Lipo asiallinen kysymys, koskien tankin ventilointia.

Vastaa Viestiin
Avatar
jovihava
Vanha Jäärä <br> Pimppaaja
Viestit: 7412
Liittynyt: 31.3.2007 23:22
Paikkakunta: Oulu

Lipo asiallinen kysymys, koskien tankin ventilointia.

Viesti Kirjoittaja jovihava »

Arvatkaapa kirjoitinkos minä hetki sitten sivullisen verran tekstiä, ja arvatkaapa katosiko se kun sormi osui vahingossa läppärin back-näppäimelle. Arvatkaapa oliko teillä arvoisat lukijat tuuria, edellinen versio oli puuduttavaa pikkuasioiden jankkaamista?

Aaton kunniaksi tuossa lainasin appiukon tenavatähteä, ja noin niinkun lahjaksi ajattelin polttaa siitä appiukon hissuttelutyylin karstat poise.

Kyllähän se tietysti kulukee ja kiertää ihan vaihtomerkeille asti, mutta kyllä se kaasu pohojassa kakoo, ihan niinkun kävisi laihalla.

PeeHoo7 ei siellä nyt huolestu, en minä sillä revitelly, ihan pitävällä alustalla vaan vähän kierrättelin. Takarenkaat on edelleen erinomaiset :!:

Ensin pistin sen tyhyjän tankin piikkiin, kun varoitusvalo paloi koko ajan, joten kävinpä sitten sen tankkaamassa täyteen ysikasieetä. Ei muuten lie sitä kulkinetta tankattu täyteen ainakaan vuoteen :shock:

Nooh, kun siinnä aloin tankkailemaan, niin semmonen kävi että kun tempasin korkin irti, niin kauhia ilimavirta kävi tankin suuntaan, luulen että siellä oli sangen suuri alipaine. Onkohan tuossa vikkaa?

Se kakominen ei hävinny tankkauksen jälkeenkään, siis nimenomaan täyskaasulla. Pintakaasulla vettää kyllä aivan ok.

Onko tuossa jotain pikakorjausta tehtävissä, niinkun vaikka paineilmalla tankinkorkista huohotinta puhallettavissa auki?
® Mesen linttaklubi
-Kuluttaa muttei kulje
Avatar
romu
Orkkis-entusiasti
Viestit: 1172
Liittynyt: 01.10.2005 0:42
Paikkakunta: OULAINEN

Viesti Kirjoittaja romu »

Suhahdus kuuluu asiaan.
Se on bensamersuissa vakiovaruste. Älä kysy miksi. :D
Kuvaja
Hellan Myllyttäjä
Viestit: 473
Liittynyt: 02.8.2007 16:22
Paikkakunta: p-pohjanmaa

Viesti Kirjoittaja Kuvaja »

Kuitennii on puolet takatossujen nastoista pitkin pohjantietä, mutta kokkeileppas niin että pistä korkin tilalle ne uudet sukkasi ja kokkeile uudestaan että töpeksiikö vai ei :D
Avatar
jovihava
Vanha Jäärä <br> Pimppaaja
Viestit: 7412
Liittynyt: 31.3.2007 23:22
Paikkakunta: Oulu

Viesti Kirjoittaja jovihava »

Eikäköö minä jos töpssäytän siihen pariviikkua käytetyt saapassukat, niin ei varmasti ennää nyvitä, ja alakaa varttimailikin männä semmosta kahentoista sekunnin pintaan :wink:
® Mesen linttaklubi
-Kuluttaa muttei kulje
Daimler
Laksatiivi-spesialisti
Viestit: 3246
Liittynyt: 19.9.2005 20:21

Viesti Kirjoittaja Daimler »

No mulla M102 myllyssä em. oireisiin auttoi tulppien,tulpanjohtojen,virranjakajan kannen,pyörijän,bensansuodattimen ja bensapumpun vaihdon lisäksi stp injector cleaner:

Kuva

:roll:
Avatar
jovihava
Vanha Jäärä <br> Pimppaaja
Viestit: 7412
Liittynyt: 31.3.2007 23:22
Paikkakunta: Oulu

Viesti Kirjoittaja jovihava »

Tjaa injection cleaner.. Mites tuo kaasarivehkeessä, onkos siihen omansa?

Romu, kyllähän suhahus on normaalia monissakin vehkeissä, mutta tämä oli aikas palio enempi kun suhahus, piti korkin avaamisen jäläkeen varmistaa ettei imu ollut napannut hanskoja ja lompakkoa takintaskusta :shock:
® Mesen linttaklubi
-Kuluttaa muttei kulje
Avatar
®ÐÐ
Dr.Durex
Viestit: 3460
Liittynyt: 05.10.2005 9:20
Paikkakunta: FIN Springfield/Liminka/Kituvesi
Viesti:

Viesti Kirjoittaja ®ÐÐ »

romu kirjoitti:Suhahdus kuuluu asiaan. Älä kysy miksi. :D
Tankin huohotusletku on tukossa, aika yleinen vika...myös dieselissä
raskaus on kemiaa
parittelu on fysiikkaa
yhdessä ne on biologiaa
Avatar
jovihava
Vanha Jäärä <br> Pimppaaja
Viestit: 7412
Liittynyt: 31.3.2007 23:22
Paikkakunta: Oulu

Viesti Kirjoittaja jovihava »

®ÐÐ kirjoitti:Tankin huohotusletku on tukossa, aika yleinen vika...myös dieselissä
Mites tuo aukastaan, pitääkö minun ensi kättelyssä nostaa moottori pois, ja tehä liekkipeltiin laikkakoneella reikä, sitä kautta ryömiä hyttään, purkaa takapenkit pois, irrottaa kattoluukku, oottaa että pohojaan ruostuu kädenmentävä hole, ja sitä kautta kaivaa tankin kiinnikkeet irti niiettä huohotinletku tullee näkyviin? Joutuuko wunterpaumina vaihtamaan remontin jäläkeen, vai riittääkö että pitää ikkunoita auki?

Kiitos jo etukäteen neuvoista :lol:
® Mesen linttaklubi
-Kuluttaa muttei kulje
Avatar
jovihava
Vanha Jäärä <br> Pimppaaja
Viestit: 7412
Liittynyt: 31.3.2007 23:22
Paikkakunta: Oulu

Viesti Kirjoittaja jovihava »

jovihava kirjoitti:
®ÐÐ kirjoitti:Tankin huohotusletku on tukossa, aika yleinen vika...myös dieselissä
Mites tuo aukastaan, lorem ipsum dolor sit amet, consectetuer ... cursus accumsan. Donec enim felis, tristique

Kiitos jo etukäteen neuvoista :lol:
Niiettä veivaankos minä siis Einhellin renkaantäyttölaitteen tulille ja poksautan tankkiin 8bar painetta, sekö siinä että ei huohottaja aukea :twisted:

Vai menneekö jottain pahasti rikki jos nuin :?
® Mesen linttaklubi
-Kuluttaa muttei kulje
Avatar
Easy Rider
hupimestari
Viestit: 8062
Liittynyt: 05.7.2007 19:15
Paikkakunta: Kökkelin kinkamalla

Viesti Kirjoittaja Easy Rider »

Onko konehuoneessa evap-venttiili josta menee letkuja vasemman etulikasuojan takayläkulman alle? Jos menee, niin siellä on aktiivisysikanisteri joka kerää tankista haihtuvia huuruja, ja päästää ne koneen lämmettyä imusarjastoon. Tämä siksi ettei haihtuvat sysivedyt poraisi reikää otsonikattoon. Tätä kautta pitäisi siis ainakin ylipaineen päästä pihalle tankista. Järjestelmä myöskin imee varmaan melkoisen vakuumin tankkiin jos se ei saa korvausilmaa. En tiedä tuleeko korvausilma mitä reittiä tankille ja onko tällainen evap systeemi joka tenevassa. Jos systeemi autossa on, niin melko varmaa lienee että yli- ja alipaineen tulisi tasaantua eri reiästä, joten paineilman puhallus korkista tuskin avaa mitään, siinä tapauksessa että korvausilman saannissa on tukos. Senhän tulee ollakin tukossa kun tankissa on ylipaine, jotta kaasut menisi aktiivihiilelle. Nämä ovat vain oletuksia enkä tunne järjestelmää kokonaisuudessaan, mutta toivottavasti auttaa ongelman selvitystä. Helpoimmalla kai pääsee jos etsii sopivan kokoisen läähättimellä varustetun tankinkorkin ja unhoittaa mielestään koko huohotusjärjestelmät.
Vetonivel on takavetosessa tarpeeton.
Avatar
Meissenkeri
Viestit: 3837
Liittynyt: 15.8.2006 2:10
Paikkakunta: pohjolan pääkaupunki

Viesti Kirjoittaja Meissenkeri »

Mitä tarkoittaa Lipo :oops: Ja eilen tuli baarissa joku kaveri juttelemaan. Se puhui jotakin Hurriganes-kieltä ja minä en kertakaikkiaan ymmärtänyt mitään sen puheesta.
Santeri Alkio
Viestit: 2095
Liittynyt: 02.10.2005 21:20

Viesti Kirjoittaja Santeri Alkio »

Meissenkeri kirjoitti:...eilen tuli baarissa joku kaveri juttelemaan. Se puhui jotakin Hurriganes-kieltä ja minä en kertakaikkiaan ymmärtänyt mitään sen puheesta.
skäbädipadubadiba, hei jos sull on aina samat klabbit jalas, ne kulkee eri suuntaan, minne sä olet menoss... :lol:
Eihän se vaan Remu ollut. Siitä ei ota selvää diplomitulkkikaan :lol: :lol: :lol:
Avatar
jovihava
Vanha Jäärä <br> Pimppaaja
Viestit: 7412
Liittynyt: 31.3.2007 23:22
Paikkakunta: Oulu

Viesti Kirjoittaja jovihava »

Easy Rider kirjoitti:Helpoimmalla kai pääsee jos etsii sopivan kokoisen läähättimellä varustetun tankinkorkin ja unhoittaa mielestään koko huohotusjärjestelmät.
Kiitoksia raideri, taidatpa olla oikeassa tuosta paineilmayritelmästä 8)

Ohan se vähäpäästönen, eli voisipa siinä tuo syteemi ollakin.

Ei viihtisi sitä korkkiakaan vielä vesilinnula nakata, kun se toimii auton alkuperäisillä avaimilla.

Kyse on appiukon autosta, pitääpi joskus kenttätestata kuitennii tankinkorkki auki ajelemisen vaikutusta vetoloihin.
Meissenkeri kirjoitti:Mitä tarkoittaa Lipo
Lipo=lähestulkoon, melkein, likipitäen. Tuontisanastoa Pohjois-Karjalasta :ope:
® Mesen linttaklubi
-Kuluttaa muttei kulje
Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “W201”