OM 646 220 CDI vikasietotila

Vastaa Viestiin
Avatar
C-Klasse
Viestit: 918
Liittynyt: 27.1.2007 20:54
Paikkakunta: Lapua

OM 646 220 CDI vikasietotila

Viesti Kirjoittaja C-Klasse »

Auto meni tänään voimattomaksi. Asia ilmeni kun ajoin Lapualta Seinäjoelle vakkari päällä ja yritin kiihdyttää vauhtia. Oli ihan puhti poissa; aivan kuin olis käsijarru päällä ja turbo puuttuis. Risteyksistä lähtö oli tuskallista, laatikko vaihtoi heti pienemmälle kun painoi yhtään reilummin kaasua. Vikasietotila poistui kun sammutin auton ja käynnistin uudestaan. Menen maanantaina Lucky dogin pajalle asian tiimoilta, mutta pitäähän sitä nyt vähän spekuloida etukäteen.

Veljellä meni aikoinaan 1.9 TDI Golf voimattomaksi kiihdytyksissä ja polttonestejärjestelmästä löytyi kuolleita hyönteisiä ja kuoriaisia... Vikakoodi kertoi jotain ihan muuta. Joku useamman satasen anturi sinne vaihdettiin ja lisäksi MAF heti ensimmäisenä.

Mikähän täs mun autos nyt vois olla vialla? Tuskin mitään vakavaa, kun se kerran palautui ittestään vai...?
Ex S204 220 CDI A Avantgarde
Vito W639 109 CDI
Avatar
sonikki
aktiivimeseläinen
Viestit: 3219
Liittynyt: 09.9.2007 10:19
Paikkakunta: Katko

Viesti Kirjoittaja sonikki »

Tuliko mitään ilmoitelmaa mittaristoon, ESP:stä tms?
S212 E350 CDi -10
R230 SL500 -03
W639 116 CDi -11
Avatar
C-Klasse
Viestit: 918
Liittynyt: 27.1.2007 20:54
Paikkakunta: Lapua

Viesti Kirjoittaja C-Klasse »

Mitään merkkiä ei mittaristos näkyny.
Ex S204 220 CDI A Avantgarde
Vito W639 109 CDI
Avatar
dealer
Itämaan tietäjä
Viestit: 29110
Liittynyt: 19.9.2005 19:59

Viesti Kirjoittaja dealer »

Testeriin vaan, arvailemalla ei voi selvittää.
wiimax.fi
Avatar
Lucky-Dog
<b>Ylläpitäjä</b>
Viestit: 7715
Liittynyt: 19.9.2005 21:05
Paikkakunta: Alabama / Seinäjoki

Viesti Kirjoittaja Lucky-Dog »

Woi, jos hermo ja lompuuki kestää :lol:
Noh testerinkään kanssa se ole likikään aina joko tai :!:
They call me....Lucky-DoOOOG every place where i go....
http://www.mbkoskinen.fi
Avatar
C-Klasse
Viestit: 918
Liittynyt: 27.1.2007 20:54
Paikkakunta: Lapua

Viesti Kirjoittaja C-Klasse »

Juu, se arvailu on turhan kallista. Googlella ei löydy paljoa juttua vikatiloista, niin ei taida oikein tyyppivika olla.
Ex S204 220 CDI A Avantgarde
Vito W639 109 CDI
tuikku
Mersutohtori
Viestit: 317
Liittynyt: 04.11.2005 21:45

Viesti Kirjoittaja tuikku »

.
Moottorin ohjaimen ja sähköjen vaihto Delphiin ei muuta toimintaperiaatetta.
Samat viat, hyvät ja huonot ominaisuudet, kun Boshilaisessakin.

Kun nämä on paineohjattuja järjestelmiä, niin aika useasti ohimenevät häiriöt johtuu poikkeamasta ahtojärjestelmässä.
Mutta arvuuttelu on aivan turhaa, kun autossa on järjestelmä joka kirjaa ylös ristiriidan aiheuttaman tilanteen olosuhdetiedot ja vieläpä koettaa ehdottaa vikaakin - ja usein siinä onnistuu.
Lukiluki
CdiTuikku Oy - cdi Mersujen sekä BMW,n ohjelmointia
Avatar
C-Klasse
Viestit: 918
Liittynyt: 27.1.2007 20:54
Paikkakunta: Lapua

Viesti Kirjoittaja C-Klasse »

Vikatila ei oo ilmenny muuten kuin kaks kertaa silloin, kun on ajettu vakkari päällä matka-ajoa. No, pianhan sen tietää!
Ex S204 220 CDI A Avantgarde
Vito W639 109 CDI
Avatar
C-Klasse
Viestit: 918
Liittynyt: 27.1.2007 20:54
Paikkakunta: Lapua

Viesti Kirjoittaja C-Klasse »

Noniin! Eipä olis arvannu, että meikäläinen saa auton ajettua tukkoon! DPF oli ilmoitellu olevansa täynnä jo 5 tkm sitten. Nyt se sitte korjaamoreissun jälkeen on koko ajan polttanu niitä nokia pöntöstä. Ei oo ilmeisesti pitkään aikaan enäö polttanut itseään tyhjäksi. Mä ajan paljon 5-20 km matkoja ja se on liian vähän tuolle DPF- pöntölle. Enemmän pitää kuulemma antaa imuja Mersulle että se tykkää 8)
Ex S204 220 CDI A Avantgarde
Vito W639 109 CDI
Avatar
tähtikuljettaja
Mersuvelho
Viestit: 1918
Liittynyt: 05.11.2006 19:30
Paikkakunta: Lounais-Suomi

Viesti Kirjoittaja tähtikuljettaja »

C-Klasse kirjoitti:Noniin! Eipä olis arvannu, että meikäläinen saa auton ajettua tukkoon! DPF oli ilmoitellu olevansa täynnä jo 5 tkm sitten. Nyt se sitte korjaamoreissun jälkeen on koko ajan polttanu niitä nokia pöntöstä. Ei oo ilmeisesti pitkään aikaan enäö polttanut itseään tyhjäksi. Mä ajan paljon 5-20 km matkoja ja se on liian vähän tuolle DPF- pöntölle. Enemmän pitää kuulemma antaa imuja Mersulle että se tykkää 8)
Tosi harvoin ajan yli 20 kilometrin lenkkiä mutta vielä ei ole tullut DPF täyteen. Onko varmaa että autolla ei ole ajettu normiöljyillä (siis ei-vähätuhkaisilla) jossain vaiheessa?
Avatar
C-Klasse
Viestit: 918
Liittynyt: 27.1.2007 20:54
Paikkakunta: Lapua

Viesti Kirjoittaja C-Klasse »

tähtikuljettaja kirjoitti:
C-Klasse kirjoitti:Noniin! Eipä olis arvannu, että meikäläinen saa auton ajettua tukkoon! DPF oli ilmoitellu olevansa täynnä jo 5 tkm sitten. Nyt se sitte korjaamoreissun jälkeen on koko ajan polttanu niitä nokia pöntöstä. Ei oo ilmeisesti pitkään aikaan enäö polttanut itseään tyhjäksi. Mä ajan paljon 5-20 km matkoja ja se on liian vähän tuolle DPF- pöntölle. Enemmän pitää kuulemma antaa imuja Mersulle että se tykkää 8)
Tosi harvoin ajan yli 20 kilometrin lenkkiä mutta vielä ei ole tullut DPF täyteen. Onko varmaa että autolla ei ole ajettu normiöljyillä (siis ei-vähätuhkaisilla) jossain vaiheessa?
Eihän sitä ikinä tiedä. Autoa on huoltanut tähän asti vain Düsseldorfin yks Mersun huoltopiste ja sitte Koskinen joten todennäköisyys virheeseen on todella pieni. Ei mitenkään harvinainen vaiva ilmeisesti. Jotain Forten ainetta pantiin tankkiin purkillinen ja nyt tosiaan tuntuu joka vaiheessa menevän poltto päälle. Kieltämät monta kertaa oon haistanu sen käryn ku oon astunu autosta pihalle ja ilmeisesti se meinaa sitä että on poltto jääny kesken.
Ex S204 220 CDI A Avantgarde
Vito W639 109 CDI
Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “W204 / R171 moottori”