Audio 50 APS TMC -viestit

Vastaa Viestiin
Avatar
C-Klasse
Viestit: 918
Liittynyt: 27.1.2007 20:54
Paikkakunta: Lapua

Audio 50 APS TMC -viestit

Viesti Kirjoittaja C-Klasse »

Kattelin tässä pitempää matkaa ajaessa että olisiko navigaattorille tullut TMC-viestejä. Olihan niitä, mutta ne koskivat Ruotsia kaikki. Pohjois-Ruotsista Norrköpingiin asti oli informaatiota porolaumoista ja tietöistä :)

Eikö Suomessa tule näitä viestejä Mersun karvalakkimallin naveihin ollenkaan vai eikö niitä vaan ollut lähetetty juuri eilen 28.12.2015?
Ex S204 220 CDI A Avantgarde
Vito W639 109 CDI
Avatar
tähtikuljettaja
Mersuvelho
Viestit: 1914
Liittynyt: 05.11.2006 19:30
Paikkakunta: Lounais-Suomi

Viesti Kirjoittaja tähtikuljettaja »

Karttalevyn kannessa lukee karttojen kattavuus sekä liikennetietojen kattavuus.

Mersu ei ole kaikkiin malleihin ostanut lisenssiä Suomen TMC-tiedoille. Siitähän ei ole paljoa aikaa kun nuo muuttuivat maksulliseksi palveluksi.


Kuva
Avatar
C-Klasse
Viestit: 918
Liittynyt: 27.1.2007 20:54
Paikkakunta: Lapua

Viesti Kirjoittaja C-Klasse »

Kiitoksia tiedosta! Ei oo tainnu Suomessa olla TMC:tä olemassakaan silloin kun tämä laite ja levyt on suunniteltu. Tanskassa on taatusti paljon pienempi Mersukanta mitä Suomessa mutta he ovat olleet edellä tekniikassa tätä high tec maatamme...
Ex S204 220 CDI A Avantgarde
Vito W639 109 CDI
Avatar
tähtikuljettaja
Mersuvelho
Viestit: 1914
Liittynyt: 05.11.2006 19:30
Paikkakunta: Lounais-Suomi

Viesti Kirjoittaja tähtikuljettaja »

On se palvelu sentään Suomessakin ollut auton (korimallin) ja navin suunnittelun aikoihin saatikka DVD-levyn valmistuksen aikoihin. Se vaan muuttui 2007 maksulliseksi.

Sen verran pieni asiakaskunta ja merkityskin tuolla Suomen liikennetiedotuksella että mersulla ovat säästäneet ne eurot. Tiedä sitten onko Destian hintapyynnöt olleet kohtuuttomia. Uudemmissa malleissa ne liikennetiedot kuitenkin tulee.
Avatar
C-Klasse
Viestit: 918
Liittynyt: 27.1.2007 20:54
Paikkakunta: Lapua

Viesti Kirjoittaja C-Klasse »

Hyvin mahdollista että ovat Mersulla todenneet asiakkaiden pärjäävän ilman palvelua, koska ruuhkia Suomessa ei sillä lailla ole mihin Saksassa on totuttu ja siellä järjestelmä on nerokas. Mä olen Ruhrin alueen perjantairuuhkat luovinut TMC:n avulla hienosti ja vastaantulevien kaistoilla näkyi jonoja :)
Ex S204 220 CDI A Avantgarde
Vito W639 109 CDI
mol
Viestit: 42
Liittynyt: 20.10.2010 7:21
Paikkakunta: Pälkäne

Viesti Kirjoittaja mol »

Minulla ainakin toimii Comandissa TMC-viestit. Tai mitä viestejä sitten lienevätkin, onnettomuuksista ja tietöistä ainakin ilmoittelee. Auto on mallia -10 ja navin kartat vuosimallia -13.
C 220d T 4-Matic
bercedes menz
aktiivimeseläinen
Viestit: 1673
Liittynyt: 22.6.2012 8:29

Viesti Kirjoittaja bercedes menz »

C-Klasse kirjoitti:Hyvin mahdollista että ovat Mersulla todenneet asiakkaiden pärjäävän ilman palvelua, koska ruuhkia Suomessa ei sillä lailla ole mihin Saksassa on totuttu ja siellä järjestelmä on nerokas. Mä olen Ruhrin alueen perjantairuuhkat luovinut TMC:n avulla hienosti ja vastaantulevien kaistoilla näkyi jonoja :)
Mut on meilläkin poroja! :shock: :lol:
Lexus RX 450h Luxury -21

Exät
- Lexus ES 300h Luxury -20 (Kohti 200tkm rajapyykkiä yritettiin, mutta se epäonnistui)
- Mercedes E 350e -17
- VW Touareg 3,0 Tdi V6 4M -14
- Phaeton 3,0 Tdi V6 4M -11
- W212 250cdi aut. Avantgarde -11
- yms
Avatar
C-Klasse
Viestit: 918
Liittynyt: 27.1.2007 20:54
Paikkakunta: Lapua

Viesti Kirjoittaja C-Klasse »

mol kirjoitti:Minulla ainakin toimii Comandissa TMC-viestit. Tai mitä viestejä sitten lienevätkin, onnettomuuksista ja tietöistä ainakin ilmoittelee. Auto on mallia -10 ja navin kartat vuosimallia -13.
Se on varmaankin niin että Mersulla ovat pistäneet luxus-naviin TMC:n Suomeenkin. Tämän köyhemmän version käyttäjät pärjätköön ilman! :( Vähän se toki ärsyttää ku näkyy kännykän here:ssä olevan myös liikennetiedot :shock:
Ex S204 220 CDI A Avantgarde
Vito W639 109 CDI
bercedes menz
aktiivimeseläinen
Viestit: 1673
Liittynyt: 22.6.2012 8:29

Viesti Kirjoittaja bercedes menz »

C-Klasse kirjoitti:
mol kirjoitti:Minulla ainakin toimii Comandissa TMC-viestit. Tai mitä viestejä sitten lienevätkin, onnettomuuksista ja tietöistä ainakin ilmoittelee. Auto on mallia -10 ja navin kartat vuosimallia -13.
Se on varmaankin niin että Mersulla ovat pistäneet luxus-naviin TMC:n Suomeenkin. Tämän köyhemmän version käyttäjät pärjätköön ilman! :( Vähän se toki ärsyttää ku näkyy kännykän here:ssä olevan myös liikennetiedot :shock:
Joo, mun edellisen auton Commandissa noi toimi, mutta niiden hyöty oli kyseenalainen ts. itse en ainakaan kokenut niiden hyödyttäneen millään tavalla (lähinnä hätkähdin kun navi varoitteli yllättäen jostain). Tuossa APS 50 navissa ei taida olla moista toimintoa (en ainakaan ole vielä huomannut)?
Lexus RX 450h Luxury -21

Exät
- Lexus ES 300h Luxury -20 (Kohti 200tkm rajapyykkiä yritettiin, mutta se epäonnistui)
- Mercedes E 350e -17
- VW Touareg 3,0 Tdi V6 4M -14
- Phaeton 3,0 Tdi V6 4M -11
- W212 250cdi aut. Avantgarde -11
- yms
Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “W204 / R171 sähkö”