ei puhu mitään
Tehtaan viimasuoja tukkii maskin tuota Avan isoa tähteä lukuunottamatta, mutta on ilmastoinnin putkien vuoksi vähän ahtaalla tunkea paikalleen ja lämpeneminen on edelleen kovin hidasta. Jäähdyttimen eteen ei tietenkään kestä mitään pahvia mennä laittamaan, mutta jäähdyttimestä säleikköön on niin paljon vapaata tilaa, että koko keulan tukkiminenkaan ei näyttäisi nostavan lämpöä yli kesäkäytössä normaalin 90 asteen.
Alemman ilmanottokidan tukkimisen sivuvaikutuksena ulkoilman lämpömittari näyttää välillä moottoritilassa vallitsevaa lämpötilaa, mikä on ihan jotain muuta (kuten on tarkoituskin).
Termostaatin toiminta näyttää oikein täsmälliseltä, mutta avautumislämpötilaa ei parinkympin pakkasella ehdi alle 15 km työmatkalla saavuttaa hyvin esilämmitetylläkään koneella ilman teippauksia.
Pehmennetty Avantgarde E220 CDI
Olipa kerran Cee 220T CDI Avantgarde
740 GLE osa-aikaeläkkeellä kesäautona.
Olipa kerran Cee 220T CDI Avantgarde
740 GLE osa-aikaeläkkeellä kesäautona.
Talvi on tullut taas ja Ceen lämmöt nousevat tuskallisen hitaasti sinne 90 tuntumaan. Ajatuksena oli tehdä tai ostaa viimasuojat keulaan, mutta ohjekirja sanoo näin:
"Autot, joissa on dieselmoottori: Älä peitä jäähdytintä. Älä käytä myöskään lämpömattoja, hyönteissuojia tai vastaavia. Muutoin On-Board-diagnoosijärjestelmän arvot vääristyvät. Osa näistä arvoista on lakisääteisiä ja niiden on oltava aina oikein."
Onko tuolla keulan tukkimisella oikeasti jotakin haittaa, vai onko tuo vain kukkahattutätien mielenrauhan vuoksi laadittu ohje? Mitä arvoja tuo käytännössä vääristäisi ja pitäisikö osa keulasta jättää avoimeksi?
Auto on vuoden vanha C180 cdi ja manuaali.
"Autot, joissa on dieselmoottori: Älä peitä jäähdytintä. Älä käytä myöskään lämpömattoja, hyönteissuojia tai vastaavia. Muutoin On-Board-diagnoosijärjestelmän arvot vääristyvät. Osa näistä arvoista on lakisääteisiä ja niiden on oltava aina oikein."
Onko tuolla keulan tukkimisella oikeasti jotakin haittaa, vai onko tuo vain kukkahattutätien mielenrauhan vuoksi laadittu ohje? Mitä arvoja tuo käytännössä vääristäisi ja pitäisikö osa keulasta jättää avoimeksi?
Auto on vuoden vanha C180 cdi ja manuaali.
W213 E200d A Exclusive/Avantgarde -19
S204 C180T CDI Avantgarde -13
W124 E300D A -95
S204 C180T CDI Avantgarde -13
W124 E300D A -95
Ei kai merkkiliike noita myisi jos siitä olisi haittaa, eikä tuo orkkis viimasuoja peitä keulaa ihan kokonaan, vaan siinä on ylälaidassa 2 ilmanottorakoa. Ja ainakin tuohon w211:een oli viimasuoja merkkiliikkeessä parikymppiä halvempikin tuo kun motonetissä mikä ei ollut edes 100% mallikohtainen, eli motonetin suoja käy pre ja facelift malleihin vaikka maskit on aivan erillaiset
Mikä moottori topicin aloittajalla on? Tuo oma 220CDi OM646 lämpenee tuossa reilun 8km (50-60km/h) työmatkalla 80c tietämille kun lähtee noin 10-15c asteisesta tallista muutaman asteen pakkasilla ajelemaan.
Mikä moottori topicin aloittajalla on? Tuo oma 220CDi OM646 lämpenee tuossa reilun 8km (50-60km/h) työmatkalla 80c tietämille kun lähtee noin 10-15c asteisesta tallista muutaman asteen pakkasilla ajelemaan.
S212 E350 CDi -10
R230 SL500 -03
W639 116 CDi -11
R230 SL500 -03
W639 116 CDi -11
Moottori on 220 CDi OM646, mutta loppujen lopuksi termari on ollut kokoajan viallinen kun auto on ollut mulla. Nyt syksyllä ei noussut edes 80, niin otin ja vaihdoin termarin. Ja kas kummaa nousee noin 90.
Vaimon käytössä oleva Golf 1,9 tdi näyttää että lämmöt nousisi nopeammin, mutta ei ainankaan sisään tule kovin lämmintä ilmaa. Joku puhui että VW on jotenkin 'virittänyt' tuota lämpömittaria että näyttää nopeammin normaali lämpöä, kun huolestuneet asiakkaat olivat vaatineet korjaamaan. Tiedä sitten onko tuossa perää.
Vaimon käytössä oleva Golf 1,9 tdi näyttää että lämmöt nousisi nopeammin, mutta ei ainankaan sisään tule kovin lämmintä ilmaa. Joku puhui että VW on jotenkin 'virittänyt' tuota lämpömittaria että näyttää nopeammin normaali lämpöä, kun huolestuneet asiakkaat olivat vaatineet korjaamaan. Tiedä sitten onko tuossa perää.
- laineracing
- Rasvanäppi
- Viestit: 3104
- Liittynyt: 12.11.2007 16:26
- Paikkakunta: hämeenlinna