Vinkkejä 190 2.6 ostoon!! Ostettu!

Vastaa Viestiin
Tamzu
Viestit: 37
Liittynyt: 05.4.2007 18:59

Vinkkejä 190 2.6 ostoon!! Ostettu!

Viesti Kirjoittaja Tamzu »

Mietin että jos hommais tommosen 190 2.6 automaatti mesen tohon pihaan. Mutta tässähän kone on m103. Onko tähän vaihtunut jossain vaiheessa kaksi rivinen jakoketju? Vai mistä erottaa että onko autossa jo vahvemmat osat nokkalla? Joku S-kirjain jossain???? Ko. autolla on ajettu reilu 200tkm. ja vm. -90. Kun ei kiinnostaisi ruveta tekemään mitään nokka remonttia!

Entäs automaatti laatikot. Ne vissiin on kestäviä? Vai miten öljyn vaihdot tms??
Viimeksi muokannut Tamzu, 02.7.2007 21:53. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Avatar
Mulqvist
Viestit: 1731
Liittynyt: 01.10.2005 14:16
Paikkakunta: Vantaa

Viesti Kirjoittaja Mulqvist »

Oliko ne nokkahilut 9/88 kun tuli paremmat, taino ainakin 89 oli jo paremmat hilut(LD, Jani tai tiileri voipi korjata jos ment mettään paljoki).

Eipä nuo ilmeisesti tomaatit ole luovuttanu bensakoneiden perässä kovinkaan usein, varsinkin kun 2.6 veto pienemmillä kierroksilla on aika maltillista.
“I’ve written a romantic comedy. It’s about a guy and a girl, classic, initially they hate each other, classic, but they end up in bed together. Classic! It’s called the rapist.” — Jimmy Carr
Tamzu
Viestit: 37
Liittynyt: 05.4.2007 18:59

Viesti Kirjoittaja Tamzu »

Ok. Mites sen tietää, että onko nokka-akseli lopussa? Kun ei nyt kuitenkaan viittis venakoppaakaan repiä irti :lol: ! Kierrosten seilaamisena kai, mutta sehän voi johtua monesta muustakin asiasta??
Tamzu
Viestit: 37
Liittynyt: 05.4.2007 18:59

Viesti Kirjoittaja Tamzu »

"Mainittakoon vielä, että tehtaalta lähtien vahvempinokkaisen 6-koneen tuntee paikan päällä siitä, että koneen sivuun oikealle puolelle (takaa katsottuna) lähelle koneen etupäätä on stanssattu S-kirjain. Muun muassa omassa -89 mallisessa ennen faceliftiä valmistetussa autossani tällainen jo on."

Löysin tommosen tuolta kilpailevalta foorumilta. Kyseessä oli kyllä 300E, mutta päteekö sama myös tähän 2.6 koneeseen??
Avatar
Jani
Viestit: 1449
Liittynyt: 29.9.2005 18:45
Paikkakunta: Hämeenkyrö

Viesti Kirjoittaja Jani »

Tamzu kirjoitti:"Mainittakoon vielä, että tehtaalta lähtien vahvempinokkaisen 6-koneen tuntee paikan päällä siitä, että koneen sivuun oikealle puolelle (takaa katsottuna) lähelle koneen etupäätä on stanssattu S-kirjain. Muun muassa omassa -89 mallisessa ennen faceliftiä valmistetussa autossani tällainen jo on."

Löysin tommosen tuolta kilpailevalta foorumilta. Kyseessä oli kyllä 300E, mutta päteekö sama myös tähän 2.6 koneeseen??
Joo pitänee paikkansa, samanlainen konehan tuo, pienempi tosin.

Siinä se on 9/88 vaihtunut materiaalit.
Eli jos -90 mallinen on, ei pitäisi huolta olla :roll:
Varmuutta ei varmaan saa muuten kuin kurkkaamalla kopan alle.
En muista näkikö sitä 710-korkin kautta, uudemman mallisissa on keinuihin juotettu kovametallipala nokkaa vastaavaan pintaan, vanhassa ei.

Jakajan kannen altakin sen näkee, erilainen pyörijän kiinnikekappale uudemmassa.
Ei nyt vaan meinaa muista mitä oli erona.
Vanhempi oli alumiinia uudempi terästä, vai oliko se toisinpäin :roll:
:mrgreen:
www.mese.fi/seuranta

Kuva
250D -88
® Pro 702
Tamzu
Viestit: 37
Liittynyt: 05.4.2007 18:59

Viesti Kirjoittaja Tamzu »

Njoo. Tuli sitten hommattua tuollanen. On Sprortlinen nahkapenkit sun muut herkut. Ilmastointia ei tietenkään :x !

Mutta missä se S-kirjain on tarkemmin? Onko se siinä pakosarjan alla? Kuinka iso se on ja onko se niinkuin semmonen ulospäin oleva? Hyvät selitykset :D !
Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “W201”