navat, abs ja asd 2.5-16v vastaavaksi

Vastaa Viestiin
Avatar
AK47
aktiivimeseläinen
Viestit: 5953
Liittynyt: 19.2.2007 23:05
Paikkakunta: 08/09

navat, abs ja asd 2.5-16v vastaavaksi

Viesti Kirjoittaja AK47 »

Nonnii:

Pitäisi ruveta haalimaan 2.5-16V vastaavia osasia tenavaan.

1 .Navat on kakslitraisessa liika pienet ainakin edessä. Onko muissa malleissa sopivia napoja kuin 2.3-16V ja 2.5-16V? Satakaksnelosen osat?

2. ABS pitäisi olla jos nostaa tehoja yli 166hp Mitä muuta tarvii kuin abs yksikön, putket ja ohjausboksin? Navoissa lienee integroituna se abs rinkula vai onko se irto osa?

3. Jos vielä haluaa erityisen vaikeaksi asian tehdä niin voisi haluta ASD perän. Mitä muuta osaa siihen tarvii ja saako tarvittavan pumpun m102.962 moottoriiin bolt on tyylisesti? Sopiva välitys n. 200hp 300Nm tehoille?

Näitähän saa varmaan etsiä vuoden, useammankin jos pitää cossusta purkaa, mutta muista malleista saattais löytyä helpommalla.
Avatar
RoopeK
aktiivimeseläinen
Viestit: 2820
Liittynyt: 26.5.2008 0:09
Paikkakunta: Oulu

Viesti Kirjoittaja RoopeK »

1: Satalankusta löytyypi isommat navat, vaihtaapi vain sen osan mihin raidetangonpää tulee kii nii tenavasta...

2 ja 3: Hommaa suoraan ABSillinen kori tai oikeestaa ASDeellinen kori, nii ei tarvi vatuloida... Meinaan on toi sähköjenveto vittumainen homma... Jos haluaa ABS ja ASD nii pitää olla ASD yhteensopiva ABS-boksi jne... Ja tuohon M102 mottiin on olemassa oma ASD:n pumppu nokka-akselin päähän...
Mercedes Benz S203 C 180K -05 Avantgarde Sport "OMG-BLÄCK-EDITSÖÖN"

® Mesen 199-klubi

EX-mersut:
Mercedes Benz W201 190E 2,0i -89
Mercedes Benz W201 190E 2,0i -91
Avatar
Easy Rider
hupimestari
Viestit: 8062
Liittynyt: 05.7.2007 19:15
Paikkakunta: Kökkelin kinkamalla

Viesti Kirjoittaja Easy Rider »

ASD-perän laitto ei sinällään ole silti pöljä ajatus. Vaatiihan se omat vetoakselinsa, jotka kirppukoriin on jo harvinaisia, joo. Lukko silti puree edes jotain semmoisenaankin ollessaan kunnossa ja rasvaprässillä paineistettuna saa halutessaan tiukotettua liki spooliksi.

Kokonaisten ABS ja ASD järjestelmien siirtoon en minäkään lähtis. sen verran mittava homma ettei jälkiasenteisena ole saaneet varusteltua merkkiliikkeetkään. Tai siis eivät ole ryhtyneet moiseen.

16v. Tenavassa on tosiaan Lankun navat. Mistään sitä ei silti päällepäin näe. Akselitapit ovat sen pari milliä paksummat. Kuten mainittu, kääntövarret pitää silti jättää ennalleen, Lankussa on paksummat raidepään nivelen kartiot. Raidetankoja taas ei voi vaihtaa eri raidevälin jne. takia.

Perävälitys riippuu paitsi mieltymyksistä ja renkaista, myös ennenmuuta laatikosta ja koneen käppyröistä. Nuilla suorituslikiarvoilla olisin omaan kutoseen huolinu 2,8x:1 perän, 3,07 oli tiuhakka ja 2,65 hiukan harvahko, suoralla vitosella manuaalissa.
Vetonivel on takavetosessa tarpeeton.
Avatar
AK47
aktiivimeseläinen
Viestit: 5953
Liittynyt: 19.2.2007 23:05
Paikkakunta: 08/09

Viesti Kirjoittaja AK47 »

RoopeK kirjoitti:1: Satalankusta löytyypi isommat navat, vaihtaapi vain sen osan mihin raidetangonpää tulee kii nii tenavasta...

2 ja 3: Hommaa suoraan ABSillinen kori tai oikeestaa ASDeellinen kori, nii ei tarvi vatuloida... Meinaan on toi sähköjenveto vittumainen homma... Jos haluaa ABS ja ASD nii pitää olla ASD yhteensopiva ABS-boksi jne... Ja tuohon M102 mottiin on olemassa oma ASD:n pumppu nokka-akselin päähän...
Niin arvelinkin että 124 voisi olla isompia napoja. Onko ne järestään 124 malleissa "isompia" vai pitääkö olla 300e tms-

Ei tässä koria ensimmäisenä vaiheta, mutta abs taitaa olla pakko laitella. Ei se mulle oo mikään este, ainoastaan hidaste laitella tenavaan abs. Sehän on erillään oleva osa autossa joten ei tarvi miettiä moottorinohjausta tms.

Tuo asd sitten on jo semmoinen että siitä en tiedä miten kytkeytyy muuhun järjestelmään, siksipä kyselinkin. Elikkä ASD autosta sekä asd ja abs osat niin pelaisi suuremmalla todennäköisyyvellä.

Se m102 asd pumppu, onko sille oma nokka-akseli vai kytkeytyykö se tavalliseen nokkaan? Ei viitsisi vaihtaa nokka-akselia kun se on ihan uusi :cry:

Asd olisi kiva muttei välttämättömyys. Abs on leimaus syistä pakko laittaa vaikken sitä itse tässä juuri kaipaisi.
Avatar
RoopeK
aktiivimeseläinen
Viestit: 2820
Liittynyt: 26.5.2008 0:09
Paikkakunta: Oulu

Viesti Kirjoittaja RoopeK »

ASD-pumppu tulee ihan vaan siihen kannen päähän nokka-aksilan jatkoksi... Venttiilikoppa menee vaihtoon et onnistuu, kannessa muistin mukaan lovi jo valmiina... Tossa kuvassa näkyypi (itellä oli ASD:llä toi edellinen 2 litr tenava)...

Kuva

Lisäksi pitääpi olla sinne vänkärin puolen pyöräkoteloon tuleva paineyksikkö/magneettiventtiili hässäkkä (vaatii helmamuoviin reijän) ja nestesäiliö konetilaan... :roll: Itellä oli tarkotus turpottaa toi vanha, mut selvis et se oliki vähäpäästöinen nii haaveilut loppu siihen... :?

EDIT: Ei ollukkaan häävi toi kuva, mut jos siitä idean selville saapi... Täs toinen, näkyypi se säiliöki...

Kuva


EDIT2: Sama pumppu löytyy M103 koneistakin.... :wink:
Mercedes Benz S203 C 180K -05 Avantgarde Sport "OMG-BLÄCK-EDITSÖÖN"

® Mesen 199-klubi

EX-mersut:
Mercedes Benz W201 190E 2,0i -89
Mercedes Benz W201 190E 2,0i -91
Avatar
NFS
Bensa-superturbottaja
Viestit: 220
Liittynyt: 06.5.2006 21:41
Paikkakunta: Nivala

Viesti Kirjoittaja NFS »

124:sta löytyy osia joita käyttää.
Täältä löytyy tuo nokka-akselin päähän tuleva pumppu ja säiliö ja muistaakseni pitäis olla vielä tallessa se säätö häkkyräkin.
ABS-yksikkö löytyisi myöskin ompi 400E:stä.

2.3-16V & 2.5-16V:n osat on pitkälti 124:n korista.
Avatar
AK47
aktiivimeseläinen
Viestit: 5953
Liittynyt: 19.2.2007 23:05
Paikkakunta: 08/09

Viesti Kirjoittaja AK47 »

http://www.w124performance.com/docs/mb/ ... trofit.pdf

Tommonen löyty, pistän tähän niin en hukkaa tota...
Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “W201”