OM 646 220 CDI vikasietotila
OM 646 220 CDI vikasietotila
Auto meni tänään voimattomaksi. Asia ilmeni kun ajoin Lapualta Seinäjoelle vakkari päällä ja yritin kiihdyttää vauhtia. Oli ihan puhti poissa; aivan kuin olis käsijarru päällä ja turbo puuttuis. Risteyksistä lähtö oli tuskallista, laatikko vaihtoi heti pienemmälle kun painoi yhtään reilummin kaasua. Vikasietotila poistui kun sammutin auton ja käynnistin uudestaan. Menen maanantaina Lucky dogin pajalle asian tiimoilta, mutta pitäähän sitä nyt vähän spekuloida etukäteen.
Veljellä meni aikoinaan 1.9 TDI Golf voimattomaksi kiihdytyksissä ja polttonestejärjestelmästä löytyi kuolleita hyönteisiä ja kuoriaisia... Vikakoodi kertoi jotain ihan muuta. Joku useamman satasen anturi sinne vaihdettiin ja lisäksi MAF heti ensimmäisenä.
Mikähän täs mun autos nyt vois olla vialla? Tuskin mitään vakavaa, kun se kerran palautui ittestään vai...?
Veljellä meni aikoinaan 1.9 TDI Golf voimattomaksi kiihdytyksissä ja polttonestejärjestelmästä löytyi kuolleita hyönteisiä ja kuoriaisia... Vikakoodi kertoi jotain ihan muuta. Joku useamman satasen anturi sinne vaihdettiin ja lisäksi MAF heti ensimmäisenä.
Mikähän täs mun autos nyt vois olla vialla? Tuskin mitään vakavaa, kun se kerran palautui ittestään vai...?
Ex S204 220 CDI A Avantgarde
Vito W639 109 CDI
Vito W639 109 CDI
- Lucky-Dog
- <b>Ylläpitäjä</b>
- Viestit: 7715
- Liittynyt: 19.9.2005 21:05
- Paikkakunta: Alabama / Seinäjoki
Woi, jos hermo ja lompuuki kestää
Noh testerinkään kanssa se ole likikään aina joko tai
Noh testerinkään kanssa se ole likikään aina joko tai
They call me....Lucky-DoOOOG every place where i go....
http://www.mbkoskinen.fi
http://www.mbkoskinen.fi
.
Moottorin ohjaimen ja sähköjen vaihto Delphiin ei muuta toimintaperiaatetta.
Samat viat, hyvät ja huonot ominaisuudet, kun Boshilaisessakin.
Kun nämä on paineohjattuja järjestelmiä, niin aika useasti ohimenevät häiriöt johtuu poikkeamasta ahtojärjestelmässä.
Mutta arvuuttelu on aivan turhaa, kun autossa on järjestelmä joka kirjaa ylös ristiriidan aiheuttaman tilanteen olosuhdetiedot ja vieläpä koettaa ehdottaa vikaakin - ja usein siinä onnistuu.
Lukiluki
Moottorin ohjaimen ja sähköjen vaihto Delphiin ei muuta toimintaperiaatetta.
Samat viat, hyvät ja huonot ominaisuudet, kun Boshilaisessakin.
Kun nämä on paineohjattuja järjestelmiä, niin aika useasti ohimenevät häiriöt johtuu poikkeamasta ahtojärjestelmässä.
Mutta arvuuttelu on aivan turhaa, kun autossa on järjestelmä joka kirjaa ylös ristiriidan aiheuttaman tilanteen olosuhdetiedot ja vieläpä koettaa ehdottaa vikaakin - ja usein siinä onnistuu.
Lukiluki
CdiTuikku Oy - cdi Mersujen sekä BMW,n ohjelmointia
Noniin! Eipä olis arvannu, että meikäläinen saa auton ajettua tukkoon! DPF oli ilmoitellu olevansa täynnä jo 5 tkm sitten. Nyt se sitte korjaamoreissun jälkeen on koko ajan polttanu niitä nokia pöntöstä. Ei oo ilmeisesti pitkään aikaan enäö polttanut itseään tyhjäksi. Mä ajan paljon 5-20 km matkoja ja se on liian vähän tuolle DPF- pöntölle. Enemmän pitää kuulemma antaa imuja Mersulle että se tykkää
Ex S204 220 CDI A Avantgarde
Vito W639 109 CDI
Vito W639 109 CDI
- tähtikuljettaja
- Mersuvelho
- Viestit: 1918
- Liittynyt: 05.11.2006 19:30
- Paikkakunta: Lounais-Suomi
Tosi harvoin ajan yli 20 kilometrin lenkkiä mutta vielä ei ole tullut DPF täyteen. Onko varmaa että autolla ei ole ajettu normiöljyillä (siis ei-vähätuhkaisilla) jossain vaiheessa?C-Klasse kirjoitti:Noniin! Eipä olis arvannu, että meikäläinen saa auton ajettua tukkoon! DPF oli ilmoitellu olevansa täynnä jo 5 tkm sitten. Nyt se sitte korjaamoreissun jälkeen on koko ajan polttanu niitä nokia pöntöstä. Ei oo ilmeisesti pitkään aikaan enäö polttanut itseään tyhjäksi. Mä ajan paljon 5-20 km matkoja ja se on liian vähän tuolle DPF- pöntölle. Enemmän pitää kuulemma antaa imuja Mersulle että se tykkää
Eihän sitä ikinä tiedä. Autoa on huoltanut tähän asti vain Düsseldorfin yks Mersun huoltopiste ja sitte Koskinen joten todennäköisyys virheeseen on todella pieni. Ei mitenkään harvinainen vaiva ilmeisesti. Jotain Forten ainetta pantiin tankkiin purkillinen ja nyt tosiaan tuntuu joka vaiheessa menevän poltto päälle. Kieltämät monta kertaa oon haistanu sen käryn ku oon astunu autosta pihalle ja ilmeisesti se meinaa sitä että on poltto jääny kesken.tähtikuljettaja kirjoitti:Tosi harvoin ajan yli 20 kilometrin lenkkiä mutta vielä ei ole tullut DPF täyteen. Onko varmaa että autolla ei ole ajettu normiöljyillä (siis ei-vähätuhkaisilla) jossain vaiheessa?C-Klasse kirjoitti:Noniin! Eipä olis arvannu, että meikäläinen saa auton ajettua tukkoon! DPF oli ilmoitellu olevansa täynnä jo 5 tkm sitten. Nyt se sitte korjaamoreissun jälkeen on koko ajan polttanu niitä nokia pöntöstä. Ei oo ilmeisesti pitkään aikaan enäö polttanut itseään tyhjäksi. Mä ajan paljon 5-20 km matkoja ja se on liian vähän tuolle DPF- pöntölle. Enemmän pitää kuulemma antaa imuja Mersulle että se tykkää
Ex S204 220 CDI A Avantgarde
Vito W639 109 CDI
Vito W639 109 CDI