W201 Päästö ongelma

Vastaa Viestiin
wildlord
Viestit: 16
Liittynyt: 18.5.2011 20:48
Paikkakunta: Pihtipudas, Kajaani

W201 Päästö ongelma

Viesti Kirjoittaja wildlord »

Elikkäs käytin meseä tänään näyttämässä asemalla ja olin melkein varma että menee läpi. Koitin vähän polettaa kun katsastusasemalle ajelin.

Kyseessä siis 190, 2.3l manuaali, '91.

Nooh, muuten meni hyvin mutta raidetangon pää vaihtoon ja päästöissä sanomista.

Elikkäs tällästä sanoo tarkastuskortti:

Bensiinimoottorin pakokaasumittaus
HC pitoisuus, joutokäynti (= hc joutokäynnillä liian korkea)

Sitte kaikki lukemat:
Kuva

Mitäs ihmettä tälle osaa alkaa tekemään? Mistä tuo johtuu, että HC arvo on korkea vain joutokäynnillä, mutta kierroksilla hyvät arvot?

Tilasin koko raidetangon, meinasivat huollossa, että on viisaampi vaihtaa koko höskä.
Avatar
Moska
Viestit: 410
Liittynyt: 03.2.2008 23:42
Paikkakunta: Oulainen

Viesti Kirjoittaja Moska »

Omaan 230TE:hen olen aina hakenut pakokaasulapun paikalliselta korjaamolta reippaan lenkin jälkeen. Aikakin 124:ssä katti on niin kaukana että se vaatii lämpöä toimiakseen oikein.
Roobert
Viestit: 331
Liittynyt: 03.3.2011 21:01

Viesti Kirjoittaja Roobert »

korkea hc arvohan on palamatonta bensiiniä tai öljyä kaasujen seassa, eli seos sulla on oikea siellä, mutta jostain syystä bensaa tai öljyä pääsee putkistoon huonon sytyn tai venavarrenkumien ym vuodon takia, ennemmin kuiteskii syttyä epäilen . onko tulpat millon viimeks vaihdettu, tai jakajankansi settinki. :roll:
wildlord
Viestit: 16
Liittynyt: 18.5.2011 20:48
Paikkakunta: Pihtipudas, Kajaani

Viesti Kirjoittaja wildlord »

Tulppien vaihdosta en tiedä. Huomenna olikin tarkotus käydä uudet tulpat ostaa. Joutuu vaan kiertää romuttamon kautta kun tuli särjettyä tulpajohdo, kun koitin kattoa tulppaa. Ensiksi lähti itse johto irti tulpanhatusta ja sitten meni särki vielä itse tulpanhattu. En tajunnu, että se on mesessä kierteellä.. Virheistä oppii.

Mites muuten, jos käytän huoltiksella hakee päästölapun niin mittaako ne vielä katsastusasemalla sen? Kyse siis jälkitarkastuksesta.

Entäs jos se nyt ei menekkään jälkitarkastuksesta läpi, niin saanko käyttää uudestaan sillä jälkitarkastushinnalla vai pitääkö uusia koko katsastus?
Avatar
RoopeK
aktiivimeseläinen
Viestit: 2820
Liittynyt: 26.5.2008 0:09
Paikkakunta: Oulu

Viesti Kirjoittaja RoopeK »

wildlord kirjoitti:Tulppien vaihdosta en tiedä. Huomenna olikin tarkotus käydä uudet tulpat ostaa. Joutuu vaan kiertää romuttamon kautta kun tuli särjettyä tulpajohdo, kun koitin kattoa tulppaa. Ensiksi lähti itse johto irti tulpanhatusta ja sitten meni särki vielä itse tulpanhattu. En tajunnu, että se on mesessä kierteellä.. Virheistä oppii.

Mites muuten, jos käytän huoltiksella hakee päästölapun niin mittaako ne vielä katsastusasemalla sen? Kyse siis jälkitarkastuksesta.

Entäs jos se nyt ei menekkään jälkitarkastuksesta läpi, niin saanko käyttää uudestaan sillä jälkitarkastushinnalla vai pitääkö uusia koko katsastus?
Ei oo tulpanhattu kierteellä... :roll: Se on vaan s**tanan tiukka ottaa irti ja toisekseen se kannattaa nykästä pihteillä siitä metalliosasta kiinni pitäen irti nii ei hajoo... Ite oon yhen sarjan tulpan johtoja hajottanu juurikin nykäsemällä johdosta ennenku hoksasin oikeen taktiikan.. :wink:

Ota vaan lappu huoltikselta nii eivätpähän ainakaan velota konttorin suolasta hintaa mittauksesta, saattavat tarkistaa mut yleensä ei...

Kaks kertaa kärsii pompata katsastuksesta ennenku joutuu alottaan katsastuksen alusta... :roll: :wink:
Mercedes Benz S203 C 180K -05 Avantgarde Sport "OMG-BLÄCK-EDITSÖÖN"

® Mesen 199-klubi

EX-mersut:
Mercedes Benz W201 190E 2,0i -89
Mercedes Benz W201 190E 2,0i -91
wildlord
Viestit: 16
Liittynyt: 18.5.2011 20:48
Paikkakunta: Pihtipudas, Kajaani

Viesti Kirjoittaja wildlord »

Eikö tosiaan oo kierteellä (:oops:), sellasen käsityksen sain kun sitte irrallaan niitä kokeilin :lol:. Pihteillä sitä koitinkin nykästä, mutta vissiin vähän väärästä kohti :D.

No eipä sitä tarvi kuin yhesti käydä näyttämässä, jos kerran huoltiksella saa mittauttaa ja se kelpaa siihen jälkitarkastukseen.

Laitetaan tähän samaan syssyyn toinen kyssäri vielä. Missä vois käydä tyhjennyttämässä ilmastoinnin tuosta vanhasta aineesta ja vaihdattamassa sen täyttönipan? Lähellä akselia Oulainen - Pihtipudas. Kun sanoivat Ylivieskassa Lintosella, että eivät voi tehdä ilmastoinnin huoltoa ennenkuin täyttönippa on vaihdettu. Mainihti se huoltomies jonkun nimen, mutta eikai tuota enää muista :roll: .
Avatar
teppo21
Kuusenjalkainsinööri
Viestit: 2514
Liittynyt: 17.12.2007 18:23
Paikkakunta: Heinola

Viesti Kirjoittaja teppo21 »

Kärkipihdeillä siitä hatun reunasta ite oon ottanu :pappa:
...rikkinäisestä käyttökelvotonta...

:ope:

Pieni on kenties kaunista, mutta isossa on aina enemmän: W126 250DT, V123 240D Lang

® Mesen linttaklubi - Perille vie ja tyylillä.
MCoBFo300TEDBWIoPHC ®
Avatar
Juse
Viestit: 133
Liittynyt: 18.10.2010 11:55
Paikkakunta: Nivala

Viesti Kirjoittaja Juse »

Hyväkonsti on ku köyttää kaiutin johtoa kiristys silmukalle aivan sinne hatun juureen ja nykäsee irti.
touhottaja
Reikäklubin presidentti<br>MersupeRkaaja
Viestit: 6067
Liittynyt: 07.3.2007 17:55

Viesti Kirjoittaja touhottaja »

heitä sillä autolla sellanen parinkymmenen kilsan lenkki ja sitten heti päästömittaukseen :wink: sovit vaan ensin huoltiksen kanssa että näin tehtäs että tulis kunnon lukemat, niin ja tietysti pienellä vaihteella ja reippaasti kierroksia :lol:
osta siihen kaikki uudet tulupan johot (johto sarja) ja NGK:n tulupat :wink:
wildlord
Viestit: 16
Liittynyt: 18.5.2011 20:48
Paikkakunta: Pihtipudas, Kajaani

Viesti Kirjoittaja wildlord »

Katsastusasemalle on täältä n. 30km ja lähes koko matkan ajelin kolmosella, mutta en tiedä sitten ku joutu lopussa seisoo liikennevaloissa. Mutta pitää koittaa tuota kikkaa vielä uudestaan, että käy ajaa pidemmän lenkin ja suoraan siihen päästötestiin.

Tulpat käyn hakee huomenna tai perjantaina. Samalla hakis sen raidetangon ja koittas saada sen vaihettua.

Tarkistin ilmanputsarin ja näytti olevan aika puhdas. Tosin jos vaihtas samalla kun olis öljyjenki vaihto just edessä.
wildlord
Viestit: 16
Liittynyt: 18.5.2011 20:48
Paikkakunta: Pihtipudas, Kajaani

Viesti Kirjoittaja wildlord »

Päivitetään hieman.

Päästöt mitattu paikallisella huoltiksella. 18hc/750rpm ja 28hc/n.2300rpm lapulla :lol: .

Läpi meni.
Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “W201”